Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - решен
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
71 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
bum_bum написа:Бюлетина гледам, че е за съвсем друг мотор. Ако няма такъв за М52 аз не бих пробвал с този метод. Ако трябваше да се прави на М52 със сигурност щеше да има бюлетин и за него.
Аз съм пускал снимка на глава карана с качествено гориво и масло и имаше мнения, че е взета от ремонт и мита![]()
Ауспуха го има по-горе на кола, дето с толкова остри валове, че трябваше да се ограничи хода на ваноса за да не удари. Дросел от 4.5 литров мотор и още 100 глупости. С правилна настройка, качествено гориво и масло е явно че нещата стават дори и тогава. Та ако мотора е читав и се ползва както трябва не виждам проблем добавката и последващата грамотна употреба да решат нещата.
И преди бях писал, че методиката се отнася за друг двигател и това беше една от причините да го пусна за обсъждане, защото в ТИС няма описание на всеки проблем, за всеки двигател. Затова и въпроса беше дали има смисъл, ако нищо друго не помогне, да се пробва този метод и на М52В28.
Дано колегата да си реши проблема по лесният начин, след като всичко по електрониката и запалването е наред. Следващият път като видя колата имам идея да изолирам клапана за вентилация на картерните газове и да почистя с обезмаслител някои тръби и маркучи.

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
тръбите и маркучите ги е*и, ами смукателя от тея изпарения вътре става на гъз. аз лично като си премахнах клапана, ако знаеш от вътре к'ви ла*на излязоха..
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
ръб написа:тръбите и маркучите ги е*и, ами смукателя от тея изпарения вътре става на гъз. аз лично като си премахнах клапана, ако знаеш от вътре к'ви ла*на излязоха..
Тръбите и маркучите понякога се позапушват.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Колеги, ето развитието по темата. След почти едномесечно каране и усещането, че нещата се оправят, raduslaf беше оставил за няколко дни колата без да я кара и отново се върнахме в изходна позиция. Миналият петък направих още някои неща по колата:
† Смених маслото- 5W40 с 10W60- нищо не се промени, двигателят тресеше.
† Почистих щуцера, където влиза тръбата към входа на клапана за картерните газове и доколкото може тръбата до картера- вероятна причина за проблема описана в TIS. Щуцера беше с доста отлагания, тръбата до клапана също, маркуча след него до кожуха на нивомерната пръчка беше омекнал. След това напълно изолирах клапана за картерните газове и сега вентилацията отива в атмосферата. Лошото е, че след процедурите двигателя продължи да тресе.
† Изключих връзката между вакум ресивъра №8 и смукателният колектор. Отново не се случи нищо хубаво.
Дополнительный глушитель Зд с заслонкой - Каталог запчастей BMW
След малко запалих колата и вече беше друга- гасих я, палих я отново, работеше идеално. После я карахме малко с raduslaf- претрисането се появи само 2-3 пъти. След два дни каране raduslaf ми писа на личен, че има сериозно подобрение в работата на двигателя, но той най-добре ще каже как е работил двигателя след интервенциите. Към края на седмицата ще закача разкаченото и ще се разбере къде е била причината. Ако се окаже, че подобрението е било от смяната на маслото, почвам да си мисля за проблематични повдигачи на 5-ти и 2-ри цилиндър.

† Смених маслото- 5W40 с 10W60- нищо не се промени, двигателят тресеше.
† Почистих щуцера, където влиза тръбата към входа на клапана за картерните газове и доколкото може тръбата до картера- вероятна причина за проблема описана в TIS. Щуцера беше с доста отлагания, тръбата до клапана също, маркуча след него до кожуха на нивомерната пръчка беше омекнал. След това напълно изолирах клапана за картерните газове и сега вентилацията отива в атмосферата. Лошото е, че след процедурите двигателя продължи да тресе.
† Изключих връзката между вакум ресивъра №8 и смукателният колектор. Отново не се случи нищо хубаво.

След малко запалих колата и вече беше друга- гасих я, палих я отново, работеше идеално. После я карахме малко с raduslaf- претрисането се появи само 2-3 пъти. След два дни каране raduslaf ми писа на личен, че има сериозно подобрение в работата на двигателя, но той най-добре ще каже как е работил двигателя след интервенциите. Към края на седмицата ще закача разкаченото и ще се разбере къде е била причината. Ако се окаже, че подобрението е било от смяната на маслото, почвам да си мисля за проблематични повдигачи на 5-ти и 2-ри цилиндър.
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Колата действително е друга след тези процедури. Припукването/притрисането изчезна на 90%. Може да го направи 1 път за няколко минути работа на празен ход, може и да не го направи. Този резултат ме задоволява напълно, дано успеем да го задържим, а ако го изчистим и на 100% още по-добре 

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Малко обобщение - вече стана ясно, че след като разкарахме тая джаджа за вентилация на резервоара, както и клапана за картерните газове, работата на мотора неимоверно се подобри. След това върнахме обратно клапана за картерните газове и като че ли отново леко се влоши работата на мотора. Накрая реших отново да премахнем клапана и да изкараме газовете в атмосферата с маркуч, който отива под колата. В момента съм доста доволен. На светофарите понякога имам чувството, че колата е угаснала, толкова кротко работи. Реже се отлично, ускорява супер и т.н. Много рядко има наченки на симптома, заради който пуснах темата, но наистина е толкова рядко и съвсем незначително и пренебрежимо, че изобщо не му обръщам внимание. Изводът е, че като изкарахме всички газове, които се връщаха в мотора по един или друг начин, нещата се подредиха и сега най-накрая двигателят ми работи точно както исках. В близко бъдеще ще направим още една профилактична диагностика, за да видим какви са стойностите в проблемните от преди това цилиндри. Мога да кажа, че проблемът е решен.
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - реш
Само да добавя какво друго е правено във връзка с този проблем, за да не се получи така, че някой направи само нещата от последното мнение и проблемът си остане. Към момента на решението на проблема колата е с:
- 6 чисто нови свещи по номер на мотора
- 6 лули в перфектно състояние
- изрядни инжектори
- изрядни бобини
- проверени кабели
- чисто нов датчик колянов вал от Дару
- перфектно работещи оригинални ламбда сонди
- перфектно работещ датчик разпределителни валове
- перфектен дебитомер
- проверени всички възможни места, от които може да смуче въздух
- 12 компресия във всички цилиндри (с масло 5w40 на БМВ, а в момента с Castrol Edge Sport 10w60)
- 6 чисто нови свещи по номер на мотора
- 6 лули в перфектно състояние
- изрядни инжектори
- изрядни бобини
- проверени кабели
- чисто нов датчик колянов вал от Дару
- перфектно работещи оригинални ламбда сонди
- перфектно работещ датчик разпределителни валове
- перфектен дебитомер
- проверени всички възможни места, от които може да смуче въздух
- 12 компресия във всички цилиндри (с масло 5w40 на БМВ, а в момента с Castrol Edge Sport 10w60)
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - реш
Тая гумената част на лулите не е лошо да я вземеш нова, ако не си го направил вече. Там омеква и почва да се цепи и това също влияе на работата.
Съответно и почистването на дебитомера със спрейчето дето си е за тая работа ама това вероятно вече е направено.
Съответно и почистването на дебитомера със спрейчето дето си е за тая работа ама това вероятно вече е направено.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - реш
Тоя мотор не трябва ли да вади по-маллко компресия - кум 10-10.2
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - реш
Таман си е. Ако се оправи главата отива към 14. Като падне към 10 конете вече стягат багажа да си ходят. 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - реш
EnimEn написа:Тоя мотор не трябва ли да вади по-маллко компресия - кум 10-10.2
Това е степента на сгъстяване - отношението на обема на цилиндъра към обема на горивната камера. Тя е константна величина за двигателя. Компресията, която трябва да има двигателя се получава като се умножи степента на сгъстяване с коефициент 1.2-1.3. Както колегата казва, минималното за този двигател е 9.5-10бара, след това е ясно какво следва.

71 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани