конденз в гърнетата
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
конденз в гърнетата
Според вас добре ли е да се пробива по една малка дупчица на всяко гърне с цел да изтича водата от вътре?Допитах се до двама различни майстори на изпускателни системи.Единия казва че трябва по една малка дупчица в двата края на гърнето за да изтече водата и да не гние.Другия казва че там където се пробие дупчица там ще почне да изгнива...
Колите които са на газ образуват много конденз в гърнетата(не знам каква беше причината)...Та ще е полезно да споделите мнение и опит.
Колите които са на газ образуват много конденз в гърнетата(не знам каква беше причината)...Та ще е полезно да споделите мнение и опит.


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: конденз в гърнетата
Обикновено ги дупчат с 3 мм. Определено си заслужава и трайността на гърнето се увеличава. Вече сменям цялото гърне, като е 30 лв. втора ръка на орленцето ми 

- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: конденз в гърнетата
Вина ги съм си мислил и аз да направя една малка дупчица примерно 2-3-4 мм след което да забия един попнит да го стегна и да махна опашката му така ще заздравя дупката и ще се получи нещо като фабричен отвор..Би изглеждало по добре така вместо само да се пробие.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: конденз в гърнетата
Не съм за този раздел, но темата може да бъде и обща. Аз съм ЗА тази идея, дори съм го виждал на няколко оригинални гърнета - до колкото разбрах дупките им са си фабрично така, точно с тази цел. Незнам обаче, дали няма да се появи дразнещия звук наподобяващ дрънчене (както когато се появи такава дупчица, но от лоша заварка или ръжда).
Мисля че ако се обработи добре дупката, риска от гниене се намаля драстично. Вече за вътрешностите незнам
Мисля че ако се обработи добре дупката, риска от гниене се намаля драстично. Вече за вътрешностите незнам

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: конденз в гърнетата
В името на темата се крие отговора.
Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея. 


- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: конденз в гърнетата
zvetiko написа:В името на темата се крие отговора.Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея.
В интерес на истината всички дограми в които съм се заглеждал имат такъв отвор ~3мм в някой от ъглите(или и двата) и винаги съм си мислел че се прави точно с тази цел

MaxMeyer написа:В най-ниската част на гърнето една дупка или две в двата края е по-удачно?
Според мен 1 е достатъчна. Мисля скоро да опитам и без това ще свалям генерацията по други причини. Да се надяваме до 10-тина дни ще имам резултат за споделяне.

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: конденз в гърнетата
Що е то горене?
C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O пропан с кислород ,отделя се вода.
C3H8 + 4 O2 -> 2 CO2 + 4 H2O + CO
Газта не е чист пропан, а смес от пропан и бутан. При това, лятно време бутанът е повече, а зимно време - пропанът. Има зимна и лятна газ. Различават се даже партидите в даден сезон. Бутанът гори по друг начин:
2 C4H10 + 13 O2 -> 8 CO2 + 10 H2O
За 1 литър пропан (газообразен) трябват 20 литра въздух.
За 1 литър бутан (газообразен) трябват 26 литра въздух.
За 1 литър пропан-бутан (смес, газообразен) трябват между 20 и 26 литра въздух, въпрос на вкус
!
C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O пропан с кислород ,отделя се вода.
C3H8 + 4 O2 -> 2 CO2 + 4 H2O + CO
Газта не е чист пропан, а смес от пропан и бутан. При това, лятно време бутанът е повече, а зимно време - пропанът. Има зимна и лятна газ. Различават се даже партидите в даден сезон. Бутанът гори по друг начин:
2 C4H10 + 13 O2 -> 8 CO2 + 10 H2O
За 1 литър пропан (газообразен) трябват 20 литра въздух.
За 1 литър бутан (газообразен) трябват 26 литра въздух.
За 1 литър пропан-бутан (смес, газообразен) трябват между 20 и 26 литра въздух, въпрос на вкус


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: конденз в гърнетата
rhase написа:zvetiko написа:В името на темата се крие отговора.Конденза се образува по-цялата вътрешна повърхност на всички елементи на гърнето. Все едно на прозореца в къщи да пробиеш дупка от 2-3-4 мм и да очакваш нещо да се случи- да кажем да не се образува конденз или ако се образува да изтече през нея.
В интерес на истината всички дограми в които съм се заглеждал имат такъв отвор ~3мм в някой от ъглите(или и двата) и винаги съм си мислел че се прави точно с тази цел
MaxMeyer написа:В най-ниската част на гърнето една дупка или две в двата края е по-удачно?
Според мен 1 е достатъчна. Мисля скоро да опитам и без това ще свалям генерацията по други причини. Да се надяваме до 10-тина дни ще имам резултат за споделяне.
Тези отвори служат ако външното уплътнение пропусне и влезе вода в касата, да може да се оттече. Но не предотвратяват образуването на конденз, нито пък ако се образува се оттича през тях.
Ако в гърнето се образува конденз, то е по-цялата му повърхност. В един момент капките стават толкова големи, че земната гравитация преодолява силите на повърхностно напрежение и те се стичат на дъното на гърнето, където се образува слой от вода.



- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: конденз в гърнетата
С 2 думи карайте дъртите бангии и да не ви пука .

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: конденз в гърнетата
Моето скромно мнение е че такава отводнителна система на гърнето е препоръчителна.Повечето конденз на газ - да .Получава се вода един път от самото гориво втори път от досега на горещите газове със сравнително студените тръби на генерацията.
Не забравяйте едно от най важните неща - при работа на бензин в изгорелите газове има азотни окиси които със конденза образуват азотна киселина .Корозията е ускорена дори от малки количества а конденза при работа на газ и високата температура също действа доста бързо спряма нормална корозия на метала при атмосферни условия.
Ако не ви се занимава с дупчене на гърнета - вземете си генерация от неръждавейка.Почти всички маркови части по генерацията като римус суперспринт и акрапович например са устойчиви на корозия.
Не забравяйте едно от най важните неща - при работа на бензин в изгорелите газове има азотни окиси които със конденза образуват азотна киселина .Корозията е ускорена дори от малки количества а конденза при работа на газ и високата температура също действа доста бързо спряма нормална корозия на метала при атмосферни условия.
Ако не ви се занимава с дупчене на гърнета - вземете си генерация от неръждавейка.Почти всички маркови части по генерацията като римус суперспринт и акрапович например са устойчиви на корозия.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: конденз в гърнетата
Малко Ъп на темата:
Оказа се че аз имам някакъв отвор в крайното гърне. Не мисля че е ОЕМ, но забелязах че ако карам къси разстояния на студен мотор, после има 5-6 капки под крайното гърне. Моето мнение - незнам дали е препоръчително, но не пречи за сега и явно върши някаква там работа

Оказа се че аз имам някакъв отвор в крайното гърне. Не мисля че е ОЕМ, но забелязах че ако карам къси разстояния на студен мотор, после има 5-6 капки под крайното гърне. Моето мнение - незнам дали е препоръчително, но не пречи за сега и явно върши някаква там работа


Re: конденз в гърнетата
Здравейте колеги
Нека да споделя какво аз преживях. Мен ме нямаше във България, но по думите на скъпата съпруга, колата ( E34 M50B25TUV +LPG ) не иска да пали когато температурите на околната среда паднат под 0 градуса и започва отново да пали и върви нормално когато се затопли !
Ха сега де ! Мат с пешката ! Друга информация която имах беше че във дните във които колата не иска да пали, при първото сутрешно завъртане всъщност пали за малко ( разбираите реди ги по веднъж ) и с това всичко приключва.
След като се прибрах във нашата скъпа родина се заех със случаят. Автомобилът беше издърпан до гараж във който беше закачена на диагностика. Нямаше записани грешки ! Датчик за температура на двигателя бе първият заподозрян, но НЕ ! Дюзи, води във горивото, хлабави електрически връзки, разходомери ... всичко си беше наред. Хм ...видях се във чудо да ме трови някакъв си двигател със 5 датчика по него ! Към краят на деня след какви ли не проверки двигаелят започна да припалва, но така и не искаше да ги нареди. Вече бяхме достатъчно изморени
и оставихме за другият ден ! На следващата сутрин просто влязох вътре, врътнах ключа и си запали както винаги си е палила. ХАХАХА. Втори път мат с пешката.
Тогава вече ми светна
... генерацията ще да е ! Отидох до ауспуха и се чуваше ясно и отчетливо бълбукане като от вода. След като оставих двигатела за загрее я изфорсирах и познаите какво ... фонтан от вода и то не веднъж.
...
Изхвърлиха се около 5-10 литра вода ... много беше !
Дупки във ауспуха не съм пробивал, но казах не жената да дава повечко газ а не да я кара като баба, защото аз като съм си у дома и такива проблеми нямам.
Та накрая да заключа ... според мен кондензатът образуван от карането на ГАЗ (LPG) е замръзнал във тръбите на генерацията и блокира пътя на изходящите газове. Дали е истина или не ... следващият зимен сезон ще го потвърди, тъй като отрицателни температури след този случаи не бяха наблюдавани ! Както историята е доказала ... всичко е възможно, но пък с повечко газ ... нема проблеми
Надявам се да съм бил полезен !
Нека да споделя какво аз преживях. Мен ме нямаше във България, но по думите на скъпата съпруга, колата ( E34 M50B25TUV +LPG ) не иска да пали когато температурите на околната среда паднат под 0 градуса и започва отново да пали и върви нормално когато се затопли !


След като се прибрах във нашата скъпа родина се заех със случаят. Автомобилът беше издърпан до гараж във който беше закачена на диагностика. Нямаше записани грешки ! Датчик за температура на двигателя бе първият заподозрян, но НЕ ! Дюзи, води във горивото, хлабави електрически връзки, разходомери ... всичко си беше наред. Хм ...видях се във чудо да ме трови някакъв си двигател със 5 датчика по него ! Към краят на деня след какви ли не проверки двигаелят започна да припалва, но така и не искаше да ги нареди. Вече бяхме достатъчно изморени








Дупки във ауспуха не съм пробивал, но казах не жената да дава повечко газ а не да я кара като баба, защото аз като съм си у дома и такива проблеми нямам.



Надявам се да съм бил полезен !
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани