Проблем при запалване и зареждане ( нова драма )
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем при запалване и зареждане ( нова драма )
Че бях забравил, колата е Е36 М42 ( 318is coupe )
Изчетох повечето теми в форума по този въпрос, но отговор не намерих, а проблема е следния:
Завърташ ключа да запали, но само намалява светлината на таблото, стартер не върти, бендикса не изхвърля.
Реших че е Main релето - работи безотказно.
После реших, че е EWS-a, но бързо отпадна като вариант - колата на бутане пали без никакви драми.
Реших, че може да е охлюва в който се вкарва ключа - не е - взех нов за тест.
След като мижи таблото когато пробвам да запаля - значи ток отива до някъде по стартера и там умира всичко. След 3 часа мъки стигнах до стартера, но всичко си е окей, няма никаква драма.
Проблема го прави когато си поиска, може да не го прави 3 дена, после да го направи веднъж и после да не го прави. За това не му обръщах внимание. Понякога се самооправяше без да я паля на бутане, просто задържах ключа в положение старт малко по-дълго и тя запалваше, но от днес след обяд никаква я няма, само на бутане, а утре през ноща тръгвам да се прибирам за България и принципно мога и да си я бутам и да я паля така, но са 7 смотани гранични пункта, бензиностанции на които трябва да спирам и не е факт, че винаги ще намеря кой да ми помогне. Дайте идея от какво може да бъде това, че повече нямам никаква представа какво е.
Този проблем го оправих и сега се появи друго - алтернатора започна да зарежда само на празни обороти. Сега мерих струвах, получава се така - празни обороти 12.2В, даваш газ, дигаш до 2500 оборота - 11.1в с +/- 0.1-2 волта. Меря със стрелкови мултицет. Обаче забелязах едно много странно нещо - когато увеличаваш оборотите за секунда се сменя поляритета, а понякога не се сменя, но пада до 2-5 волта, това е само ако подаваш плавно газ при около 1800-2200 оборота ( би трябвало тогава да се включва алтернатора да зарежда ), но понякога го обръща направо и примерно за около секунда стрелката на мултицета почва да бие все едно си обърнал местата на крокодилите му, после се връща и вече седи в 11.1 - 11.3в, ако подадеш газ рязко нищо не се променя.
Та въпроса ми е - това диоден мост ли е или реле регулатор или намотки на алтернатора или още нещо?
Изчетох повечето теми в форума по този въпрос, но отговор не намерих, а проблема е следния:
Завърташ ключа да запали, но само намалява светлината на таблото, стартер не върти, бендикса не изхвърля.
Реших че е Main релето - работи безотказно.
После реших, че е EWS-a, но бързо отпадна като вариант - колата на бутане пали без никакви драми.
Реших, че може да е охлюва в който се вкарва ключа - не е - взех нов за тест.
След като мижи таблото когато пробвам да запаля - значи ток отива до някъде по стартера и там умира всичко. След 3 часа мъки стигнах до стартера, но всичко си е окей, няма никаква драма.
Проблема го прави когато си поиска, може да не го прави 3 дена, после да го направи веднъж и после да не го прави. За това не му обръщах внимание. Понякога се самооправяше без да я паля на бутане, просто задържах ключа в положение старт малко по-дълго и тя запалваше, но от днес след обяд никаква я няма, само на бутане, а утре през ноща тръгвам да се прибирам за България и принципно мога и да си я бутам и да я паля така, но са 7 смотани гранични пункта, бензиностанции на които трябва да спирам и не е факт, че винаги ще намеря кой да ми помогне. Дайте идея от какво може да бъде това, че повече нямам никаква представа какво е.
Този проблем го оправих и сега се появи друго - алтернатора започна да зарежда само на празни обороти. Сега мерих струвах, получава се така - празни обороти 12.2В, даваш газ, дигаш до 2500 оборота - 11.1в с +/- 0.1-2 волта. Меря със стрелкови мултицет. Обаче забелязах едно много странно нещо - когато увеличаваш оборотите за секунда се сменя поляритета, а понякога не се сменя, но пада до 2-5 волта, това е само ако подаваш плавно газ при около 1800-2200 оборота ( би трябвало тогава да се включва алтернатора да зарежда ), но понякога го обръща направо и примерно за около секунда стрелката на мултицета почва да бие все едно си обърнал местата на крокодилите му, после се връща и вече седи в 11.1 - 11.3в, ако подадеш газ рязко нищо не се променя.
Та въпроса ми е - това диоден мост ли е или реле регулатор или намотки на алтернатора или още нещо?
Последна промяна ruskin на 21 Юни 2013, 12:12, променена общо 2 пъти
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем при запалване
релето на алармата знам го от опит , но докато стигна до него правих ремонт на стартер / сменях включвател / и повечето неща които и ти си пипал
Няма да има проблем да се прибереш , просто вьртиш ключа няколко пьти докато зацепи да завьрти , малко е гадно , но като се прибереш ще го оправиш , трьгваи без притеснения 


Последна промяна krasi2bmw на 21 Юни 2013, 0:07, променена общо 2 пъти
Re: Проблем при запалване
Е тогава как пали на скорост без никакви драми? Или то прекъсва само от към ключа на запалването? Къде е това реле?
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем при запалване
ruskin написа:Е тогава как пали на скорост без никакви драми? Или то прекъсва само от към ключа на запалването? Къде е това реле?
При мен е релето на самата аларма , ако колата ти е с аларма - релето стои кутията на алармата . Цялата работа се сьстои в това , че когато завьртиш все едно че колата е с включена аларма , завьрташ ключа но нищо не става . Релето прави тази мизериика и ако не знаеш , даваш като мен едни 200-300 лв. за смяна на неща на които нищо им няма , докато стигнеш до релето ..............
Последна промяна krasi2bmw на 21 Юни 2013, 0:13, променена общо 1 път
Re: Проблем при запалване
Е хубаво де, ма при теб на скорост палеше ли? И хайде да кажем, че е алармата - ма аз си я включвам и изключвам без драма. Сега ще ходя да я видя и нея.
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Проблем при запалване
krasi2bmw написа:ruskin написа:Е тогава как пали на скорост без никакви драми? Или то прекъсва само от към ключа на запалването? Къде е това реле?
При мен е релето на самата аларма , ако колата ти е с аларма - релето стои кутията на алармата
Добре е да се уточни за ОЕМ или афтърмаркет аларма става въпрос

Имах същите симптоми, колега. В един момент спряха всички светлини да мигат и вече не можеше да запали. Оказа се шалтер. Сменихме направо с друг работещ стартер и си карам вече 1 година така.
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем при запалване
и аз си я включвах ама мизериите които ми скрои направо ми скьсаха нервите , добре че един приятел който разбира ми го оправи , сложихме по голямо реле и вече всичко е ок.ruskin написа:Е хубаво де, ма при теб на скорост палеше ли? И хайде да кажем, че е алармата - ма аз си я включвам и изключвам без драма. Сега ще ходя да я видя и нея.
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем при запалване
ruskin написа:Е хубаво де, ма при теб на скорост палеше ли? И хайде да кажем, че е алармата - ма аз си я включвам и изключвам без драма. Сега ще ходя да я видя и нея.
Цялата работа се сьстои в това , че когато завьртиш все едно че колата е с включена аларма , завьрташ ключа но нищо не става .
Re: Проблем при запалване
Еми ей сега я разгледах, релетата в нея щтракат като я пусна/изключа. Само кажи при теб палеше ли на бутане, защото аз като си го представя, тя и на бутане не би трябвало да пали ако е алармата, нали става, че е все едно с пусната аларма.
Направих и последен експеримент за днес - патрона мост между дебелия червен и дебелия жълто-черен кабел, стартера не върти. Утре ще пробвам директно от акумулатора да подам ток.
Някой ако има идеи да казва. Шалтера да разбирам, че е онова лайно на стартера?
Направих и последен експеримент за днес - патрона мост между дебелия червен и дебелия жълто-черен кабел, стартера не върти. Утре ще пробвам директно от акумулатора да подам ток.
Някой ако има идеи да казва. Шалтера да разбирам, че е онова лайно на стартера?
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем при запалване
А акумолатора как ти е? С това мижене на таблото как ти се струва? Пробвай с друг или някой да ти даде ток , ако има кой , като неще да завърти. Мери акумолатора с един мултицет да видиш колко волта има в него. След това като запалиш мери пак да видиш с колко волта зарежда.
Re: Проблем при запалване
Ами това беше първото което помислих, че пак не зарежда акумулатора. Но с 3 акумулатора, от които единия нов и зареден, не е в това драмата, въпреки, че май повече ми се искаше да е баш в това проблема.
Подозирам, че е шалтера, тъй като изяжда акумулатора за няколко проби, все едно на късо си дал на клемите с лост.
Сега съм разглобил всичко, давайте идеи всякакви, да го мъча.
Подозирам, че е шалтера, тъй като изяжда акумулатора за няколко проби, все едно на късо си дал на клемите с лост.
Сега съм разглобил всичко, давайте идеи всякакви, да го мъча.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем при запалване
ruskin написа:Ами това беше първото което помислих, че пак не зарежда акумулатора. Но с 3 акумулатора, от които единия нов и зареден, не е в това драмата, въпреки, че май повече ми се искаше да е баш в това проблема.
Подозирам, че е шалтера, тъй като изяжда акумулатора за няколко проби, все едно на късо си дал на клемите с лост.
Сега съм разглобил всичко, давайте идеи всякакви, да го мъча.
Като начало виж как работи стартера извън колата.
Re: Проблем при запалване
Намерих си драмата - цялия проблем бил в това, че нямам кора на колата от долу, загребал съм от някъде парцал който се закачил на стартера на плюса, много красиво укъсява когато е мокър, а тук вчера по обед валя.
Благодаря на всички за помоща. За това направо гълташе тока за секунди и не въртеше стартера, като подадеш ток и моментално дава на късо през мокрия парцал. Махнах, сложих друг акумулатор и като часовник.
Благодаря на всички за помоща. За това направо гълташе тока за секунди и не въртеше стартера, като подадеш ток и моментално дава на късо през мокрия парцал. Махнах, сложих друг акумулатор и като часовник.
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем при запалване
ruskin написа:Намерих си драмата - цялия проблем бил в това, че нямам кора на колата от долу, загребал съм от някъде парцал който се закачил на стартера на плюса, много красиво укъсява когато е мокър, а тук вчера по обед валя.
Благодаря на всички за помоща. За това направо гълташе тока за секунди и не въртеше стартера, като подадеш ток и моментално дава на късо през мокрия парцал. Махнах, сложих друг акумулатор и като часовник.
Това ако го кажеш на някой , ще помислят че се бьзикаш , дано да е от това

Re: Проблем при запалване и зареждане ( нова драма )
а при мен го има същтия проблем, само че като дам на конакт мижат леко светлините на таблото а при завъртане на стартер некво реле щрака постоянно докато не върна ключа... от 3-4 пеоби акомулатора остава без ток 

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани