Сваляне на всмукателен колектор?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- gadn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 20.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: Е36
Сваляне на всмукателен колектор?
Двигателя е м52б20. Понеже един маркуч под колектора протече, ще трябва да го свалям и искам да съм подготевн с необходимите консумативи и да няма изненади. Някой може ли да опише с 2-3 думи процедурата, ако има нещо по-специфично. От към главата мисля, че е ясно, няколко болта и гарнитура, обаче от другата страна не ми е много ясно. Тази металната част ли го държи или се отвива от друго място и колектора се вади заедно с нея и съответно има ли още гарнитури, който ми трябват?
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Сваляне на всмукателен колектор?
Колектора се сваля сравнително лесно, но ако ти е за първи път може да ти се стори сложно.
Колектора е хванат с гайки 11ки към главата и отдолу има една или две планки които го държат към блока. Едната е от лявата другата от дясната страна по дължината на колектора. Може и да няма нито една ако някой вече ги е махнал, мене ме дразнят много и ги махнах при мене.
Предвид, че ще ти е за първи път, ти препоръчвам да махнеш решетката до кората на чистаките на чистачкит, да развиеш двете рапидки дето държат кутията с кабели дето минава над двигателя и също една ламарина която седи под чистачките(над двигателя)- държи се на 3 малки болтчета 7ца е главата ако не се лъжа. Така ще си улесниш значително развиването на последната гайка на колектора.
Преди да тръгнеш да махаш колектора има да разкачиш 2 букси под колектора едната е за моторчето за празния ход намира се в задната част на колектора от към челното стъкло и тази сензора за темп на въздуха намира се точно в средата на колектора. За да се улесниш максимално можеш първо да свалиш дросела от колектора, като жилото може да остане закачено само мръдни дросела да не ти пречи.
Имаш да развиеш и една гайка 10ка държи щеката за масло към колектора.
Отдолу под колектора имаш да разкачиш няколко маркуча
-вентилация на резервоара точно под дросела е лесно ще го видиш
-от щеката за маслото в клапана за вентилация на картера(намира се под колектора) има един маркуч разкачаш го и него
-от капака на клапаните откачаш гофрирания маркуч, който отива под колектора за клапана за вентилация-разкачаш го само от към главата
-можеш да оставиш горивната рейка с маркучите вързана към колата да не се лее излишно бензин, ако направиш така то трябва да откачиш вакума за регулатора за налягане- най лесно ще ти е от към регулатора за налягане на горивната рейка с дюзите да го разкачиш намира се в задната част от към челното стъкло
Другите неща общо взето са ясни и видими. Най много внимавай като свалиш колектора да не изпуснеш нещо в портовете при клапаните, за всеки случай можеш да натъпчеш парцалчета там ако ще работиш по мотора известно време със свален колектор.
Другото за което се внимава е ако няма да сваляш колектора с дюзите задължително помощник, който да държи горивната рейка докато измъкваш колектора да не се счупят пластмасовите водачи отпред на дюзите, че са доста крехки.
Необходими части, по принцип ако гарнитурата на колектора не е сменявана никога , по всяка вероятност ще ти направи беля точно сега, можеш да си купиш нови(оригинални са към 30лв/бр трябват ти две) или да ги обърнеш на обратното и да ги намажеш с грес. Само недей наливай индустриални количества силикон само ги обърни на обратнто и ги намажи обилно с грес преди монтажа.
Същото важи и гумичките на дюзите, намазваш ги с гресчица или масло преди да ги монтираш обратно.
Колектора е хванат с гайки 11ки към главата и отдолу има една или две планки които го държат към блока. Едната е от лявата другата от дясната страна по дължината на колектора. Може и да няма нито една ако някой вече ги е махнал, мене ме дразнят много и ги махнах при мене.
Предвид, че ще ти е за първи път, ти препоръчвам да махнеш решетката до кората на чистаките на чистачкит, да развиеш двете рапидки дето държат кутията с кабели дето минава над двигателя и също една ламарина която седи под чистачките(над двигателя)- държи се на 3 малки болтчета 7ца е главата ако не се лъжа. Така ще си улесниш значително развиването на последната гайка на колектора.
Преди да тръгнеш да махаш колектора има да разкачиш 2 букси под колектора едната е за моторчето за празния ход намира се в задната част на колектора от към челното стъкло и тази сензора за темп на въздуха намира се точно в средата на колектора. За да се улесниш максимално можеш първо да свалиш дросела от колектора, като жилото може да остане закачено само мръдни дросела да не ти пречи.
Имаш да развиеш и една гайка 10ка държи щеката за масло към колектора.
Отдолу под колектора имаш да разкачиш няколко маркуча
-вентилация на резервоара точно под дросела е лесно ще го видиш
-от щеката за маслото в клапана за вентилация на картера(намира се под колектора) има един маркуч разкачаш го и него
-от капака на клапаните откачаш гофрирания маркуч, който отива под колектора за клапана за вентилация-разкачаш го само от към главата
-можеш да оставиш горивната рейка с маркучите вързана към колата да не се лее излишно бензин, ако направиш така то трябва да откачиш вакума за регулатора за налягане- най лесно ще ти е от към регулатора за налягане на горивната рейка с дюзите да го разкачиш намира се в задната част от към челното стъкло
Другите неща общо взето са ясни и видими. Най много внимавай като свалиш колектора да не изпуснеш нещо в портовете при клапаните, за всеки случай можеш да натъпчеш парцалчета там ако ще работиш по мотора известно време със свален колектор.
Другото за което се внимава е ако няма да сваляш колектора с дюзите задължително помощник, който да държи горивната рейка докато измъкваш колектора да не се счупят пластмасовите водачи отпред на дюзите, че са доста крехки.
Необходими части, по принцип ако гарнитурата на колектора не е сменявана никога , по всяка вероятност ще ти направи беля точно сега, можеш да си купиш нови(оригинални са към 30лв/бр трябват ти две) или да ги обърнеш на обратното и да ги намажеш с грес. Само недей наливай индустриални количества силикон само ги обърни на обратнто и ги намажи обилно с грес преди монтажа.
Същото важи и гумичките на дюзите, намазваш ги с гресчица или масло преди да ги монтираш обратно.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- gadn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 20.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: Е36
Re: Сваляне на всмукателен колектор?
Мерси за изчерпателния отговор колега 

3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани