Проблем със спирачките

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем със спирачките

Мнение от m.dimitrov1992 » 08 Май 2013, 21:27

Аз го пробвах това с ръчната , пак няма разлика :mhihi: а относно вакума , нали този маркуч който влиза в смукателния колектор от сервото ( м52 мотор) той е перфектен :dunno: няма скъсано или напукано влезнал е плътно .

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем със спирачките

Мнение от b00st » 08 Май 2013, 23:15

Ръчната няма абсолютно никаква връзка или каквото и да е с хода на педала при задните дискове.

Смени си спирачната течност с DOT 5.1 и нека ти я обезвуздушат с вакум. Със сигурност ще имаш подобрение понеже аз не виждам какво друго може да се смени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем със спирачките

Мнение от k-hristov » 08 Май 2013, 23:42

b00st написа:Ръчната няма абсолютно никаква връзка или каквото и да е с хода на педала при задните дискове.

Смени си спирачната течност с DOT 5.1 и нека ти я обезвуздушат с вакум. Със сигурност ще имаш подобрение понеже аз не виждам какво друго може да се смени.

Да отиде в друг сервиз.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Проблем със спирачките

Мнение от Cosworth » 08 Май 2013, 23:54

b00st написа:Ръчната няма абсолютно никаква връзка или каквото и да е с хода на педала при задните дискове.

Смени си спирачната течност с DOT 5.1 и нека ти я обезвуздушат с вакум. Със сигурност ще имаш подобрение понеже аз не виждам какво друго може да се смени.

DOT 5.1 се използва в коли които притежават по умни системи от АБС например, АСЦ, ДСЦ, ДСП и тн(като цяло е с по тънак вискозитет).. може да се използва и тук НО по хубав резултат при по голямо натварване и продължителна употреба си е DOT 4 за каквато е направена системата да работи.
Много добра течност е на АТЕ typ 200 DOT 4 с изключително добри качества. И този който е казал че вакума на сервото маркуча работи/върши работа само при екстремно използване, а иначе не... по добре си смени майстора........ Все пак провери ли клапана дали работи коректно, в едната посока пуска въздух в другата НЕ....
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Проблем със спирачките

Мнение от zafirovp » 09 Май 2013, 0:39

Cosworth написа:
b00st написа:Ръчната няма абсолютно никаква връзка или каквото и да е с хода на педала при задните дискове.

Смени си спирачната течност с DOT 5.1 и нека ти я обезвуздушат с вакум. Със сигурност ще имаш подобрение понеже аз не виждам какво друго може да се смени.

DOT 5.1 се използва в коли които притежават по умни системи от АБС например, АСЦ, ДСЦ, ДСП и тн(като цяло е с по тънак вискозитет).. може да се използва и тук НО по хубав резултат при по голямо натварване и продължителна употреба си е DOT 4 за каквато е направена системата да работи.
Много добра течност е на АТЕ typ 200 DOT 4 с изключително добри качества. И този който е казал че вакума на сервото маркуча работи/върши работа само при екстремно използване, а иначе не... по добре си смени майстора........ Все пак провери ли клапана дали работи коректно, в едната посока пуска въздух в другата НЕ....


Dot 5.1 Има също така доста по-висока точна на кипене.

А иначе аз колкото повече пиша, толкова повече проблеми откривам по колата. Клапана го смених заедно с маркуча, но все пак как да проверя дали работи. Сигурен съм, че нямаше разлика, понеже няколко пъти скачах на спирачките и нямаше разлика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем със спирачките

Мнение от m.dimitrov1992 » 09 Май 2013, 14:32

И така проблема е РЕШЕН :clap: :mhihi: днеска си викам айде пак да ги обезвъздуша за последен път, почнах от задните както си му е редът после предните и направо не мога да им се нарадвам :mhihi: . Колата спира уникално добре :)
Не са много чувствителни ама спират доста добре. Правих няколко спирания от 200-0 :mhihi: щях да се обесим на колана :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем със спирачките

Мнение от k-hristov » 09 Май 2013, 17:31

m.dimitrov1992 написа:И така проблема е РЕШЕН :clap: :mhihi: днеска си викам айде пак да ги обезвъздуша за последен път, почнах от задните както си му е редът после предните и направо не мога да им се нарадвам :mhihi: . Колата спира уникално добре :)
Не са много чувствителни ама спират доста добре. Правих няколко спирания от 200-0 :mhihi: щях да се обесим на колана :mhihi:

Следващия път просто отиди на майстор, за да обезвъздушат системата като хората, а не да смениш цялата кола.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от zafirovp » 10 Май 2013, 0:20

Искам да задам два въпроса, за които съм сигурен, че много хора имат нужда да знаят:

1. Наложително ли е да се ползва машина за обезвъздушаване при смяна или пълнене на ДОТ?
2. Ако сменям ДОТ-а по мързеливия начин (издърпване със спринцовка от резервоарчето), може ли да стане някой фал?
3. Достатъчно ли е само да се смени течността в резервоарчето, но на по-чести интервали (веднъж годишно).

Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от Wierdo » 10 Май 2013, 0:51

zafirovp написа:Искам да задам два въпроса, за които съм сигурен, че много хора имат нужда да знаят:

1. Наложително ли е да се ползва машина за обезвъздушаване при смяна или пълнене на ДОТ?
2. Ако сменям ДОТ-а по мързеливия начин (издърпване със спринцовка от резервоарчето), може ли да стане някой фал?
3. Достатъчно ли е само да се смени течността в резервоарчето, но на по-чести интервали (веднъж годишно).

Благодаря.

1- не е наложително, но е доста по-лесно и бързо
2-Много е важно самата помпичка/буталце да не остава на сухо докато я правиш тая процедура. Демек винаги трябва да оставяш съвсем малко на дъното.
3- Реално казанчето е преливник и при натискане на спирачката се взима от него това което е нужно и после се връща.

Не знам защо си писал ДОТ. Предполагам имаш предвид спирачна течност, различните разновидности на която са наименувани ДОТ4, ДОТ5, ДОТ 3 и тн. Имай предвид, че каквото е написано от производителят като ДОТ за колата ти не трябва да се сменя. Иначе се разяждат маркучета и тн.

За да смениш течността, без машина ти препоръчвам следното:
Намираш 1 или 2ма авери за помощ (нужна е).
Вадиш със спринцовка ПОЧТИ всичката течност от казанчето.
Сипваш нова.
Почваш от задно дясно, задно ляво, предно дясно и накрая предно ляво колело.

Отваряш пробката за обезвъздушаване на задно дясно колело. Някой от аверите почва да помпа педала на спирачките и чакаш да потече от новата спирачна течност. Повтаряш го на всичките гуми в горната поредност ;)
Пак ти обръщам внимание, че течността не трябва да свършва или пада под минимума в казанче, това е КРИТИЧНО!
Също така пази много боята на колата от течността, капне ли ти, остава петно.
Дано да съм ти бил полезен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от zafirovp » 10 Май 2013, 1:54

Благодаря за съвета. Просто не ми се занимава да махам колелата. Предполагам си е доста играчка, да не остане нито едно балонче.

Dot-a разяжда и PS3ки. Като малък докато си обезвъздушавах спирачките на колелото в нас, единия от маркучите се спука и ми опръска цялата стая. Та така :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от k-hristov » 10 Май 2013, 8:15

zafirovp написа:Благодаря за съвета. Просто не ми се занимава да махам колелата. Предполагам си е доста играчка, да не остане нито едно балонче.

Dot-a разяжда и PS3ки. Като малък докато си обезвъздушавах спирачките на колелото в нас, единия от маркучите се спука и ми опръска цялата стая. Та така :banghead:


А ако отидеш в сервиз, ще качат колата на подемник или на канал, и също няма да свалят гумите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от cod-cdbp » 10 Май 2013, 8:44

zafirovp написа:Искам да задам два въпроса, за които съм сигурен, че много хора имат нужда да знаят:

1. Наложително ли е да се ползва машина за обезвъздушаване при смяна или пълнене на ДОТ?
2. Ако сменям ДОТ-а по мързеливия начин (издърпване със спринцовка от резервоарчето), може ли да стане някой фал?
3. Достатъчно ли е само да се смени течността в резервоарчето, но на по-чести интервали (веднъж годишно).

Благодаря.


1. В случая на колегата със смяната на АБС помпата бих казал че си е направо задължително, иначе може и по класическия метод
2. + 3. - течноста бих я сменил с въпросната машина, по лесно е, но само със съдържанието на казанчето не ми допада, въпреки, че я дават взаимозаменяема 8)

Бонус и тема за размисъл:
Маркучите отзад не са ли малко повече като бройка :roll:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: Проблем със спирачките

Мнение от mgate » 10 Май 2013, 10:45

ekcta3uto написа:
m.dimitrov1992 написа:И така проблема е РЕШЕН :clap: :mhihi: днеска си викам айде пак да ги обезвъздуша за последен път, почнах от задните както си му е редът после предните и направо не мога да им се нарадвам :mhihi: . Колата спира уникално добре :)
Не са много чувствителни ама спират доста добре. Правих няколко спирания от 200-0 :mhihi: щях да се обесим на колана :mhihi:

Следващия път просто отиди на майстор, за да обезвъздушат системата като хората, а не да смениш цялата кола.

:mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Проблем със спирачките

Мнение от m.dimitrov1992 » 10 Май 2013, 12:53

mgate написа:
ekcta3uto написа:
m.dimitrov1992 написа:И така проблема е РЕШЕН :clap: :mhihi: днеска си викам айде пак да ги обезвъздуша за последен път, почнах от задните както си му е редът после предните и направо не мога да им се нарадвам :mhihi: . Колата спира уникално добре :)
Не са много чувствителни ама спират доста добре. Правих няколко спирания от 200-0 :mhihi: щях да се обесим на колана :mhihi:

Следващия път просто отиди на майстор, за да обезвъздушат системата като хората, а не да смениш цялата кола.

:mhihi:


То попринцип повечето неща си бяха за смяна :yes: Сега поне знам че за следващите 2-3 години спирачки няма да мръднат :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Проблем със спирачките - Решен

Мнение от Wierdo » 10 Май 2013, 21:16

Ако си сложил качествени части, трябва да е няколко пъти по 2-3 години ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook