Проблем с климатик

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.07.2003
Местоположение: София
Кара: ...

Проблем с климатик

Мнение от 520i » 09 Май 2013, 18:11

Здравейте колеги, имам следният проблем: Когато пусна климата, първите 5-10 минути ще ми отвее перчема, но макар и на максимум започва да отслабва, докато след около 20 мин дз речем, струята едвам се усеща. Още повече ми запотява страшно много прозорците, сменях филтъра, но проблема продължава. Някакви идеи?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с климатик

Мнение от deyan-enchev » 09 Май 2013, 20:03

На режим Auto или не?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.07.2003
Местоположение: София
Кара: ...

Re: Проблем с климатик

Мнение от 520i » 09 Май 2013, 20:23

не е auto
Изображение


Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 2.02.2012
Кара: е65 4.5 2002

Re: Проблем с климатик

Мнение от bmw730 » 09 Май 2013, 20:27

фреоон

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатик

Мнение от omegaart » 09 Май 2013, 20:37

Бе не съм сигурен дали е фреон ама да отиде на климатикаджия и ще му кажат къв му е проблема.

Аз миналата седмица бях уж за доливане , не съм имал никакви оплаквания и не знам кога за последно е бил поглеждан.
Скокнах при тия дето се рекламират във форума и се оказа , че имам само ~300 грама от 1200-300 дето е цялата система.
И те се чудеха как така ми е работил до този момент климатика и то без да се оплаквам ама е на можело :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с климатик

Мнение от Jordana » 09 Май 2013, 20:47

Или ел перката на кондензатора не върти.Другия път като вземе да духа топло след 5-10мин виж дали върти .Ако е включила и пак духа топло може да са хиляда причини но аз бих проверил това първо
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатик

Мнение от omegaart » 09 Май 2013, 21:42

Jordana написа:Или ел перката на кондензатора не върти.Другия път като вземе да духа топло след 5-10мин виж дали върти .Ако е включила и пак духа топло може да са хиляда причини но аз бих проверил това първо


Ако е перката/кондензатори ще си проличи много лесно защото при каране ще си духа студено както си трябва , но като спре някъде в задръстване и нищо не охлажда радиатора ще почне да духа топло.

Перката ако се включва или може да се върти на ръка значи не е от нея.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатик

Мнение от oci » 09 Май 2013, 22:00

датчика на изпарителя не отчита правилно и не ти изключва компресора при 5 градуса от там замръзва изпарителя и струята не преминава през него от там ти е висока влажността защото като спреш климатика от снежинката този лед се разтопява от веднъж и под колата става локва, това си болка при бмв и често срещан проблем.
Просто компресора трябва при 5 градуса на изпарителя да включва и изключва и така да регулира температурата в противен случай става като при фризера т, е отрицателна температура на изпарение на фреона от там замръзва изпарителя.
Проблема не е от фреона не си губи времето казвам ти го от доста опит :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.07.2003
Местоположение: София
Кара: ...

Re: Проблем с климатик

Мнение от 520i » 09 Май 2013, 22:17

Не е нито фреон, нито перка и двете ги гледах. Ще видя това, което колегата по-горе обясни. Дано да е това.
То не започва да духа топло, а просто спира да духа каквото и да е :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с климатик

Мнение от Jordana » 09 Май 2013, 22:20

Да наистина колегата OCI е специалист и предполагам това си е точно причината.Изобщо не обърнах внимание че си написал "струята става все по слаба едва се усеща" което наистина говори за замръзване на изпарителя.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 10.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 '02 525 dA touring

Re: Проблем с климатик

Мнение от Kala » 09 Май 2013, 22:34

Колеги,

и аз имам нужда от малко помощ за едно Е39 и един друг автомобил. Дали колегата OCI може да помогне със сервизиране или да насочте към друг доказан специалист?

КД

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатик

Мнение от Ivo_Borisov » 10 Май 2013, 11:56

И при мен го има това, има ли решение? Като покарам повече време на клима, да речем 30-40 мин или повече и струята отслабва. След това изключвам, размразява се и се оправя. Ама ме дразни това. Този датчик къде се намира, сменя ли се лесно?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатик

Мнение от oci » 10 Май 2013, 23:39

Ivo_Borisov написа:И при мен го има това, има ли решение? Като покарам повече време на клима, да речем 30-40 мин или повече и струята отслабва. След това изключвам, размразява се и се оправя. Ама ме дразни това. Този датчик къде се намира, сменя ли се лесно?



заповядайте
http://bmw.workshop-manuals.com/5_Serie ... hp?id=2792
Но първо трябва да се погледне датчика на живи данни с диагностика при работа на компресора и заредена система като хората той когато отчете 5 градуса компресора трябва да се изключи при покачване с на температурата на изпарителя с няколко градуса компресора пак тръгва и така до 5 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатик

Мнение от oci » 10 Май 2013, 23:41

oci написа:
Ivo_Borisov написа:И при мен го има това, има ли решение? Като покарам повече време на клима, да речем 30-40 мин или повече и струята отслабва. След това изключвам, размразява се и се оправя. Ама ме дразни това. Този датчик къде се намира, сменя ли се лесно?



заповядайте
http://bmw.workshop-manuals.com/5_Serie ... hp?id=2792
Но първо трябва да се погледне датчика на живи данни с диагностика при работа на компресора и заредена система като хората той когато отчете 5 градуса компресора трябва да се изключи при покачване с на температурата на изпарителя с няколко градуса компресора пак тръгва и така до 5 градуса.

Щом струята намалява и при изключване се размразява значи проблема е там даже в Аутодата не помня коя версия си го имаше вътре като често срещани проблеми с климатика :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатик

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Май 2013, 8:31

Е, то е на лесно място. Значи ще го търся и ще го сменям! Мерси! :yes:
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook