Проблем с охладителната система
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Проблем с охладителната система
Здравейте,
преди известно време колата ми прегря. Точно излизах от София и се качвах на магистралата, когато реших да спра не една бензиностанция. Точно спрях на паркинга и колата изгасна сама. Погледнах таблото и какво да видя - стрелката за температурата до края на червения сектор. Изчаках я да изстине и пак тръгнах, на магистралата нямах проблеми. После в София пак започна да ми прегрява. Оказа се, че перката на радиатора не върти. Сменихме я. После сменихме и гарнитурата на главата, въпреки че беше в средно добро състояние.
Точно се успокоих и пак започна да ми прегрява. Оказа се въздушна възглавница. Обезвъздуших я, но се оказа че ми тече от някъде. Като паркирам, понякога ясно се вижда, че тече но много малко. Някакви идеи как мога да я оправя сам?
Колата е Е36 Компакт 95 316ти
преди известно време колата ми прегря. Точно излизах от София и се качвах на магистралата, когато реших да спра не една бензиностанция. Точно спрях на паркинга и колата изгасна сама. Погледнах таблото и какво да видя - стрелката за температурата до края на червения сектор. Изчаках я да изстине и пак тръгнах, на магистралата нямах проблеми. После в София пак започна да ми прегрява. Оказа се, че перката на радиатора не върти. Сменихме я. После сменихме и гарнитурата на главата, въпреки че беше в средно добро състояние.
Точно се успокоих и пак започна да ми прегрява. Оказа се въздушна възглавница. Обезвъздуших я, но се оказа че ми тече от някъде. Като паркирам, понякога ясно се вижда, че тече но много малко. Някакви идеи как мога да я оправя сам?
Колата е Е36 Компакт 95 316ти
- Badr Hari
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 14.04.2010
- Местоположение: по света и у нас..
- Пол: Мъж
- Кара: е36 м52б20 купе
- Мечтае да кара: e46 m3 csl
Re: Проблем с охладителната система
Здрасти. Ми покарай я и я качи на някой канал, докато е топла и огледаи да видиш от къде тече. Виж там маркучи и съединения да не ти тече от тях, или от радятора. Но трябва да немериш теча, после ако можеш сам го отстраняваш ако не в сервиз.Дано не си изкривил главата като си я прегрял.
BMW - The Ultimate Driving Machine
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Проблем с охладителната система
При М43 има няколко слаби места.Едното е тройника под колекторите,той е пластмасов и здрав неможе да го извадиш в никакъв случай,ако тече от там ти трябва нов,при ваденето се руши.
Друго кофти място е че има една тръба точно на задния край на главата,към купето,почти невъзможно е да се види,става с напипване или ако гледаш къде отиват маркучите под колекторите.
Ето ти една снимка на гореспоменатия тройник при опит да го сваля от моята кола се наложи да се прави друг...[attachment=0]IMG_20120531_192926.jpg
Друго кофти място е че има една тръба точно на задния край на главата,към купето,почти невъзможно е да се види,става с напипване или ако гледаш къде отиват маркучите под колекторите.
Ето ти една снимка на гореспоменатия тройник при опит да го сваля от моята кола се наложи да се прави друг...[attachment=0]IMG_20120531_192926.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем с охладителната система
zafirovp написа:Здравейте,
преди известно време колата ми прегря. Точно излизах от София и се качвах на магистралата, когато реших да спра не една бензиностанция. Точно спрях на паркинга и колата изгасна сама. Погледнах таблото и какво да видя - стрелката за температурата до края на червения сектор. Изчаках я да изстине и пак тръгнах, на магистралата нямах проблеми. После в София пак започна да ми прегрява. Оказа се, че перката на радиатора не върти. Сменихме я. После сменихме и гарнитурата на главата, въпреки че беше в средно добро състояние.
Точно се успокоих и пак започна да ми прегрява. Оказа се въздушна възглавница. Обезвъздуших я, но се оказа че ми тече от някъде. Като паркирам, понякога ясно се вижда, че тече но много малко. Някакви идеи как мога да я оправя сам?
Колата е Е36 Компакт 95 316ти
От къде тече?В предната част на мотора ( водна помпа, термостат), под смукателния колектор (пластмасовото коляно за което обясни колегата), зад главата (отново има 1 пластмасов фланец, който от температурата се напуква и почва да изпуска), или може би от радиатора.Недей да пипаш охладителната система сам, защото може да стане по-зле, за това се насочи към някой автосервиз, където ЗНАЯТ какво представлява охладителната система на колата ти, а не да научкват.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Проблем с охладителната система
Днес пак го гледах, тече някъде по средата. Къде точно не знам. Благодаря за пълните и точни отговори и снимките, но нищо не разбирам. Искаше ми се да се оправя сам, но вече мисля да отида в сервиз. Мисля да закарам колата в Дару кар. Знаете ли там как са цените. Ако са високи можете ли да ме насочите към друг сервиз.
Благодаря за отговорите отново. Като намеря проблема задължително ще дам feedback, но ще е другата седмица.
Благодаря за отговорите отново. Като намеря проблема задължително ще дам feedback, но ще е другата седмица.

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем с охладителната система
zafirovp написа:Днес пак го гледах, тече някъде по средата. Къде точно не знам. Благодаря за пълните и точни отговори и снимките, но нищо не разбирам. Искаше ми се да се оправя сам, но вече мисля да отида в сервиз. Мисля да закарам колата в Дару кар. Знаете ли там как са цените. Ако са високи можете ли да ме насочите към друг сервиз.
Благодаря за отговорите отново. Като намеря проблема задължително ще дам feedback, но ще е другата седмица.
Колега, ако си от София, заповядай да погледнеме колата - 0897065676 Калоян, утре (събота) също работиме и няма да проблем ако имаш възможност до към 15:00 да дойдеш ако желаеш, за да разберем какво й е на колата ти.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Проблем с охладителната система
Не съм предполагал, че ще пиша в тази тема отново. От както съм собственик на BMW този проблем не спира. Всъщност причината да се регистрирам във форума, беше именно тази тема, после разбрах, че има и други позитивни страни освен обмен на информация.
Та директно на въпроса.
Имам проблем с охладителна система. В началото капеше антифриз. После отстранихме проблема (лоша връзка) но пак продължи да губи. Реших, че е от тройкника и просто антифриза се изпарява. Частите, които съм сменил с нови са - радиатор, разширителен съд, термостат, тройник, гарнитура на глава. Прегледал съм цялата система за течове и не намерих никакви. Колата няма проблеми със прегряване, просто антифриза намаля с 200мл на 2 седмици.
Дайте някакви идеи, къде да продължавам да търся?
Официалните сервизи предоставят ли диагностика на охладителна система и в какво се състои тя? Колко струва? (Притеснява ме да не я занеса в Дару Кар/Камор и да я дигнат за 5 минути за течове и да ми вземат 100 лв за нищо.
Благодаря.
Та директно на въпроса.
Имам проблем с охладителна система. В началото капеше антифриз. После отстранихме проблема (лоша връзка) но пак продължи да губи. Реших, че е от тройкника и просто антифриза се изпарява. Частите, които съм сменил с нови са - радиатор, разширителен съд, термостат, тройник, гарнитура на глава. Прегледал съм цялата система за течове и не намерих никакви. Колата няма проблеми със прегряване, просто антифриза намаля с 200мл на 2 седмици.
Дайте някакви идеи, къде да продължавам да търся?
Официалните сервизи предоставят ли диагностика на охладителна система и в какво се състои тя? Колко струва? (Притеснява ме да не я занеса в Дару Кар/Камор и да я дигнат за 5 минути за течове и да ми вземат 100 лв за нищо.
Благодаря.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем с охладителната система
Лошо брат
Положението е следното , или имаш теч който не го виждаш и капе някъде от където се изпарява или влиза в цилиндрите , което води отваряне на мотора. как работи колата , пуши ли бяло , с кой мотор е , защото в първия пост на темата от преди година си писал , че е М43В16 , а от профила ти чета за М42В18? Кой от двата?

- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Проблем с охладителната система
Тогава си мислих, че карам м43, а всъщност съм с м42б18. Вода в цилиндрите няма как да влиза, в три сервиза е проверено и съм сменил гарнитурата на главата за да се презастраховам, така че това е на 100% невъзможно.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем с охладителната система
zafirovp написа:Тогава си мислих, че карам м43, а всъщност съм с м42б18. Вода в цилиндрите няма как да влиза, в три сервиза е проверено и съм сменил гарнитурата на главата за да се презастраховам, така че това е на 100% невъзможно.
Не си мисли така. Главата шлайфа ли я като си я прегрял?Изгорелите газове замервани ли са сега? Колко км. си минал от ремонта , след 1500км. донатегна ли главата? Това е на-кофти сценария свързан с повторно разглабяне , дано да не е това. Другото е да тече от към купето и да не се вижда , да се стича и да капе на генерацията и от тамда се изпарява. Но ще се изпарява когато е топла , презостаналото време трябва да мокри някъде от долу.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем с охладителната система
vanchov написа:zafirovp написа:Тогава си мислих, че карам м43, а всъщност съм с м42б18. Вода в цилиндрите няма как да влиза, в три сервиза е проверено и съм сменил гарнитурата на главата за да се презастраховам, така че това е на 100% невъзможно.
Не си мисли така. Главата шлайфа ли я като си я прегрял?Изгорелите газове замервани ли са сега? Колко км. си минал от ремонта , след 1500км. донатегна ли главата? Това е на-кофти сценария свързан с повторно разглабяне , дано да не е това. Другото е да тече от към купето и да не се вижда , да се стича и да капе на генерацията и от тамда се изпарява. Но ще се изпарява когато е топла , презостаналото време трябва да мокри някъде от долу.
Какво да й донатяга на главата?
- Challenger
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: atlantis blue
Re: Проблем с охладителната система
от 3 години го имам този проблем... единствено ми остана да сменя задния тройник .. всичко що е пластмаса е сменено ... и си губим по малко течност ... никога не е загрявала, за прегряване да не говорим ... парно си имам ... и от никъде не личи да сълзи/тече антифриз ...
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Проблем с охладителната система
Дова за донатягането съм го чувал. Проблемът е, че все пак трябва да се разглоби всичко. Главата е шлайфана, монтирана е правилно.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем с охладителната система
zafirovp написа:Дова за донатягането съм го чувал. Проблемът е, че все пак трябва да се разглоби всичко. Главата е шлайфана, монтирана е правилно.
Няма такова нещо като донатягане на главата.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Проблем с охладителната система
ekcta3uto написа:zafirovp написа:Дова за донатягането съм го чувал. Проблемът е, че все пак трябва да се разглоби всичко. Главата е шлайфана, монтирана е правилно.
Няма такова нещо като донатягане на главата.
След разглабяне на една цилиндрова глава за смяна на гарнитура и след като се сглоби главата се стяга с нови болтове на определени килограми за всяка една кола. След сглабянето като се направи пробег от 1000 - 1500км. болтовете на главата се донатягат.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани