Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Вече управлението работи
. Пробвахме всички клапи- работят си. Утре ще го сглабям, а компресора и другите неща, които са в коша ще ги слагаме като се постопли. Важно е, че ще има парно сега (поне така си мисля). Един колега от работата идва и свърза черната букса. Обаче от Схемите за 318 tds 96 година, защото климатроника е взет от такава кола. Каза, че после ще навърже и инсталацията отпред. Има друг проблем сега. Филтъра, който е в купето нещо не пасва- дългичък е малко. Измерихме разстоянието вътре на мястото му- 28,5 см. Филтъра ми и той е толкова и не може да се затвори капачето. Че не запазих стария филтър да премеря него- той си пасваше идеално. Гледахме в една програма и там дават няколко модела филтри. Т.е. няколко размера- има 26 и нещо, 28 и нещо, че и 30 има. Някой сменявал ли е скоро филтъра да каже колко е точния размер. Айде приятна вечер 


- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
ivopicha написа:Вече управлението работи. Пробвахме всички клапи- работят си. Утре ще го сглабям, а компресора и другите неща, които са в коша ще ги слагаме като се постопли. Важно е, че ще има парно сега (поне така си мисля). Един колега от работата идва и свърза черната букса. Обаче от Схемите за 318 tds 96 година, защото климатроника е взет от такава кола. Каза, че после ще навърже и инсталацията отпред. Има друг проблем сега. Филтъра, който е в купето нещо не пасва- дългичък е малко. Измерихме разстоянието вътре на мястото му- 28,5 см. Филтъра ми и той е толкова и не може да се затвори капачето. Че не запазих стария филтър да премеря него- той си пасваше идеално. Гледахме в една програма и там дават няколко модела филтри. Т.е. няколко размера- има 26 и нещо, 28 и нещо, че и 30 има. Някой сменявал ли е скоро филтъра да каже колко е точния размер. Айде приятна вечер
Филтъра след като влезе в прасето се бутва навътре по посока на мотора да се скрие и след това може да се сложи капака
Иначе доколкото знам филтрите са едни и същи
Ето на къде трябва да бутнеш филтъра след като е влязъл целия в прасето

- revenger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Сега и аз да задам един сигурно тъп вапрос но да сам си сигурен поне че всичко си е ок,та бутона на управлението който е за цирколация в купето само дето е като е вкл трябва ли да сработва и компресора защото се самнявам че като исташирах моя и не бях вързал все още компресора не ми се променяха т.е вдигаха оборотите както наюример когато се вкл копчето на компресора та нормално ли е това или има проблем в управлението?
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
ГОТОВО!!!
Като разпилях колата си викам "баси м...мата, дали ще може да я сглобя отново"
А в какво състояние беше старото парно и около отвора за него няма да ви казвам- кал, листа, клечки. Изчистих с прахосмукачката и после има две гумени колена долу в двата ъгъла на отвор, бяха пълни с кал. Изчистих ги и ги върнах на местата им.За инсталацията ми помогна един колега от работата.Минчев
Вчера я свързахме и днес я сглобих. Запалих я, но за малко, че нямах под ръка антифриз. Утре ще налея и ще обезвъздуша и дано да работи парното. Понеже колата ми беше само с парно корите под жабката и тази под волана нямаха отвори за въздуховодите в краката (при парното духа почти от прасето, а при климатроника е от към следата на корите) изрязах отвори за въздуха. Филтъра на климатроника го вкарах малко със зор, вкарваш и натискаш към купето, не към мотора Върнах всички неща по местата им, закачих акумулатора и дисплея грейна
Знаете какъв кеф е!
Така де, исках да се похваля
Благодаря на всички колеги за помоща и съветите!









Така де, исках да се похваля

Благодаря на всички колеги за помоща и съветите!



- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
ако ти е без пластмасата, значи е от дизел. но не е проблем, то тя е и същата с една от двете перки слагани при бензиновите /май с по-старата беше/. това ако не говориш за корите отстрани де, които се явяват въздуховод..
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Тези кори, който са отляво и отдясно ги имам, Спукани са тук там, но ще ги залепя колкото може. Да, перката е от дизел. Викаш става и без тази кожух?
ПП. А дали може климатичния радиатор и перката да се сложат без да се сваля водния? Само със сваляне на бронята ще стане ли?
ПП. А дали може климатичния радиатор и перката да се сложат без да се сваля водния? Само със сваляне на бронята ще стане ли?
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
става перката. а водния няма за какво да се сваля, слагат се отпред другия и перката без проблеми
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Днес ще слагам радиатора и перката, компресора и тръбите. Проблем ли ще е , че ще кача радиатора и перката без да е свързана перката и без да има фреон в системата? Човека, който ще ми свързва инсталацията в коша няма да може да дойде през тази седмица, а на мен ще ми се наложи да измина към 80 км за два дни извънградско- 2х40? Да не загрее нещо? 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Никакви грижи, действай, като видях избутана темата помислих, че вече си го пуснал, а ти още се моткаш
П.С. Майтапя се да не се вържеш.

П.С. Майтапя се да не се вържеш.

- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Абе да ти кажа аз се омотках още от самото начало. Дадох пари колкото за 2 климатика и половина.
Първо взех от М41 всичкото, но пък там не става компресора, после радиатор, перка и компресор от друго място. Оказа се, че компресора пак не е за моя мотор (М40) и накрая си взех вече компрес за моя. Да питам дали може да се смени на перката само вентилаторната част- т.е. часта с лопатките, че имам 2-3 спукани лопатки, а другата перка е здрава, но нещо не се върти както трябва.
ПП. Ако на някой му трябва компресори за М41 и за М43 имам.

ПП. Ако на някой му трябва компресори за М41 и за М43 имам.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
ivopicha написа:Абе да ти кажа аз се омотках още от самото начало. Дадох пари колкото за 2 климатика и половина.Първо взех от М41 всичкото, но пък там не става компресора, после радиатор, перка и компресор от друго място. Оказа се, че компресора пак не е за моя мотор (М40) и накрая си взех вече компрес за моя. Да питам дали може да се смени на перката само вентилаторната част- т.е. часта с лопатките, че имам 2-3 спукани лопатки, а другата перка е здрава, но нещо не се върти както трябва.
ПП. Ако на някой му трябва компресори за М41 и за М43 имам.
Ma те за М41 и за М43 са еднакви


- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Да питам на какъв принцип работи компресора на M40? Защото моя като въртя шайбата не става нищо, върти се бая. Като взема да завъртя това отпред дето е , се усеща усилие, но не нагнетява нищо. Така ли трябва да е или пак съм уцелил свирка без топче 
И друго да питам. Каква е последователността на свързване на тръбите. Заставам с лице към колата, външната тръба от радиатора отива в дехидратора, от дехидратора дългата тръба отива в левия двойник към купето? Вътрешната тръба от радиатора отива в предния отвор на компресора. От Задния отвор отива в десния двойник към купето. На двете тръби, които отиват в двойника има вентили, нали така? Просто съм събрал 3 комплекта тръби и се омотах нещо. Уж имало от М40, но нещо на камък удрям с напасването. Някой би ли снимал компресора с тръбите и двойника с тръбите. Даже целия кош с тръбите, че да добия по ясна представа. Благодаря ви много!
Днес (06.04.2013г) най- накрая сложих климатичната система. Обаче тръбите на компресора ми паснаха така- тръбата, която е захваната към купето идва отпред на компресора, а тръбата от климатичния радиатор (кондензатора) отива в задния край на компресора.Може би така трябва да е, защото дърпа газа от купето, нагнетява го към кондензатора и го втечнява, минава през дехидратора и към изпарителя в купето, където пак става на газ. Та струва ми се логично нагнетения газ да излиза отзад. Имам проблем с водния радиатор. Леко ми сълзеше в основата на разширителния съд и реших да му сменя О пръстена, но сега тече по- вече. Сложих временно стария малък радиатор и утре ще маха със силикон и ще набивам.После трябва инсталацията в коша да се върже и към края на месеца ще се пълни

И друго да питам. Каква е последователността на свързване на тръбите. Заставам с лице към колата, външната тръба от радиатора отива в дехидратора, от дехидратора дългата тръба отива в левия двойник към купето? Вътрешната тръба от радиатора отива в предния отвор на компресора. От Задния отвор отива в десния двойник към купето. На двете тръби, които отиват в двойника има вентили, нали така? Просто съм събрал 3 комплекта тръби и се омотах нещо. Уж имало от М40, но нещо на камък удрям с напасването. Някой би ли снимал компресора с тръбите и двойника с тръбите. Даже целия кош с тръбите, че да добия по ясна представа. Благодаря ви много!
Днес (06.04.2013г) най- накрая сложих климатичната система. Обаче тръбите на компресора ми паснаха така- тръбата, която е захваната към купето идва отпред на компресора, а тръбата от климатичния радиатор (кондензатора) отива в задния край на компресора.Може би така трябва да е, защото дърпа газа от купето, нагнетява го към кондензатора и го втечнява, минава през дехидратора и към изпарителя в купето, където пак става на газ. Та струва ми се логично нагнетения газ да излиза отзад. Имам проблем с водния радиатор. Леко ми сълзеше в основата на разширителния съд и реших да му сменя О пръстена, но сега тече по- вече. Сложих временно стария малък радиатор и утре ще маха със силикон и ще набивам.После трябва инсталацията в коша да се върже и към края на месеца ще се пълни

- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Скоро очаквайте подробно обяснение за изграждане на инсталацията в кола която няма заготовка.Захванал съм се сериозно и до 2-3 седмици ще съм готов.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СН
Ще чакам с интерес, че моята също нямаше "заготовка". Имаше си само бялата букса за парното. С един колега си играхме 3-4 часа да прекараме инсталацията от прасето до купето. Скоро ще направим и от бушонерата до компресора, перката и дехидатора. Пак да попитам как са вързани тръбите на компресора на М40.Коя е отпред и коя отзад, че да не объркам нещо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани