Теч на нафта 530DA

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 15 Апр 2013, 13:04

Здравейте, колеги!
Карам E39 530DA, 2000г. преди фейс-а! От няколко дни отчитам на борд-а разход в рамките на 35-39л. на 100, като отчетливо се усеща и мириз на нафта в двигателния отсек. След много гледане и умуване установих, че джаджата от снимката е със спукан корпус и при натоварване на двигателя от нея тече нафта, и то сериозно. Въпросът ми е, ако някой може да сподели каква е въпросната джаджа /клапан или някакъв филтър/, защото като обиколих няколко магазина за авточасти, навсякъде ме гледат като марсианец. На едно място само ми казаха, че това е клапан за нафтата към печката и ми обявиха цена от 118 лева, казаха, че върви заедно с маркучите и се купува само като оригинална част?!!
Ще съм много благодарен, ако някой може да сподели какъв е този клапан, понеже въобще не съм убеден в това, което ми говорят до момента! :help:

2013-04-15 10.31.47.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Ilko Ivanov » 16 Апр 2013, 7:27

Номер 11 от тази схема : http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=10

Номенклатурен номер : 16121184977
Описание : ОГРАНИЧИТЕЛ НАЛЯГАНЕ
Ед.цена (с ДДС) : 120.00 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 17 Апр 2013, 12:31

Благодаря, колега!
Днес го поръчах за 118 лева. Оказа се, че понеже колата е нов внос, някой умник в Германия е сменил маркучите към този клапан и е сложил скоби с винт. Това върши работа само ако колата работи на място, понеже щом се натовари моторът и налягането в системата се повиши, от скобата преди клапана почва да тече здраво нафта. Това ми обясниха, че е причината този регулатор на налягането да се продава заедно с маркучите към него!
Както и да е-междувременно установих още един теч, някъде между мотора и скоростната кутия. И от там си тече все едно поливам асфалта, но като дойде въпросния клапан ще го мисля, че още нямам номера и не мога много да движа по майстори.
Като се реши проблемът с тези течове ще пиша пак!
Извинявам се ако има грешки, но с тия телефони е така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 4.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 5er-Reihe

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Ivo Georgiev » 17 Апр 2013, 14:00

Предполагам, че нямаш втори теч. Виждал съм подобен на твоя случай и се оказа, че нафтата от маркуча се стича именно зад мотора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 20 Апр 2013, 16:31

Здравейте!
Днес смених въпросния клапан заедно с маркучите и всички скоби - оказа се, че има няколко превъртели и станали хлабави.
Лошото е, че като подкарах трактора при втория kick отново излезе познатия надпис "Einspitzanlage" и колата влезе в сервизен режим. Погледнах отдолу, цялата кора в нафта. Отгоре не мога да видя откъде тече, та ще се ходи на майстор с канал или подемник, но засега ми казаха, че могат да ме вземат най-рано в понеделник.
Та междувременно ако някой има идея откъде може да е този теч, ще съм благодарен да сподели малко опит. Доколкото успявам да видя, тече някъде между мотора и кутията, като застана пред колата леко вляво, откъм изпускателния колектор.

:dunno: :dunno: :dunno:

Поздрави на всички!
И дано скоро стигнем до возенето! :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 02 Май 2013, 21:35

Здравейте, отново!
След няколко дни търсене се оказа, че имам теч от датчика на рейл-а. Предположихме, че е заминала дифтунгата, понеже се виждаше, че е хлабава. Майсторчето поръча оригинална, сменихме я и съобщението от борда "Einspitzanlage" изчезна заедно с влизането в сервизен режим.
Нафта обаче продължава да си тече и то доста, щом след каране няколко километра започва да капе под колата, а има кора под мотора! :shock:
След смяната на въпросната дифтунга не сме я чели, но преди това наред с останалите грешки и сервизния режим, които предполагам са следствие на ниското налягане, колата записваше и грешка за датчика на рейл-а.
Доколкото мога да преценя, остава да го сменя този датчик и да видим какво ще стане. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен да даде малко акъл.
Също ако някой има под ръка такъв датчик да драсне едно ЛС, пак благодаря!
Ще кача и снимка на мястото, където се навлажнява след смяната на дифтунгата на датчика.

Поздрави на всички!


123.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 15.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39
Детайли за колата: 530d- 99г.

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от mihayloff » 02 Май 2013, 23:44

Здрасти колега,
и при мен има теч точно като при теб!
минах през майстора на който до момента винаги той ми поддържа колите
той се усъмни в маркучето което е за обратната нафта - смени го и теча си продължи
след това затегна с гаечен ключ 2-рата дюза и уж теча спря
карах 10-тина километра и паркирах
след 2-3 часа гледам под колата пак има петно от нафта значително по-малко
надявам се да е оттичане само
дано е спрял теча!


П.П.(5.05.2013г.)Спря теча това е била причината разхлабена дюза :)
Последна промяна mihayloff на 05 Май 2013, 23:10, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 03 Май 2013, 11:56

Вече 100% - регулатор на налягането в рейл - а. Тече от буксата.
В момента колата освен че е като лейка, е много тромава в ниските, което предполагам е следствие на недостатъчно високото налягане в рейл-а.
За момента ми обадиха цена от 280 лева, не знам каква марка е, не запомних.
Интересуваме някой слагал ли е втора ръка и какъв е бил резултатът?!
Колко върви втора ръка такъв датчик горе - долу, ако някой сподели, ще съм благодарен.

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Z3Ro* » 13 Май 2013, 18:41

Здравейте!
Течовете ги отстранихме, но се появи ново 20 - климатроникът и подгряването на седалките работят когато си поискат. Примерно сега работят, гася колата някъде за престой и като запаля вече и двете не работят. Свалям буксата на акумулатора, чакам 10 мин., закачвам я и всичко е ок. И така до следващия път. Интересното е, че винаги двете неща заедно спират да работят. :dunno:
Реших да не пускам нова тема, та ако някой има идеи нека сподели.

Поздрави на всички!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Теч на нафта 530DA

Мнение от Ivo_Borisov » 14 Май 2013, 21:37

Е, как ще пишеш в тема за теч на нафта, за проблем със седалките и климатроника. Пусни си нова тема, ако някой има подобен проблем как ще го открие в тема за теч на нафтата.
Все пак първо потърси в търсачката, може да има писано, макар че аз не съм срещал.
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook