конденз в гърнетата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

конденз в гърнетата

Мнение от MaxMeyer » 21 Юни 2013, 14:54

Според вас добре ли е да се пробива по една малка дупчица на всяко гърне с цел да изтича водата от вътре?Допитах се до двама различни майстори на изпускателни системи.Единия казва че трябва по една малка дупчица в двата края на гърнето за да изтече водата и да не гние.Другия казва че там където се пробие дупчица там ще почне да изгнива...
Колите които са на газ образуват много конденз в гърнетата(не знам каква беше причината)...Та ще е полезно да споделите мнение и опит. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: конденз в гърнетата

Мнение от NikiNikolov » 21 Юни 2013, 15:11

Обикновено ги дупчат с 3 мм. Определено си заслужава и трайността на гърнето се увеличава. Вече сменям цялото гърне, като е 30 лв. втора ръка на орленцето ми :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: конденз в гърнетата

Мнение от BABHOMED » 21 Юни 2013, 15:14

Вина ги съм си мислил и аз да направя една малка дупчица примерно 2-3-4 мм след което да забия един попнит да го стегна и да махна опашката му така ще заздравя дупката и ще се получи нещо като фабричен отвор..Би изглеждало по добре така вместо само да се пробие.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: конденз в гърнетата

Мнение от rhase » 21 Юни 2013, 15:43

Не съм за този раздел, но темата може да бъде и обща. Аз съм ЗА тази идея, дори съм го виждал на няколко оригинални гърнета - до колкото разбрах дупките им са си фабрично така, точно с тази цел. Незнам обаче, дали няма да се появи дразнещия звук наподобяващ дрънчене (както когато се появи такава дупчица, но от лоша заварка или ръжда).
Мисля че ако се обработи добре дупката, риска от гниене се намаля драстично. Вече за вътрешностите незнам :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: конденз в гърнетата

Мнение от MaxMeyer » 21 Юни 2013, 19:37

В най-ниската част на гърнето една дупка или две в двата края е по-удачно?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: конденз в гърнетата

Мнение от zvetiko » 21 Юни 2013, 19:43

В името на темата се крие отговора. ;) Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: конденз в гърнетата

Мнение от rhase » 21 Юни 2013, 19:56

zvetiko написа:В името на темата се крие отговора. ;) Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея. ;)

В интерес на истината всички дограми в които съм се заглеждал имат такъв отвор ~3мм в някой от ъглите(или и двата) и винаги съм си мислел че се прави точно с тази цел :dunno:
MaxMeyer написа:В най-ниската част на гърнето една дупка или две в двата края е по-удачно?

Според мен 1 е достатъчна. Мисля скоро да опитам и без това ще свалям генерацията по други причини. Да се надяваме до 10-тина дни ще имам резултат за споделяне.
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: конденз в гърнетата

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Юни 2013, 20:04

Що е то горене?


C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O пропан с кислород ,отделя се вода.



C3H8 + 4 O2 -> 2 CO2 + 4 H2O + CO

Газта не е чист пропан, а смес от пропан и бутан. При това, лятно време бутанът е повече, а зимно време - пропанът. Има зимна и лятна газ. Различават се даже партидите в даден сезон. Бутанът гори по друг начин:



2 C4H10 + 13 O2 -> 8 CO2 + 10 H2O




За 1 литър пропан (газообразен) трябват 20 литра въздух.

За 1 литър бутан (газообразен) трябват 26 литра въздух.

За 1 литър пропан-бутан (смес, газообразен) трябват между 20 и 26 литра въздух, въпрос на вкус :) !
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: конденз в гърнетата

Мнение от zvetiko » 21 Юни 2013, 20:43

rhase написа:
zvetiko написа:В името на темата се крие отговора. ;) Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея. ;)

В интерес на истината всички дограми в които съм се заглеждал имат такъв отвор ~3мм в някой от ъглите(или и двата) и винаги съм си мислел че се прави точно с тази цел :dunno:
MaxMeyer написа:В най-ниската част на гърнето една дупка или две в двата края е по-удачно?

Според мен 1 е достатъчна. Мисля скоро да опитам и без това ще свалям генерацията по други причини. Да се надяваме до 10-тина дни ще имам резултат за споделяне.
:bchug:


Тези отвори служат ако външното уплътнение пропусне и влезе вода в касата, да може да се оттече. Но не предотвратяват образуването на конденз, нито пък ако се образува се оттича през тях.
Ако в гърнето се образува конденз, то е по-цялата му повърхност. В един момент капките стават толкова големи, че земната гравитация преодолява силите на повърхностно напрежение и те се стичат на дъното на гърнето, където се образува слой от вода. ;) Ръждата е корозионен продукт, който се образува при оксидацията на желязо или стомана с кислород в присъствието на вода или атмосферна влага. Ръждата се състои от хидратиран железен(III) оксид (Fe2O3·nH2O), който ѝ придава характерния червеникав цвят, и железен(III) оксид-хидроксид (FeO(OH), Fe(OH)3), който пък е отговорен за жълтия ѝ оттенък. ;) С направата на отвор в гърнето, водният слой на дъното му ще се източи, но влагата по повърхноста на детайлите му ще остане и процесите на корозия ще продължат, така, че няма особен смисъл от цялата процедура. Освен това, всеки е забелязал, че там където в генерацията има малък отвор, след време по обясними причини става голям- корозията започва и по стените на отвора. Ако гърнето е оргинално на BMW, то е със защитен кожух и ако се направи отвор оттичащата се вода ще прониква между него и самото гърне и ще причини допълнителна корозия. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: конденз в гърнетата

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Юни 2013, 21:01

С 2 думи карайте дъртите бангии и да не ви пука .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: конденз в гърнетата

Мнение от Jordana » 23 Юни 2013, 21:59

Моето скромно мнение е че такава отводнителна система на гърнето е препоръчителна.Повечето конденз на газ - да .Получава се вода един път от самото гориво втори път от досега на горещите газове със сравнително студените тръби на генерацията.
Не забравяйте едно от най важните неща - при работа на бензин в изгорелите газове има азотни окиси които със конденза образуват азотна киселина .Корозията е ускорена дори от малки количества а конденза при работа на газ и високата температура също действа доста бързо спряма нормална корозия на метала при атмосферни условия.
Ако не ви се занимава с дупчене на гърнета - вземете си генерация от неръждавейка.Почти всички маркови части по генерацията като римус суперспринт и акрапович например са устойчиви на корозия. :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: конденз в гърнетата

Мнение от rhase » 02 Юли 2013, 7:58

Малко Ъп на темата:
Оказа се че аз имам някакъв отвор в крайното гърне. Не мисля че е ОЕМ, но забелязах че ако карам къси разстояния на студен мотор, после има 5-6 капки под крайното гърне. Моето мнение - незнам дали е препоръчително, но не пречи за сега и явно върши някаква там работа :yes:
:bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 2.08.2011
Пол: Мъж

Re: конденз в гърнетата

Мнение от OTKA4EN » 12 Авг 2013, 12:12

Здравейте колеги

Нека да споделя какво аз преживях. Мен ме нямаше във България, но по думите на скъпата съпруга, колата ( E34 M50B25TUV +LPG ) не иска да пали когато температурите на околната среда паднат под 0 градуса и започва отново да пали и върви нормално когато се затопли ! :help: Ха сега де ! Мат с пешката ! Друга информация която имах беше че във дните във които колата не иска да пали, при първото сутрешно завъртане всъщност пали за малко ( разбираите реди ги по веднъж ) и с това всичко приключва. :?:
След като се прибрах във нашата скъпа родина се заех със случаят. Автомобилът беше издърпан до гараж във който беше закачена на диагностика. Нямаше записани грешки ! Датчик за температура на двигателя бе първият заподозрян, но НЕ ! Дюзи, води във горивото, хлабави електрически връзки, разходомери ... всичко си беше наред. Хм ...видях се във чудо да ме трови някакъв си двигател със 5 датчика по него ! Към краят на деня след какви ли не проверки двигаелят започна да припалва, но така и не искаше да ги нареди. Вече бяхме достатъчно изморени :bowdown: и оставихме за другият ден ! На следващата сутрин просто влязох вътре, врътнах ключа и си запали както винаги си е палила. ХАХАХА. Втори път мат с пешката. :dunno: Тогава вече ми светна :dummy: ... генерацията ще да е ! Отидох до ауспуха и се чуваше ясно и отчетливо бълбукане като от вода. След като оставих двигатела за загрее я изфорсирах и познаите какво ... фонтан от вода и то не веднъж. :censored: :censored: :censored: ... :censored: Изхвърлиха се около 5-10 литра вода ... много беше ! :censored:
Дупки във ауспуха не съм пробивал, но казах не жената да дава повечко газ а не да я кара като баба, защото аз като съм си у дома и такива проблеми нямам. :) Та накрая да заключа ... според мен кондензатът образуван от карането на ГАЗ (LPG) е замръзнал във тръбите на генерацията и блокира пътя на изходящите газове. Дали е истина или не ... следващият зимен сезон ще го потвърди, тъй като отрицателни температури след този случаи не бяха наблюдавани ! Както историята е доказала ... всичко е възможно, но пък с повечко газ ... нема проблеми :) :!:
Надявам се да съм бил полезен !

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook