Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Koлеги, някой има ли точна представа за размера на оста, на която се монтира педала на съединителя.
Т.е. търсим точни шублерни размери на диаметъра на оста, на стойката, на която седи педала на спирачката.
Ще си подменя педала на съединителя и съм решил на майтап да направя и 2 делринови втулки по подобие на UUC & AKG, които твърдят че тяхните фиксирани втулки променят сериозно поведението при смяна на скоростите. Твърденията им са потвърдени от доста хора, които са ги монтирали!
Ето и малко повече инфо:
AKG втулките спрямо заводски (търся точен размер на вътрешния диаметър).

Eто и на UUC.

Да перифразирам молбата си. Ако някой има разчастена кола в гаража си, шублер и желание да удари едно рамо, ще съм много благодарен. Не е проблем да се поръчат и американските, но доставката е прекалена за 2 втулки.
Ако стане, ще заложа и един clutch stop у бабата

Т.е. търсим точни шублерни размери на диаметъра на оста, на стойката, на която седи педала на спирачката.
Ще си подменя педала на съединителя и съм решил на майтап да направя и 2 делринови втулки по подобие на UUC & AKG, които твърдят че тяхните фиксирани втулки променят сериозно поведението при смяна на скоростите. Твърденията им са потвърдени от доста хора, които са ги монтирали!
Ето и малко повече инфо:
AKG втулките спрямо заводски (търся точен размер на вътрешния диаметър).

Eто и на UUC.

Да перифразирам молбата си. Ако някой има разчастена кола в гаража си, шублер и желание да удари едно рамо, ще съм много благодарен. Не е проблем да се поръчат и американските, но доставката е прекалена за 2 втулки.
Ако стане, ще заложа и един clutch stop у бабата

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Винаги ме е дразнел леко "квакащия" звук от педала на съединителя , който идва и си отива когато си поиска ..... От доста време мисля да сваля педала и да сменя тези втрулки , но никога не съм се замислял да си направя такива , предвид това , че ги продават като отделна част ... но явно ти искаш да подсилиш нещата и да сложиш от по -качествен материял ....
Идеята ти ми допада и тия дни ще се завирам там при педалите да сменям жилото на капака , ако не ме домързи след това може да взема да премеря колко е диаметъра на оста ...
Идеята ти ми допада и тия дни ще се завирам там при педалите да сменям жилото на капака , ако не ме домързи след това може да взема да премеря колко е диаметъра на оста ...
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Благодаря, Мето.
Ако си се замислил да сменяш втулките, виж дали и педала не седи вляво и напред малко. Получава се деформация в отворите на тези втулки и стават овални.
Аз поръчах всички части от комплекта.
Т.е. педала, заводските втулки, едни пластмасови оси, които държат помпичката. Директно сменям
Другият вариант е да направя съвсем малко по-малък диаметър от новата заводска втулка, когато е стегната и монтирана на новия педал, това би трябвало да свърши работа. Примерно 0.25мм по-малък диам. и при нужда да го разширя.
Ако си се замислил да сменяш втулките, виж дали и педала не седи вляво и напред малко. Получава се деформация в отворите на тези втулки и стават овални.
Аз поръчах всички части от комплекта.
Т.е. педала, заводските втулки, едни пластмасови оси, които държат помпичката. Директно сменям

Другият вариант е да направя съвсем малко по-малък диаметър от новата заводска втулка, когато е стегната и монтирана на новия педал, това би трябвало да свърши работа. Примерно 0.25мм по-малък диам. и при нужда да го разширя.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Ами да ти кажа има лек страничен луфт в педала , което говори , че тия втулки са се износили със сигурност ... дали стои на пред и в ляво не бих могъл да преценя , защото не съм го видял , когато е бил нов .... но , да , струва ми се , че е леко напред и в ляво , но нормално то общо взето всички ще са в това състояние на тия години ....
Аз много мислих да ги сменя , когато сменявах съединителя , тогава проверявах и хидравличната система на съединителя (понеже бях разглобил всичко) , но бързах да събера , а беше почивен ден и нямаше дори от къде да поръчам , камо ли да купя веднага ...
Колко излизат тия чаркчета дето си ги поръчал и от къде ги поръча (предполагам от официален представител или афтърмаркет от чужбина) ?
Аз много мислих да ги сменя , когато сменявах съединителя , тогава проверявах и хидравличната система на съединителя (понеже бях разглобил всичко) , но бързах да събера , а беше почивен ден и нямаше дори от къде да поръчам , камо ли да купя веднага ...
Колко излизат тия чаркчета дето си ги поръчал и от къде ги поръча (предполагам от официален представител или афтърмаркет от чужбина) ?
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
70 и няколко лева е всичко без гумичката на педала, която настъпваш.
Аз я поръчах и нея.
от Камор.
Единственото което има нужда да се замени с афтърмаркет са тези 2 втулки. Останалото е направено доста добре.
Аз я поръчах и нея.

от Камор.
Единственото което има нужда да се замени с афтърмаркет са тези 2 втулки. Останалото е направено доста добре.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
И при мен го имаше това адско скърцане (не е точно скърцане ама който го е чувал си знае). В бокса ми смениха само тия втулки и проблема вече го няма, но действително движението на педала не е идеално в една права. Ако знаех, щях да кажа на момчетата в сервиза целия комплект да ми поръчат ама
Усех с мод-а, дано е успешен.



Усех с мод-а, дано е успешен.
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Ще добавя инфо в темата като стане (а ще стане скоро) 
+ снимки как се сменя, няма драма

+ снимки как се сменя, няма драма

- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Може ли и да обясниш как не настройва този Clutch Stop. Четох, че се дърпа ръчна и бавно се отлепя съединителя. Когато оборотите започнат да падат, значи е зацепил, но не ми се струват доста достоверни. Все си мисля, че даже и със съвсем малко да вдигнеш болта, ще си прецакаш по-бързо съединителя.
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Нямам представа все още.
Наблюденията са ми следните. На всичките ми ръчни Бенцове, ми е отляпял плавно и близо до пода. Там вярно е доста по-мек съединителя, но идеята е да го държиш натиснат... Като дойде време да тръгнеш, пускаш плавно от пода нагоре, зацепва и си го пускаш докрай.
На всичките ми БМВ-та, които са били винаги много обгрижвани коли, Има няколко сантиметра "нищо", после зацепва, после пак "нищо".
Предполагам се настройва така, че да елиминира това "нищо" преди зацепването на съединителя и се прави по усет.
Имам база за сравнение как искам да бъде и така ще го правя.
Ако не е отлепил съединителя, ти няма и да можеш да включиш на скорост. Да разкарам 1-2 санта от ненужния ход, ще съм си постигнал целта.
Наблюденията са ми следните. На всичките ми ръчни Бенцове, ми е отляпял плавно и близо до пода. Там вярно е доста по-мек съединителя, но идеята е да го държиш натиснат... Като дойде време да тръгнеш, пускаш плавно от пода нагоре, зацепва и си го пускаш докрай.
На всичките ми БМВ-та, които са били винаги много обгрижвани коли, Има няколко сантиметра "нищо", после зацепва, после пак "нищо".
Предполагам се настройва така, че да елиминира това "нищо" преди зацепването на съединителя и се прави по усет.
Имам база за сравнение как искам да бъде и така ще го правя.
Ако не е отлепил съединителя, ти няма и да можеш да включиш на скорост. Да разкарам 1-2 санта от ненужния ход, ще съм си постигнал целта.
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Направихме новите втулки по размера на оригинални нови, неизползвани и се надявам да паснат на оста! 
За късмет, поръчах и един clutch stop, да видим дали ще е хубав.
Като го монтирам тези дни, ще се похваля дали всичко е ток!


За късмет, поръчах и един clutch stop, да видим дали ще е хубав.
Като го монтирам тези дни, ще се похваля дали всичко е ток!




Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Един приятел ме подгони, че не съм довършил темата.
Смених педала, отне ми около час. Може и по-бързо, но аз изпипвам и оглеждам нещата.
Най-трудното е да се извадят металните клипчета, които щракват на края на втулките и държат педала закачен за тях.
Заредих се с една туба литиева грес и мазах обилно и навсякъде след солидно почистване на каквото мога
Не съм лежал с главата надолу под педалите, както са писали англоезичните в линковете по-долу.
При максимално отворена врата, има достатъчно достъп до всички, просто е кофти за снимане, а и бях доста мръсен, да си мацам телефона или апарата.
Използвайте ръкавици, вероятно ще си надерете доста ръцете без тях.
Втулките се вадят с клещи, с тънка човка.
Педалът остава да стърчи над газта, намерих в някакъв чужд форум, че просто си е така при Е36, заедно с картинка от ТИС за разстоянията м/у педалите и допуските им.
В резултат имам един перфектен педал за продажба на символична цена, + перфектна гума + 2 чисто нови втулки. Старият ми педал нямаше никакви признаци на износване, проблемът е идвал от втулките, а тежкото натискане от изсъхнала смазка. Приятно изненадан съм.
http://e36diy.com/bmw-e36-328-325-318-m ... guide-diy/
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 034&page=2
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1194123

Смених педала, отне ми около час. Може и по-бързо, но аз изпипвам и оглеждам нещата.
Най-трудното е да се извадят металните клипчета, които щракват на края на втулките и държат педала закачен за тях.
Заредих се с една туба литиева грес и мазах обилно и навсякъде след солидно почистване на каквото мога

Не съм лежал с главата надолу под педалите, както са писали англоезичните в линковете по-долу.
При максимално отворена врата, има достатъчно достъп до всички, просто е кофти за снимане, а и бях доста мръсен, да си мацам телефона или апарата.
Използвайте ръкавици, вероятно ще си надерете доста ръцете без тях.
Втулките се вадят с клещи, с тънка човка.
Педалът остава да стърчи над газта, намерих в някакъв чужд форум, че просто си е така при Е36, заедно с картинка от ТИС за разстоянията м/у педалите и допуските им.
В резултат имам един перфектен педал за продажба на символична цена, + перфектна гума + 2 чисто нови втулки. Старият ми педал нямаше никакви признаци на износване, проблемът е идвал от втулките, а тежкото натискане от изсъхнала смазка. Приятно изненадан съм.
http://e36diy.com/bmw-e36-328-325-318-m ... guide-diy/
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 034&page=2
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1194123

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Сложих и clutch stop-a.
Навъртях го до края на резбата на оригиналната стойка. Резултатът е м/у 1.5 и 2см по-високо от заводското, не мога да преценя на око.
Как да разберете дали е на правилната височина.
При мен, навивах на око да влизат скоростите ОК при запален мотор, но ми направи впечатление, че първа влиза малко по-тежко, докато е прекалено вдигнат стопера.
Навивах го навътре (понижавах му височината) до момента, в който първа почна да влиза без усилие, както обикновено.
Разликата не е невероятно голяма, но се тръгва по-приятно. Просто съединителя захапва веднага и си тръгвате и смяната на предавките е по-лесна.
Ето и снимка как изглежда след като му притегнах контра гайката и го застопорих за постоянно.

Навъртях го до края на резбата на оригиналната стойка. Резултатът е м/у 1.5 и 2см по-високо от заводското, не мога да преценя на око.
Как да разберете дали е на правилната височина.
При мен, навивах на око да влизат скоростите ОК при запален мотор, но ми направи впечатление, че първа влиза малко по-тежко, докато е прекалено вдигнат стопера.
Навивах го навътре (понижавах му височината) до момента, в който първа почна да влиза без усилие, както обикновено.
Разликата не е невероятно голяма, но се тръгва по-приятно. Просто съединителя захапва веднага и си тръгвате и смяната на предавките е по-лесна.
Ето и снимка как изглежда след като му притегнах контра гайката и го застопорих за постоянно.

Последна промяна kdl на 06 Юни 2013, 13:38, променена общо 2 пъти
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Драсни едни размери на новите втулки. 

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Re: Молба за измерване на диаметъра на оста на съединителя!
Външен да влезе на оста на педала без да се разхожда, вътрешен 14.5мм. Добавени 2мм на Т-образната част, по 1мм на всяка втулка, да уплътни по-добре металната зегерка, която захваща педала за оста и го фиксира.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани