Охлаждаща перка. Проблем
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Охлаждаща перка. Проблем
Здравейте колеги прегледах всички теми относно моя проблем. Та направо към него колата е 316 м43 седан 97г. Електрическата перка е само една с три пина и 2 степени. Проблема е следния. Колата започна да загрява в задръстването и се включва много трудно или изобщо. Явно първа степен отсъства. Направих следното дадох 12V директно на перката и на двете степени и перката тръгва, не мога да разбера точно дали се въртят с еднаква скорост или различна. След това с тънка жичка направих мост на датчика на радиатора и тогава вече тръгна само втора степен или тази, която е с по-дебелите кабели. След като изчетох всичко и за различните перките, аз на моята перка резистор за първа степен не виждам на самата перка или някаква тръбичка, за която Вие споменавате. Дали въпросното нещо, което търся не е в самата перка. Или търся на грешното място (аз все си мислех, че въпросния резистор е между датчика на радиатора и буксата на перката, но нещо не го виждам) Не изключвам и варианта изобщо ако е имало нещо подобно вече предишния собственик да го е премахнал, въпреки, че карам колата от повече от 4 години и досега нямаше проблем с загряването. Докато преглеждах останалите теми видях, че има перка, която този резистор отсъства и двете степени се регулират от намотки, които регулират степените на перката и моята може да е от тях. Ще се радвам ако можете да ми помогнете и да решим този проблем, защото колата в задръстването дига температура. Иначе когато включа климатика перката се включва веднага. Номера на перката е 64508372039
- Диан
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: Охлаждаща перка. Проблем
Колега, преди всичко да правиш провери дали водната система е обезвъздушена и имаш достатъчно охлаждаща течност.
Успех!
Успех!

- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Охлаждаща перка. Проблем
помпата прави дебит проверих я, а и тя е сменявана радиатора е на 1 год. питата му загрява равномерно, термостата е на 6 месеца. Обезвъздуших колата както си му е редът. Не знам защо не се включва първа степен и не знам изобщо аз имам ли такъв резистор или е по друг начин.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Охлаждаща перка. Проблем
Нямаш такъв резистор, но ако имаш снимка на перката я пусни за да я видя, ако ли не - по-късно аз ще ти покажа, да кажеш каква е.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Охлаждаща перка. Проблем
ето такава е моята, търсих го този резистор но не го откривам, когато подавам директно 12V на перката тръгва и на двете степени ( в смисъл давам на кафявия кабел, който е минус и съответно на само синия, който е плюс или на синия с черното пак плюс) така няма проблем след това отивам на буксата на датчика и тогава вече тръгва само втора степен. Проблема къде да го търся това се чудя гледах бушоните гледах самите букси са добре.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Охлаждаща перка. Проблем
ето я и в релома как я дават
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Охлаждаща перка. Проблем
Тая от снимката няма резистор. Ако е с резистор, той стои на метални скоби до кабелния канал. Щом от буксата на перката двете степени са на лице търси проблема по кабелите, виж и релетата.
Малко снимки на моята, от тази вечер:

Малко снимки на моята, от тази вечер:









- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Охлаждаща перка. Проблем
Здравей мерси за снимките и отговора. Значи почти като твоята е само, че моята е такава като на снимката (SIEMENS) която съм качил долу буксата на перките са ни еднакви само горе на датчика моята е една сплескана и правоъгълна с 3 пина. Днес от сутринта се занимавам пак с това откачих я проверих я и с директно 12V тръгва и на двете степени като дам буксата горе на датчика накъсо с мост а след това долу на буксата на перката с пробна лампа тръгва само 2-ра степен
докато правя мост на датчика се чува едно реле което цъка, но на първа степен не цъкат релетата. Не знам всъщност и кое е релето защото бях сам и нямах толкова дълга жица та да седя до релетата и да видя дали не е от тях а и нямам представа дали изобщо на първа степен трябва нещо да цъка както цъка релето на втора. Явно проблема ще е нещо по тока или по релето както спомена. Незнам само от къде да почна преди да е същинското разкачане. Хубавото е че след като колата поработи стигна 12ч стрелката отвори големия кръг и оп след малко перката се включи, това поне добре, че иначе загряваше. Иначе на климатик тръгва веднага перката. Та така това е за сега ще се опитам да намеря релетата или евентуално от къде може да не достига ток. Също гледах и бушоните и мисля че с тях няма проблем. Приемам всякакви съвети 


- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Охлаждаща перка. Проблем
hell's angel написа:Погледни си релетата. Цък
Откачам датчика и окъсявам, на 1вата степен цъка реле 15 и нищо а на 2рата няма проблем. Размених релетата и пак същия чеп... Откачам перката и я пускам на късо и си работят и 2те степени ?
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Охлаждаща перка. Проблем
Не съм сигурен дали са взимозаменяеми, ама щом цъкат - виж дали имаш 12в. на пин 30 на релето за първата степен.
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Охлаждаща перка. Проблем
пуснах нови кабели, защото проблема се оказа по веригата някаде (все пак е на 20+години) и си реших проблема
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани