Температура на двигателя

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Температура на двигателя

Мнение от sasho1bs » 01 Юли 2013, 0:00

Само да добавя че преди две седмици долях антифриз ако има значение и чак снощи ми го направи този проблем .Дано да е от въздушна възглавница и да видя дали ще мога да откажа поръчката че я направих днес следобяд.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Температура на двигателя

Мнение от Nasko_325TD » 01 Юли 2013, 14:01

sasho1bs написа:Само да добавя че преди две седмици долях антифриз ако има значение и чак снощи ми го направи този проблем .Дано да е от въздушна възглавница и да видя дали ще мога да откажа поръчката че я направих днес следобяд.

Иска да пипне човек дето е виждал бензиново БМВ(за дизела всички знаем).Ако си отварял тапата на топъл мотор също може да имаш проблем от това. :)
Хахахаха.не питай от къде знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Температура на двигателя

Мнение от sasho1bs » 01 Юли 2013, 21:33

Мамкаму днес я отворих на топъл.Какво съм направил или си се опръскал:) Колеги днес благодарение на вас реших да запаля колата иначе щях да я карам директно във сервиза като пристигне виското.Залалих и чаках около 10 мин докато достигне 90 градуса и неиска повече.Викам си ще я посръчкам малко.Минах около 2 3 километра само на гас е тас кола повече от 95 неиска да качи.Вярно днес беше 24 градуса като я сръчквах.Радиатора незнам как го пипате но при мен трябва да се разглоби за да се стигне до него.Маркучите според един мои приятел са топли и тои уж чува повече нещата.Аз нищо не съм си правил по колата досега само в сервизи.Стигнахме до заключението че е загряла заради липса на вода.Във казанчето когато ви говорих че ми е направила проблем имаше съвсем малко антифриз а сега на мах си държи нормална температура.Като беше на 95 градуса си духаше добре виското но не се чуваше.Така и неможах да я накарам да вдигне към 97 98 за да може да се чуе виското каквото и да я правя незнам защо но според мен виското си бачка лошото е че неможах да я накарам да включи трета степен.Отказах поръчката но утре ще се разбере дали мога или ще си купя виско без да имам нужда от него.Благодаря на всички който се осъмниха във виското може и да спестя някой лев но да видим какво ще кажат утре и да видим от каде има теч.Съжалявам ако съм писал глупости оказа но чашката си казва думата :oops:
Забравих да добавя че според маистора ми виското на студен мотор небило стегнато както трябва.Като е студен мотора със пръст го спираше и въртеше във обратна посока.днес скед като загря около 60 70 градуса реших да се опитам да го спра със кутиика от цигари но не се получи и според него виското ми било към края на живота си.Споделете вашите наблюдения при студен мотор какви са.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Температура на двигателя

Мнение от sasho1bs » 02 Юли 2013, 0:03

Според вас колко км издържа виското?Притестнява ме сега да не оправя само теча и сега лятото да тръгна някаде на пътешествие надалече и да ме остави по пътя тогава направо незнам и няма да се очудя като си знам късмета. :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Температура на двигателя

Мнение от Lawmaker » 03 Юли 2013, 11:32

niki81vd написа:Колеги, понеже смътно си спомням положението сега на клипа си опресних нещата.
http://www.youtube.com/watch?v=7f3h84nawM8

Та, термостата е на входа от радиатора и на 92 градуса.
Тоест, той е напълно отворен при 92 градуса по целзий на охладителната течност, която идва от радиатора, демек охладена влиза на тази темперетура.
А не да излиза на тази темперетура от двигателя.
Така, че няма как, да поддържа работна темперетура по малко от 92 чисто теоритично, а практически 95 - 100.
Тоест охлаждаш двигатела с течност на 92 градуса. Ако се сложи термостат на 88, тогава вече е друга хава.


Осезателят на термостата е отзад към главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Температура на двигателя

Мнение от Ivo_Borisov » 03 Юли 2013, 11:35

По принцип термостата ако е 92 градуса, тогава започва да отваря и е напълно отворен на 100 градуса.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Температура на двигателя

Мнение от Владо » 03 Юли 2013, 19:51

посочените на термостатите градуси са градусите на започване на отварянето на радиаторния, големия, кръг, и съответно затварянето на двигателния, малкия, кръг...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: Burgas
Кара: е39 525д exclusive and 530d f10

Re: Температура на двигателя

Мнение от sasho1bs » 03 Юли 2013, 20:48

Колеги моя проблем се оказа някаква тапичка на малкия кръг до колкото разбрах който струва оригинален 9 лв.Чакам я сега оригинална че я няма във наличност и като я монтират ще тестваме и виското и бачка небачка е много вероятно да се здобия със ново виско което се чудя дали да монтирам или да го продавам чисто ново и затова по горе питах колко километра долу горе изкарва едно виско.Моята е на реални 250 000.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Температура на двигателя

Мнение от Lawmaker » 03 Юли 2013, 23:31

Ето така го разбирам аз.
Термостат.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Температура на двигателя

Мнение от Lawmaker » 04 Юли 2013, 0:07

niki81vd написа:А ето как е всъщност.
Може да съм объркал само мястото на водната помпа, но мисле че е на входа.
cooling system bmw.jpg

Е така де, моето е по съкратено

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Температура на двигателя

Мнение от gentata » 04 Юли 2013, 0:17

niki81vd написа:А ето как е всъщност.
Може да съм объркал само мястото на водната помпа, но мисле че е на входа.

Така е но посоката на движение на водата е точно наобратно. В горната част на радиатора влиза горещата от долната излиза вече охладената вода (антифриз). Както и движението на водата в двигателя е от долната му част студена, постепенно с изкачването по блока и при движението им по главата вече се е загряла и отново в радиатора ако е отворил термостата. Ако не е отворил термостата се върти само в двигателя.
:driving:
Последна промяна gentata на 04 Юли 2013, 0:19, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Температура на двигателя

Мнение от Владо » 04 Юли 2013, 0:38

Изображение

а най-точно е така :yes:

скоро ще пускам тема за охлаждането, че станаха много въпросите :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Температура на двигателя

Мнение от gentata » 04 Юли 2013, 1:17

Изображение
Изображение
Пиша го малко по-подробно - надявам се никой няма да се обиди от това :mhihi:
Термостата е на пътя на горещата неохладена все още от радиатора вода. Когато водата стане с температура да речем 92 градуса през термостата (защото той вече е отворил) навлиза в горната част на радиатора там се охлажда и от долния му край заминава във водната помпа. От помпата в блока на двигателя, главата и загрятата вода до температурата на двигателя отново минава през термостата. Това е големия кръг на охладителната система. Малкия е същия но с байпасиран радиатор, защото термостата е затворен. В системата влиза и вътрешния радиатор за отопление на купето.
С това разположение на термосата би трябвало ако всичко останало на охладителната система е наред, температурата на антифриза/водата да не превишава температурата при която отваря термостата.
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Температура на двигателя

Мнение от Ivo_Borisov » 04 Юли 2013, 8:45

gentata написа:С това разположение на термосата би трябвало ако всичко останало на охладителната система е наред, температурата на антифриза/водата да не превишава температурата при която отваря термостата.
:driving:

:yes: Когато започне да отваря термостата, водата започва да се охлажда и да навлиза охладена в мотора и термостата се затваря. Всъщност той работи леко отворен и държи температура близка до точка на отваряне.

п.п. Много полезни картинки и схеми, всеки който не е наясно ще се ориентира как работи двигателя. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Температура на двигателя

Мнение от Владо » 04 Юли 2013, 9:26

горните схеми и картинки наистина са много полезни, но за съжаление в никаква степен не отговарят на охладителната система, реализирана в е39 и бмв като цяло...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook