Спирачките отказаха !!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Спирачките отказаха !!!!
Ivo_stz написа:vladobate написа:Човека пише че му е потънал педала това няма как да стане ако е блокирал апарата пък и ми е много интересно как блокирал спирачен апарат ще нагрее течността до толкова че тя да почне да ври . Един колега писа помпа недей да обясняваш какво трябва да се случи ако е тя щото при това потъване на педала спокойно може да си я обвиниш. Сервото също е заподозряно. Знам за същата случка с друга кола, която се прояви за 6 години един единствен път , а спирачките са много добри , не е смянано нищо все още и нямам информация какво е било . При обезвъздушаване на спирачната система става ясно има ли някъде запушване или не пък и ти си я ревизирал скоро таз знаеш и в какво състояние са ти апаратите . Успех.
Колега само да кажа,че и на мен ми е потъвал педал на спирачката при блокирал преден апарат.Е и аз не намирах смисъл,ама проблемът беше тамСлед няколко часов престой педалът отново беше наред,но апаратът все още си беше блокирал.Решение- ревизия на апарата + нови накладки и проблемът изчезна
Е как е проблема от блокирал апарат като пишеш че се е оправил педала , а апарата все още бил блокиран. След ревизия на апарата се оправил амаслед тая ревизия има и други неща които се правят като напрмер обезвъздушаване , тъй че не може да се твърди че било от апарата без да се дава някакво обяснение и след като освен апарата и друго се прави реално.
- Olips
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36
- Мечтае да кара: Танка Руди
Re: Спирачките отказаха !!!!
Според мен проблема се състои в това, че след ревизията на задните спирачки, едните челюсти са останали блокирани и отворени, и точно в този момент са се разблокирали, спирачната течност ги е прибрала, но хода на накладките става първоначално голям => хода на педала също е голям ( до ламарината). И докато самонатягащото обере хода на апарата и няма спирачки. Този проблем го имах аз, и може и твоя проблем да е от там...
Не говори лошо за себе си. Другите го правят по добре!!!!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Спирачките отказаха !!!!
txl написа:Сервото категорично не може да доведе до пропадане на спирачния педал. Не, не и не. Като не разбираш, по-добре е да замълчиш, отколкото да пишеш неверни неща.
Не знам към кой е насочен коментара ти (можеби говориш по принцип ) , но понеже освен мен и vladobate, никой друг не е казал , че възможен проблем е сервото , то предполагам , че малко или много имаш предвид нас !
Хубаво е , човек да не се изказва прекалено категорично , защото се случва да има частен случай , на който вероятно не е бил свидетел и който да е случая за , който говори невярно..... ,а изказвайки се категорично , прави това , което всъщност казва, че не трябва да се прави - " ....отколкото да пишеш неверни неща..."
Нема к'во да ми обясняваш кое от къде може да дойде и коя е причината !
Напълно ясни са ми както принципа на действие на сервото , така и на спирачната система като цяло (за разлика от голяма част форумни драскачи , на мен през ръцете ми са минали прилично количество автомобили , макар да не съм майстор и да не се занимавам професионално с това... едно е да чуеш и да драскаш , друго е да пипнеш лично и да придобиеш опит. ). Тука не става въпрос дали сервото може да доведе до пропадане на педала на спирачката , това , което съм казал е във връзка с предишни коментари от друга тема на колегата и съм го казал като вероятен проблем .... :
Сега за да не съм голословен какви са симптомите и вероятните причини :
1. Ако педала потъва :
а) помпа (износени гумички или цилиндър на помпата )
б) недобре обезвъздушена система
в) наличие на течове в системата
г) стари (раздуващи) маркучи на системата
д) некачествена или стара спирачна течност
2. Ако педала се вдървява и /или се чува съскане - серво
Има случаи при които загуба на спирачна течност не се вижда - НО , поради износени пръстени на спирачната помпа , течността се влива в сервото , от там през колекторите и се изгаря от двигателя .....
Така или иначе колегата още в предишна тема беше описал в детайли какво е сменил (всичко) и какво е постигнал като резултат ... Още тогава беше споменал за проблем , който в известна степен навеждаше за проблем в сервото , за това сега споменах да му обърне внимание и на него (а не , че причината за потъване на педала е точно сервото ) !
В крайна сметка той трябва да направи пълна инспекция и не бива да изключва нищо като възможна причина (това съм се убедил с времето ... който каквото ще да си говори винаги може да се окаже , че не е прав ) !
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Ревизията на апаратите я правих преди 4-5 весеца и можеби 3-4000 км съм навъртял от тогава. Чак сега ли ще си покаже проблема пък и ако е задържало колело , не трябва ли дискът да стане лилав. Няма и 5 км да съм я карал, толкова бързо може ли да загрее ,че чак да заври течността 

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
metodi80 написа:Сега за да не съм голословен какви са симптомите и вероятните причини :
1. Ако педала потъва :
а) помпа (износени гумички или цилиндър на помпата )
Може ли да се подменят тези гумички или трябва нова помпа?
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
mitrax написа:DOT4 ли сложи спирчана течност .
Да
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Спирачките отказаха !!!!
Днес миеха улицата пред нас и решех да тествам спирачките на мокро. Педалът пак ми утъна, колата си продължи да се движи ,но интересното беше че ми завлачи предно ляво колело.
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Спирачките отказаха !!!!
Виж си предното ляво колело от какво е забило и след това първото което трябва да направиш е да си обезвъздушиш идеално системата.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Спирачките отказаха !!!!
Вземи си закарай колата на сервиз, явно нещата не ти се отдават, уж правиш пълен ребилд на спирачките, а накрая имаш късмет че не си размазал някой/себе си.
Ако искаш мога да ти препоръчам човек.
Ако искаш мога да ти препоръчам човек.
Re: Спирачките отказаха !!!!
колега смени си помпата обезвъздуши системата и ела да ме почерпиш , ако нямаш сигурен маистор да те пратя при доверен човек 

- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Спирачките отказаха !!!!
m.dimitrov1992 написа:Ревизията на апаратите я правих преди 4-5 весеца и можеби 3-4000 км съм навъртял от тогава. Чак сега ли ще си покаже проблема пък и ако е задържало колело , не трябва ли дискът да стане лилав. Няма и 5 км да съм я карал, толкова бързо може ли да загрее ,че чак да заври течността
Първо това не е нужно... температурата се предава от накладките върху буталото директно като котлон на течността. 2-ро ако дисковете са червени да не говорим лилави... температурата не е 100 или 200 градуса.. сещаш се нали...
Спирачна течност има 2 индекса... Суха точка на кипене и Мокра точка на кипене...
Хубаво е да подбираш какво слагаш.
В случея щом ти блокира ляво колело, погледни дясно защо не се опитва да блокира и да спре. По-вероятно е там да ти е проблема, другото щом блокира значи работи


Ако искаш хубава течност също, ATE TYP200 евтина горе долу(малко над 20лв литъра) на фона на петролните продукти от този тип, но пък със завидни качества(точки на кипене). С подобни параметри другите течности са много скъпи както и изискват друг работен режим.
ето да погледнеш данните на тази АТЕ
Boiling point: at least 280°C (50°C over DOT4)
Wet boiling point: 200°C (45°C over DOT4)
сами си правете преценка 50градуса отгоре

Прави си сметката кога течността ти почва да кипва, но в случея при теб проблема е друг..
mitrax написа:DOT4 ли сложи спирчана течност .
И какво от това ? Системата е направена да работи с ДОТ 4... ДОТ 5,1 е за коли със системи от сорта на АСЦ, ДСЦ, ЕСП и тн... поради вискозитета

има ДОТ 4 в пъти, в пъти по добри от ДОТ 5,1 та дори и за по екстремно ползване.

Re: Спирачките отказаха !!!!
Колега,това е сериозен проблем и не става с решаване "у форума". Отиваш на майстор мигновено. Как може да продължаваш да си правиш експерименти и то на мокър път??? Във форума майстори колкото щеш,който работят по снимка и хвърляне на боб.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Спирачките отказаха !!!!
metodi80 написа:Има случаи при които загуба на спирачна течност не се вижда - НО , поради износени пръстени на спирачната помпа , течността се влива в сервото , от там през колекторите и се изгаря от двигателя .....
А възвратния клапан? Как ще се влива нещо в колектора... тогава изобщо няма да имаш серво.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Спирачките отказаха !!!!
Cosworth написа:mitrax написа:DOT4 ли сложи спирчана течност .
И какво от това ? Системата е направена да работи с ДОТ 4... ДОТ 5,1 е за коли със системи от сорта на АСЦ, ДСЦ, ЕСП и тн... поради вискозитета
има ДОТ 4 в пъти, в пъти по добри от ДОТ 5,1 та дори и за по екстремно ползване.
питах да не се окаже че е сложил дот5 , която няма нищо общо с дот4 и дот 5.1 и не може да се смесва с тях , вредна е за гумички и маркучи на система дот4 и тнт.
туи то. Аз не съм дълбал , ама според википедиа дот 5.1 си е дот4 с по високи температури на кипене
тоя спирачна течност която цитираш явно отговаря на дот 5.1
цитат
DOT 4, like DOT 3 and DOT 5.1, is a polyglycol ether
докато дот5
DOT 5 which is silicone-based
__________________________________
Dry boiling point Wet boiling point
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
поздрави !

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани