Дневни светлини при Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Дневни светлини при Е36
За тоя SmartDRL 6 rev.4 с многото функции, беше над 50 лв. като питах преди. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Дневни светлини при Е36
Утре или най -късно в понеделник ще кача пак тема в търговския раздел , понеже доста колеги задават въпроси , а най - удачно и достъпно ще е чрез тема ..... По принцип новия вариянт е с по -къси кабели и лично аз предпочитам да поставя модула в бушониерата (там има достъп до всички кабели , които са необходими ) , но там монтажа е доста по -труден , свързано е с разглабяне и сериозна интервенция ..... Докато по стария начин (директно към акумулатора и към фара) , монтажа е много по -лесен .... Монтажа в бушониерата е по -скоро за "напреднали" , за такива , които не се плашат и пипат смело в инсталацията ,но разбира се имат опит ....host написа:Може ли някой от колегите с модула на Методи да си щракне монтажа и да сподели къде го е пласирал най-удачнода не правя циганиийки утре като го слагам. Че имам усещането, че аз ще го сложа по-добре от "майсторите" евентуално.
Петър , обяснявам (мисля , че и по телефона го споменах ) .....zafirovp написа: А ако може някой с е36 да сподели, дали е нормално да ти свети лампата на дългите на таблото, при работещ модул. Изглежда си има допълнителна екстра, което много ме радва.....
Ти си с компакт , при компакт лампата на таблото се явява в паралел с тези на фаровете и когато модула заработи , реално светят и трите лампи ..... тоест ти ще имаш и е НОРМАЛНО да имаш индикация на таблото , защото такава е инсталацията на компакта ..... Всички останали Е36 НЕ трябва и НЕ може да им свети лампата на таблото , защото тя не е в паралел с тези на фаровете (тя свети едва когато се пуснат дългите от клоюча или от подсветката ) .... Няма допълнителна екстра в модула , функциите са абсолютно същите като на модулите , които пуснах в началото , разликата е само във размера (малко по -малки са новите модули и тримера за регулиране на силата на светлината е вътре , а не като до сега на външния панел )....
Иначе по отношение на индикацията в купето ..... В темата , която ще пусна ще обясня за всички колеги , които искат да имат индикация в купето как да си пуснат един кабел и с едно светодиодче , което лично аз съм поставил на конзолата до скоростния лост ....свети слабичко и не дразни изобщо ....(аз съм си направил , именно защото както каза Петър , винаги може да се случи нещо , било алтернатора да не вдига достатъчно напрежение и модула да не пусне светлините , било самия модул нещо да реши , че не му се работи по някаква причина и тогава куките няма да простят ... )... Освен това съм си пуснал и един допълнителен бутон с който гася или пускам модула по желание (освен от ключа за фаровете ) .... Просто ми осигурява допълнителен контрол , който е нужен , когато реша , че не искам да светят дневните , ако двигателя е запален .... Всичко това ще го обясня в новата тема ....
BManqkW написа:За тоя SmartDRL 6 rev.4 с многото функции, беше над 50 лв. като питах преди.
Моя модул няма общо със SmartDRL 6 ..... "смартовете" се реализират с микроконтролер в който се залага програма , моя модул е на основата на SMPS-контролер (демек дискретен импулсен регулатор , който не се програмира ) ... Имах разработка и с микроконтролер , но някак не са ми стабилни и сигурни .... и се отказах от вариянт на модул с микроконтролер ...
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Дневни светлини при Е36

Uploaded with ImageShack.us
Ето снимка на монтаж на модула на Методи80. Монтиран е по най-елемнтарния начин, в кутията на акомилатора. Имам няколко въпроса:
Накой може ли да даде идея, как да свържа модула към акомулатора без тези грозни клеми, закачени към оригиналните клеми на акомулатора? За масата е ясно, питам за плюса.
Трябва ли да си взема капак за кутията? Без нея има ли опасност да се намокри модула?
Ползвал съм лустерклеми за свързване на кабелите. Има ли по-добър варянт?
Къде в центъра на София мога да намеря магазин за където да продават кабели? Търсих в Конрад и там нямат.
Искам само да добавя, че съм много доволен от модула. Върши точно това, за което е направен. Проблемът е, че искам свързването да е по възможно най-добрия начин, за да няма изненади.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Дневни светлини при Е36
zafirovp написа:
Накой може ли да даде идея, как да свържа модула към акомулатора без тези грозни клеми, закачени към оригиналните клеми на акомулатора? За масата е ясно, питам за плюса.
Трябва ли да си взема капак за кутията? Без нея има ли опасност да се намокри модула?
Ползвал съм лустерклеми за свързване на кабелите. Има ли по-добър варянт?
Къде в центъра на София мога да намеря магазин за където да продават кабели? Търсих в Конрад и там нямат.
Ако обърнеш внимание ще видиш , че на клемите има дупки (на горната им повърхност) , тези дупки са резбовани и са за болт 6мм .... Взимаш си такива болтове и стягаш захранващите кабели там , а не както сега си ги стегнал към основните болтове на клемите на акумулатора ..... Така както си монтирал кабелните "уши" на основния болт , който стяга клемата , не е добре .... защото не можеш да стегнеш добре клемата понеже ще се смачка кабелното ухо (обикновено са от мек метал и се сплескват лесно ) .... Надявам се ме разбра ...
Модула няма да се намокри там където си го сложил , а й да се намокри - не се притеснявай , затворен е добре и водата трудно ще влезне в него , дори да се намокри ....
Свързването на кабелите може да стане по много начини ... има подходящи снадки за кабели , които се пресоват с подходящи пресоващи клещи и са изолирани .... По принцип във всеки магазин за електроника ще ти предложат вариянти .... Кабели има във всеки магазин за електроника (провери в магазина на ул . поп Богомил , точно над лъвов мост ) ....
Re: Дневни светлини при Е36
Да добавя и аз нещо относно ДРЛ-а. Както много други така и аз си закупих модула от форума. Доста е компактен и аз лично успях да го пъхна точно над фара и го вързах за подмаската с опашки. Кабелите към клемите изолирах с тиксо с цел да станат като сток инсталация. Пуснах ги да вървят отдясно до акумулатора (1,8 е мотора затова). А и също така сложих един предпазител 5А. За сега съм много доволен от модула (около 3 месеца вече) дано и за напред остана
Ако се сетя ще щракна някоя снимка да покажа как хитро се скри модула над фара 


- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Дневни светлини при Е36
В понеделник и аз ще бъда притежател на един от модулите на Методи.
Нямам търпение да го монтирам че вчера ме предупредиха (само предупредиха) да си запаля фаровете,на излизане от един магазин.
То при BMW пак е хубаво че като загасих двг-ля и колата остава на габарити,докато на бащата Астрата остава с включени къси светлини докато не отвориш вратата и не се разпищи.
Нямам търпение да го монтирам че вчера ме предупредиха (само предупредиха) да си запаля фаровете,на излизане от един магазин.
То при BMW пак е хубаво че като загасих двг-ля и колата остава на габарити,докато на бащата Астрата остава с включени къси светлини докато не отвориш вратата и не се разпищи.



- rowz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 27.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is
- Мечтае да кара: 1m coupe
Re: Дневни светлини при Е36
и аз съм вече от близо месец с модула на методи и съм много доволен, вчера ми се обади един приятел да отида да му дам ток на колата, и ми направи впечатление, че докато той въртеше стартера, моите дневни гаснат, като спре стартера пак се пускат и така няколко пъти
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Дневни светлини при Е36
rowz написа:и аз съм вече от близо месец с модула на методи и съм много доволен, вчера ми се обади един приятел да отида да му дам ток на колата, и ми направи впечатление, че докато той въртеше стартера, моите дневни гаснат, като спре стартера пак се пускат и така няколко пъти
Нормално , електрониката следи напрежението и тока , който текат в силовата верига , ако има пад на тока и напрежеието (в случая заради друг сериозен консуматор) , които са под прага на сработване на модула , той просто спира подаването на напрежение към фаровете ... съответно фаровете гаснат ...
- didodi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 2.12.2003
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring 525d
- Мечтае да кара: с четири ауспуха...
- Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.
Re: Дневни светлини при Е36
Има място в кутията за бушоните , защо не го слагате вътре ???
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дневни светлини при Е36
didodi написа:Има място в кутията за бушоните , защо не го слагате вътре ???
Защото при теб може да има място, но не е така при всички. Ето снимка на моята бушониера, дали има място?

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- didodi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 2.12.2003
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring 525d
- Мечтае да кара: с четири ауспуха...
- Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.
Re: Дневни светлини при Е36
много реле, много екстра
все пак ако има желание може да се навре вътре под релетата 



- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Дневни светлини при Е36
За DRL модула на metodi някой може ли да ми обясни как да сложа предпазител. Предполагам взимам обикновен предпазител 5А, крачета за него и го вързвам към кабела от плюса на акумулатора към модула.
Re: Дневни светлини при Е36
Единия край на предпазителя към + акумулатора др край на предпазителя към + на модула. Това е 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Дневни светлини при Е36
zafirovp написа:За DRL модула на metodi някой може ли да ми обясни как да сложа предпазител. Предполагам взимам обикновен предпазител 5А, крачета за него и го вързвам към кабела от плюса на акумулатора към модула.
Моя модул няма нужда от предпазител (в него има диод на шотки ) , който ограничава тока , ако има прекалена консумация ! Тоест върши същата работа като на предпазител , че и по -добра !
Ако все пак държиш да сложиш предпазител то те съветвам да е от тези , които са като в бушониерата , защото всички други типове предпазители и по -точно държачите за предпазители , които са от типа "пашкул" не правят добър контакт , с времето нагряват и се топят !
Тези не са добри - http://www.hit-electronics.com/i-oshte/ ... m-6708.htm
Тези са подходящи - http://www.hit-electronics.com/i-oshte/ ... 2-6711.htm
Иначе модула съвсем спокойно си стои дори и над релетата в бушониерата ..... Пространството м/у релетата и капака на бушониерата е достатъчно да си легне спокойно модула там .... Моя модул е в бушониерата и е полегнал над релетата , кабелите излизато от долу на сноп и минават леко покрай едно от релетата .... Направил съм си едни 4 пинов мъжко -женски АТХ -конектор (компютърен) и по този начин мога да разкача модула от инсталацията на колата по всяко време .... По този начин не ми пречи ако реша да свалям релета , бушони или дори да разглобя бушониерата ако ми се наложи ... Ще щракна една снимка утре и ще поместя тука ..
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Дневни светлини при Е36
Моя пък е при кабелите отдолу, а тук е на един баровец от форума

zafirovp това е на компакт, кабелите се запояват и става прилично, не ти трябва бушон.



zafirovp това е на компакт, кабелите се запояват и става прилично, не ти трябва бушон.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани