Температура на двигателя
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Температура на двигателя
Да съгласих се
, термостата при БМВ е на пътя на водата идваща от долния край на радиатора. Намерих схема/картинка на системата на М52/54 двигателите. На картинката доста добре е изобразен пътя на водата/антифриза при отворен и затворен термостат.

Това са го написали хората не съм му аз автора просто съм го превел (до колкото мога)
източник (има и процедура за обезвъздушаване на охладителната с-ма):
"На М52 двигателите охладителната с-ма е напълно променена с цел да се оптимизират работните температури на цилиндровата глава и блока на двигателя. Системата е проектирана за да:
- Намали работната температура на цилиндровата глава. Това има позитивен ефект за въртящия момент защото се подобрява т.нар. волуметрична ефективност на двигателя.
- Повишаване на работната температура в блока (цилиндри, колянов вал). Това понижава триенето с което се постига икономична раборта на двигателя (понижена консумация на гориво)."
ПП Като поразгледах охладителните системи и на другите двигатели на BMW излиза че работата им е аналогична поне от М52 насам. Извинявам се ако съм подвел някой с предното си мнение

Това са го написали хората не съм му аз автора просто съм го превел (до колкото мога)

"На М52 двигателите охладителната с-ма е напълно променена с цел да се оптимизират работните температури на цилиндровата глава и блока на двигателя. Системата е проектирана за да:
- Намали работната температура на цилиндровата глава. Това има позитивен ефект за въртящия момент защото се подобрява т.нар. волуметрична ефективност на двигателя.
- Повишаване на работната температура в блока (цилиндри, колянов вал). Това понижава триенето с което се постига икономична раборта на двигателя (понижена консумация на гориво)."
ПП Като поразгледах охладителните системи и на другите двигатели на BMW излиза че работата им е аналогична поне от М52 насам. Извинявам се ако съм подвел някой с предното си мнение

Последна промяна gentata на 04 Юли 2013, 23:08, променена общо 1 път
- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Температура на двигателя
При 220 ми е интерестна температурата как е.При мен като е около 35 градуса вън и я карам със 220 230 температурата е около 108 градуса но аз съм дизел.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Щом стрелката е по средата колата не прегрява!Карайте си колите!!!! 
А знаете ли ,че след като загасите мотора ,той продължава да загрява!Е какво да му сложим вентилатори ли.

А знаете ли ,че след като загасите мотора ,той продължава да загрява!Е какво да му сложим вентилатори ли.

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Температура на двигателя
Nasko_325TD написа:Щом стрелката е по средата колата не прегрява!Карайте си колите!!!!
А знаете ли ,че след като загасите мотора ,той продължава да загрява!Е какво да му сложим вентилатори ли.
Всъщност след като го загасим, мотора се охлажда отдавайки температура на охлаждащата течност около блока, която се загрява.
Затова преди за загасим е хубаво да се подържи в обороти за да може водната помпа да превърти водата с по-охладена. Подобно на дизелите, които не трябва да се гасят веднага за да не спече турбото, само че при бензина не е толкова фатално.

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Температура на двигателя
колеги, пишете engine heat soak в гугъла и четете... примерно тва: http://www.mawsolutions.com/html/heat_soak_effects_on_engines.html
обсъждано е във форума, може да го намерите с търсачката
колегата gentata, освен че се е постарал да доразучи нещата, и е направил някои изводи... трябва да се допълни още един:
- системата е реализирана по този начин и заради фактът, че термостата не е най-високата точка, и се позволява безпроблемно пълнене и обезвъздушаване на системата... което в класическата не е така.
освен това на картинката му може да видите и един елемент, който постоянно се цитира в темата, а именно температурния сензор... както се вижда, температурата на сензора няма общо с температурата на термостата, тъй като охлаждащата течност върви по главата до сензора, и по този път се загрява в по-голяма или по-малка степен, в зависимост от режима и натоварването на мотора... по никакъв начин НЕ ВЗИМАЙТЕ термостати с температура, различна от указаната за мотора ви
и пак да кажем - термостата в е39 и нататък е двойно действащ, между двете му клапи се срещат и топлия и студения кръг, като в по-голямата си част от работата е частично отворен/затворен и контролира много точно смесването на кръговете... всеки може да се увери, че при каране със знаците
долния маркуч почти винаги е съвсем леко топъл... под товар вече нещата се променят.
обсъждано е във форума, може да го намерите с търсачката

колегата gentata, освен че се е постарал да доразучи нещата, и е направил някои изводи... трябва да се допълни още един:
- системата е реализирана по този начин и заради фактът, че термостата не е най-високата точка, и се позволява безпроблемно пълнене и обезвъздушаване на системата... което в класическата не е така.
освен това на картинката му може да видите и един елемент, който постоянно се цитира в темата, а именно температурния сензор... както се вижда, температурата на сензора няма общо с температурата на термостата, тъй като охлаждащата течност върви по главата до сензора, и по този път се загрява в по-голяма или по-малка степен, в зависимост от режима и натоварването на мотора... по никакъв начин НЕ ВЗИМАЙТЕ термостати с температура, различна от указаната за мотора ви

и пак да кажем - термостата в е39 и нататък е двойно действащ, между двете му клапи се срещат и топлия и студения кръг, като в по-голямата си част от работата е частично отворен/затворен и контролира много точно смесването на кръговете... всеки може да се увери, че при каране със знаците

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Както казва един мой колега:
"Тя баба ви германка ще чопли в скритите менюта ,за да види дали и загрява колата"
ааххахаха
Карайте си колите и тва е.Щом е в средата - не прегрява!
"Тя баба ви германка ще чопли в скритите менюта ,за да види дали и загрява колата"
ааххахаха
Карайте си колите и тва е.Щом е в средата - не прегрява!
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Температура на двигателя
Nasko_325TD написа:Както казва един мой колега:
"Тя баба ви германка ще чопли в скритите менюта ,за да види дали и загрява колата"
ааххахаха
Карайте си колите и тва е.Щом е в средата - не прегрява!



- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Това вече е проблем с охлаждането! 
Смени радиатора.

Смени радиатора.
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Температура на двигателя
Оооу. Нещо подобно се беше случило с един топлообменник на работата. Причината беше натрупан котлен камък и раздуване и спукване на топлообменника. Както се бъзиках с колегите си тогава "беше като бременна циганка"
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Температура на двигателя
ти ми се разсърди за "профилактиката", надявам се разбираш разликата вече... взимай един нисенс, и ще ти изчезнат грижите 

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Температура на двигателя
преди 10-на години смених на е30-ката с такъв от тази марка, няма проблем...
тази цена нещо ниска ми се вижда... в бея.юк под 100 евра не виждам, без доставката за там...
тази цена нещо ниска ми се вижда... в бея.юк под 100 евра не виждам, без доставката за там...

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Температура на двигателя
ми сверка на парт номерацията, и в коша... надали има по-добра цена 

- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Температура на двигателя
Аз съм с Нисенс , колега. Предният собственик го е слагал 2008/2009 година. Никакви проблеми нямам. Мия го външно , ръгал съм и вътре/нищо не излезе/
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Температура на двигателя
Колега , май познах че е от котления камък. С чешмяна вода е карана, а както започваше една реклама на *алгон : "Водата в България е твърда... "
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Еми няма как да няма хич! 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани