Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
krilce написа:ако имах възможност веднага бих си взел ел. мобил, но нямам. Батериите наистина са огромни и се минава прекалено малко разстояние. Преди 2 години бях гледал по тв-то точно за тези разработки и даваха че имат готови батерии за по 1200 км. Друг е въпроса че не искат да ги вкарат
към момента наистина са доста скъпи, дори и най-ощетените от пробег възможности
тва с батериите не е сериозно, ако имаше нещо до сега щеше да е излязло
между дугото има технологии позволяващи подобен пробег, но ...
батерията има живот само 1 заряд ... няма възможност за дозареждане.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Днес придобих непоследствени впечатления след тестдрайв на Нисан Лийф SV. Е, честно ви казвам, голям кеф беше. Просто натискаш педалът и машината ускорява здраво, няма превключване на скорости, няма изчакване, просто натискаш и докато мигнеш 3-4 пъти си вече на 75 мили. Много, много яко.
Въпреки, че пробегът е (само) 80 мили машината си я бива. И този пробег е напълно достатъчен за 70% от хората в САЩ, които не карат повече от 40 мили до работа и обратно всеки ден. Освен това имайте предвид, че има много обществени станции, където зареждането с електричество е безплатно. Дори, когато зареждаш вкъщи е по-евтино отколкото на бензин.
Значи имаме поне четири предимства:
1. По-евтино отколкото на бензин;
2. Не замърсяваш околната среда - чиста съвест и грижа за децата ти;
3. Не се занимаваш със смени на масла и други подобни;
4. Прави голям кеф при каране.
Хайде сега си представате колко яки са (ще бъдат) електрическите БМВ машини.
Не знам дали това е бъдещето, но според мен би трябвало да е.
Малко
: ох защо не мога да съм на събора в Пловдив с едно електрическо БМВ, за да скъсам... на разни пушещи М-ки и други подобни
Би било много голям кеф, просто си представям реакциите...добре де мир, мир 
Въпреки, че пробегът е (само) 80 мили машината си я бива. И този пробег е напълно достатъчен за 70% от хората в САЩ, които не карат повече от 40 мили до работа и обратно всеки ден. Освен това имайте предвид, че има много обществени станции, където зареждането с електричество е безплатно. Дори, когато зареждаш вкъщи е по-евтино отколкото на бензин.
Значи имаме поне четири предимства:
1. По-евтино отколкото на бензин;
2. Не замърсяваш околната среда - чиста съвест и грижа за децата ти;
3. Не се занимаваш със смени на масла и други подобни;
4. Прави голям кеф при каране.
Хайде сега си представате колко яки са (ще бъдат) електрическите БМВ машини.
Не знам дали това е бъдещето, но според мен би трябвало да е.
Малко



Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Безплатни не съм чува да има (информация?). Тези, които съм виждал ти взимат горе долу по $1 на час за ток и $1 на час за паркинга.
Твърдят, че при сегашните цени, ако зареждаш у вас e около $4 за 100 мили.
Електрическите коли обаче имат един голям проблем (нещо, което следя от няколко години)... картинка била по-добре от 1000 думи казват
http://www.aei-ideas.org/2013/05/energy ... -21-years/

п.с. Колко пъти да повтаряме, че тока специално в САЩ 50% е от въглища
. Така, че чак пък чиста съвест.
Твърдят, че при сегашните цени, ако зареждаш у вас e около $4 за 100 мили.
Електрическите коли обаче имат един голям проблем (нещо, което следя от няколко години)... картинка била по-добре от 1000 думи казват
http://www.aei-ideas.org/2013/05/energy ... -21-years/

п.с. Колко пъти да повтаряме, че тока специално в САЩ 50% е от въглища

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
От въглища е понеже повече от 20 години нямат пусната нова АЕЦ заради собствените правила които си бяха наложили - мораториум.Сега това не важи и няколко десетки АЕЦ са в процес на изграждане.
Бъдещето е на електрическите автомобили - това е безспорно но на каква цена и за какъв период ще се случи ?
В крайна сметка в глобален мащаб за планетата какъв ще е ефекта ?
Никакъв - според мен поне в обозримото бъдеще.Просто големите гълтачи на гориво като авио транспорта и военните ще имат още свободни количества горива на ниски цени докато не свърши всичкия петрол.
Едва ли има в ХХ1 век наивник който да си мисли че навлизането на електромобилите ще намали консумацията на конвенционални горива.
Бъдещето е на електрическите автомобили - това е безспорно но на каква цена и за какъв период ще се случи ?
В крайна сметка в глобален мащаб за планетата какъв ще е ефекта ?
Никакъв - според мен поне в обозримото бъдеще.Просто големите гълтачи на гориво като авио транспорта и военните ще имат още свободни количества горива на ниски цени докато не свърши всичкия петрол.
Едва ли има в ХХ1 век наивник който да си мисли че навлизането на електромобилите ще намали консумацията на конвенционални горива.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
http://www.world-nuclear.org/info/Count ... Zh9imi9Kc0
Coal is projected to retain the largest share of the electricity generation mix to 2035, though by 2020 about 49 GWe of coal-fired capacity is expected to be retired, due to environmental constrains and low efficiency, coupled with a continued drop in the fuel price of gas relative to coal. Coal-fired capacity in 2011 was 318 GWe.
Coal is projected to retain the largest share of the electricity generation mix to 2035, though by 2020 about 49 GWe of coal-fired capacity is expected to be retired, due to environmental constrains and low efficiency, coupled with a continued drop in the fuel price of gas relative to coal. Coal-fired capacity in 2011 was 318 GWe.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Никакъв - според мен поне в обозримото бъдеще.Просто големите гълтачи на гориво като авио транспорта и военните ще имат още свободни количества горива на ниски цени докато не свърши всичкия петрол.
Едва ли има в ХХ1 век наивник който да си мисли че навлизането на електромобилите ще намали консумацията на конвенционални горива.
Има, има такива наивници, освен това си мислят и че ще има кой знае какъв ефект за околната среда от електромобилите.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_RIDER написа:Никакъв - според мен поне в обозримото бъдеще.Просто големите гълтачи на гориво като авио транспорта и военните ще имат още свободни количества горива на ниски цени докато не свърши всичкия петрол.
Едва ли има в ХХ1 век наивник който да си мисли че навлизането на електромобилите ще намали консумацията на конвенционални горива.
Има, има такива наивници, освен това си мислят и че ще има кой знае какъв ефект за околната среда от електромобилите.
Дори и да речем, че военните не горят много петрол (особено българските) то транспорта е консуматор и то какъв

Но не може да се отрече че ще е по-добре да има повече ел. автомобили в мегаполисите . Разбира се в БГ няма мегаполиси и аз не виждам бъдеще на ел. коли тук . Най-малкото всеки ще си монтира метан или газ , без да има съображенията на останалия свят

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
BMW_RIDER написа:Никакъв - според мен поне в обозримото бъдеще.Просто големите гълтачи на гориво като авио транспорта и военните ще имат още свободни количества горива на ниски цени докато не свърши всичкия петрол.
Едва ли има в ХХ1 век наивник който да си мисли че навлизането на електромобилите ще намали консумацията на конвенционални горива.
Има, има такива наивници, освен това си мислят и че ще има кой знае какъв ефект за околната среда от електромобилите.
сега ти като не си наивник може да ни обясниш защо няма да има ефект
ако голяма или поне съществена част от транспорта е електро,
ама с факти не като предния път дето обрисува тежкия път на тока
ама пропусна да обясниш как бензина става такъв и как стига до ДВГ-то
едит: и ако може да не намесваме динозаврите пак

направи едно сравнение и след това може и да ни обясниш защо правителствата на всички
развити икономики стимулират с милиардни програми и други придобивки използването на електромобили ...
пп. много ми се иска всички дето пишем тук да сме живи и здрави и след 10-15 години,
ако още драскаме из форума


аз поемам отговорноста да изровя темата ако се затрие


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Електрическите коли обаче имат един голям проблем (нещо, което следя от няколко години)... картинка била по-добре от 1000 думи казват
така е ама понякога картинките не обяснаяват всичко, а само желаното
малко от коментарите под картинката ...
“And why am I paying about the same today for gasoline, per gallon and adjusted for inflation, as I was in 1981, despite the massive increase in global demand for oil?”
That’s a good question. One would expect that, like almost everything else, the price would decrease over time due to advances in technology and improved methods of oil discovery and production. The fact that you’re still paying the same price as in 1981 must mean that oil is becoming harder and harder to produce despite increases in proven and expected reserves.
You might as well ask:
“Why am I still paying as much now for gasoline as I did in 1981, despite great improvements in exploration and recovery? Almost everything else I buy has become less expensive.”
From a Wiki entry describing Hubbert Peak Theory this chart shows that as production in various oil producing countries has peaked and is now declining, world production has increased thru 2005. That helps explain why the price you pay isn’t higher, despite increased global demand.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Тайната дума е - диверсификация на енергоизточниците.Мечтата на всеки политик незамесен с петролни или военни доставки.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jordana написа:Тайната дума е - диверсификация на енергоизточниците.Мечтата на всеки политик незамесен с петролни или военни доставки.
много ми хареса тва изказване

нека има разнообразие и конкуренция
следователно и по-добри технологии
пп. то такива политици има ли


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Хубави мнения, ето че пак се съживи темата
Преди време пуснах един линк, но може би много не са обърнали внимание. Ето го отново:
http://www.ucsusa.org/clean_vehicles/sm ... -cars.html
Според Съюзът на загрижените учени (Union of Concerned Scientists) "Електрическите автомобили произвеждат по-малко емисии, допринасящи за глобалното затопляне, и презареждането им е по-евтино, отколкото на обичайните автомобили". Тези хора пишат, че, да, наистина в много области електричеството се генерира от ТЕЦ, които горят въглища. Когато ел. автомобил се зарежда с такова електричеството той не намалява вредните емисии в голяма степен, но все пак има предимство пред бензиновите автомобили. Има, обаче, и много области в света, където електричеството идва от значително по-чисти източници - ВЕЦ, вятърни, слънчеви, геотермални, ядрени централи. Когато електроавтомобилите се зареждат с електричество, произведено от тези източници, те имат ясно изразени предимства пред бензиновите коли.
Точно, нека има конкуренция, защото именно тя води към прогрес. Обаче, често пъти се получава, така, че при "свободният" пазар няма конкуренция, защото който плаща той поръчва музиката, демек петролните компании, които в момента правят мега тлъсти печалби. Затова понякога трябва да се удари едно рамо от държавата на нови технологии, за да имат някакъв шанс и да не бъдат задушени в зародиш.

Преди време пуснах един линк, но може би много не са обърнали внимание. Ето го отново:
http://www.ucsusa.org/clean_vehicles/sm ... -cars.html
Според Съюзът на загрижените учени (Union of Concerned Scientists) "Електрическите автомобили произвеждат по-малко емисии, допринасящи за глобалното затопляне, и презареждането им е по-евтино, отколкото на обичайните автомобили". Тези хора пишат, че, да, наистина в много области електричеството се генерира от ТЕЦ, които горят въглища. Когато ел. автомобил се зарежда с такова електричеството той не намалява вредните емисии в голяма степен, но все пак има предимство пред бензиновите автомобили. Има, обаче, и много области в света, където електричеството идва от значително по-чисти източници - ВЕЦ, вятърни, слънчеви, геотермални, ядрени централи. Когато електроавтомобилите се зареждат с електричество, произведено от тези източници, те имат ясно изразени предимства пред бензиновите коли.
K_Ilkov написа:Jordana написа:Тайната дума е - диверсификация на енергоизточниците.Мечтата на всеки политик незамесен с петролни или военни доставки.
много ми хареса тва изказване![]()
нека има разнообразие и конкуренция
следователно и по-добри технологии
пп. то такива политици има ли
Точно, нека има конкуренция, защото именно тя води към прогрес. Обаче, често пъти се получава, така, че при "свободният" пазар няма конкуренция, защото който плаща той поръчва музиката, демек петролните компании, които в момента правят мега тлъсти печалби. Затова понякога трябва да се удари едно рамо от държавата на нови технологии, за да имат някакъв шанс и да не бъдат задушени в зародиш.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Не подценявай петролните компании... Те ще са първите, които ще почнат да инвестират в алтернативни източници на енергия ако те са печеливши.
Примерно не мисля, че е случайно, че БП се отказаха от слънчевите панели при условие, че имаха дял в тази индустрия в продължение на повече от 30 години или нещо такова.
http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7046515
Примерно не мисля, че е случайно, че БП се отказаха от слънчевите панели при условие, че имаха дял в тази индустрия в продължение на повече от 30 години или нещо такова.
http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7046515
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Въобще не ги подценявам френд. Заради това, което правят те в момента е много вероятно да плащат скъпо и прескъпо бъдещите поколения. За тях има само едно важно нещо - парите. В което по принцип няма лошо, но трябва да се мисли и в дългосрочен план. Сега що се отнася до БП, те в момента са на супер печалба, както и всички останали големи п. компании. Ето малко данни:
- На 4-то място във Форчън 500;
- Печалба за 2012 г. - 11,6 млрд. долара;
- Похарчили са почти 9 млн. долара за лобиране в Конгреса на САЩ;
- По време на последната президентска кампания спонсорираха главно републиканците;
- Настоящите им парични резерви са почти 20 млрд. долара.
Не съм проучвал причините защо са се отказали от инвестициите в слънчева енергия, вероятно просто са решили да закрият програмата, отделът, структурата или каквото е там, защото не са вадили достатъчно пари. Това, обаче, съвсем не означава, че слънчевата енергия е безперспективна.
Слънцето е безплатен, неизчерпаем и много чист източник на енергия. Например на територията на щата Техас само за един ден пада толкова слънчева енергия, която може да задоволи всичките им енергийни нужди за един месец. Въпросът е да продължават да се усъвършенстват технологиите на слънчевите батерии и да се повишава тяхното КПД.
- На 4-то място във Форчън 500;
- Печалба за 2012 г. - 11,6 млрд. долара;
- Похарчили са почти 9 млн. долара за лобиране в Конгреса на САЩ;
- По време на последната президентска кампания спонсорираха главно републиканците;
- Настоящите им парични резерви са почти 20 млрд. долара.
Не съм проучвал причините защо са се отказали от инвестициите в слънчева енергия, вероятно просто са решили да закрият програмата, отделът, структурата или каквото е там, защото не са вадили достатъчно пари. Това, обаче, съвсем не означава, че слънчевата енергия е безперспективна.
Слънцето е безплатен, неизчерпаем и много чист източник на енергия. Например на територията на щата Техас само за един ден пада толкова слънчева енергия, която може да задоволи всичките им енергийни нужди за един месец. Въпросът е да продължават да се усъвършенстват технологиите на слънчевите батерии и да се повишава тяхното КПД.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Не подценявай петролните компании... Те ще са първите, които ще почнат да инвестират в алтернативни източници на енергия ако те са печеливши.
Примерно не мисля, че е случайно, че БП се отказаха от слънчевите панели при условие, че имаха дял в тази индустрия в продължение на повече от 30 години или нещо такова.
http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7046515
This has led us to focus on wind and biofuels, businesses that are material, scalable, and suited to BP's core capabilities.
от това изречение аз разбирам, че не им отърва на бизнес модела
всяка компания малко или много се стреми да се занимава с нещата, от които разбира и са удачни за нея.
Пък и да ти кажа решенията взети от една компания дали са правилни или не ... се разбира доста по-късно.
в същия сайт също се вижда, че БП все още инвестират във вятърни генератори
или да чакаме да се откажат и от тях

и соларните и вятърните имат своите проблеми, но ето че има варианти за производство на ток без въглища


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани