Actuator issue - Е46 Coupe | Проблем с централното Е46 Купе
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. врата
freehippie написа:Изчел съм доста по темата и за съжаление единствените ти варианти са нова брава или нова ключалка.За бравата ясно просто я сменяш, но ако ще купуваш ключалка(Втора употреба) ще трябва да ходиш и на автоключар, за да ти я напасне към ключа.
Искаш да кажеш ,че ключаря напасва точно по твоя ключ и не е нужно да сменяш ключа ли

Това, ако е така важи ли ако се прецака и патрона за запалване?

- maksim_uk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 4.05.2007
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 1,8 97g
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. врата
jbankov написа:freehippie написа:Изчел съм доста по темата и за съжаление единствените ти варианти са нова брава или нова ключалка.За бравата ясно просто я сменяш, но ако ще купуваш ключалка(Втора употреба) ще трябва да ходиш и на автоключар, за да ти я напасне към ключа.
Искаш да кажеш ,че ключаря напасва точно по твоя ключ и не е нужно да сменяш ключа ли![]()
Това, ако е така важи ли ако се прецака и патрона за запалване?
разбирасе,че важи не ти трябва нов ключ новите патрони се пренареждат по стария ключ
добрия заварчик ампеража не го бърка
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. врата
maksim_uk написа:jbankov написа:freehippie написа:Изчел съм доста по темата и за съжаление единствените ти варианти са нова брава или нова ключалка.За бравата ясно просто я сменяш, но ако ще купуваш ключалка(Втора употреба) ще трябва да ходиш и на автоключар, за да ти я напасне към ключа.
Искаш да кажеш ,че ключаря напасва точно по твоя ключ и не е нужно да сменяш ключа ли![]()
Това, ако е така важи ли ако се прецака и патрона за запалване?
разбирасе,че важи не ти трябва нов ключ новите патрони се пренареждат по стария ключ
Това не го знаех и т иблагодаря за отговора.Поне ако не дай си боже ми се случи ще знам вече. Можеш ли да ми кажеш на ЛС ориентировъчна цена на тази услуга

По скъпо ли излиза от това да си смениш патрона с друг с друг ключ


- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Някой може ли да помогне или трябва да купувам и аз нова брава. Вратите се заключват от дистанционното, но при отключване шофьорската не иска да се отключи и трябва я отварям с ключа. Интересното е, че ако започна да включвам и отключвам 5-6 пъти един след друг, проблема изчезва. Да не би да трябва някаква смазка да се прави ?
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
mumford написа:Някой може ли да помогне или трябва да купувам и аз нова брава. Вратите се заключват от дистанционното, но при отключване шофьорската не иска да се отключи и трябва я отварям с ключа. Интересното е, че ако започна да включвам и отключвам 5-6 пъти един след друг, проблема изчезва. Да не би да трябва някаква смазка да се прави ?
Не. Това е така наречения "проблем с актуатора". Съществува само в бравите на купетата. Имаш 2 варианта: брава - нова от Дару кар (с отстъпка, ако имаш карта на клуба) или втора употреба от англичанка (при този вариант трябва да "затапиш" ключалката, защото английската брава няма патрон).
Брава от СЕДАН НЕ ВЪРШИ РАБОТА.

- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Ще се ходи скоро до Дару, мерси колега 

Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Май стигнах до същия проблем, но преди да мисля за нов "actuator" (механизъм за отключване/заключване - номер 1 от схемата долу), моля вече сблъскалите се с проблема да кажат със сигурност ли е това или да търся проблема другаде?

1. Снощи заключих с копчето на централното до скоростния лост (обикновено не го правя, но сега го ползвах и забравих, че съм "заключен") и след като стигнах докъдето бях тръгнал си дръпнах отвътре ръчката на вратата, за да излезна, но нормано не се отвори. Само се отключи шофьорската врата. След второто дърпане си отворих вратата и не знам дали се е прецакал механизма за отключване.
2. Днес установявам, че шофьорската врата не се отключва от централното. При мен се случва точно същото като в този клип
2.1. Отключвам с бутона на ключа - дясна врата и багажник се отключват, а на лявата само механизма се чува да сработва, но копчето отвътре не се повдига (остава натиснато)
2.2. Вкарвам ключа - с него сработва всичко нормално. Т.е. при въртене ляво/дясно се отключва/заключва всяка една ключалка на колата, включително и на лява врата!
2.3. Заключвам с бутона на ключа - и двете врати с багажника се заключват!
2.4. Когато съм вътре в колата при отключена кола и натисна бутона на централното до скоростния лост - дясна врата и багажник се заключват, а с лява нищо не се случва (остава отключена), че даже и механизма й не го чувам.
2.5. Когато натисна копчето отвътре на лявата врата - вратата се заключва
2.6. Когато съм вътре в колата при заключена кола и натисна бутона на централното до скоростния лост - дясна врата и багажник се отключват, а с лява нищо не се случва (остава заключена) като механизма й не се чува.
Моля за информация дали проблема ми със сигурност е в механизма или проблема ми е другаде. Примерно с действията ми от снощи да съм объркал някой модул отговарящ за заключването/отключването?
Аке е този механизъм ще помоля за информация относно смяната му.
Сваля ли се механизма за стъклото, защото май водача му пречи и изобщо с 3-4 стъпки какво по ред се сваля или само отхлабва?
Благодаря предварително.

1. Снощи заключих с копчето на централното до скоростния лост (обикновено не го правя, но сега го ползвах и забравих, че съм "заключен") и след като стигнах докъдето бях тръгнал си дръпнах отвътре ръчката на вратата, за да излезна, но нормано не се отвори. Само се отключи шофьорската врата. След второто дърпане си отворих вратата и не знам дали се е прецакал механизма за отключване.
2. Днес установявам, че шофьорската врата не се отключва от централното. При мен се случва точно същото като в този клип
2.1. Отключвам с бутона на ключа - дясна врата и багажник се отключват, а на лявата само механизма се чува да сработва, но копчето отвътре не се повдига (остава натиснато)
2.2. Вкарвам ключа - с него сработва всичко нормално. Т.е. при въртене ляво/дясно се отключва/заключва всяка една ключалка на колата, включително и на лява врата!
2.3. Заключвам с бутона на ключа - и двете врати с багажника се заключват!
2.4. Когато съм вътре в колата при отключена кола и натисна бутона на централното до скоростния лост - дясна врата и багажник се заключват, а с лява нищо не се случва (остава отключена), че даже и механизма й не го чувам.
2.5. Когато натисна копчето отвътре на лявата врата - вратата се заключва
2.6. Когато съм вътре в колата при заключена кола и натисна бутона на централното до скоростния лост - дясна врата и багажник се отключват, а с лява нищо не се случва (остава заключена) като механизма й не се чува.
Моля за информация дали проблема ми със сигурност е в механизма или проблема ми е другаде. Примерно с действията ми от снощи да съм объркал някой модул отговарящ за заключването/отключването?
Аке е този механизъм ще помоля за информация относно смяната му.
Сваля ли се механизма за стъклото, защото май водача му пречи и изобщо с 3-4 стъпки какво по ред се сваля или само отхлабва?
Благодаря предварително.

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
На мен ми изглежда като типичен actuator problem. Сменил съм бравата на шофьорската врата като в момента имам същия проблем с пасажерската врата, но ме мързи, а и нямам пари точно в момента за нова брава.
Няма как да си го "объркал". Просто им идва времето след 10-тата година. Моето купе е таман на 13.
Очаквай проблеми с механизмите за вдигане и сваляне на прозорците, тъй като се износват кожусите на жилата и вътре става мазало.
Няма как да си го "объркал". Просто им идва времето след 10-тата година. Моето купе е таман на 13.
Очаквай проблеми с механизмите за вдигане и сваляне на прозорците, тъй като се износват кожусите на жилата и вътре става мазало.
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
ОК. Мерси
Щом няма начин да съм "шашнал/объркал" модула, значи е този "actuator", на който ще му дам още малко време (поне да спре и да ми заключва
), след което ще мисля за смяната му.
Можеш ли да кажеш като си сменяше твоя, разглобяваше ли механизма за повдигане на стъклото (поне частично), защото ми се струва, че водача му (релсата) ще пречи, за да се извади "actuator-a"
На снимката долу, дясната релса трябва да е откъм ключалката на вратата ако не се лъжа. Та въпроса ми е дали я махаш тази релса или "actuato-a" си излиза и без да я демонтираш?
Все си мисля, че трябва да й освободя поне долния край (където е червения надпис), но пък да не си вкарам нов автогол, този път със споменатите от теб кожуси


Щом няма начин да съм "шашнал/объркал" модула, значи е този "actuator", на който ще му дам още малко време (поне да спре и да ми заключва

Можеш ли да кажеш като си сменяше твоя, разглобяваше ли механизма за повдигане на стъклото (поне частично), защото ми се струва, че водача му (релсата) ще пречи, за да се извади "actuator-a"

На снимката долу, дясната релса трябва да е откъм ключалката на вратата ако не се лъжа. Та въпроса ми е дали я махаш тази релса или "actuato-a" си излиза и без да я демонтираш?
Все си мисля, че трябва да й освободя поне долния край (където е червения надпис), но пък да не си вкарам нов автогол, този път със споменатите от теб кожуси


- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Доколото си спомням, за да се смени бравата се отвива само един от болтовете на механизма (ако гледаш вратата откъм купето се пада долу в ляво), след което той леко се свива на горе, за да се извади старата и да се сложи новата брава.
Няма как да смениш актуатора отделно. Направо нова брава.
Няма как да смениш актуатора отделно. Направо нова брава.
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Мда. Така и предполагах, че трябва да освободя долния край
Какво имаш предвид под "брава" и отделно "актуатор"?
Като ще поръчвам нови, кои номера от схемата горе трябва да поръчам?
Мислех, че ще е само No.1 - door lock with motor actuator, left

Какво имаш предвид под "брава" и отделно "актуатор"?
Като ще поръчвам нови, кои номера от схемата горе трябва да поръчам?
Мислех, че ще е само No.1 - door lock with motor actuator, left

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Точно така. Номер 1 е бравата.
Ако имаш други въпроси или просто искаш да ти разкажа повече за цялата процедура или просто да се запознаеш с други колеги с Е46 в неделя провеждаме ежегодното си юнско барбекю в близост до София. Това е темата, ако искаш да разбереш повече: viewtopic.php?f=144&t=210039&start=2400
Всички Е46 ентусиасти са добре дошли.

Ако имаш други въпроси или просто искаш да ти разкажа повече за цялата процедура или просто да се запознаеш с други колеги с Е46 в неделя провеждаме ежегодното си юнско барбекю в близост до София. Това е темата, ако искаш да разбереш повече: viewtopic.php?f=144&t=210039&start=2400
Всички Е46 ентусиасти са добре дошли.

- djogo
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 31.10.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46 320D
- Мечтае да кара: m-power
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
колеги и аз имам подобен преблем обаче при мен ключа не заключва и отключва може ли да е от бравата защото тя е малко прецакана (въртисе на 360 градуца и в двете посоки)
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Не знам какво визираш точно под названието "брава", защото това може да е заключващия механизъм (номер 1 от схемата, която съм прикачил по-горе), може да е патрона за ключа (номер 11 от същата схема), а може да визираш всичко или пък някоя друга част.
Не си обяснил много какво се случва. "Подобен проблем" е малко неясно, за да се даде прогноза.
1. Какво се получава когато боравиш с дистанционното на ключа? Само едната врата ли не ти се отваря/затваря или и двете плюс багажника? Питам, за да разберем дали централното ти заключване работи и проблема е локален само при едната врата?
1.1. С дистанционното на ключа, двете врати се отварят и затварят - нямаш проблем с работата на механизма за заключване (No.1) ! Имаш проблем само с патрона за ключа (No.11) или в гнездото за кръстачката му, намиращо се в механизма под No.1 ! За такъв проблем обаче не мисля, че смяна на механизма е оправдана инвестиция. Все пак основното е удобството да боравиш само с дистанционното, което удобство ти имаш!
1.2. С дистанционното на ключа, се отваря и затваря всичко без шофьорската врата (говориш за ключ, значи е тя) - имаш проблем с механизма за заключване (No.1) !
Патрона (No.11) сам по себе си е спомагателен механизъм за отключване или заключване на вратата когато това не успеем да направим дистанционно посредством централното заключване. Някои дори го нямат, особено ако са правили трансформации с "англичанки" и пак си отключват/заключват вратите, но само с дистанционното на ключа. Така че ако имаш проблем с дистанционно заключване, отключване или и двете в пакет, то не виждам как този патрон може да ти попречи на работата на механизма (No.1) и работата отива към негова смяна.
1.3. С дистанционното на ключа, нищо не се отваря/затваря. Всеки път отключваш/заключваш ръчно с ключа някоя друга работеща врата през която минаваш (не вярвам да е толкова зле положението, но верно не си описал всичко)
- имаш проблем с централното си заключване, но ако е така, питай пак, за да може който колега знае за този проблем да ти опише къде какво да правиш или къде да отидеш за отстраняването му, след което се заемаш с механизма на проблемната врата!
2. Относно уточнението в скобите ти. Странно е с ключа да правиш цял оборот в която и да е посока на въртене.
Можеш да си извадиш патрона и да си провериш сам в какво състояние е кръстачката в края на оста му, както и работата му при завъртане в едната и другата страна. Между другото от там можеш да разбереш и дали гнездото в механизма (No.1) за тази кръстачка е наред или е износено.
Не си обяснил много какво се случва. "Подобен проблем" е малко неясно, за да се даде прогноза.
1. Какво се получава когато боравиш с дистанционното на ключа? Само едната врата ли не ти се отваря/затваря или и двете плюс багажника? Питам, за да разберем дали централното ти заключване работи и проблема е локален само при едната врата?
1.1. С дистанционното на ключа, двете врати се отварят и затварят - нямаш проблем с работата на механизма за заключване (No.1) ! Имаш проблем само с патрона за ключа (No.11) или в гнездото за кръстачката му, намиращо се в механизма под No.1 ! За такъв проблем обаче не мисля, че смяна на механизма е оправдана инвестиция. Все пак основното е удобството да боравиш само с дистанционното, което удобство ти имаш!
1.2. С дистанционното на ключа, се отваря и затваря всичко без шофьорската врата (говориш за ключ, значи е тя) - имаш проблем с механизма за заключване (No.1) !
Патрона (No.11) сам по себе си е спомагателен механизъм за отключване или заключване на вратата когато това не успеем да направим дистанционно посредством централното заключване. Някои дори го нямат, особено ако са правили трансформации с "англичанки" и пак си отключват/заключват вратите, но само с дистанционното на ключа. Така че ако имаш проблем с дистанционно заключване, отключване или и двете в пакет, то не виждам как този патрон може да ти попречи на работата на механизма (No.1) и работата отива към негова смяна.
1.3. С дистанционното на ключа, нищо не се отваря/затваря. Всеки път отключваш/заключваш ръчно с ключа някоя друга работеща врата през която минаваш (не вярвам да е толкова зле положението, но верно не си описал всичко)

2. Относно уточнението в скобите ти. Странно е с ключа да правиш цял оборот в която и да е посока на въртене.
Можеш да си извадиш патрона и да си провериш сам в какво състояние е кръстачката в края на оста му, както и работата му при завъртане в едната и другата страна. Между другото от там можеш да разбереш и дали гнездото в механизма (No.1) за тази кръстачка е наред или е износено.
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Проблем с механизма за отключване и заключване на шоф. в
Сега дойде време да сменям и другата.
Решил съм да слагам брави и дръжки от фейслифтово купе.
Ето схемите:
Преди фейслифта:

След фейслифта:

Решил съм да слагам брави и дръжки от фейслифтово купе.
Ето схемите:
Преди фейслифта:

След фейслифта:

35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани