DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 14 Май 2013, 23:32

Здравейте,
тия дни се чудих какво да правя и реших да си почистя DISA-та, клапана на картерни газове и моторчето за презен ход. Единствено с стъпковото моторче нямах проблеми. Изкочиха следните въпроси.

DISA

След палене не се затваряше. До колкото знам, венага след палене трябва да се затвори в позиция за ниски обороти. Веднага реших, че е диафрагмата, но преди да почна да разкоствам, реших да видя дали има напрежение. Извадих буксата и с мултицет замерих. При палене седи на 0. Кабелите на буксата са били рязани. Запоих ги за всеки случай, но пак не достига напрежение.

Въпросът ми е:
Disa-та променя ли позицията след палене на дигателя или само след 5000 оборота?

(Колкото повече хора питам, толкова повече се обърквам. Някой казват, че е след палене, други след 5000 об/м. Немога да и набия повече от 3000 об/м поради проблем с двигателя, но другата седмица ще е отстранен. Искаше ми се да зная дотогава дали проблема е в ЕКУ-то или самата клапа.

Клапан картерни газове-
Чел съм повечето мнения за този клапан. Въпросът ми е как според вас е най-удачно да се изолира? Мисля, че е здрав, но търся причина за играене на обороти и искам да покарам без клапан поне няколко дни.
Знам как се шунтира, но от къде мога да купя филтърче за маркуча от капака на клапаните и какъв вид да търся?

След спиране на двигателя се чува една щракане от колекторите. Първо помислих, че е DISA-та, но след това махнах буксата и пак се чуваше щракане, 3-4 секунди след изгасяне на двигателя. Какво може да е?

Как се проверява за проблем с лампа за налягане на масло? Когато включа на контакт лампата за маслото не ми свети. Сменях крушката но пак не свети. Таблото си е наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 15 Май 2013, 2:12

Знам как се шунтира, но от къде мога да купя филтърче за маркуча от капака на клапаните и какъв вид да търся?


Мисля, че си отговорих на този въпрос

http://tuningshopbg.com/47/50/221.html

Дали ще стане, за да се сложи директно на капака на клапаните?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от ~Мишо~ » 15 Май 2013, 7:30

След спиране на двигателя се чува една щракане от колекторите. Първо помислих, че е DISA-та, но след това махнах буксата и пак се чуваше щракане, 3-4 секунди след изгасяне на двигателя. Какво може да е?

Клапана за бензиновите пари (и той се изолира :mhihi: ). От капака на клапаните си пусни маркуч надолу, нямаш нужда от филтър. Знам че с него изглежда по "фешън", но ще се чувстваш по-добре да не влизат картерни газове в купето... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 17 Май 2013, 12:22

Значи, ето каква е ситуацията.

Клапана за картерни газове си работи, все пак ще го изолирам но се чудя, дали си заслужава да дам 100 лева за OIL Catch tank или да си сложа най-обикновено филтърче на края на маркуча.

До Disa клапата не достига ток. Къде може да е проблема? Мисля днес да искарам ECU-то и да проверя с мултицет дали не са прекъснати кабелите някъде, но кои пинове да гледам? Надявам се, че дисата не е работила от доста време и диафрагмата е здрава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от pgv64 » 17 Май 2013, 17:31

Дисата се включва някъде около 4500- 4600 об/мин.Тогава се дава ел импулс към клапанчето под колекторите . То отваря вакума който издърпва мембраната на която е закачено лостчето на дисата и тя сменя пътя на въздуха в колекторите.Е това е философията на дисата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 17 Май 2013, 23:19

Благодаря, за отговора, но доколкото знам е обратното. Disa-та се затваря, веднага при палене на двигателя. При 4800 об/мин Ecu-то прекъсва масата на ел клапана и под въздействието на пружината дисата се отваря. Ето докъде стигнах:

Изображение

Тва са кабелите на дисата. Когато карам независимо на какви обороти не преминава ток. Когато измеря напрежението от + на дисата и масата на друго място (например алтернатора) ми дава 14.5 В. Първо помислих, че кабела на масата е прекъснат, махнах колектрите, компа и дистрибуторната капачка за кутията на бушоните. Имаше конакт между пин 15 на дистрибуторната капачка и масата на дисата. Идея си нямам къде е проблема и изглежда, че ще се ходи по сервизите. :ranting:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 2.09.2011
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: с волан от М5
Мечтае да кара: Scott Gambler 730

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от marto7067 » 18 Май 2013, 0:10

2) аз моя клапан за картерните газове съм го запушил-сложил съм филтърче(5лв) и това филтърче съм го напъхал в кутията на въздушния филтър-под самия филтър(за да може двигателя да дърпа газовете-или както каза другия колега по-горе...за да не ти мирише в купето)
:bchug:
3) филтър за бензинови пари нямам-никога не го е имало на моята кола откакто съм я взел
4) ....и подгрев на дросела нямам :mhihi:
Последна промяна marto7067 на 20 Фев 2014, 13:02, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 18 Май 2013, 0:25

Възможно е, затова съм пробвал на всякакви обороти.
А иначе подобно филтърче ли си сложил? Не ти ли омаслява кутията на въздушния филтър?
http://tuningshopbg.com/47/50/221.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от M10 » 19 Май 2013, 0:10

zafirovp написа:Благодаря, за отговора, но доколкото знам е обратното. Disa-та се затваря, веднага при палене на двигателя. При 4800 об/мин Ecu-то прекъсва масата на ел клапана и под въздействието на пружината дисата се отваря.

Точно така е :yes: като не ти работи дисата си с дължина за високи обороти и ти куцат леко ниските. Усеща се, поне при мен като оправих дисата колата стана по-приятна из града. За пиновете виж аутодата примерно. Аз съм за маркуча, тия филтърчета ти оливат мотора с гнусотии при каране във високи обороти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 2.09.2011
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: с волан от М5
Мечтае да кара: Scott Gambler 730

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от marto7067 » 19 Май 2013, 1:28

zafirovp написа:Възможно е, затова съм пробвал на всякакви обороти.
А иначе подобно филтърче ли си сложил? Не ти ли омаслява кутията на въздушния филтър?
http://tuningshopbg.com/47/50/221.html

Същото...ама го взех за 4лв.
Ами съвсем малко омаслява, ама съм пробил една дупка-да изтича ако има нещо :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 01 Юни 2013, 2:05

Оправиха ми Диса-та. Оказа се, че предишния собственик я е вързал на късо. Разлика ИМА. Все още се чудя как да изчистя маслото от колекторите. Първо мислих със обезмаслител, ама като гледам как ги чистят с горелки, май няма да помогне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 11 Юни 2013, 0:48

Искам само да добавя, че според човека в сервиза Disa-та работи само когато колелата се движат, понеже е свързана със сензора на ABS-a, затова няма как да се тества само със форсиране на място и пипане. Все пак във Интернет няма информация, дали това е така, пише просто че е свързана със ECU-то. Колата си върви повече и на диагностика диса-та излиза изправна(след като я смених с нова), но на място не се движи. Ако успея да натикам GoPro-то там бих направил едно клипче в движение, че най-после да спя спокойно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от valeri_86_ » 11 Юни 2013, 15:40

zafirovp написа:Искам само да добавя, че според човека в сервиза Disa-та работи само когато колелата се движат, понеже е свързана със сензора на ABS-a, затова няма как да се тества само със форсиране на място и пипане. Все пак във Интернет няма информация, дали това е така, пише просто че е свързана със ECU-то. Колата си върви повече и на диагностика диса-та излиза изправна(след като я смених с нова), но на място не се движи. Ако успея да натикам GoPro-то там бих направил едно клипче в движение, че най-после да спя спокойно.


Глупости...ДИСата на място когато колата не е в движение...като я форсираш над 4800 оборота лостчето и се помръдва...Това е тествано 100% от мен и не само от мен и от много други клеги... И не ходи повече при този от сервиза...:) :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: DISA, клапан картерни газове и други досадни работи

Мнение от zafirovp » 11 Юни 2013, 22:19

Забелязах, че буксата към соленоида е откачена и махната изцяло? Тя ли командва дисата или тази на ел. клапана по-долу?

Къде в София мога да отида за второ мнение, относно този дразнещ проблем? Въпросът е, човека да е внимателен, понеже точно си взех двигателя от ревизия, а диагностиката отчита работеща диса -> ще си падне разглобяване доста.


Сега видях, че всъщност за закачили букса със два кабела на сензора за налягане на маслото. Предполагам, че това е кабела на DISA-та :banghead: :banghead: :banghead: ИДИОТИ!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook