Пълнене на виско BEHR (520i М52)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от bobixaka » 30 Мар 2013, 22:47

Здравейте, съфорумници,
Днес си правих експерименти с виско съединителя и бих искал да споделя резултата с вас.
Четох насам натам за тези виско съединители и общо-взето няма какво да му се развали на това нещо.
Вътре има силиконово масло и дискове, няма нищо което се трие или износва и не виждам смисъл от купуване на ново и хвърляне на излишни 200лв.
Та... направих следното... купих си силиконово масло с вискозитет 10 000 cst (може и по-тънко, това е доста гъсто и перката върти като реактивен двигател :))

Ето и малко снимки на процедурата стъпка по стъпка:
1. Сваляте виското от самата перка, като си маркирате с отвертката една линийка положението му, за да може да си го върнете после на същото място.
Изображение

2. После натискате биметалната пластина в единия край силно и с една тънка отвертка избутвате пластината за да се плъзне в страни (НЕ Я ОГЪВАЙТЕ!):
Изображение

3. След това вадите скобата, която държи маншона:
Изображение

4. После вадите иглата в средата:
Изображение

5. После махате маншона:
Изображение

6. Нагрявате цялото виско във фурна, печка, скара или пистолет за горещ въздух:
Изображение

7. Пълните със силиконовото масло колкото може да събере, пак нагрявате, пак пълните и така няколко пъти, докато спре да поема масло.
Голяма играчка е, трябват часове и много, мнооооого търпение, защото през тая малка дупчица маслото се точи супер бавно.

8. Сглобявате всичко и се радвате на чисто новото си виско :)
Изображение

Най-вероятно никога няма да откаже това виско, вечно ще върти перката с достатъчна сила. :):):)
Край на проблемите!
38876

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от anzak » 30 Мар 2013, 23:00

тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от gentata » 30 Мар 2013, 23:08

А има една тънкост че виското (ако е здраво) е зацепено до около 3-4000об/мин., като след това трябва да започне да преплъзва. В противен случай при около 5-6000об/мин има голяма вероятност перката да се пръсне от центробежната сила и като се случи това има много интересни теми за последствията. Като пример смяна капак, радиатори, въздуховоди, водни помпи, ремъци и т.н., които като ремонти многократно ще превишат 200-та лева за ново виско.
:driving:
Последна промяна gentata на 01 Апр 2013, 18:01, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от M10 » 30 Мар 2013, 23:22

bobixaka написа:Най-вероятно никога няма да откаже това виско, вечно ще върти перката с достатъчна сила. :):):)
Край на проблемите!

Ако това е проблема, премахни го и направи един твърд фланец от помпата до перката :mhihi: Доказало се решение през десетилетията. Е че точи напразно мощност, охлажда прекалено и тн не е толква важно, нали върти :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от stormrider » 30 Мар 2013, 23:56

" Очите му,отнели
и до края на своя живот,
осъден бил да страда
от слепия народ...."-край на цитата
С много любов към децата!

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от boksioraE39 » 31 Мар 2013, 1:11

anzak написа:тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...


Я сподели какъв ще е филма?!
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от cod-cdbp » 31 Мар 2013, 1:27

boksioraE39 написа:
anzak написа:тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...


Я сподели какъв ще е филма?!


3 години никакви грижи 8)
Проблема е като се скапе лагера ;)
Друг е въпроса колко е пипкава пластинката и как се настройва :kuku:
Изобщо не препоръчвам интервенцията, не за друго, а за да няма после сърдити и обидени с подбит капак, скъсани ремъци и други проблеми ;)
Изображение

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от boksioraE39 » 31 Мар 2013, 1:50

Питам защото преди доста време съм гледал процедурата на живо и въпросното Е34 вече сигурно 4-5-години се кара без проблем и за тва тоя с филмите ми е интересно к'во ще каже сега...
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от Chapai » 31 Мар 2013, 9:12

От 5 години карам с пълнено виско. Най-напред поради липса на друго масло го бях напълнил с масло за диференциала. Обаче по малко го изхвърляше - едно пълнене изкарваше една година. Сега съм го напълнил с някакво по-гъсто силиконово масло което го ползват при шевните машини - става втора година и няма проблем. По някога тествам състоянието на виското като го завъртя с ръка при загасен двигател - то си проличава дали се върти свободно или се замисля. Дори и тази "биметална" пластина съм я заменил от самото начало с изрязяна подобна от гъвкава шпатула. Проблема е да се намери подходящото масло... Вярно, че идеята не е за този форум предвид становището "БМВ караш а пари нямаш" (нещо подобно съм чел безброй пъти из форма), ама когато се появят такива ще си купя хеликоптер.

Да допълня, че не съм съгласен с метода на пълнене описан по-горе. Това пълнене "до горе" ми се струва прекалено. Аз го пълня със спринцовка както си е монтирано и в този случай при 50% пълно протича през отвора.
Последна промяна Chapai на 31 Мар 2013, 9:36, променена общо 1 път
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от boksioraE39 » 31 Мар 2013, 9:36

Ми то реално тогава не трябваше да ги има темите:
Ремонт на таралежа Е39
Смяна на изгорели диоди за стопове Е39
Рециклиране на рейки,предници и т.н
Това че си намерил решение за нещо и не пръскаш пари не те прави цървул. :)
Както казах по темата на въпросната кола нито е изтичало маслото нито нищо,щом стигна почти до Новосибирск... :mhihi:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от meha » 31 Мар 2013, 9:39

Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!

Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Изображение

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от boksioraE39 » 31 Мар 2013, 9:41

meha написа:Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!

Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!


Много си прав че човека се е постарал и подробни снимки да сложи но "тузарите" трябва да се включат.. :)
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от mad_presley » 31 Мар 2013, 11:01

Евала за ентусиазма колега :!: :!: :!:

Важно!!! Тва не го препоръчвам на колегите с М62 двигатели, защото там нещата с въското са малко по-различни. В смисъл силикона вътре е с вискозитет за по-вискоки температури. Както можете да видите в realoem, виското за М62 двигател си е само за М62 и не става за други двигатели. А и при 102 до 107*С работа на двигателя, си трябва читаво виско :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от cod-cdbp » 31 Мар 2013, 14:50

Всъщност аз не съм съгласен с колега Пресли, защото единствената разлика е точно в биметалната пластинка, според мен.
Тя играе ролята на термостат - отваря и затваря циркулацията на маслото вътре, при зададена температура.
Имах някъде по компютъра докумети с напречен разрез на виско, кое как и тн.
Колкото до маслото - да трябва да е силиконово, както спомена колегата, визкозитета не е най-решаващото нещо, но е доста съществен.
Феновете на Порше (за тия дето мразят циганииките по БМВ-тата, поздрави), на запад са си го направили същия тюнинг с такова масло за Тойота - Toyota silicone oil, part number 08816-03001. Маслото е точно за виско съединител.
За колега който е махнал пластинката - върни я, защото без нея е постоянно зацепено, а с друг предмет може и да не е зацепено изобщо.
Избощо, както казах - играта е в пластинката, заради което силно не препоръчвам да си играе кой да е с виското, заради риска от прегряване. 8)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)

Мнение от bobixaka » 31 Мар 2013, 15:20

Хайде сега и аз малко да се включа в дискусията :)
Мерси за коментарите, както положителните, така и отрицателните.
Най-важното, което искам да споделя е, че перката НЕ Е ЗАЦЕПЕНА НА 100%!!!!
Силиконовото масло позволява определена степен на "приплъзване" на дисковете вътре във виското!
Тоест при 6000 оборота/мин. перката няма да се върти с толкова, а с доста по-малко защото силиконовото масло не "залепва" дисковете!
По-опасно е да се зацепи на 100%, както казват някои, да се направи фланец и перката да е на 100%... НИКОГА НЕ СЕ ПРАВИ ТАКА!!!
Ако зацепиш перката на 100% тя ще се пръсне и ще ти пробие капака, радиатора и всички възможни поразии ще направи :)
Пълненето с масло е вариант, с който правиш съединителя на перката зацепен на определен %, примерно 50%.
Когато двигателят върти с 6000 оборота./мин. перката ще върти с 3000 оборота/мин. и НЯМА ДА СЕ ПРЪСНЕ!
38876

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook