Проблем с паленето
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с паленето
Здравейте колеги,
От няколко седмици имам проблеми с паленето които не са постоянни но когато реши колата не иска да запали.Ревизирах стартера, тествах клемореда, оказа се че и той е наред след теста с кабелите, пробвах и да завъртя стартера принудително с подаване на ток и той завъртя но колата не запали, и осъзнах че имам проблемен EWS, но странното в случая е че когато изключа и включа отново модула колата пали и не прави проблем докато не реши че няма да пали отново. Възможно ли е да е дефектирало релето за стартера което е в EWS-а и безопасна ли е смяната му и още нещо когато се изключи модула трият ли се грешките свързани с EWS. Моля ви помагайте!
Колата е 520 09/97
номера на модула е 61.35-8 374 945 и още нещо някой може ли да ми каже каква версия е това животно 3.2 или 3.3
Благодаря предварително на всички отзовали се
От няколко седмици имам проблеми с паленето които не са постоянни но когато реши колата не иска да запали.Ревизирах стартера, тествах клемореда, оказа се че и той е наред след теста с кабелите, пробвах и да завъртя стартера принудително с подаване на ток и той завъртя но колата не запали, и осъзнах че имам проблемен EWS, но странното в случая е че когато изключа и включа отново модула колата пали и не прави проблем докато не реши че няма да пали отново. Възможно ли е да е дефектирало релето за стартера което е в EWS-а и безопасна ли е смяната му и още нещо когато се изключи модула трият ли се грешките свързани с EWS. Моля ви помагайте!
Колата е 520 09/97
номера на модула е 61.35-8 374 945 и още нещо някой може ли да ми каже каква версия е това животно 3.2 или 3.3
Благодаря предварително на всички отзовали се
Re: Проблем с паленето
Ето го въпросния модул вече колата пали след няколко удара с отвертка в релето на модула докато някой държи контактния ключ в положение стартер. Закачах колата на диагностика но няма записани грешки в ЕВС. Някой има ли идея от къде мога да си купя такова реле за пробата. Моля ви помагайте
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с паленето
Имам същия проблем - и моята от време на време отказваше да запали. И аз като тебе мислех, че става дума за стартер, клеморед но те си бяха ок. Накрая се оказа, че ЕВС-а просто се ебава. Понеже когато за последно отказа, бях на паркинг и нямах много време да се занимавам. Запалих с отвертка на стартера, просто го шунтирах с едно кабелче и оттогава така си карам. И аз нямах записани грешки. Ще следя темата с интерес.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с паленето
Релето е същото като в GM модула на Е36-ците, само че там то управлява централното и ел. стъклата.
Електролитните кондензатори са също вероятна тема за размисъл и смяна на тези години
Опитайте да го смените.
Електролитните кондензатори са също вероятна тема за размисъл и смяна на тези години
Опитайте да го смените.

Re: Проблем с паленето
mmc написа:Имам същия проблем - и моята от време на време отказваше да запали. И аз като тебе мислех, че става дума за стартер, клеморед но те си бяха ок. Накрая се оказа, че ЕВС-а просто се ебава. Понеже когато за последно отказа, бях на паркинг и нямах много време да се занимавам. Запалих с отвертка на стартера, просто го шунтирах с едно кабелче и оттогава така си карам. И аз нямах записани грешки. Ще следя темата с интерес.
Колега това го пробвах в началото с отвертката но проблема при мен е че вероятно ЕВС а спира и сигнала към компа който включва дюзите и бубините и въпреки че стартера върти колата не запали, После пробвах и с мостче на буксата на самия ЕВС в снимката по доло съм показал кои пинове се се свързват, при ЕВС2 това е перфектния начин да се оттървеш от имобилайзера, та мисълта ми е дали трябва стартера да се активира през релето в ЕВС и то да пусне някакъв ток към останалата част на платката за да продължи със сигнала към компа. Иначе метода с удрянето с отверка по кутийката на ЕВС работи за сега на 100% Ако някой е в час с електрониката и може да се ориентира по платката или има някаква схема на ЕВС ще съм му безкрайно благодарен ако даде малко яснота по въпроса

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с паленето
cod-cdbp написа:Релето е същото като в GM модула на Е36-ците, само че там то управлява централното и ел. стъклата.
Електролитните кондензатори са също вероятна тема за размисъл и смяна на тези години![]()
Опитайте да го смените.
Колега и аз си го мислих това с кондензаторите и тия дни ще сменя първо тях защото това реле се оказа малко труднооткриваемо, но ако някой от кондензаторите е свъшил ще му влияе ли удара за да сработи, и по принцип когато са дефектирали не се ли надуват от горе
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с паленето
След мнението с окъсяването на крачетата, вече съм сигурен че проблема е в релето, защото загледах къде отиват пистите на платката.
Така че нека някой с проблем да смени релето с друго (може и с алтернативно). Взима се подобно на ампераж (въпреки че не помня дали има написани параметри на корпуса на оригиналното), ако ли не - на размер, и ако не пасват крачетата, с по една жичка го навързваш към оригиналните места на старото.
Ако нямаш опит със схемотехника и електроника, го дай в някой сервиз, работа за 10 минути е. Новото го залепите с двойнолепящо тиксо някъде по платката (стига и корпуса да позволява), за да не дрънка и така сте изолирали единия вероятен виновник.
Другото е че електролитите освен че могат да се подуват, имат навика и да изсъхват с годините, като ефекта е подобен по отношение на тяхната работоспособност.
Така че нека някой с проблем да смени релето с друго (може и с алтернативно). Взима се подобно на ампераж (въпреки че не помня дали има написани параметри на корпуса на оригиналното), ако ли не - на размер, и ако не пасват крачетата, с по една жичка го навързваш към оригиналните места на старото.
Ако нямаш опит със схемотехника и електроника, го дай в някой сервиз, работа за 10 минути е. Новото го залепите с двойнолепящо тиксо някъде по платката (стига и корпуса да позволява), за да не дрънка и така сте изолирали единия вероятен виновник.
Другото е че електролитите освен че могат да се подуват, имат навика и да изсъхват с годините, като ефекта е подобен по отношение на тяхната работоспособност.
Последна промяна cod-cdbp на 15 Май 2013, 19:57, променена общо 1 път

Re: Проблем с паленето
има номер по Siemens на него V23076-A3001-C132 евентуално с какво може да се замени и от къде мога да си купя такова реле
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с паленето
op1um написа:има номер по Siemens на него V23076-A3001-C132 евентуално с какво може да се замени и от къде мога да си купя такова реле
Eто конкретната тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=182110

- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с паленето
op1um написа:mmc написа:Имам същия проблем - и моята от време на време отказваше да запали. И аз като тебе мислех, че става дума за стартер, клеморед но те си бяха ок. Накрая се оказа, че ЕВС-а просто се ебава. Понеже когато за последно отказа, бях на паркинг и нямах много време да се занимавам. Запалих с отвертка на стартера, просто го шунтирах с едно кабелче и оттогава така си карам. И аз нямах записани грешки. Ще следя темата с интерес.
Колега това го пробвах в началото с отвертката но проблема при мен е че вероятно ЕВС а спира и сигнала към компа който включва дюзите и бубините и въпреки че стартера върти колата не запали, После пробвах и с мостче на буксата на самия ЕВС в снимката по доло съм показал кои пинове се се свързват, при ЕВС2 това е перфектния начин да се оттървеш от имобилайзера, та мисълта ми е дали трябва стартера да се активира през релето в ЕВС и то да пусне някакъв ток към останалата част на платката за да продължи със сигнала към компа. Иначе метода с удрянето с отверка по кутийката на ЕВС работи за сега на 100% Ако някой е в час с електрониката и може да се ориентира по платката или има някаква схема на ЕВС ще съм му безкрайно благодарен ако даде малко яснота по въпроса
Значи по всяка вероятност проблемите ни са различни но все пак свързани с EWS. Може и да имаме различни модули, не съм проверявал, все пак са различни коли. За съжаление моите текущи знания стигат до тук. Повече не мога да ти помогна, освен да ти дам този линк за схемите:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm
Тук би трябвало да намериш схемата която те интересува а и съм сигурен, че и занапред ще го ползваш. Ако имаш проблеми с този сайт, свирни на ЛС, ще ти кажа как ще го оправиш. Не се отваря добре в Хорм но има начин...
Но щом казваш, че с удар по модула нещата се оправят, значи имаш чисто мехнаничен проблем или с кондензаторите. Ще го оправиш.
Re: Проблем с паленето
Някой има ли идея дали това реле може да замести оригиналното
http://www.ebay.co.uk/itm/V23076A1001C133-Te-Connectivity-Relay-PCB-SPCO-12Vdc-/130873531438?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item1e78ab9c2e
Имат малка разлика в номера но изглеждат еднакво
V23076-A1001-C133
v23076-a3001-c132
http://www.ebay.co.uk/itm/V23076A1001C133-Te-Connectivity-Relay-PCB-SPCO-12Vdc-/130873531438?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item1e78ab9c2e
Имат малка разлика в номера но изглеждат еднакво
V23076-A1001-C133
v23076-a3001-c132
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

