Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ето затова са ни необходими повече хидро, вятърни и слънчеви централи.
Водните - да , те са наистина са най-евтиния и чист ток, могат да произвеждат колосални количества енергия ... не че нямат и минуси , но не може всичкото добро на едно място . Слъчевите електроцентрали са като хидролиза на вода до водород и след това изгаряне на водорода - тези "неща" никога няма да излязат на печалба . Единствено има смисъл да си боядисаш в черно един варел (не бмв

Както и повече коли на пропан и метан, които замърсяват по-малко от бензина.
да де , както и биодизел - но това са си алтернативни ГОРИВА .
Тази свобода липсва при петрола, отиваш на бензиностанцията и зареждаш под строй.
ако си тракторист или тираджия си имаш и няколко тона нафта в гаража , за черни дни

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Попаднах на това... Добро филмче.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Mr Charger написа:Jordana написа:Ето повече конкретика: само 3% или около 50 от всички 1595 централи, за които е събрана информация, са отговорни за 50% от азотните оксиди в атмосферата, 454 централи (28%) генерират 90% от тези съединения.
Още по-смайващи са данните по отношение на серния диоксид – едва 1% от централите са отговорни за половината от емисиите на вредния за околната среда газ, а 10% от тях формират 90% от замърсяването със серен диоксид.
При отчитане на праховото замърсяване ситуацията не се различава особено – отново 1% от изследваните електропроизводствени съоръжения генерира половината прах, а 11% са отговорни за 90% от праховите частици във въздуха.
Данните са само за Европа към 2009г
Те ти булка спасов ден![]()
Електричка = електроцентрала = повече замърсяване
Засега продължавам да си карам газифицираното ДВГ с ниски емисии и спасявам планетата от мръсните електрички
Ако ще да са супер дупер най великата технология - цапат и то много
Пак едностранен поглед към нещата и липсва голямата картина. Тези данни са верни разбира се. Най-голям процент от СО2 в атмосферата се изхвърля именно от електроцентралите и то тези на въглища. Ето затова са ни необходими повече хидро, вятърни и слънчеви централи. Както и намаляване на консумацията на електроенергия. Както и повече коли на пропан и метан, които замърсяват по-малко от бензина.
Опитайте се да проумеете, че електроавтомобилите ви дават свобода да ги зареждате откъдето искате - ако щете от мрежата, ако щете си сложете слънчеви батерии на покрива на къщата, ако щете карайте жената да върти един генератор цяла нощ и да стане като фитнес модел. Тази свобода липсва при петрола, отиваш на бензиностанцията и зареждаш под строй. Ей, за да ви го кажа в духа на времето в БГ сега, който подкрепя бензиновите автомобили, все едно подкрепя олигархията. Майтап, ама горе-долу е така.![]()
![]()
Пак едностранен поглед към нещата и липсва голямата картина. Знаеш ли колко и какво замърсяване се причинява за производството на 1 квадрат слънчева батерия? А за ветрогенератор? А за...
Това убягва на много хора. Не са чак толкова чисти и тези технологии. За момента най-чистата енергия е атомната.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
С ветрогенератор и слънчев панел забрави да заредиш електромобил.Отделно цената на този ток е около 700лв за мегават час - тоест 0.70лв за киловат
За електромобил с мощност 100 kWt мотор за един час движение му трябват 100 квт/час електричество или 70лв
и това е без неизбежните загуби при преобразуването на енергията.Така че забравета за солари вятър и други щуротии като става въпрос за електромобили.
Отделно че със слънчевия панел зареждаш само през светлата част на денонощието.Вечер ток няма !


Отделно че със слънчевия панел зареждаш само през светлата част на денонощието.Вечер ток няма !
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Вече трябва и на малките деца да стана ясно, че като стане дума за "зелени технологии", то в тях няма нищо зелено, просто всичко е една крайно огромна далавера
Що се касае до електричките, дали ще се наложат или не, това зависи от едни хора с много пари, които ако решат, че имат далавера ще ги наложат и толкова - а засега изглежда има . Въпроса е , че след това всички ще сърбаме попарата ...
Малко история. Електрички има още края на 19 век, горе долу, се появяват по същото време, когато се появява и двигателя с вътрешно горене. Така че, като прочета тук, за "новите технологии" ми става леко смешно
Проблема тогава е бил, че батериите са им тежали няколко тона, а пробега е бил някакъв мижав, просто са видяли тогава хората, че в тая работа няма смисъл . Защото поне на мен, ми се струва, че тогава , за разлика от сега, са се налагали технологии, които са практически изгодни
1883 година Никола Тесла строи ВЕЦ на Ниагара. Е, и тогава са имали значи технологията, да правят зелена енергия от вятъра , ама не са я правили. Защо ? Ами много просто - защото е пълната глупост - ветроперката трябва да се врътка 5 години, само за да си избие материалите и енергията, която е вложена, за да бъде произведена . Същото важи с пълна сила и за фотоволтаиците, но да не се отклонявам от темата.
Зеленината Факт е, че ТЕЦ-овете /нарочно давам тях за пример, тъй като произвеждат най-голям мащаб от световната електроенергия/ имат по-високо КПД от двигателите с вътрешно горене. Този процент обаче , хич не е толкова голям - ако един съвременен дизелов двигател има КПД около 40%, то на ТЕЦ-овете е около 50%. Обаче, имаме загуби по електропреносната мрежа, не ми се занимава сега да ги смятам, но може да се окаже, че в крайна сметка 10те процента разлика може да се стопят , дори да излезе на минус
. А ако някой си мисля, че тея електрички ще се захранват от енергия от слънчеви панели и ветропляктори ... там става още по говняна картинката - както вече казах, технологиите за производството и на двете са доста енергоемки и мърляви ... Остават ВЕЦовете и АЕЦите, само че, за да бъдат достатъчни трябва да се сложи по една потенциална атомна бомба във всеки голям град
Отделно батериите - рециклирането им изисква също доста повече енергия, отколкото да се направят нови такива. Дали и те няма да свършат някъде захвърлени на някой бряг в Могадишо, където в момента се изхвърля по голямата част от остарялата елекртоника ?
Цената Неоправдано висока за момента. Но като всяка "нова технология", си идва на съответната цена. Това е страхотен маркетингов трик . Спомнете си цените на мобилните телефони 90те години - всички искаха да имат такъв (за да "гъзареят", особенно по-младите
) ама малцина можеха да си позволят. Това е типичния начин, за налагане на някаква нова технология - направи я скъпа, накарай хората да искат да я имат, след това смъкваш цената, налагаш я и ги задължаваш да я ползват. Сигурно след 10 години ще важи същото и за електричките, а ако имаш автомобил с ДВГ, ще те гледат хората, все едно имаш телефон с шайба
Токът Е тука е най-интересното. При една по сериозна зима цялата ни енергийна система кляка, какво ще стане като всеки бодне вечер електричката да се зарежда, не ми се мисли просто
Евтин пробег Тук е всъщност далаверата от цялата работа. За момента е евтин, но защо ? Ами много просто - бензина има акциз, токът за физически лица няма. Много ми е смешно, като започнат да обвиняват петролните компании, че спирали "прогреса" на електричките и започват да се разтягат някакви конспиративни теории
На петролните компании им е през х*я дали ще копат петрол, или ще строят ядрени централи примерно, те пари си имат бол, могат да си ги влагат където им е кеф. Главния издухващ от цялата работа, всъщност ще са правителствата на отделните държави, дето папкат в момента от акциза и ддс на горивата . Щото като сипем бензин на 2.60, 1.30 отива в бюджета. Ако хората спрат да наливат бензин, и започнат да се развозват на ток, нали ще фалират всичките държави
И за да си запълнят дупките в бюджетите, ще трябва да сложат акциз на тока
Така че, наложат ли се електричките някога, очаквайте тока да стане 2.60 киловата, така хем няма да ви е евтино да се търаляскате с тях, хем сутрешното кафе ще ви излиза 50 стотинки само тока 

Малко история. Електрички има още края на 19 век, горе долу, се появяват по същото време, когато се появява и двигателя с вътрешно горене. Така че, като прочета тук, за "новите технологии" ми става леко смешно


Зеленината Факт е, че ТЕЦ-овете /нарочно давам тях за пример, тъй като произвеждат най-голям мащаб от световната електроенергия/ имат по-високо КПД от двигателите с вътрешно горене. Този процент обаче , хич не е толкова голям - ако един съвременен дизелов двигател има КПД около 40%, то на ТЕЦ-овете е около 50%. Обаче, имаме загуби по електропреносната мрежа, не ми се занимава сега да ги смятам, но може да се окаже, че в крайна сметка 10те процента разлика може да се стопят , дори да излезе на минус


Цената Неоправдано висока за момента. Но като всяка "нова технология", си идва на съответната цена. Това е страхотен маркетингов трик . Спомнете си цените на мобилните телефони 90те години - всички искаха да имат такъв (за да "гъзареят", особенно по-младите


Токът Е тука е най-интересното. При една по сериозна зима цялата ни енергийна система кляка, какво ще стане като всеки бодне вечер електричката да се зарежда, не ми се мисли просто

Евтин пробег Тук е всъщност далаверата от цялата работа. За момента е евтин, но защо ? Ами много просто - бензина има акциз, токът за физически лица няма. Много ми е смешно, като започнат да обвиняват петролните компании, че спирали "прогреса" на електричките и започват да се разтягат някакви конспиративни теории




Не Мы такие, Жизнь такая
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Браво stefanoff, я кажи ти само за това ли си направи профил тук, за да изпонапишеш една камара лъжи и манипулации, гарнирани с някоя полуистина тук, и там
Колко ти платиха за това? А, ако не са дай да преведем на руски или английски и да изпратим я на Роснефт, я на Ексон-Мобил, сигурно ще вземеш някой лев!
ЛЪЖА е, че в зелените технологии няма нищо зелено. Тъкмо напротив, те имат положителен ефект върху опазването на околната среда. Друг въпрос е, че много хора ги експлоатират, за да печелят по непочтени начини.
Малко история. Електроавтомобилите от края на 19 и началото на 20 в. са правили пробег между 100-180 км. Батериите въобще не са тежали цял тон. Електроавтомобилът "Дейтройт Електрик" е направил рекорд още по онова време - 340 км. с едно зареждане на батерията. Автомобилите с ДВГ са надделяли, тъй като бензинът тогава е бил безумно евтин и ДВГ колите са били по-евтини за производство.
Опашата МАНИПУЛАЦИЯ И ЛЪЖА! Електроавтомобилите на много места в света и сега се зареждат от слънчева и вятърна енергия. Независимо от факта, че няма технология, която да е на 100% екологично чиста, в процентно отношение и с отчитане на пълния им жизнен цикъл и слънчевите и вятърните централи са несравнимо по-чисти от ТЕЦ.
Това се наприча капитализъм, ако не си разбрал. Може да не е най-съвършената система, но работи по-добре от комунизма. Не е справледливо ли? Ами, не е. И освен това никой (надявам се) не се кани да електрифицира 100% от транспорта. Електроавтомобилите, ще бъдат част от транспорта на бъдещето, наред с други превозни средства на биодизел, натурален газ, петрол и т.н.
Модерните електроавтомобили нямат нужда от зареждане всяка вечер. Освен това електроколите произвеждат известно количество енергия при всяко спиране, има и слънчеви батерии на покрива, разработват се и други енергоспестяващи технологии и т.н.
ТОЗИ ПАРАГРАФ НАДМИНАВА ВСЯКАКВИ ГРАНИЦИ НА ЛЪЖАТА И МАНИПУЛАЦИЯТА!
Такова нещо дори изпълнителите директори на самите компании не биха казали. Петролните компании са най-богатите в света и то благодарение на това, че копаят и продават на всички нас петрол. Въпреки паричните им резерви, те няма да могат да просъществуват ако го няма бизнесът с тази суровина.
Ако пък бизнесът намалее, те ще бележат загуби.
За информация в момента те бележат супер, мега тлъсти печалби. И значи щяли да си оставят бизнесът и нямало да ги боли за това
Пълни ГЛУПОСТИ!
Това даже не става за сериозен коментар, тъй като е смешно. А, ако хората спрат да пишат глупости и особено платени глупости, светът би бил много по-добро място за живот.

stefanoff написа:Вече трябва и на малките деца да стана ясно, че като стане дума за "зелени технологии", то в тях няма нищо зелено, просто всичко е една крайно огромна далавера Що се касае до електричките, дали ще се наложат или не, това зависи от едни хора с много пари, които ако решат, че имат далавера ще ги наложат и толкова - а засега изглежда има . Въпроса е , че след това всички ще сърбаме попарата ...
ЛЪЖА е, че в зелените технологии няма нищо зелено. Тъкмо напротив, те имат положителен ефект върху опазването на околната среда. Друг въпрос е, че много хора ги експлоатират, за да печелят по непочтени начини.
stefanoff написа:Малко история. Електрички има още края на 19 век, горе долу, се появяват по същото време, когато се появява и двигателя с вътрешно горене. Така че, като прочета тук, за "новите технологии" ми става леко смешно Проблема тогава е бил, че батериите са им тежали няколко тона, а пробега е бил някакъв мижав, просто са видяли тогава хората, че в тая работа няма смисъл . Защото поне на мен, ми се струва, че тогава , за разлика от сега, са се налагали технологии, които са практически изгодни 1883 година Никола Тесла строи ВЕЦ на Ниагара. Е, и тогава са имали значи технологията, да правят зелена енергия от вятъра , ама не са я правили. Защо ? Ами много просто - защото е пълната глупост - ветроперката трябва да се врътка 5 години, само за да си избие материалите и енергията, която е вложена, за да бъде произведена . Същото важи с пълна сила и за фотоволтаиците, но да не се отклонявам от темата.
Малко история. Електроавтомобилите от края на 19 и началото на 20 в. са правили пробег между 100-180 км. Батериите въобще не са тежали цял тон. Електроавтомобилът "Дейтройт Електрик" е направил рекорд още по онова време - 340 км. с едно зареждане на батерията. Автомобилите с ДВГ са надделяли, тъй като бензинът тогава е бил безумно евтин и ДВГ колите са били по-евтини за производство.
stefanoff написа:Зеленината Факт е, че ТЕЦ-овете /нарочно давам тях за пример, тъй като произвеждат най-голям мащаб от световната електроенергия/ имат по-високо КПД от двигателите с вътрешно горене. Този процент обаче , хич не е толкова голям - ако един съвременен дизелов двигател има КПД около 40%, то на ТЕЦ-овете е около 50%. Обаче, имаме загуби по електропреносната мрежа, не ми се занимава сега да ги смятам, но може да се окаже, че в крайна сметка 10те процента разлика може да се стопят , дори да излезе на минус . А ако някой си мисля, че тея електрички ще се захранват от енергия от слънчеви панели и ветропляктори ... там става още по говняна картинката - както вече казах, технологиите за производството и на двете са доста енергоемки и мърляви ... Остават ВЕЦовете и АЕЦите, само че, за да бъдат достатъчни трябва да се сложи по една потенциална атомна бомба във всеки голям град Отделно батериите - рециклирането им изисква също доста повече енергия, отколкото да се направят нови такива. Дали и те няма да свършат някъде захвърлени на някой бряг в Могадишо, където в момента се изхвърля по голямата част от остарялата елекртоника ?
Опашата МАНИПУЛАЦИЯ И ЛЪЖА! Електроавтомобилите на много места в света и сега се зареждат от слънчева и вятърна енергия. Независимо от факта, че няма технология, която да е на 100% екологично чиста, в процентно отношение и с отчитане на пълния им жизнен цикъл и слънчевите и вятърните централи са несравнимо по-чисти от ТЕЦ.



stefanoff написа:Цената Неоправдано висока за момента. Но като всяка "нова технология", си идва на съответната цена. Това е страхотен маркетингов трик . Спомнете си цените на мобилните телефони 90те години - всички искаха да имат такъв (за да "гъзареят", особенно по-младите ) ама малцина можеха да си позволят. Това е типичния начин, за налагане на някаква нова технология - направи я скъпа, накарай хората да искат да я имат, след това смъкваш цената, налагаш я и ги задължаваш да я ползват. Сигурно след 10 години ще важи същото и за електричките, а ако имаш автомобил с ДВГ, ще те гледат хората, все едно имаш телефон с шайба
Това се наприча капитализъм, ако не си разбрал. Може да не е най-съвършената система, но работи по-добре от комунизма. Не е справледливо ли? Ами, не е. И освен това никой (надявам се) не се кани да електрифицира 100% от транспорта. Електроавтомобилите, ще бъдат част от транспорта на бъдещето, наред с други превозни средства на биодизел, натурален газ, петрол и т.н.

stefanoff написа:Токът Е тука е най-интересното. При една по сериозна зима цялата ни енергийна система кляка, какво ще стане като всеки бодне вечер електричката да се зарежда, не ми се мисли просто
Модерните електроавтомобили нямат нужда от зареждане всяка вечер. Освен това електроколите произвеждат известно количество енергия при всяко спиране, има и слънчеви батерии на покрива, разработват се и други енергоспестяващи технологии и т.н.
stefanoff написа:Много ми е смешно, като започнат да обвиняват петролните компании, че спирали "прогреса" на електричките и започват да се разтягат някакви конспиративни теории На петролните компании им е през х*я дали ще копат петрол, или ще строят ядрени централи примерно, те пари си имат бол, могат да си ги влагат където им е кеф.
ТОЗИ ПАРАГРАФ НАДМИНАВА ВСЯКАКВИ ГРАНИЦИ НА ЛЪЖАТА И МАНИПУЛАЦИЯТА!




stefanoff написа:Ако хората спрат да наливат бензин, и започнат да се развозват на ток, нали ще фалират всичките държави И за да си запълнят дупките в бюджетите, ще трябва да сложат акциз на тока Така че, наложат ли се електричките някога, очаквайте тока да стане 2.60 киловата, така хем няма да ви е евтино да се търаляскате с тях, хем сутрешното кафе ще ви излиза 50 стотинки само тока
Това даже не става за сериозен коментар, тъй като е смешно. А, ако хората спрат да пишат глупости и особено платени глупости, светът би бил много по-добро място за живот.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Верно ли?Jordana написа:За електромобил с мощност 100 kWt мотор за един час движение му трябват 100 квт/час електричество

Правиш ми впечатление на технически грамотен човек.
Смятам, че ще е добре да признаеш, че си написал сериозна глупост.
Jordana написа:Отделно че със слънчевия панел зареждаш само през светлата част на денонощието.Вечер ток няма !
има много начини да се ползват слънчеви панели ...
кои по-смислени и ефективни, кои не толкова
не случайно голяма част от хората в УС имащи електромобили имат
ама е далеч по-лесно да кажеш НЕ СТАВА, нали?


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
1 киловат =1.36 конска сила.
Мощността е един ват, когато за една секунда се пренася един джаул енергия .За електрическата величина 1ват =1волт х1 ампер .Понеже тука всички сме технически грамотни смятам няма нужда да се припоня че за да се получи този 1 ват електроенергия в някоя електроцентрала са изгорени въглища с два пъти повече енергия за да се покрият загубите в преносната мрежа и неефективната технология за получаване на електричество.Закона за запазване на енергията не може да бъде прескочен дори от супер дупер електричките. За по лесно вземаме 100 квт или 136к.с мотор
Тъй като консумираната електроенергия се мери в квт/час консумирана от мрежата е 1квт в продължение на 1 час. Тоест електромотор 100квт консумира електроенергия 100 квт/часа за 1 час работа .Дневната цена по 0.17лв за битови абонати е 17лв зо един час работа на този мотор на пълна мощност .Това е обаче в идеалниа случай. На практика имаме загуби от транформацията на електронергия в системата акумулатор електромотор както и ползването на бордова електроника и осветление - фарове.На практика полезната енергия усвоена от електромотора ще е не повече от 70% от общата постъпила от мрежата.При ефективност на съвременен бензинов мотор от 60% разликата е доста мижава в полза на електричка.Звучи брутално и отрезвяващо нали ? Цена за 1 час работа на 100квт мотор с пълна мощност повече от 20лв. Естествено че реално няма да се движи с пълна мощност постоянно и колко ще измине е божа работа .Сравнителните трансформации на величини спрямо бензинов мотор със същата мощност са доста относителни.
Та да обобщя за любителите на електричеството - ако в един бензинов мотор изгорим 1 кг бензин с енергийност 44мJ/кг и получим съответната мощност то в аналогичен по мощност електромотор ще се консумира 10 до 20% по малко
енергия но за получаването и ще бъдат изгорени въглища с енергопотенциал около 70мJ/кг - няма измъкване от закона за запазване на енергията.Дори и на ток енергията не идва от въздуха
Ето малко сравнение директно колко гориво е нужно за 1 квт електричество
За 100квт са нужни 14.4кг брикети и само 8.3кг бензин
Айде вий кажете кой замърсява повече.За мене след съответното проучване по темата е без съмнение че електричка в съвременния си вид е розов балон пълен с въздух. Никаква икономическа ефективност а за екология да не говорим.Който още не вярва да си направи проучване и да осмисли цифрите.
количество
гориво
0,107 m3
природен газ
0,288 kg
дърва
0,085 kg
нафта
0,073 kg
пропан бутан
1 kW се добива от:
0,083 kg
бензин
0,092 kg
мазут
0,218 kg
кафяви въглища
0,218 kg
брикети
0,144 kg
черни въглища
0,124 kg
дървени въглища
Мощността е един ват, когато за една секунда се пренася един джаул енергия .За електрическата величина 1ват =1волт х1 ампер .Понеже тука всички сме технически грамотни смятам няма нужда да се припоня че за да се получи този 1 ват електроенергия в някоя електроцентрала са изгорени въглища с два пъти повече енергия за да се покрият загубите в преносната мрежа и неефективната технология за получаване на електричество.Закона за запазване на енергията не може да бъде прескочен дори от супер дупер електричките. За по лесно вземаме 100 квт или 136к.с мотор
Тъй като консумираната електроенергия се мери в квт/час консумирана от мрежата е 1квт в продължение на 1 час. Тоест електромотор 100квт консумира електроенергия 100 квт/часа за 1 час работа .Дневната цена по 0.17лв за битови абонати е 17лв зо един час работа на този мотор на пълна мощност .Това е обаче в идеалниа случай. На практика имаме загуби от транформацията на електронергия в системата акумулатор електромотор както и ползването на бордова електроника и осветление - фарове.На практика полезната енергия усвоена от електромотора ще е не повече от 70% от общата постъпила от мрежата.При ефективност на съвременен бензинов мотор от 60% разликата е доста мижава в полза на електричка.Звучи брутално и отрезвяващо нали ? Цена за 1 час работа на 100квт мотор с пълна мощност повече от 20лв. Естествено че реално няма да се движи с пълна мощност постоянно и колко ще измине е божа работа .Сравнителните трансформации на величини спрямо бензинов мотор със същата мощност са доста относителни.
Та да обобщя за любителите на електричеството - ако в един бензинов мотор изгорим 1 кг бензин с енергийност 44мJ/кг и получим съответната мощност то в аналогичен по мощност електромотор ще се консумира 10 до 20% по малко
енергия но за получаването и ще бъдат изгорени въглища с енергопотенциал около 70мJ/кг - няма измъкване от закона за запазване на енергията.Дори и на ток енергията не идва от въздуха

Ето малко сравнение директно колко гориво е нужно за 1 квт електричество
За 100квт са нужни 14.4кг брикети и само 8.3кг бензин

количество
гориво
0,107 m3
природен газ
0,288 kg
дърва
0,085 kg
нафта
0,073 kg
пропан бутан
1 kW се добива от:
0,083 kg
бензин
0,092 kg
мазут
0,218 kg
кафяви въглища
0,218 kg
брикети
0,144 kg
черни въглища
0,124 kg
дървени въглища
Последна промяна Jordana на 22 Юли 2013, 16:03, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
^ само си пропуснал да добавиш една малка и почти несъществена подробност,а тя е...каква работа извършва това устройство с този двигател,защото ако имаме бензинов двигател със 136 конски сили или 100 квт ,то като е напънато на пълна мощност,това са приблизително 220 км/ч ако го съпоставим като скорост,носейки на гърба си около тон и половина,ако е по-леко,относителната скорост става по-голяма и обема на полезна работа е по-голям...
Но това са една нищожна част от сметките,това което не взимаш в предвид при изработването и отдаването на тези 100 квт са и допълнителните механизми които участват при отдаването на енергията,както и други вещества включени в работата като масла и тн,освен това бензиновият или пък дизеловият агрегат е в пъти по-сложен от електрическият...Все подробности,които кой знае защо си изпуснал...
Но това са една нищожна част от сметките,това което не взимаш в предвид при изработването и отдаването на тези 100 квт са и допълнителните механизми които участват при отдаването на енергията,както и други вещества включени в работата като масла и тн,освен това бензиновият или пък дизеловият агрегат е в пъти по-сложен от електрическият...Все подробности,които кой знае защо си изпуснал...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Цена за 1 час работа на 100квт мотор с пълна мощност повече от 20лв. Естествено че реално няма да се движи с пълна мощност постоянно и колко ще измине е божа работа.
това вече е друга работа

смятам, че има известна разлика м/у електромотор и електромобил все пак

чак пък толкова божа
Under its five-cycle testing, the United States Environmental Protection Agency found the 2011 model Leaf's energy consumption to be 0.212 kWh/km (34 kWh/100 miles)
Теслата и тя е там някъде
И с риск да бъда сметнат за утопист

благодаря за данните, но мен сравнението с тока произведен с въглища слабо ме вълнува ...
ако ще се ползват масово електромобили няма никакъв смисъл то да е с ток от въглища

Е.Димитров написа:Все подробности,които кой знае защо си изпуснал...
е като електромотор и електромобил, все тая - НЕ СТАВА


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:...
Дневната цена по 0.17лв за битови абонати е 17лв зо един час работа на този мотор на пълна мощност .
...
На практика полезната енергия усвоена от електромотора ще е не повече от 70% от общата постъпила от мрежата.
Много важна забележка е пълната мощност, но явно не осмисляш какво означава...
Твърдението за %-тите ми е много интересно откъде го изсмука?
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е.Димитров написа:^ само си пропуснал да добавиш една малка и почти несъществена подробност,а тя е...каква работа извършва това устройство с този двигател,защото ако имаме бензинов двигател със 136 конски сили или 100 квт ,то като е напънато на пълна мощност,това са приблизително 220 км/ч ако го съпоставим като скорост,носейки на гърба си около тон и половина,ако е по-леко,относ....
Колега мощност се мери на вал на мотор или на колела .Умишлено съм дал 100квт електромотор и аналогичния бензинов агрегат за да няма въпроси "кое тежи повече 1кг желязо или 1кг памук?"
И двата мотора извършват работа като за 100квт. Дали теглят 500кг или един тон е все тая .Полезната работа на електромотора е малко в повече заради по високото му КПД но както написах и по горе на база вложена единица енергия в системата двигател /автомобил разликата не е толкова фрапираща.
П.П. Полезната работа на електромотор в конкретния случай е даже по малка заради 300та килогарама батерия което си е чист паразитен товар. Докато в бензинов мотор с тегло на агрегата 170кг имаме доста запас от полезно тегло .Чисто и просто сравнено тегло на ел мотор с батерията електрониката комплект спрямо теглото на бензинов агрегат със същата мощност комплект с горивото е ....меко казано два пъти над ДВГто. Е хубаво голямо КПД на електрика ама отива да влачи паразитната тежест на якумулатора

Последна промяна Jordana на 22 Юли 2013, 15:50, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
drago_pavlov написа:Jordana написа:...
Дневната цена по 0.17лв за битови абонати е 17лв зо един час работа на този мотор на пълна мощност .
...
На практика полезната енергия усвоена от електромотора ще е не повече от 70% от общата постъпила от мрежата.
Много важна забележка е пълната мощност, но явно не осмисляш какво означава...
Твърдението за %-тите ми е много интересно откъде го изсмука?
Още в самия мотор имаме 10% загуби .Освен тях съм ти написал -бордова електроника и трансформация един път в зарядното от мрежата втори път във инверторните блокове на мотора трети път осветление /фарове.
Точно заради големите загуби в електрониката на електромотора не се ползват ниски напрежения а високо напрежение асинхронни мотори и многофазни намотки.Иначе токовете стават брутални и загубите също
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:П.П. Полезната работа на електромотор в конкретния случай е даже по малка заради 300та килогарама батерия което си е чист паразитен товар. Докато в бензинов мотор с тегло на агрегата 170кг имаме доста запас от полезно тегло .Чисто и просто сравнено тегло на ел мотор с батерията електрониката комплект спрямо теглото на бензинов агрегат със същата мощност комплект с горивото е ....меко казано два пъти над ДВГто. Е хубаво голямо КПД на електрика ама отива да влачи паразитната тежест на якумулатора
пак се изказваш като на среща на рибари ... как го сметна 2 пъти пък и меко казано ...
ахилесовата пета е акумулатора

като най-големия минус е, че носиш едно и също тегло независимо от заряда ...
обаче, колко тежат:
- скоростна кутия
- изпускателна система
- пълен резервоар

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ааа, пълния резервоар означава 600-700км! Тури му 10-15 литра, колко ще е пробега на сапунерката...150-160 км преко сили.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]