I Love Plovdiv...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 20 Май 2013, 23:04

Добавям към лайнарските изпълнения:
- по-принцип при тоя мотор в коша, няма заводски воден маркуч, който да става директно, така че са подбирани маркучи и/или секции от тях, за да са подходящи. След като бяха подбрани и пробвани, трябваше да се закупят нови водни маркучи и да се сложат. Да, ама не, в движение се спука долния десен маркуч към радиатора, та трябваше да го ремонтирам на пътя, като преди това да звъня на познати да идат да ми купят еди-какъв-си маркуч и да ми го донесат.
- на едно коляно, където беше монтиран датчика за перката не бяха направени т.нар. коремчета, които задържат скобата, захващаща маркуча... резултатът - в движение му изтекоха водите на жУвотното по Симеоновско шосе, защото маркуча се отскубнал целия и антифриза си шурти, добре че видях овреме следата зад мен в огледалото за обратно виждане...
- бензиновия маркуч от подкачващата помпа към нагнетяващата се извади по време на движение и задната седалка подгизна в бензин... заради маняшкото изпълнение на тефлонов маркуч без кербовки, а отново захванат със скобички към тръби без коремчета... колата за не знам кой си път се прибира с пътна помощ, за да оправя и този проблем...
- неработещо вентилаторче за парното... е как да работи, като липсва едно реле и един бушон, какво са му пречили не знам, затова пък в бушониерата имаше мост "маса-маса"... :mhihi:
- светлини "задна скорост" и до момента не работят, за кво са ми, аз преглед няма да минавам с тая кола, нито пък ще паркирам на задна в тъмницата... :mhihi:
- след като си стои паркирана в двора пред клетките (клиентска кола), с монтиран мотор и прочие, коалата си стои незаключена и изчезва EML компютъра... нашия анимационен герой разбира за това след време... след колко време, никой не може да каже... уж камери, тва-онова, така и не се разбира кой е гепил EML-a... че то така са могли да си свалят каквото си искат от нея. В същото време лъже най-нагло, че колата била стояла само в клетката, заключена и докато той бил излязъл за малко, някой е влязъл и взел EML-a... е да, ама забравя, че има и други хора в тоя двор и истината къде и колко време е стояла колата, няма как да я покрие.
- и нещо, което бях забравил - тръгвам си от Пловдив към 1:00ч. през нощта и точно след Пазарджик ми светва таблото като коледна елха... спирам, пресягам се под маската и напипвам скъсан ремък на хидравлика и алтернатор... звъня на Корифея, с който сме се разделили преди около половин час, но явно той си спи спокойно и съответно не вдига... викам пътна помощ от София обратно за Пловдив, след което пътната помощ си ме прибира до София вече към 6:30 сутринта... причината за скъсания ремък - маняшко изпълнение на захващането на хидравличната помпа към мотора, довело до липса на съосие на шайбата и съответно изхвърля ремъка...
- въпросната помпа на хидравликата беше 3-та или 4-та подред, жУвотното ги "хвърляше" една след друга... един ден, докато се чешеше по голямата глава и се чудеше какво да измисли, открих че беше леко пропуснал да монтира в казанчето за хидравличната течност филтъра, който играе и ролята на успокоител на обратното масло. Без него течността се разпенва (съответно се напълва с мехурчета и става като газирана) и води до кавитация на помпата, което й разказва играта... ма нищо, аз нали си плащам помпа след помпа... в неговата кола не го беше направил този "пропуск".
Айде, стига толкова за тая вечер, но не се притеснявайте, има още... :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Vasko_BP » 20 Май 2013, 23:51

Принципно майстора ти е за съд, но и не се разписа в темата поне да се извини. А и от друга гледна точка не е ял врачански бой. :mhihi:
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от bigmurzi » 21 Май 2013, 0:12

Go go палър rangers :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2714
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от Lenco » 21 Май 2013, 9:03

Е Баце нема друг в БГ дето да се фане и да го направи това нещо, това да не ти е М50, М52 или некви М-повери от Е36 и Е46 в стандатрни Е30-ки и Е36-чки. Да не забравяме, че някои по-елементарни проекти от ПАВАРА, като 4.4 в Е36, седят от месеци незапалени и още дълго време ще се придвижват на бутане и репатрак. Механичмата част е супер лесна стига да си фантазьор, след това е купона :mhihi: :mhihi: :mhihi:

И защо по дяволите, някой от ПАВАРА като си прави проект, винаги звъни на Девастатра за съвети и най-вече за ел. проблемите? Заради самоуки маняци, телефона не му слиза от ухото. И аз страдам от тая работа неможе да ми дойде реда да се втъкна в гаража, та съм на трупчета вече 3 месеца. :winky:

Пайнерка, прав си че повечето проекти тук се движат, ама са все в авариен режим и използваш 60% от потенциала на двигателя. А този 12-така само дето не търси сигнал от луната за да тръгне като хората да та :idea: И според теб един новак ги знае всички тези неща :?:

виждам братле,виждам колко сте способни :mhihi:
вие в ретро форума сте най-големите скраперняци човече.
покажи ми има ли едно бмв от тези на регнатите,което на прилича поне малко на бмв.всичките селяци сте за онази най-дългата тема в тунинг,ако греша ми дай-линк на едно читаво според теб да видим е ли така,понеже ти нямаш отдавна връзка с базата :mhihi:
надявам се разбираш че колкото колата е по-стара,те ангажира да не прибягваш към шадоу лайнче,джантички тип комплекта чисто новички за 800 кинта и тн. ама ти много тругно ще ме разбереш,може би по-лесно ще ти е да се опиташ да ме набиеш,както ти се изрази веднъж :mhihi:
Нямам нищо лично срещу вас като хора,обаче не се изкарвайте по-големи маняци отколкото всъщност сте и по-кадърни от колкото всъщност трошите и заовчвате всичко до което се докоснете.

истината боли не е лесно да си съсипник,хубаво е че поне не се отрича линейноста БАРНЕМ :arrow: СЪХНЕ
Не съм поствал снимки с побългаряванията ми и затова нема как да бъда сравнен с креативниците проектаджий :winky: Това е и основната ми линия,да не занимавам хората с мойте автомобили ,а да критикувам техните :mhihi:

Другото е че като има храничка за тебе ти си много тихичък и се криеш в миша дупка,по невидим си от Кевин Бейкън!Е колко още да ти сипваме и ти да се скатаваш,не стаа то като в онази работа си требват две страни.

Само глей да не вържеш на оригинално е21ничково табло,драйвер оборотомер на м40,м42,м50,м60и тн.(черната жичка на мотор щекера) ,че не е много мощна и че работи към 3 мин.,така че мизерабали като тебе ,който работят на принципа на лудия бомбаджия ще се озоват без драйвер!Ама ти нали си иноватор и си немаш проблеми със дъртите копторски табла.

Добре ве ерудицийо,давам ти един ден да я нахвърлиш,тая семпла схемичка за 50 кинта,понеже е много лесна и става даже и в пейнта,после дай джипега да скивам дали си ерудиран колкото учениче от 1ви курс на електротехникума!А колко седмици щи требват да я събереш в кибритена кутийка?

РОСКА, къде си ве приятелю, а беше мноо отворен. Мишле, гадно е само да четеш и да не събереш кураж да отговориш, а и приятелките ти се спотайват.
Слънце от последния ни спор преди 3-4 години аз съм сглобил 3 двигателя, за голям късмет и трите още вървят, но като чета на Камен темата май си нямал тоя късмет. Дано поне имаш късмет да се отървеш без последствия от цялата история.
Ей тва е българското, как половин форум се е кланял на измислени герои, и в живота е така, а накрая ФЕЙК.
Винаги съм знаел, че човек спорещ с няколко профила в една тема няма да завърши добре.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 19.04.2011
Пол: Мъж
Кара: e46 330CI '05
Мечтае да кара: e36 M3

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от chucky » 21 Май 2013, 9:09

Добре ама в цялата тема аз не разбрах , след като разбра за ''завидните му умения'' 1вия път, след това ходи ли при него още или тези неща са били в последствие ? :roll:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от ge_a » 21 Май 2013, 9:54

Lenco написа:
Е Баце нема друг в БГ дето да се фане и да го направи това нещо, това да не ти е М50, М52 или некви М-повери от Е36 и Е46 в стандатрни Е30-ки и Е36-чки. Да не забравяме, че някои по-елементарни проекти от ПАВАРА, като 4.4 в Е36, седят от месеци незапалени и още дълго време ще се придвижват на бутане и репатрак. Механичмата част е супер лесна стига да си фантазьор, след това е купона :mhihi: :mhihi: :mhihi:

И защо по дяволите, някой от ПАВАРА като си прави проект, винаги звъни на Девастатра за съвети и най-вече за ел. проблемите? Заради самоуки маняци, телефона не му слиза от ухото. И аз страдам от тая работа неможе да ми дойде реда да се втъкна в гаража, та съм на трупчета вече 3 месеца. :winky:

Пайнерка, прав си че повечето проекти тук се движат, ама са все в авариен режим и използваш 60% от потенциала на двигателя. А този 12-така само дето не търси сигнал от луната за да тръгне като хората да та :idea: И според теб един новак ги знае всички тези неща :?:

виждам братле,виждам колко сте способни :mhihi:
вие в ретро форума сте най-големите скраперняци човече.
покажи ми има ли едно бмв от тези на регнатите,което на прилича поне малко на бмв.всичките селяци сте за онази най-дългата тема в тунинг,ако греша ми дай-линк на едно читаво според теб да видим е ли така,понеже ти нямаш отдавна връзка с базата :mhihi:
надявам се разбираш че колкото колата е по-стара,те ангажира да не прибягваш към шадоу лайнче,джантички тип комплекта чисто новички за 800 кинта и тн. ама ти много тругно ще ме разбереш,може би по-лесно ще ти е да се опиташ да ме набиеш,както ти се изрази веднъж :mhihi:
Нямам нищо лично срещу вас като хора,обаче не се изкарвайте по-големи маняци отколкото всъщност сте и по-кадърни от колкото всъщност трошите и заовчвате всичко до което се докоснете.

истината боли не е лесно да си съсипник,хубаво е че поне не се отрича линейноста БАРНЕМ :arrow: СЪХНЕ
Не съм поствал снимки с побългаряванията ми и затова нема как да бъда сравнен с креативниците проектаджий :winky: Това е и основната ми линия,да не занимавам хората с мойте автомобили ,а да критикувам техните :mhihi:

Другото е че като има храничка за тебе ти си много тихичък и се криеш в миша дупка,по невидим си от Кевин Бейкън!Е колко още да ти сипваме и ти да се скатаваш,не стаа то като в онази работа си требват две страни.

Само глей да не вържеш на оригинално е21ничково табло,драйвер оборотомер на м40,м42,м50,м60и тн.(черната жичка на мотор щекера) ,че не е много мощна и че работи към 3 мин.,така че мизерабали като тебе ,който работят на принципа на лудия бомбаджия ще се озоват без драйвер!Ама ти нали си иноватор и си немаш проблеми със дъртите копторски табла.

Добре ве ерудицийо,давам ти един ден да я нахвърлиш,тая семпла схемичка за 50 кинта,понеже е много лесна и става даже и в пейнта,после дай джипега да скивам дали си ерудиран колкото учениче от 1ви курс на електротехникума!А колко седмици щи требват да я събереш в кибритена кутийка?

РОСКА, къде си ве приятелю, а беше мноо отворен. Мишле, гадно е само да четеш и да не събереш кураж да отговориш, а и приятелките ти се спотайват.
Слънце от последния ни спор преди 3-4 години аз съм сглобил 3 двигателя, за голям късмет и трите още вървят, но като чета на Камен темата май си нямал тоя късмет. Дано поне имаш късмет да се отървеш без последствия от цялата история.
Ей тва е българското, как половин форум се е кланял на измислени герои, и в живота е така, а накрая ФЕЙК.
Винаги съм знаел, че човек спорещ с няколко профила в една тема няма да завърши добре.


Мале мале, тия неща ги бях забравил, а колко от тях съм и изтрил. За пореден път се убеждавам, че тоя човек не е наясно с електрониките в БМВ, а може би и в колите като цяло, къв сигнал от луната може да търси мотроник набор на баба ми :kuku: За останалите глупости Камен е написал доста :idea:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от K_Ilkov » 21 Май 2013, 10:02

Vasko_BP написа:Принципно майстора ти е за съд, но и не се разписа в темата поне да се извини.

то за да се извиниш трябва да имаш някво чуство за чест, а като гледам
кви ги е сътворил повдивския Бог на БМВ-то ... не знам ... май верно анимационен герой е най-точно

за съд недейте да говорите щото съда работи с документи.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от UBAH5 » 21 Май 2013, 10:10

K_Ilkov написа:
Vasko_BP написа:Принципно майстора ти е за съд, но и не се разписа в темата поне да се извини.

то за да се извиниш трябва да имаш някво чуство за чест, а като гледам
кви ги е сътворил повдивския Бог на БМВ-то ... не знам ... май верно анимационен герой е най-точно

за съд недейте да говорите щото съда работи с документи.

Пред винкело всички са равни :mhihi:
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от K_Ilkov » 21 Май 2013, 10:20

UBAH5 написа:
K_Ilkov написа:
Vasko_BP написа:Принципно майстора ти е за съд, но и не се разписа в темата поне да се извини.

то за да се извиниш трябва да имаш някво чуство за чест, а като гледам
кви ги е сътворил повдивския Бог на БМВ-то ... не знам ... май верно анимационен герой е най-точно

за съд недейте да говорите щото съда работи с документи.

Пред винкело всички са равни :mhihi:

явно е ставало въпрос за страшния съд :mhihi:
ми не знам всъщност кво решение е това, верно е някакво удовлетворение и възмездие
и тоя тва си и заслужава, ама парата и нервите са си заминали ...

в БГ най-голямата драма е да намериш някой дето си върши работата
доста са силни на приказки и накрая ... гледай кво става
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 21 Май 2013, 12:11

По окачването - да спомена за поредните технически решения, които открих в последствие и имайте предвид, че говорим за 300+ коня кола:
- отпред някакви пружини от Е34, меки та меки, явно от кола с М50 мотор. Естествено, както от преклонната си възраст, така и от тежестта на V12-ката, в работно положение са смачкани почти до точката на счупване, а как са издържали по завоите на магистралата с 200+ още е енигма за мен... :mhihi:
- знаех, че трябва да се сменят и като свалям предните колове, какво да видя - предните колове тунинговани посредством заваряване на допълнителни втулки с резби в горната част на коловете. :shock: Та веднага ми просветна какво се случва - навремето този "майстор" ми поръча да взема Билщайн Б8 за отпред, НО за Е34 (или Е28, вече не помня), защото били по-яки... оказа се, че не са по-яки, а просто по-високи с около 2 см. от Е30-ковите и нашия анимационен герой, вместо да ми каже, за да ги върна и да взема Е30-кови (купувах ги чисто нови от Хеед и е можело да ги върна срещу Е30-кови), решава, че няма нужда да ми споделя такива незначителни неща и прави тунинг на коловете зад гърба ми (то още колко неща са правени така, ама ги открих в последствие - отговор и на един от въпросите в темата).
Сигурно според Корифея това е било едно блестящо техническо решение. Но какво всъщност се случва - смачкана пружина в комбинация с амортесьор, който е с по-дълъг ход, отколкото трябва и следователно вече работи в зоната на шок тампона, който е вграден в него. Освен липса на адекватно поведение на предното окачване, резултатът е и два помлени лагер-тампони горе в бомбетата...
След като си закупих чисто нови Билщайн Б8 за Е30, имах "удоволствието" да ги сравня с тези, които бях свалил от колата и се оказа, че са еднакви като якост, но с твърде различен ход... няма и как да е другояче при B8 с еднакви диаметри на пълнителя и стержена, но единия предвиден за вграждане в Е30, а другия - в 5-та серия.

Друго - генерацията от саксовете назад беше така маняшки изпълнена, че задирах почти във всеки "лежащ полоцай", тръбите висяха като хоботи покрай скоростната кутия, а заварките беше радост да ги гледаш - на места имаше разминати челно заварени тръби с повече от сантиметър, което действа много "благоприятно" на обшото сечение и проходността в тези точки... :mhihi: Естествено, преправих цялата генерация и сега, въпреки че бях снижил колата още, вече нямах проблеми с опирания... можело да се направи, ама що да го правим като хората, като можем да го осерем. А само гърнетата, без тръбите, бяха 500 лв.

Масления радиатор на мотора - захванат със свински опашки, верно дебели, ама за кво да правим стойчици? И надлежно разположен ЗАД долната греда, та да се охлажда маняшки...
Казанчето за хидравликата - хванато с точкови заварки с ЦО-то, за кво да му правим и на него стойка?
Жицата прилича на змийско гнездо - навсякъде е. Буксите към инсталацията на купето бяха елиминирани след няколко бегли опита да се запазят, ама като му знам философията, че да вържеш два кабела на ръка и да ги увиеш с изолирбанд е по-надеждно, отколкото да ги запоиш и покриеш с термошлаухчета, направо ми настръхва косата... :mhihi:

Между другото, да вметна, че колата стоя при анимационния герой почти три години (без 2-3 месеца)...
Та за такъв колосален престой, очаквах... т.е. не очаквах да намеря всичко усрано по тая кола.
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от K_Ilkov » 21 Май 2013, 12:26

то май не е останало много за усиране ...
:banghead:

ще я съживяваш ли или окончателно се отказваш?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от ogata » 21 Май 2013, 13:13

Добре как оставяш кола при някой за 3 месеца, плащаш и после дори не отваряш капака и не я качваш на канала за едно бързо око на направеното ?
Ей, така на юнашко доверие ? :roll:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от host » 21 Май 2013, 13:29

Има някакъв резон да огледаш ама радостта да си видиш колата и да я покараш (уж правена от доверено лице) предполагам е успала колегата. :ranting: :ranting: :ranting:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от zlatko_baretata » 21 Май 2013, 14:00

Някои неща могат да се видят, но повечето - не. Трябва да разглобиш, за да видиш какво е натворено.
Накрая вече не издържах и просто гледах да си взема колата, абсолютно с ясното съзнание, че ще й оправям разни кусури, но просто не съм имал и идея какво ме чака... а като разглобих и мотора и ... :shock: :shock: :shock:

Абе само аз си знам през какво съм минал... и все още минавам.

Дали ще я правя или не, все още не съм взел окончателно решение, зависи какво ще е състоянието на този вал, който купих заедно с блока:

Изображение

Засега нещата са на кантар.
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: I Love Plovdiv...

Мнение от ///Явор » 21 Май 2013, 14:18

взе ли ми буталата за с38цата
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook