Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Здравейте колеги искам да пипитам по знаещите от вас за един проблем с на зет ми БМВ - то, тъй като до сега не съм се сблъсквал с климатични системи в автомобила и не съм запознат с тях, а и зет ми не се занимава с ремонти по колите.
Става въпрос за БМВ Е39 525 д 163 к.с. 23.10.2000 г. рама № WBADL9103GW54703, повредата е в перка за климатика номер BMW 64546921396 буксата е с три кабела съвместимост с други модели на Е39, само от дизелови модели ли става някакви решения и съвети относно ремонта ако е възможен, всякакви съвети ще са от полза.
След профилактика на климатика миналата седмица се установява, че проблема е в перката, майсторите са казали на зет ми че няма аналог за тази перка, а нова е около 710 лева, затова се допитвам и до вас колеги да кажете Вие как сте се справили с този проблем "развалена перка на климатика"
Между другото търся втора ръка от колегите който продават коли на части, та ако някой има такава налична нека пише.
НА ВСИЧКИ КОИТО ОТДЕЛЯТ ОТ ВРЕМЕТО СИ И ДАДАТ СЪВЕТ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ПРОБЛЕМА ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ
ПОЗДРАВИ
Става въпрос за БМВ Е39 525 д 163 к.с. 23.10.2000 г. рама № WBADL9103GW54703, повредата е в перка за климатика номер BMW 64546921396 буксата е с три кабела съвместимост с други модели на Е39, само от дизелови модели ли става някакви решения и съвети относно ремонта ако е възможен, всякакви съвети ще са от полза.
След профилактика на климатика миналата седмица се установява, че проблема е в перката, майсторите са казали на зет ми че няма аналог за тази перка, а нова е около 710 лева, затова се допитвам и до вас колеги да кажете Вие как сте се справили с този проблем "развалена перка на климатика"
Между другото търся втора ръка от колегите който продават коли на части, та ако някой има такава налична нека пише.
НА ВСИЧКИ КОИТО ОТДЕЛЯТ ОТ ВРЕМЕТО СИ И ДАДАТ СЪВЕТ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ПРОБЛЕМА ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ
ПОЗДРАВИ
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
м/у 100 и 150 лв струва тая перка и не е никак "специална" , даже има хора дето си ремонтират ел. моторите за 50-60лв и си свиркат после.
Само гледаш ква ти е буксата и търсиш с такава + гледаш дали не са отишли случайно резисторите , защото се сменят за 20лв ... има го писано във форума.
Само гледаш ква ти е буксата и търсиш с такава + гледаш дали не са отишли случайно резисторите , защото се сменят за 20лв ... има го писано във форума.
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Тая перка няма разистори. Цената втора ръка е около 200, нова неоригинална 400, от БМВ към 700
Преди да я смениш най-добре провери дали наистина проблемът е в нея, най-добре като включиш такава, която работи на 100%, защото перката се управлява директно от компютъра на мотора.
Преди да я смениш най-добре провери дали наистина проблемът е в нея, най-добре като включиш такава, която работи на 100%, защото перката се управлява директно от компютъра на мотора.
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Колеги на зет ми са му казали, а и аз проверих няма нова на алтернативен производител и цената и е 700 - 710 лева.
Ако някой знае коя фирма ги предлага на 400 да казва.
Друга перка с три кабелна букса става ли, защото намерих една с № BMW 64.548 380 781 дали ще стане.
Ако някой знае коя фирма ги предлага на 400 да казва.
Друга перка с три кабелна букса става ли, защото намерих една с № BMW 64.548 380 781 дали ще стане.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Какъв му е проблема на вентилатора? Не се върти, луфт ли има, блокирал ли е? В повечето от случаите е възможен ремонт. Ако не друг вентилатор.
С трите пина е перката няма резистори.

omegaart написа:..Само гледаш ква ти е буксата и търсиш с такава ....
С трите пина е перката няма резистори.

Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
[quote="gentata"]Какъв му е проблема на вентилатора? Не се върти, луфт ли има, блокирал ли е? В повечето от случаите е възможен ремонт. Ако не друг вентилатор.
Не знам какво и има наперката колата както казах е на зет ми и е на 200 километра от мен не съм е видял самата перка какво представлява.
По неговите думи и това което са му обяснили майсторите е че трябва да се сменя перката, има проблем когато колата е на място паркирана например не може да охлажда нормално и компресора загрявал и вдига много голямо налягане това ми обясни зет ми а на него са му го обяснили майсторите при който е карал колата. Не знам каква е истината освен това записва постояно грешка в компютъра.
Затова се допитвам до Вас колеги като по знаещи за всякакви съвети.
Поздрави.
Не знам какво и има наперката колата както казах е на зет ми и е на 200 километра от мен не съм е видял самата перка какво представлява.
По неговите думи и това което са му обяснили майсторите е че трябва да се сменя перката, има проблем когато колата е на място паркирана например не може да охлажда нормално и компресора загрявал и вдига много голямо налягане това ми обясни зет ми а на него са му го обяснили майсторите при който е карал колата. Не знам каква е истината освен това записва постояно грешка в компютъра.
Затова се допитвам до Вас колеги като по знаещи за всякакви съвети.
Поздрави.
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Можеш да приложиш различни методи за диагностика, но най-сигурният е както казах да включиш перка, която знаеш, че работи 100%.
Това, което са ти обяснили майсторите е така. Остава да разбереш дали проблемът е в самата перка или друго.
Без осцилоскоп или софтуер за диагностика можеш единствено да провериш на тази букса с 3-те крачета дали на 2-та дебели кабела идват постоянно 12 волта.
Това, което са ти обяснили майсторите е така. Остава да разбереш дали проблемът е в самата перка или друго.
Без осцилоскоп или софтуер за диагностика можеш единствено да провериш на тази букса с 3-те крачета дали на 2-та дебели кабела идват постоянно 12 волта.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
dvg7 написа:gentata написа:Какъв му е проблема на вентилатора? Не се върти, луфт ли има, блокирал ли е? В повечето от случаите е възможен ремонт. Ако не друг вентилатор.
Не знам какво и има наперката колата както казах е на зет ми и е на 200 километра от мен не съм е видял самата перка какво представлява.
По неговите думи и това което са му обяснили майсторите е че трябва да се сменя перката, има проблем когато колата е на място паркирана например не може да охлажда нормално и компресора загрявал и вдига много голямо налягане това ми обясни зет ми а на него са му го обяснили майсторите при който е карал колата. Не знам каква е истината освен това записва постояно грешка в компютъра.
Затова се допитвам до Вас колеги като по знаещи за всякакви съвети.
Поздрави.
Каква е грешката? Перката може да се пусне принудително през ДИС-а. Може перката да си е наред а проблема да е в климатичната система. Перката с трите пина ако се върти, значи е наред, при нея няма изгорели резистори при които да не работи дадена степен. Тази или работи или не. Според мен проблема е в климатика, ама така от разстояние

п.п. Ако не работи, може да се разглоби, почисти, смаже... При мен така си тръгна, но не ми въртеше изобщо преди това, беше заяла нещо. Ако и това не помогне, втора ръка или нова, мисля че не се ремонтират тия с трите пина.

- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Ivo_Borisov написа: Перката може да се пусне принудително през ДИС-а.
Ще споделиш ли къде точно се влиза в ДИС-а за симулация на перката?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
С дис-а не помня откъде, през инпа-та май също ставаше. Но сега не мога да се сетя как беше. Помня че моята я пробвах веднъж.

Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
За последен път казвам, че най-добре е да се провери с друга перка, която се знае, че работи.
Дори и през ДИС или ИНПА тестът да не успее да подкара перката, то не е задължително проблемът да е в нея. Може да има проблем с комуникационния канал, може третото кабелче някъде да се е прекъснало между ЕКУ и перката....
Необходими са сигнали от много места, за да се подкара тази перка: управление климатик, табло на колата и т.н. Всичко това става чрез комуникационната шина на колата. Ако едно от тези не неща не сработва правилно, то и перката няма да тръгва.
Дори и през ДИС или ИНПА тестът да не успее да подкара перката, то не е задължително проблемът да е в нея. Може да има проблем с комуникационния канал, може третото кабелче някъде да се е прекъснало между ЕКУ и перката....
Необходими са сигнали от много места, за да се подкара тази перка: управление климатик, табло на колата и т.н. Всичко това става чрез комуникационната шина на колата. Ако едно от тези не неща не сработва правилно, то и перката няма да тръгва.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Да де, но е най лесно да се подкара на лаптопа, няма разглобяване, няма нищо. Ако не сработи, тогава друга перка. А за да се стигне до нея маха и бронята, доста работа си е.

Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Ivo_Borisov написа:Да де, но е най лесно да се подкара на лаптопа, няма разглобяване, няма нищо. Ако не сработи, тогава друга перка. А за да се стигне до нея маха и бронята, доста работа си е.
Буксата се вижда веднага като вдигнеш капака и се достига без да разглабяш абсолютно нищо. На 2-те дебели кабелчета трябва да има винаги 12 волта. Ако ги няма - бушонът е заминал и проблемът се решава с малко псувни докато го достигнеш

Ако има 12волта, звънкаш на някой приятел с такава кола, купувате 2 бири. После свързваш тънкото кабелче от буксата на колата ти с тънкото кабелче на перката на колата на твоя приятел. (той си има 12 волта и просто му трябва сигналът да каже на перката да тръгне) т.е. една жичка 1 метър за да ги свържеш.
При напълно загряла кола, пускаш климатика и перката трябва да тръгне много скоро.
А това, че ако не сработи перката през ДИС или ИНПА ти трябва задължително нова не е закон, прочети предното ми мнение. Може перката да е здрава, а проблемът ти да е на друго място и току-що изгоря с 200, 400 или 700лв (зависи каква перка си взел).
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ел. перка за климатик на Е39 проблем
Друга перка имам предвид ако не сработи при принудително пускане, тогава може да се пробва с друга перка, не е задължително да се купува друга такава 


27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани