Каква марка е този акумулатор?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Каква марка е този акумулатор?
Здравейте, това са снимките на акумулатора, с който взех колата от Германия. Дайте си мнението по тези въпроси:
1. Каква марка е този акумулатор - BMW или друг?
2. Каква технология е - AGM или обикновен?
3. Гледайки капачките, обслужваем ли е или не?
Имам съмнения за него, защото като го взех, планката не беше затегната, и потропваше отзад, та може да е сменен набързо. Освен това с каране все не успявам да го заредя, под 12V според скритото меню, та да не би да не е правилно обучен към колата, или просто издишал.



1. Каква марка е този акумулатор - BMW или друг?
2. Каква технология е - AGM или обикновен?
3. Гледайки капачките, обслужваем ли е или не?
Имам съмнения за него, защото като го взех, планката не беше затегната, и потропваше отзад, та може да е сменен набързо. Освен това с каране все не успявам да го заредя, под 12V според скритото меню, та да не би да не е правилно обучен към колата, или просто издишал.



- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Каква марка е този акумулатор?
Колега ето какъв е оригиналния на моята 320д


това е твоят
ARKTIS 12V 80Ah 640A(EN) KFZ Auto Batterie
http://www.willhaben.at/iad/kaufen-und- ... d=60771619


това е твоят
ARKTIS 12V 80Ah 640A(EN) KFZ Auto Batterie
http://www.willhaben.at/iad/kaufen-und- ... d=60771619
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Каква марка е този акумулатор?
Погледах моя ми прилича на твоя, само където лепенката е има над тапата, и пише диамонд, акумулатора не знам дали е оригинален така съм взел колата от Италия.
Не оспях да видя само колко ампер часа е че трябваше да разглобявам още а съм много уморен

- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: Каква марка е този акумулатор?
Такааа, мерси за отговорите.
По всичко личи, че трябва да го сменя - аз имам система "Brake Energy Regeneration" и според realoem.com и Дару Кар се препоръчват AGM акумулатори - а при мен сега има някакъв съвсем Noname обикновен. В скритото меню на таблото виждам как алтернаторът подава 13.9V при каране, а при спирачка стават 14.5V.
Нещо обаче сервизите ме мотаят, кажете къде е истината?
1. В Дару Кар ми казаха, че трябва се сложи AGM (ОК), дори може неоригинален (малко се мръщят, но е ОК) и да се програмира колата ИЗЦЯЛО ОТНОВО (обновявал съм софтуер наскоро) ако не е същият като AH на оригиналния/предходния срещу 150лв (НЕ ОК), ако пък отговаря като характеристики ще го ресетират/кодират за 40-50 лева (ОК, но тогава какво точно ще се прави изобщо)??? Срещу 40лв може да ми изкарат историята на предишните регистрации, за да подбера вид същия акумулатор като AH. Освен това колата/софтуерът НЕ ПОЗВОЛЯВАЛ обучаване на неAGM акумулатор в моя случай (НИМА?).
2. Един друг сервиз XYZ (няма да им пиша името, понеже засега сме говорили само по телефона) ме убеждава, че 90% от BMWтата карали с неоригинални/неAGM акумулатори, и си били ок. Историята на предишните регистрации, понеже много настоявам, може да ми дадат срещу 30 лева. В Дару Кар ме "пързаляли без масло". Обаче ми се струва, че и те ме пързалят, понеже тяхната цена е почти колкото на Дару Кар ако приложим отступката за БМВ Клуба. Там можели да ми регистрират акумулатора без препрограмиране.
Честно казано отскоро имам BMW, ама гледам че и тук всеки иска да те метне, или пък им липсва компетентност. Нима AGM акумулаторите са направени просто ей така за да ни дерат малко по-скъпо?
В тази брошура на Exide пише, че не може да се слага неAGM на кола с "Regenerative Braking": http://akumulatori.bg//media/catalog/product_photo_254_13Qns8ZI5mlCc.png.pdf
В realoem.com излизат подобни текстове "Original BMW AGM-battery 90AH Brake Energy Regeneration S1CDA=Yes": http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN31&mospid=51029&btnr=61_1986&hg=61&fg=30
Кажете ми сега, съвсем отговорно, кои от твърденията по-горе са истински и кои не?
Кой афтърмаркет AGM акумулатор е най-добър, и къде да извърша регистрацията така че всичко да е изрядно?
Още малко от realoem.com, реално споменават 2 процедури - vehicle registration process и vehicle coding procedure:
Толкова съм разочарован, че ми иде да си купя кит за програмиране и да им раздам м.йните на всички споменати по-горе
По всичко личи, че трябва да го сменя - аз имам система "Brake Energy Regeneration" и според realoem.com и Дару Кар се препоръчват AGM акумулатори - а при мен сега има някакъв съвсем Noname обикновен. В скритото меню на таблото виждам как алтернаторът подава 13.9V при каране, а при спирачка стават 14.5V.
Нещо обаче сервизите ме мотаят, кажете къде е истината?
1. В Дару Кар ми казаха, че трябва се сложи AGM (ОК), дори може неоригинален (малко се мръщят, но е ОК) и да се програмира колата ИЗЦЯЛО ОТНОВО (обновявал съм софтуер наскоро) ако не е същият като AH на оригиналния/предходния срещу 150лв (НЕ ОК), ако пък отговаря като характеристики ще го ресетират/кодират за 40-50 лева (ОК, но тогава какво точно ще се прави изобщо)??? Срещу 40лв може да ми изкарат историята на предишните регистрации, за да подбера вид същия акумулатор като AH. Освен това колата/софтуерът НЕ ПОЗВОЛЯВАЛ обучаване на неAGM акумулатор в моя случай (НИМА?).
2. Един друг сервиз XYZ (няма да им пиша името, понеже засега сме говорили само по телефона) ме убеждава, че 90% от BMWтата карали с неоригинални/неAGM акумулатори, и си били ок. Историята на предишните регистрации, понеже много настоявам, може да ми дадат срещу 30 лева. В Дару Кар ме "пързаляли без масло". Обаче ми се струва, че и те ме пързалят, понеже тяхната цена е почти колкото на Дару Кар ако приложим отступката за БМВ Клуба. Там можели да ми регистрират акумулатора без препрограмиране.
Честно казано отскоро имам BMW, ама гледам че и тук всеки иска да те метне, или пък им липсва компетентност. Нима AGM акумулаторите са направени просто ей така за да ни дерат малко по-скъпо?
В тази брошура на Exide пише, че не може да се слага неAGM на кола с "Regenerative Braking": http://akumulatori.bg//media/catalog/product_photo_254_13Qns8ZI5mlCc.png.pdf
В realoem.com излизат подобни текстове "Original BMW AGM-battery 90AH Brake Energy Regeneration S1CDA=Yes": http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN31&mospid=51029&btnr=61_1986&hg=61&fg=30
Кажете ми сега, съвсем отговорно, кои от твърденията по-горе са истински и кои не?
Кой афтърмаркет AGM акумулатор е най-добър, и къде да извърша регистрацията така че всичко да е изрядно?
Още малко от realoem.com, реално споменават 2 процедури - vehicle registration process и vehicle coding procedure:
Following either type of replacement,
the vehicle registration process in
ISTA/P must be supplemented by a vehicle
coding procedure, which is carried out
as follows:
----------------------------------------
Read out battery size and registration
from onboard electrical system:
ISTA->Service functions->Body->Voltage
supply->Register_battery replacement->
Test plan
Толкова съм разочарован, че ми иде да си купя кит за програмиране и да им раздам м.йните на всички споменати по-горе

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Каква марка е този акумулатор?
Тъй като наскоро изчетох доста чуждестранни форуми т.к. сменях моя ориг.акумулатор, ще ти кажа на кратко какво мисля, по-скоро научих:
В твоя случай ,особено при старт-стоп системите слагат AGM акумулатори. Заводски колата трябва да излиза с такъм акумулатор и настроена за такъв тип. В системата е заложен освен типа на акумулатора (агм или обикновен) ,също и колко амперчаса е. И по тези данни колата зарежда акумулатора по различен начин. Ако ти е програмирана за 70аh а сложиш 77 както в моя случай препоръчителное да се сложи ст-ста 80аh , но не е толкова фатално и да не го направиш. Ако обаче разликата в амперчасите е по-голяма е много препоръчително, а ако сменяш типа на акумулатора от обикновен на АГМ, то тогава е задължително! По отношение на ресета при нова батерия е добре да се направи, но не е фатално ако не се направи, особено ако е същата като тип и големина. По отношение на "работата" която е необходима за ресет на една батерия ........ тя е просто 5 сек. А по отношение на препрограмиране различен тип или големина - около 5 мин.
В моя случай реших да дам 50лв. за кабел , изтеглих си софта , попрочетох тук там и е свърших тази работа с ресета, просто ми трябва време да програмирам и компа като 80ah. (заложените ст-ти са 70,80 и др.). Ако имаш въпроси питай. Малко не ми се отдава много добре да обяснявам, но ти трябва да започнеш от там да разбереш компа ти за каква батерия е настроен.
В твоя случай ,особено при старт-стоп системите слагат AGM акумулатори. Заводски колата трябва да излиза с такъм акумулатор и настроена за такъв тип. В системата е заложен освен типа на акумулатора (агм или обикновен) ,също и колко амперчаса е. И по тези данни колата зарежда акумулатора по различен начин. Ако ти е програмирана за 70аh а сложиш 77 както в моя случай препоръчителное да се сложи ст-ста 80аh , но не е толкова фатално и да не го направиш. Ако обаче разликата в амперчасите е по-голяма е много препоръчително, а ако сменяш типа на акумулатора от обикновен на АГМ, то тогава е задължително! По отношение на ресета при нова батерия е добре да се направи, но не е фатално ако не се направи, особено ако е същата като тип и големина. По отношение на "работата" която е необходима за ресет на една батерия ........ тя е просто 5 сек. А по отношение на препрограмиране различен тип или големина - около 5 мин.
В моя случай реших да дам 50лв. за кабел , изтеглих си софта , попрочетох тук там и е свърших тази работа с ресета, просто ми трябва време да програмирам и компа като 80ah. (заложените ст-ти са 70,80 и др.). Ако имаш въпроси питай. Малко не ми се отдава много добре да обяснявам, но ти трябва да започнеш от там да разбереш компа ти за каква батерия е настроен.
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: Каква марка е този акумулатор?
Спокойно, аз всичко разбрах
Мерси за включването...
Можеш ли да ми кажеш, какъв кабел (марка, модел) ползваш, и кой софтуер за целта?
Имам време до утре на обяд да разбера как се прави и да реша дали да изтръскам една торба пари за тоя дето духа, или сам да се заема. Само ми трябва отзивчив колега с кабел в София, че няма за кога да поръчвам, акумулатора го слагам след 30 мин, та да не го прецакам с грешен заряд дълго време.

Можеш ли да ми кажеш, какъв кабел (марка, модел) ползваш, и кой софтуер за целта?
Имам време до утре на обяд да разбера как се прави и да реша дали да изтръскам една торба пари за тоя дето духа, или сам да се заема. Само ми трябва отзивчив колега с кабел в София, че няма за кога да поръчвам, акумулатора го слагам след 30 мин, та да не го прецакам с грешен заряд дълго време.
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Каква марка е този акумулатор?
Дръжте ни в течение какво правите, за да не оставаме на сянка от проблема... На всички деветдесеткаджии ни предстои този проблем и колкото по-вече се знае за него - толкова по-добре ще бъде! Аз лично ще следя темата с интерес, макар че не мога да съм полезен с нищо друго освен с морална подкрепа...
Желая успех на всички!
Желая успех на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Каква марка е този акумулатор?
Това е кабела който закупих:
http://www.ebay.co.uk/itm/INPA-K-DCAN-D ... 416fb1ad38
,но твоята кола е 2009г. и не знам до каква степен ще ти свърши работа. Щом бързаш толкова ,едва ли ще имаш време да изчакаш доставката и после да инсталираш Inpa и NCS expert. Страшничко си е от начало, т.к. първия път успях да прецакам оборотомера, бензиномера и разходомера.
После четеш още един-два часа, теглиш каквото ти трябва и си оправяш бакиите. Честно казано поразучи къде "кодират" бмв-та в София и там съм сигурен че ще ти вземат много по-малко пари от официалния сервиз. Просто се заменят две ст-сти, нищо повече. Срещал съм цитати в форуми, собственици на е90 да си кодират разни настройки било заради нови фарове или някоя друга екстри, допълнително модули и т.н. Мисля че всеки един по-сериозен "елкон" трябва да може и това.
Програмите дръпнах от тук: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops- ... tware-328/
За по-нови актуализации търсиш в интернет направо.
http://www.ebay.co.uk/itm/INPA-K-DCAN-D ... 416fb1ad38
,но твоята кола е 2009г. и не знам до каква степен ще ти свърши работа. Щом бързаш толкова ,едва ли ще имаш време да изчакаш доставката и после да инсталираш Inpa и NCS expert. Страшничко си е от начало, т.к. първия път успях да прецакам оборотомера, бензиномера и разходомера.

После четеш още един-два часа, теглиш каквото ти трябва и си оправяш бакиите. Честно казано поразучи къде "кодират" бмв-та в София и там съм сигурен че ще ти вземат много по-малко пари от официалния сервиз. Просто се заменят две ст-сти, нищо повече. Срещал съм цитати в форуми, собственици на е90 да си кодират разни настройки било заради нови фарове или някоя друга екстри, допълнително модули и т.н. Мисля че всеки един по-сериозен "елкон" трябва да може и това.
Програмите дръпнах от тук: http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops- ... tware-328/
За по-нови актуализации търсиш в интернет направо.
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: Каква марка е този акумулатор?
Честно казьано след като се зачетох из чуждите форуми има голям хаос коя настройка с кой тул се модифицира, както и вероятността да промениш и съседни на тази настройки. Липсва ми базовата информация какво е Програмиране и какво е Кодиране на един модул. В примера за моя акумулатор се иска Регистриране и после Кодиране през ISTA/P в официалното обяснение. Но в Дару Кар май всяко стартиране на ISTA/P го броят за Програмиране и те цакат 150-160лв - независимо дали сменяш акумулатор, или ъпдейтваш софтуер на навигация, скорости и прочее. В INPA може да "ресетираш" акумулатор чрез Кодиране, но не може да "програмираш" различен тип акумулатор (профил на зареждане).
Прав ли съм да си мисля, че:
- Програмиране - подмяна на изпълнимия код заложен в даден модул
- Кодиране - промяна на конфигурационни параметри, които не се губят при последващо Програмиране
- Регистриране на акумулатор в ISTA/P (="програмиране" в Дару Кар) - промяна на конфигурационни параметри за избор на профил за зареждане, които не се губят при последващо Програмиране
Отделно наличието на 100 вида шини върху един физически конектор определя какъв тул и кабел трябва да ползваш, и в същото време не е ясно дали всеки модул е достъпен през всяка една от тези "шини" или пък може би "протоколи", доколкото разбирам.
Шини на един конектор:
- OBD 16 pin
- CAN-BUS - сигнали CAN HI и CAN LO
Протоколи:
- OBD2
- KCAN
- DCAN
Та понеже ми е пълно мазало ще се образовам и като натрупам инфо може да пиша, но по акумулаторната тема все още не се чувствам подготвен
Вече съм с новия Exide AGM 92Ah акумулатор и ще споделя какво ще ме "програмират" в Дару Кар - с уговорката, че наскоро съм правил пълен ъпдейт - и колата се предполага че е била оригинално "кодирана" за AGM зареждане.... Fun stuff.
Прав ли съм да си мисля, че:
- Програмиране - подмяна на изпълнимия код заложен в даден модул
- Кодиране - промяна на конфигурационни параметри, които не се губят при последващо Програмиране
- Регистриране на акумулатор в ISTA/P (="програмиране" в Дару Кар) - промяна на конфигурационни параметри за избор на профил за зареждане, които не се губят при последващо Програмиране
Отделно наличието на 100 вида шини върху един физически конектор определя какъв тул и кабел трябва да ползваш, и в същото време не е ясно дали всеки модул е достъпен през всяка една от тези "шини" или пък може би "протоколи", доколкото разбирам.
Шини на един конектор:
- OBD 16 pin
- CAN-BUS - сигнали CAN HI и CAN LO
Протоколи:
- OBD2
- KCAN
- DCAN
Та понеже ми е пълно мазало ще се образовам и като натрупам инфо може да пиша, но по акумулаторната тема все още не се чувствам подготвен

Вече съм с новия Exide AGM 92Ah акумулатор и ще споделя какво ще ме "програмират" в Дару Кар - с уговорката, че наскоро съм правил пълен ъпдейт - и колата се предполага че е била оригинално "кодирана" за AGM зареждане.... Fun stuff.
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: Каква марка е този акумулатор?
Ами, да обобщя какво е да ти програмират акумулатора.
Бях в Дару Кар - оправиха ми резбата на планката повредена при монтажа от акумулаторджиите вчера
, извадиха/сложиха огромното чудовище в багажника и изчистиха солите разляли се от стария акумулатор... все екстри които можех да избегна ако си бях отишъл да ми го монтират съвестно. Пък и аз категорично не мога да вадя/слагам 90Ah акумулатор с една ръка 
Относно програмирането - поговорихме, обясних, че скоро съм се ъпдейтвал изцяло и няма логика от пълно програмиране, все пак за конфигурация говорим, искам просто промяна от 80AH AGM профил към 90Ah AGM профил, и ресет. Даже ме питаха ако искам да се върна да сменя акумулатора на 80Ah AGM както е бил старият, та да ми направят само ресет, без да стартират програмиращия софтуер. Реших да запазя големия акумулатор все пак, та настройката излезе около 50лв с ДДС (без отстъпки) - fair enough.
Та какво разбрах аз - ползват ISTA/P, той минава някаква диагностична процедура на колата за около 30-40 минути, и после се прилага "Additional action" "Retrofit, 90Ah AGM battery" в моя случай, това има в моя репорт от операцията.
Бих казал, че ми се оправи настроението
след като вчера гледах как тия нехранимайковци ръчкат и се борят с IBS сензора отгоре и му изкривиха скобата 
Бях в Дару Кар - оправиха ми резбата на планката повредена при монтажа от акумулаторджиите вчера


Относно програмирането - поговорихме, обясних, че скоро съм се ъпдейтвал изцяло и няма логика от пълно програмиране, все пак за конфигурация говорим, искам просто промяна от 80AH AGM профил към 90Ah AGM профил, и ресет. Даже ме питаха ако искам да се върна да сменя акумулатора на 80Ah AGM както е бил старият, та да ми направят само ресет, без да стартират програмиращия софтуер. Реших да запазя големия акумулатор все пак, та настройката излезе около 50лв с ДДС (без отстъпки) - fair enough.
Та какво разбрах аз - ползват ISTA/P, той минава някаква диагностична процедура на колата за около 30-40 минути, и после се прилага "Additional action" "Retrofit, 90Ah AGM battery" в моя случай, това има в моя репорт от операцията.
Бих казал, че ми се оправи настроението


Re: Каква марка е този акумулатор?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Каква марка е този акумулатор?
Аман от некадърни нещастници в тази държава. Ръчкат 4 год БМВ все едно е 30год. Лада само и само да си свършат работата. Всякакви упътвания които съм чел изрично се упоменава да се внимава с IBS -а. Затова се старая всичко сам да си правя , т.к. издивявам като гледам за какво плащам. Доста голяма "батерийка" си взел.
Честито! Както и много се радвам че само 50лв са ти взели. Преди малко приключих с кодирането на моята кола. Препрограмиране и кодиране е едно и също. Просто колата се кодира с преправени настройки. С INPA можеш да си ресетнеш акумулатора (както и всякакви диагносики) , а с NCS expert се извършва самото кодиране (препрограмиране). Ето линк към сайт който ми помогна да се справя днес точно за 2 мин с настройката на новия акумулатор, както и други екстри които си кодирах. Предварително трябва да се инсталират нещата, там отнема повечко време.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1553779
а в този форум ще добиеш и допълнителна представа:
http://www.bmwcoding.com/
Трябва ми малко време да намеря един сайт където много просто е обяснено как работи NCS experta.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1553779
а в този форум ще добиеш и допълнителна представа:
http://www.bmwcoding.com/
Трябва ми малко време да намеря един сайт където много просто е обяснено как работи NCS experta.
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: Каква марка е този акумулатор?
Ще се осмеля да поспоря, че настройките на дадени модули се запазват и след програмиране на фърмуер-а с нова версия за даден модул. Примерно ъпдейт на CAS модула няма да затрие ключовете, както и обратното, добавянето на ключове не ми програмира CAS модула и т.н. Най-малкото ключ се регистрира за 30 секунди, а CAS модул се препрограмира 12-15 минути, съвсем различни операции. Същото и с акумулаторите.
Възможно е настройките да се съхраняват с междинна операция съдейки в случая по логовете на ISTA/P, но програма и конфигурация са 2 различни неща, и днес им го казах в сервиза... сякаш ме разбраха
Забелязах, че всеки път когато правя нещо в "независим" сервиз, после давам още 50 лева за "дооправяне"... да речем слагам аларма в реномираната фирма Авител, и познай, 50 лева в официалния сервиз да намерят коя кора скърца след монтажа, чеее.... или пък "безплатен" монтаж на акумулатор и после 50 лева за вадене/слагане/почистване/поправка на резби... или мяташ ключовете на автомивката и после лайсните на петна...миячът наркоман за.бал безконтакното напръскано и отишъл да говори по телефона... бая примери събрах последно време, просто вече директно отивам на крясъци ако видя някой да бара криво, и никому никакво доверие.
Възможно е настройките да се съхраняват с междинна операция съдейки в случая по логовете на ISTA/P, но програма и конфигурация са 2 различни неща, и днес им го казах в сервиза... сякаш ме разбраха

Забелязах, че всеки път когато правя нещо в "независим" сервиз, после давам още 50 лева за "дооправяне"... да речем слагам аларма в реномираната фирма Авител, и познай, 50 лева в официалния сервиз да намерят коя кора скърца след монтажа, чеее.... или пък "безплатен" монтаж на акумулатор и после 50 лева за вадене/слагане/почистване/поправка на резби... или мяташ ключовете на автомивката и после лайсните на петна...миячът наркоман за.бал безконтакното напръскано и отишъл да говори по телефона... бая примери събрах последно време, просто вече директно отивам на крясъци ако видя някой да бара криво, и никому никакво доверие.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Каква марка е този акумулатор?
Честно казано не ми остава време да проверя на 100% казаното от мен в този пост, но от това което мисля че разбрах досега е че когато сменяш някаква настройка, то всъщност NCS experta препрограмира модула с абсолютно всички параметри на модула като опции наново, като използва версията на "daten" файловете, които има заложени в програмата. Така например ако си изтеглиш последната версия на тези файлове и си кодираш колата и отидеш после в оторизирания сервиз и те случайно не са си ги ъпдейтнали все още , то те няма да могат нищо да направят, т.к. ти ще си с последната версия ъпгрейд на модулите. Така че според мен препрограмиране и кодиране е едно и също. Просто модулите евентуално се "ъпгрейдват" откъм версия (ако датен файловете са по-висока версия, които са в програмата на лаптопа примерно.) и залагат ст-ти които си променил, наред и с тези които не си. И всъщност CAS модула се кодира за 8-9 сек. FRM модула около 40-50 сек. Това е което забелязах вчера. А по отношение на това как се запазват настройките на модула досега които си имал, то модула се прочита предварително, внасят се корекции и наново се кодира, така се запазват. Това са мои наблюдения само за NCS expert ,за другите програми нямам представа с които може да се кодира.
Пресен случай от първото ми кодиране е пробвах да сложа фабр. настройки на модулите с по-стара версия на daten файловете (без да знаех че са по-стари) и резултата беше неработещи обороти, разходомер и показател на гориво ,
т.к. колата ми беше с по-нова версия. Ъпгрейднах си файловете и наново кодирах с фабр. настройки и всичко се оправи.
Пресен случай от първото ми кодиране е пробвах да сложа фабр. настройки на модулите с по-стара версия на daten файловете (без да знаех че са по-стари) и резултата беше неработещи обороти, разходомер и показател на гориво ,

- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Каква марка е този акумулатор?
kraska написа:Честно казано не ми остава време да проверя на 100% казаното от мен в този пост, но от това което мисля че разбрах досега е че когато сменяш някаква настройка, то всъщност NCS experta препрограмира модула с абсолютно всички параметри на модула като опции наново, като използва версията на "daten" файловете, които има заложени в програмата. Така например ако си изтеглиш последната версия на тези файлове и си кодираш колата и отидеш после в оторизирания сервиз и те случайно не са си ги ъпдейтнали все още , то те няма да могат нищо да направят, т.к. ти ще си с последната версия ъпгрейд на модулите. Така че според мен препрограмиране и кодиране е едно и също. Просто модулите евентуално се "ъпгрейдват" откъм версия (ако датен файловете са по-висока версия, които са в програмата на лаптопа примерно.) и залагат ст-ти които си променил, наред и с тези които не си. И всъщност CAS модула се кодира за 8-9 сек. FRM модула около 40-50 сек. Това е което забелязах вчера. А по отношение на това как се запазват настройките на модула досега които си имал, то модула се прочита предварително, внасят се корекции и наново се кодира, така се запазват. Това са мои наблюдения само за NCS expert ,за другите програми нямам представа с които може да се кодира.
Пресен случай от първото ми кодиране е пробвах да сложа фабр. настройки на модулите с по-стара версия на daten файловете (без да знаех че са по-стари) и резултата беше неработещи обороти, разходомер и показател на гориво ,т.к. колата ми беше с по-нова версия. Ъпгрейднах си файловете и наново кодирах с фабр. настройки и всичко се оправи.
Правилно си забелязал, колега. Технологията на тези чипове е така - флашва се с целия ром, не може само да "пачнеш" тук или там по него.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани