Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
M.Velichkov написа:Търся ей тая глупост!!! Вчера 6 ч. си играх да го сменям и се оказа накрая, че това дето го имам тече повече от старотоТрябва ми "1" от схемата за е12, по оем гледам, че и някой 21-ци са с такова ама
![]()
Марто, остави търсенето. Даже и да намериш друго - ще го сполети същата "мокра" съдба.
Старите уплътнения на това кранче за парно, които "почти стават", един път да преседят малко на сухо - и вече си имаш лейка в краката... Понякога се появяват "NOS" в ebay, но са на цена около 60 Евро, което определено няма да ти хареса, а ще има и пощенски разходи. И тъй като тези "нови" кранчета са на по 20 години поне - аз не бих си взел...
Решението е друго - правиш си байпас на парното с подходящо парче тръба в коша на двигателя - за да можеш да караш колата и търсиш стругар, който внимателно да направи дисекция на едно от старите ти кранчета. Ако се направи внимателно канал по периферията - ще можеш да разделиш кранчето на два половинки и да смениш вкаменелостта, играеща роля на семеринг. Всъщност това си един гумен пръстен, като гумата трябва да има определени свойства и дълговечност при контакт с разни химикали, от типа на антифриз, масло и т.н.
След подмяна на гумения пръстен залепваш двете половинки с добър силикон и си "готов". Поне така сметнах аз...
След година или нещо подобно отново почна капчука в педалите... Парното вече го бях махал няколко пъти и се бях специализирал вече. И на мен първият път ми отне "половин ден". След няколкото махания и слагания станах вече много добър, но това не ми беше от особена полза. При последното прокапване, вече много изнервен - реших, че има и друг начин - и то наистина има, след като вече си разполовил кранчето на две и си го залепил със силикон (поне има една полза). Тогава просто го напънах и го отлепих (преди това източих парното). Преди това видях, че течът не е от моето гумено уплътнение, а отстрани по периферията - там, където бях слепил двете половинки със силикон. Оставих всичко да изсъхне (най-вече ръбовете на двете половинки - там където се залепват със силикон), този път заложих на по-добър силикон от типа на Виктор Райнц (защото предишния беше някакъв подозрителен с американско знаме

- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
В интерес на истината съм решил да го отворя и да се опитам да го ремонтирам, само ме притесняваше какво точно да ползвам за залепването после. Така, че да не ми се излее врялата вода в някакъв момент в краката докато карам. Кой точно силикон на Виктор си ползвал? Предполагам този за гарнитурите ама да си питам, че са скъпи и да не изсипвам само пари безцелно.
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Добре е, че си решил да го отвориш, но не го прави в домашни условия, освен ако имаш струг (ама май нямаш
).
Ще видиш два вида пластмаса, но се махаше (по спомен) вътрешната, към шофьора част. Едната пластмаса стои по-твърда и матова, другата е по-гъвкава и бляскава. Всъщност двете "матови" половинки на кранчето са "обгърнати" от "бляскавата" пластмаса. Наистина е важно да го направиш на струг (едно каналче от вътрешната страна на "периферния ръб", защото така ще се запази геометрията на половинките и обграждащата ги пластмаса - това е важно после за залепването.
Точният модел на силикона Виктор Райнц не си спомням, но не беше нещо скъпо, нещо ми се върти около 10 лева (важното е да е високотемпературен и масло- антифризоустойчив), тоест - този за гарнитурите ще свърши работа. А остатъкът винаги ще влезе в употреба на друго място. При добър и точен разрез със стругарския нож отива много малко силикон (наистина много малко) - може да се примолиш на някой, който го има да ти "цвръкне" ...
И си направи стегички - ползвай опита от чуждите грешки - не залагай само на силикон, колкото и да е добър. Аз ги направих от малък плътен метален профил - нещо като шина, примерно 8 на 5 мм. Сгъваш шината под формата на буквата "С" - ще се ориентираш как, и в едната част пробиваш дупка и нарязваш резба за стягащо болтче. Може и контра-гайка да добавиш (аз не съм).


Ще видиш два вида пластмаса, но се махаше (по спомен) вътрешната, към шофьора част. Едната пластмаса стои по-твърда и матова, другата е по-гъвкава и бляскава. Всъщност двете "матови" половинки на кранчето са "обгърнати" от "бляскавата" пластмаса. Наистина е важно да го направиш на струг (едно каналче от вътрешната страна на "периферния ръб", защото така ще се запази геометрията на половинките и обграждащата ги пластмаса - това е важно после за залепването.
Точният модел на силикона Виктор Райнц не си спомням, но не беше нещо скъпо, нещо ми се върти около 10 лева (важното е да е високотемпературен и масло- антифризоустойчив), тоест - този за гарнитурите ще свърши работа. А остатъкът винаги ще влезе в употреба на друго място. При добър и точен разрез със стругарския нож отива много малко силикон (наистина много малко) - може да се примолиш на някой, който го има да ти "цвръкне" ...
И си направи стегички - ползвай опита от чуждите грешки - не залагай само на силикон, колкото и да е добър. Аз ги направих от малък плътен метален профил - нещо като шина, примерно 8 на 5 мм. Сгъваш шината под формата на буквата "С" - ще се ориентираш как, и в едната част пробиваш дупка и нарязваш резба за стягащо болтче. Може и контра-гайка да добавиш (аз не съм).

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
alpina-ma6inata написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=132&t=343989&p=3732975#p3732975
Заминаха

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Струг има на комшията в гаража и мисля него да налазя. Каналчето го правя там където си личи, че е заводската сглобка нали? За стяги ще ползвам 2 бр. дърводелски + 2бр. летвички/шини. Довечера ще го снимам сваленото и ще отбележа къде мисля да режа, а ако бъркам ще се радвам да коригирашDEMIURGE написа:Добре е, че си решил да го отвориш, но не го прави в домашни условия, освен ако имаш струг (ама май нямаш).
Ще видиш два вида пластмаса, но се махаше (по спомен) вътрешната, към шофьора част. Едната пластмаса стои по-твърда и матова, другата е по-гъвкава и бляскава. Всъщност двете "матови" половинки на кранчето са "обгърнати" от "бляскавата" пластмаса. Наистина е важно да го направиш на струг (едно каналче от вътрешната страна на "периферния ръб", защото така ще се запази геометрията на половинките и обграждащата ги пластмаса - това е важно после за залепването.
Точният модел на силикона Виктор Райнц не си спомням, но не беше нещо скъпо, нещо ми се върти около 10 лева (важното е да е високотемпературен и масло- антифризоустойчив), тоест - този за гарнитурите ще свърши работа. А остатъкът винаги ще влезе в употреба на друго място. При добър и точен разрез със стругарския нож отива много малко силикон (наистина много малко) - може да се примолиш на някой, който го има да ти "цвръкне" ...
И си направи стегички - ползвай опита от чуждите грешки - не залагай само на силикон, колкото и да е добър. Аз ги направих от малък плътен метален профил - нещо като шина, примерно 8 на 5 мм. Сгъваш шината под формата на буквата "С" - ще се ориентираш как, и в едната част пробиваш дупка и нарязваш резба за стягащо болтче. Може и контра-гайка да добавиш (аз не съм).

Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Колеги имам едно шперче за продан ,свалено от Е34 с число S2.79.Цена 350лв
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- AcPerformanceGarage
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 3.11.2012
- Пол: Мъж
- Кара: ше 1989 E30 Touring M40B18
- Мечтае да кара: 1991 Corsa A GSi C20XE
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Имам оригинални кардани от правителствените акули от едно време, карданите са със лагерните опори, на някой от тях имаше лепенки от БМВ завода с цифри които показваха в нета с кой мотор са, затрих си обаче бележката, но ако имате интерес мога да ги найда, 3 различни са и цените ще са символични 

Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Колеги търся емблема за капак на багажника за е21, една крива е, колегите които я имат да предлагат цена.
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
AcPerformanceGarage написа:Имам оригинални кардани от правителствените акули от едно време, карданите са със лагерните опори, на някой от тях имаше лепенки от БМВ завода с цифри които показваха в нета с кой мотор са, затрих си обаче бележката, но ако имате интерес мога да ги найда, 3 различни са и цените ще са символични
Дай телефон

Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Колеги ,на някой да му се намира задната стабилизираща щанга за Е21 ? Номера според ОЕМ е 33551111156.
- fogodin=e21
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: varna
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e 21 / e 36 touring
- Мечтае да кара: bmw e21 alpina B6
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
petkov23 написа:Колеги търся емблема за капак на багажника за е21, една крива е, колегите които я имат да предлагат цена.
моята е поръчах в дару кар такаче ако никой не ти предложи оферти си поръчай,,,, не бяха кой знае колко скъпи
- AcPerformanceGarage
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 3.11.2012
- Пол: Мъж
- Кара: ше 1989 E30 Touring M40B18
- Мечтае да кара: 1991 Corsa A GSi C20XE
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
единия е за 3-ка и 5-ца другия на 6-цата третия на 7-мица ми каза колегата, утре ще звъннем на един наш човек от Дару Кар да му дам номерата и
ще пусна подробна потвърдена информация че тази е само по спомени, иначе може да ме намерите на 0889 830 седем 9 седем.
ще пусна подробна потвърдена информация че тази е само по спомени, иначе може да ме намерите на 0889 830 седем 9 седем.
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
fogodin=e21 написа:petkov23 написа:Колеги търся емблема за капак на багажника за е21, една крива е, колегите които я имат да предлагат цена.
моята е поръчах в дару кар такаче ако никой не ти предложи оферти си поръчай,,,, не бяха кой знае колко скъпи
Номенклатурен номер : 51141872328
Описание : ЕМБЛЕМА - ЗАДНА, Е 21
Ед.цена (с ДДС) : 77.08 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Все още не смятам да дам 80лв на "дару кар", очаквам колегите които имат по 2,3 донора да се похвалят с наличност на излишна емблема.
- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Hobbs написа:Здравейте, търся волан за е28 преди '85 (малките шлици) - за предпочитане в кофти състояние.
Поздрави!
Още се търси...

Re: Тема за Търсене и Предлагане на Части за Акули !!!
Много останали чарколяци от е21 и е28 ! Може на някой да му свършат работа. На 30.07 заминават за скрап. Ако някой има транспорт може да ги вдигне и двете на символична цена ! 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани