Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Владо » 19 Юни 2013, 16:22

Преди време колата взе да вдига температурата при изкачване до 100-101 и да пада леко след като я сритам над 2500.
След като и за около седмица взе да пада нивото с около 2 пръста, а и поради фактът че вече 60к км и 2 години и половина не бях сменял водна помпа /кога я е сменял предишния собственик също не беше ясно/, а и поради настъпващите жеги, реших да я сменям независимо дали тя е причината или не за лекото затопляне и загубата на охлаждаща течност.
Смяната се извърши без да погледна помпата в доверен сервиз с модел B222 на DOLZ. ТУК ИЗРИЧНО ОТБЕЛЯЗВАМ, ЧЕ ВЪПРОСНАТА ВОДНА ПОМПА ФИГУРИРА ВЪВ ВСИЧКИ КАТАЛОЗИ И СЕ ПРЕДЛАГА ТОЧНО ЗА М57 :!:
След смяната всичко отиде по дяволите... Работна температура 100-105, до 108 градуса при изкачване, максимално надолу при спускане до 98, долния маркуч почти винаги студен :shock: ...
След като помпата беше чисто нова, а и белезите сочеха това, се закупи термостат, оригинален... Никаква промяна... На място демонтирахме виското и дифузьора, и колата си отвори термостата на 93-95. Остана нещо като обяснение, че поради фактът че виското е ново също, е леко стегнато, и бърка работата.
Тръгнах обаче за провинцията, 100-на км, и отново над 100 по всяко време... На място отстраних виското, и при връщането към София мога да отбележа една идея по-ниска температура.
Тъй като за мен коренът на проблемите беше във водната помпа, реших да я демонтирам. При което се видя това:

Изображение

:shock: :shock: :shock: :banghead:

Кой по дяволите е решил, и защо е направил тези отвори в пропелера, не знам... Никаква информация не намирам в нета за това конструктивно решение.
В резултат обаче силата на потока и коректната работа на термостата отиват на кино :banghead: .

След като водната помпа бе подменена с HEPU, радиаторите почистени поради друг проблем, сложен същия термостат и всичко сглобено, се получи абсолютен максимум на температурата 96 и абсолютен минимумм 93 независимо от режимите на каране, и никаква загуба на охлаждаща течност.

С това смятам въпросът за приключен.

Ще постна каталога на DOLZ. Самият той предполага някои въпроси. На места, в секцията за Е46, се предлага алтернатива на B222 с В226. Силно предполагам, че помпата е абсолютно същата, но без отворите в пропелера. Свалете пдф-а, защото може да не се отвори в браузъра : http://www.idolz.com/eng/?page_id=41

Дебело подчертавам, че през цялото време на смени, тестове, изпитания и др глупости, стрелката на температурата не е мърдала от центъра. Всички данни за температурата са от борда :bowdown:

Успех, и незагряващо лято :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Smoocki » 19 Юни 2013, 17:52

Интересна тема ! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от laviatan » 19 Юни 2013, 21:11

DOLZ е една от най-скапаните марки за помпи . Хубав избор с Хепу-то :yes: . Не само за тоя мотор не се справя тази марка за помпи :banghead:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от spacepl » 19 Юни 2013, 21:18

Владо написа:.........................................................

.........................радиаторите почистени поради друг проблем, ..........................................

Успех, и незагряващо лято :bchug:



Дали това не е било решението.

ПС: Успех и незагряващо лято - това ми хареса :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Владо » 19 Юни 2013, 21:24

Ще си позволя да не се съглася напълно с това мнение колега... Вярно е, че са в ниския ценови сегмент, но имат традиции, и произвеждат голяма гама помпи.
Колкото и да е невероятно на пръв поглед, точно такъв продукт търсех... Без значение метална, или пластмасова турбинка /старата беше с пластмасова/.
Когато замениш такава част, се дисциплинираш... следиш параметрите на мотора, и имаш голяма удивителна след 40-50к да я смениш пак. Ако сложиш оригинална, има шанс да решиш, че е вечна... А тя е консуматив :!: Не знам дали го обясних точно :roll:

Между другото имам въпрос към теб... Има ли разлика в парт номерата на помпата и термостата на моторите със и без термостат на АГР-а. Може и нещо глупаво да питам :banghead:

това отгоре е за левиатан..

Колега, проблема със свалянето на радиатора няма отношение към охлаждането в случая... Просто трябваше да се свали, и се ползва момента да се почистят всичките... Не се знае кога пак ще са долу :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Юни 2013, 6:56

Е да де, ама многократно опитните колеги са споменавали, че едното просто почистване на радиаторите може да свали доста работната температура. Важното е, че при теб вече всичко е ок :) А тази DOLZ освен тези отвори на пропелера, други конструктивни особености има ли? Дължина на лопатките и т.н.? Ако не те мързи може да снимаш нея и старата ти помпа една до друга да сравняваме.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 17.04.2012
Местоположение: СОФИЯ,КВ. ВИТОША, УЛ. ПРОФ. ХРИСТО ВАКАРЕЛСКИ 3
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от de.auto » 20 Юни 2013, 11:14

SKF,HEPU и RUVILLE превъзхождат по качество DOLZ, но DOLZ в никакъв случай не произвеждат некачествени водни помпи и за цената си са доста добра алтернатива при избора на афтер маркет... I все пак SKF VKPC 88430 и HEPU P468 са почти двойно по-скъпи от DOLZ B222 и това не е само до бранда.
Според мен ключова роля е изиграла почистването на охладителната система и подмяната на антифриза (така предполагам и така е редно), тъй като антифризът играе доста сериозна роля при топлоотвеждането.
Личното ми мнение е, че показанията по борд нямаше да се променят, ако не беше почистил охладителната система и не беше сменил антифриза. Радиаторът е ключов елемент при охладителната система, непочистен с времето се намаляват охлаждащите му функции. Ако има замърсена тръба (водно съединение), то течността не може да преминава с необходимия дебит, и не може да се охлади до нужното ниво.
За антифриз, най-добрия вариант е оригинален на BMW !!! Други качествени варианти за нашите автомобили са SWAG и HEPU.
Не ме разбирайте погрешно и MOTOX да сипете, едва ли ще има бързи последствия, но със сигурност ще се скъси живота на термостата и водната помпа, отделно че се поема значително по-голям риск от прегряване :bchug:
ИзображениеDE AUTO LTD.Изображение
ОРИГИНАЛНИ АВТОЧАСТИ И КОНСУМАТИВИ внос от Германия
Може да намерите всичко за вашите автомобили при нас
ОБЯВА--> АВТОЧАСТИ НА ТОП ЦЕНИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Владо » 20 Юни 2013, 14:00

Dear Sir,

The holes are for seal’s cooling

Regards.

Ángeles....



Hello,

Thanks a lot for this expressly quick response!!!

I am asking about 3 holes in pulley, which you can see in the picture :

http://picbg.net/u/7174/4213/713682.jpg
/open in new tab/

Thanks,

Vladimir



Dear Sir,

Sorry but we don’t understand what you ask,

Difference between B222 and B226 is number of pulley’s channels



Best regards.

Ángeles.....
Export Department



Hello,

I tried contact form w/o success, so will try here again.

I got a technical question.
What is the idea of these 3 holes in propeller of the pump model B222 for BMW M57 engine?
Also, in your catalog there is a choice between B222 and B226 for some diesel engines in BMW E46. What is difference between these two models of logically the same pump?

Thanks in Advance,

V...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Владо » 20 Юни 2013, 14:07

За чест на фирмата трябва да кажа, че мейлите се рамениха за 40 минути :yes:

Казах им моето мнение по въпроса в един, за мен последен мейл, че това е грешка, и смятам да приключвам.
Понеже имаме монтирана същата помпа на един автомобил, вероятно днес ще изпробваме там как се държи температурно.

Старата и тази помпи външно са идентични, така че снимки няма да помогнат много, но ще направя... също ще преброя лопатките на турбинката... не го питах колко са лопатките в В226, най-вероятно повече...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 17.10.2004
Пол: Мъж

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Фидел Кастро » 26 Юни 2013, 17:19

Най-добрите афтърмаркет помпи с качество практически на оригиналните са немските GK.
За съжаление марката не е популярна. Единственият известен на мен вносител е фирма "Манимпекс" ЕООД.
HEPU също са от този клас и практически със същото качество, но се внасят от няколко фирми - Ауто+, Аутодинамик, V&D Auto и още 1 или 2. Това е най-реномираната марка за българския пазар.
SKF при цялото ми уважение към отличните им лагери и ролки не се справят засега с качеството на водните си помпи.
Говори се, че много добри са италианските помпи Bugati, но никога не съм ги срещал в търговската мрежа.
Всичко останало за мен е компромис.
p.s. Мнението ми не цели търговски интереси!
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от dbanchev » 26 Юни 2013, 17:36

Аз преди време като сменях водна помпа купувах vega- пакетажна фирма са и бях малко предубеден, ама викам айде за 50лв пък и с метална турбина( лята) трябва да е читава. Като отворих кутията и изненада на помпата гравирано си пише hepu с номера със всичко, дали е менте не знам обаче към 40 000 е без грешка вече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 17.10.2004
Пол: Мъж

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Фидел Кастро » 26 Юни 2013, 20:40

dbanchev написа: на помпата гравирано си пише hepu с номера със всичко, дали е менте не знам обаче към 40 000 е без грешка вече.

Не е менте! Просто е пакетаж.
Аз многократно съм купувал HEPU пакетиран от псуваната фирма TOPRAN, но вътре наистина е истинска помпата, като и цената естествено! :mhihi:
Само да не си помислите, че всеки Топран е HEPU!! :nono:
GK и HEPU са най-добрите афтърмаркет без да спорим!! :bchug:
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от DiGital » 27 Юни 2013, 9:44

Аз вземах на DOLZ за моето м47 и първия път почна да тече вода от някъде, гледам гледам и от водната помпа иди. Демонтирах я и какво да видя - отвора нее отлят правино и гарнитурата въобще не ляга правилно. Хайде на рекламация и докараха още една. Този път преди дая монтирам я мазах с червило и като я нанизах видях, че пак не ляга - точно 2мм разлика. Направо отказах рекламацията и ми върнаха парите. Отидох купих на GK една помпа - вътре беше HEPU и така нямам проблеми вече 12к км.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от Stanchev » 30 Юни 2013, 14:31

Само да ви кажа, че GK помпите специално за BMW не са с пластмасови, не са с ляти, а с ЛАМАРИНЕНИ турбини :censored:
и освен по диаметъра, по друго не си приличат. при това ламарините са само точкувани със заварки и самите ламарини са криви, все едно са рязани с ножица за ламарина и изправяни с чук!
ъгъл на лопатите, форма, дължина, ширина, нищо не отговаря на оригиналните!
приличат ми на китайки, брандирани GK.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Мисията Невъзможна... или водна помпа DOLZ B222 и M57

Мнение от nightdriver » 30 Юни 2013, 14:52

колеги , намирам помпи GK за 95 евро намалени от сто и нещо , добре ли е тази цена ? Valeo добри ли са като помпи ?
питам , за да се подготвя понеже аз още не съм сменял водна помпа , а колата я имам от 2008-а , а преди нямам инфо кога е сменяна водната помпа...дали изобщо е сменяна и ако се окаже , че е оригинал ще взема отново оригинал , защото 360 000км не е зле !

пс всъщност не може да се разбере , дали е заводската помпа , нали ?
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook