Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Веднага правим разбора.
купуваш комплект климатрон за 300 кинта (звучи добре, не знаех че са толко евтини, ама айде, из сурата се продава много траш за без пари).
Допускаме, че идеята е да е използваем, а не да пише в обявата за продажба (климатроник, ама няма фреон, затова не работи).
Гумичките по тръбите и парното са 30-50лв. не помня колко точно, но стават все по-скъпи.
Кондензър, освен ако не си много късметлия, ще е за кофата.
Нов китайски 100-120лв. с добри отстъпки, макс Нисънс, ако са поевтинели.
Дехидратор, b00st е писал по-горе колко струва. Въпреки че аз преди години имах късмет и все още работи отлично на старата ми кола. Лошото е, че ако е прецакан, вдига зверско налягане, изхвърля фреона и може да утрепе компресора.
Перка... статистиката не е розова. При късмет с добри отстъпки, падаш на още 100лв. за нов двигател.
Нов ремък: 20-30лв.
Едно пълнене ти е някъде към 40-50лв. при много добри цени отново (това от напълно празна система, след вакуумиране, масло и флуоресцентен агент). Желателно е да се сменят и двата винтила за пълнене.
Не калкулирахме антифриза!
Както и тук таме някое липсващо болтче, счупена пластмасова стойка за антифриза, здрави и нови крепежи за перката... нали не искаш перката да вибрира пред кондензъра... резултатите са плачевни, ако стигне до там.
Така че, ако наистина намериш комплекта за 300лв, приготви още 300, ако ще го монтираш сам!
И това е написано от опит, а не прочетено из форумите
купуваш комплект климатрон за 300 кинта (звучи добре, не знаех че са толко евтини, ама айде, из сурата се продава много траш за без пари).
Допускаме, че идеята е да е използваем, а не да пише в обявата за продажба (климатроник, ама няма фреон, затова не работи).
Гумичките по тръбите и парното са 30-50лв. не помня колко точно, но стават все по-скъпи.
Кондензър, освен ако не си много късметлия, ще е за кофата.
Нов китайски 100-120лв. с добри отстъпки, макс Нисънс, ако са поевтинели.
Дехидратор, b00st е писал по-горе колко струва. Въпреки че аз преди години имах късмет и все още работи отлично на старата ми кола. Лошото е, че ако е прецакан, вдига зверско налягане, изхвърля фреона и може да утрепе компресора.
Перка... статистиката не е розова. При късмет с добри отстъпки, падаш на още 100лв. за нов двигател.
Нов ремък: 20-30лв.
Едно пълнене ти е някъде към 40-50лв. при много добри цени отново (това от напълно празна система, след вакуумиране, масло и флуоресцентен агент). Желателно е да се сменят и двата винтила за пълнене.
Не калкулирахме антифриза!
Както и тук таме някое липсващо болтче, счупена пластмасова стойка за антифриза, здрави и нови крепежи за перката... нали не искаш перката да вибрира пред кондензъра... резултатите са плачевни, ако стигне до там.
Така че, ако наистина намериш комплекта за 300лв, приготви още 300, ако ще го монтираш сам!
И това е написано от опит, а не прочетено из форумите

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
И каква е файдата да сложиме нови части на новите ни 20 годишни коли ? Еми аз нямам нищо ново и 6та година карам така , смених само ремъка защото беше напукан на бабешка пета и прасето с управлението , не защото не работи ,а защото дигиталното ми харесва повече .... Безмислени работи според мен ... Защо нещо което е работило и работи да не го сложа ? Кажете защо да си купя нов дехидратор ? Какво ще спечеля с това ? Може би да си купя и ново прасе и нов таралеж ? и ново упраление защото тези са на 20 години ииии така и така сме в Дару да им спонсорираме Мките да си карат понеже старите ни 20 години коли имат и малко луфт с скоростите да поръчаме едни нови за 4 бона ... Понякога се чудя мислите ли бе хора ? Това ,че една жена на е вече на 40 години не значи ,че трябва да се смени непременно (Добрата кучка винаги си е такава) .
П.С. liloff кажи ми кога ти е рождения ден да ти по даря един комплект с над 100 гумички всякакви размери ,че е 18 ле ва без отстъпката от 10% и е грехота за 5 гумички да дадеш 30-40 лева.
П.с.2 300 лева е една просто реална сума и хора не забравяйте тези коли са на 20 години ,не на 2
П.С. liloff кажи ми кога ти е рождения ден да ти по даря един комплект с над 100 гумички всякакви размери ,че е 18 ле ва без отстъпката от 10% и е грехота за 5 гумички да дадеш 30-40 лева.
П.с.2 300 лева е една просто реална сума и хора не забравяйте тези коли са на 20 години ,не на 2

I'm slowly drifting


Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Няма да порастнеш 
Идеята на една кола обикновено е да ти върши работа, докато ти доставя кеф. Т.е. климатикът е, за да духа студено. Т.е. ти се обръщаш внимание на хората около себе си, докато използваш вещите си. Масово се наблюдава обратното... използваш хората около себе си, докато обръщаш внимание на вещите си... това е малко тегаво понякога, особено като става въпрос за евридейка, а не за втора кола за хоби/кеф.
Ако климатикът след прекарани 2 дни сумарно при добро планиране на времето не работи, а продължава да създава проблеми, то каква е ползата от него?
Ако поправяш скрап със скрап, получаваш надеждността на скрап. Което е тъжно... Е36 е изключително надеждна кола, когато се поддържа подобаващо.
Моя дехидратор на първото БМВ беше добре, до ден днешен си е добре и не се наложи подмяна. Аз описвам един реалистичен сценарий, понеже имам скромни наблюдения какви части 2ра ръка се продават в последно време... такива като за елегантен финт зад рамо към кофата.
Да, може да се намери цял комплект със силиконови пръстени за смешни пари. Никой не спори за това
Огата да си преценя...

Идеята на една кола обикновено е да ти върши работа, докато ти доставя кеф. Т.е. климатикът е, за да духа студено. Т.е. ти се обръщаш внимание на хората около себе си, докато използваш вещите си. Масово се наблюдава обратното... използваш хората около себе си, докато обръщаш внимание на вещите си... това е малко тегаво понякога, особено като става въпрос за евридейка, а не за втора кола за хоби/кеф.
Ако климатикът след прекарани 2 дни сумарно при добро планиране на времето не работи, а продължава да създава проблеми, то каква е ползата от него?
Ако поправяш скрап със скрап, получаваш надеждността на скрап. Което е тъжно... Е36 е изключително надеждна кола, когато се поддържа подобаващо.
Моя дехидратор на първото БМВ беше добре, до ден днешен си е добре и не се наложи подмяна. Аз описвам един реалистичен сценарий, понеже имам скромни наблюдения какви части 2ра ръка се продават в последно време... такива като за елегантен финт зад рамо към кофата.
Да, може да се намери цял комплект със силиконови пръстени за смешни пари. Никой не спори за това

Огата да си преценя...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Точно щото са на по 20г и частите не са като от коли на по 5г лъскави сваляш и слагаш. Ето ти пресен пример кво имам предвид - viewtopic.php?p=3725463#p3725463
Дехидратора живота му е точно 15 мин. Като е стояла една система отворена се сменя винаги, щото иначе рискуваш 50/50. Може да имаш късмет, може и да нямаш след вакума ако остане нещо и не си го сменил - компресора
Дехидратора живота му е точно 15 мин. Като е стояла една система отворена се сменя винаги, щото иначе рискуваш 50/50. Може да имаш късмет, може и да нямаш след вакума ако остане нещо и не си го сменил - компресора

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Не се карайте сега.
Съгласен съм и с лилоф и с дърти саут.
До колкото си се познавам обаче, ще трябва да събера пари за целият кит от кола - без да взимам обаче частите, които ще се купуват нови.
Те ще се купуват нови. Ще ви обясня защо. До колкото разбрах от дехидратора зависи живота и здравето на компресора. По-добре 70 лв за дехидратор, защото е възможно в последствие около 100-120 за 2ра ръка компресор в съмнително здраве и разходи по демонтажа на стария и монтажа на новия.
После един климатичен радиатор. Имам на няколко места известни отстъпки и мога да взема нов за 170 лв. Ако взема 2ра ръка предполагам ще излезе около 70 лв. Ревизирането му и лепенето му са още около 80. За 150 лв получавам ревизиран стар радиатор, като мога да взема чисто нов за още малко пари. Другия вариант е да си пробвам късмета, да го сложа, да го напълня, да изтече фреона (Не знам колко е едно пълнене, гледал съм някакви промоции по 27лв, които ще е все едно да съм ги скъсал в конкретният случай..), да свалям пак брони, радиатори, после пак пълнене ... при липса на късмет това са разходи, които ще завишат многократно стойността на нов кондензатор.
И не на последно място смяна на гумички.
Не ми е заради друго, просто не искам да ми се налага да си играя 2-3 дена по слагане на клима, да заработи за малко. После пак сваляне на табла и гимнастики. Пък и спокойствието си е друго. Като знаеш че имаш нови части, а старите са ревизирани не живееш в притеснение кога ще спре да работи този агрегат или какво може да му се случи
Благодаря ви. Ще пиша като започна да действам
Съгласен съм и с лилоф и с дърти саут.
До колкото си се познавам обаче, ще трябва да събера пари за целият кит от кола - без да взимам обаче частите, които ще се купуват нови.
Те ще се купуват нови. Ще ви обясня защо. До колкото разбрах от дехидратора зависи живота и здравето на компресора. По-добре 70 лв за дехидратор, защото е възможно в последствие около 100-120 за 2ра ръка компресор в съмнително здраве и разходи по демонтажа на стария и монтажа на новия.

После един климатичен радиатор. Имам на няколко места известни отстъпки и мога да взема нов за 170 лв. Ако взема 2ра ръка предполагам ще излезе около 70 лв. Ревизирането му и лепенето му са още около 80. За 150 лв получавам ревизиран стар радиатор, като мога да взема чисто нов за още малко пари. Другия вариант е да си пробвам късмета, да го сложа, да го напълня, да изтече фреона (Не знам колко е едно пълнене, гледал съм някакви промоции по 27лв, които ще е все едно да съм ги скъсал в конкретният случай..), да свалям пак брони, радиатори, после пак пълнене ... при липса на късмет това са разходи, които ще завишат многократно стойността на нов кондензатор.
И не на последно място смяна на гумички.
Не ми е заради друго, просто не искам да ми се налага да си играя 2-3 дена по слагане на клима, да заработи за малко. После пак сваляне на табла и гимнастики. Пък и спокойствието си е друго. Като знаеш че имаш нови части, а старите са ревизирани не живееш в притеснение кога ще спре да работи този агрегат или какво може да му се случи

Благодаря ви. Ще пиша като започна да действам



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Да сложиш дехиратор от скрапа е все едно след като се изкъпеш да си сложиш мръсното бельо. Аз се прекарах седин дехидратор на старо , който работи няма и месец. След това климата започна да влючва и изключва през 5сек. Аз съм с Валео вече 2г. и нямам проблеми , но ако ти се струват много тея 70лв , в ЕМ комплект продават Нисенс за 40кинта.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Понеже и аз скоро участвах в това упражнение, ще се включа и аз. Играчката не е много голяма, даже и да не го правил никога (като мен). Стига да не си с две леви ръце
Маята клима я взех от един дизелак 318 за 200 лв. Включваше всичко- компресор, прасе, дигитално управление, кондензатор с перка, дехидратор, тръби, инсталацията, бушониерата с релетата, че и даже таблото с айрбега бонус. В последствие установих, че компресора не става за моя мотор М40. Взех си нов дехидратор- 35 лв Валео от дистрибутор. Аз малко бързо решавам и се впускам в приключение, та един колега ме метна, че неговия компресор ставал за М40 и се набълбуках там 50 лв. Обаче не ставаше за мен. Накрая си взех компресор със стойка за 50 лв, взех си и едни тръби и централна духалка за 30лв, че липсваше едно ребро. О пръстени не съм купувал, защото племенника миимаше силиконови уплатнение за камионите и намерих такива, които отговарят по размер.До тук нещата са 365, ако бях търсил комплект за моя мотор нямаше да давам излишни 100 лв. Пълненето, с вакума и надуването ми излезна 70 лв, като в града ни имаше и за 40 лв. Гледам по обявите и тук и в продавалника има климатроници за 200-250 лв. Ако си го слагаш ти с пълненето ще ти излезне 300 лв. При теб даже е доста по лесно, защото имаш черната букса. Ние я прекарвахме с един колега и там отидоха 10-15 лв за пийване и хапване
Аз от месец някъде съм на климатроник и е голям кеф.


- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Естествено ,че е така ... Това се пробвам и аз да обясня ,че не е важното да се хврълят парите за нови скъпи китайски части който според мен няма да изкарат никога 20 години колкото доста от оригиналните работят и до ден днешен в перфектно здраве
Важното е да се прави внимателно и всичко презцизно за да няма изненади после. Естествено всеки сам си печели парите и преценява за какво ще ги даде , аз лично моя варянт съм го избрал и вече доста години не ме е предавал , надявам се и в бъдеще да бъде така .... Също така не смятам колата си за скрап , но всеки има различен мироглед.

I'm slowly drifting


- ///Micev_87
-
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис м42 94г
- Мечтае да кара: e46 m3
- Детайли за колата: всичко по много
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Аз исках да слагам климатик на моята тя имаше ама го махнах едно време и е ме яд много...та намерих си вси4ко вси4ки 4асти за 20лева монтажа е мн скъп от 300 до 500лева ми търсиха за моята... една моя позната метничарка слага на ауди а3 чисто нов с монтаж 2500




- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Колега, за мЕтничарки може! Но за обикновени хора като нас 2500 лв. са бая пари за една клима. Ако беше по наблизо можехме да се разберем за някаква сума, аз съм още пресен и знам кое как се прави 

- ///Micev_87
-
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис м42 94г
- Мечтае да кара: e46 m3
- Детайли за колата: всичко по много
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
Да около 600лева 6е ти излезе вси4ко за 1 ден работа дори ако доидеш до тук ше те откара при един кадето за 300лева ше го сложи ти вземи частите те са към 200лева всичко пусни една тема в купува но за клима не за климатроник,4е е повече работа там 


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
///Micev_87 написа:Да около 600лева 6е ти излезе вси4ко за 1 ден работа дори ако доидеш до тук ше те откара при един кадето за 300лева ше го сложи ти вземи частите те са към 200лева всичко пусни една тема в купува но за клима не за климатроник,4е е повече работа там
Че то в Е36 с изключение на компакт все е климатроник

И частите са еднакви няма повече или по малко има ралика само в прасето и управлението което го управлява.
Айде да не пишете като нямате идея кое как става и как се прави.
П.С. Определено са паднали цените за монтаж, аз навремето като слагах моя ми обявиха 800лв.

Аз му казвам ма климатика съм го купил искам само монтаж

Казах му мерси и си го сложих сам с помощта на верни другари


- ///Micev_87
-
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис м42 94г
- Мечтае да кара: e46 m3
- Детайли за колата: всичко по много
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
знам защото съм разпитвал моята беше с климатик явно слаган и го махнах после исках да сложа климатроник и е малко по сложно какво не разбирам нз просто помагам не като да сложиш климатик климатроника е малко по сложно.....

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
E eто аз тиказвам оригинален климатик за Е36 няма, а афтърмаркет Диавиа италянски кенеф се слага доста по трудно от оригиналния климатроник.

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпроси от любопитство за монтаж на клима
И дигиталния се слага доста по-лесно от аналоговата
I'm slowly drifting


40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани