Малко Upgrade в моята кола.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от valeri_86_ » 25 Мар 2013, 10:57

:yes: :clap: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от baitun » 25 Мар 2013, 18:53

Пробвай със страничните бутони, те променят късото м/у пиновете, ще измислиш нещо :yes:
Последна промяна baitun на 25 Апр 2013, 11:31, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 25 Мар 2013, 18:59

Пробвах, но двата бутона са на общо захранване. Може да се направи централният плафон да светва при отключване, отваряне на врата и когато се загаси колата, а двата крайни плафона да се свържат към постояни +12V и да могат да се включват по всяко време. Свързане по този начин означава, че задните плафони ще светят единствено и само когато свети централния плафон.
Варианта за работа като при Е36 изисква допълнително електроника.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от baitun » 28 Мар 2013, 19:11

Даа, задните плафони светят с централния. Още едно въпросче относно темпомат на бензинова кола-може ли да взема мултифункцията от трилъчев волан от е46, да я монтирам на трилъчевия от е36 и да се свърже така, че да се управлява темпомата от волана, като темпомата е от е36

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 28 Мар 2013, 22:58

baitun написа:Даа, задните плафони светят с централния. Още едно въпросче относно темпомат на бензинова кола-може ли да взема мултифункцията от трилъчев волан от е46, да я монтирам на трилъчевия от е36 и да се свърже така, че да се управлява темпомата от волана, като темпомата е от е36


Можеш да вземеш бутоните от вплан от Е46, но ще ти трябва и лентовия кабел. Ефектът от тази операция клони към нула, защото няма да можеш да управляваш темпомата от Е36.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от shiko » 30 Мар 2013, 17:53

на 325тдс съм с волан от е39 с мултифункция и автопилота ми работи от волана. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от Cosworth » 31 Мар 2013, 0:53

shiko написа:на 325тдс съм с волан от е39 с мултифункция и автопилота ми работи от волана. :mhihi:

Дизела е друга бира... ;) :bang:
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от ник » 31 Мар 2013, 8:56

shiko написа:на 325тдс съм с волан от е39 с мултифункция и автопилота ми работи от волана. :mhihi:

Колега би ли обяснил как подкара автопилота ,има ли допълнителни интервенций, и всички функций ли работят,Благодаря!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 31 Мар 2013, 10:37

shiko написа:на 325тдс съм с волан от е39 с мултифункция и автопилота ми работи от волана. :mhihi:


Много "обичам" такива постове, които не носят никаква полезна информация. И аз в моята кола имам много неща от Е38 и Е39, които работя, но за да стане ясно кое как се свързва, написах тази тема.
Ако искаш да споделиш как си реализирал идеята за мулти волан в Е36 325tds, който да работи без доопълнителни модули, просто го опиши, но с постове от сорта "Аз имам ..... и при мен работи" не ми пълнете темата.

Cosworth написа:
shiko написа:на 325тдс съм с волан от е39 с мултифункция и автопилота ми работи от волана. :mhihi:

Дизела е друга бира... ;) :bang:


Така е и точно поради тази причина при монтиране на мулти волан в Е36 с дизелов двигател нещата са по-сложни :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от baitun » 31 Мар 2013, 17:50

Има начин М мултиволан от е39/предполагам от кола 97г., на която лентовия кабел е на волана, а не на кормилния прът/ да се сложи на е36 и да се управлява от него темпомата. Само не знам има ли разлика в компютърния модул и актюатора на е36 и е39. Има разлика с една цифра в модулите и се управлява с I-bus при е39, не знам ако се смени модула за управлението без актюатора дали ще станат нещата.
схема темпомат е39.jpg

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... o-a-96-E36
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... l-Controls
http://www.youtube.com/watch?v=KlAwaEi_dSY
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна baitun на 24 Апр 2013, 8:29, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 31 Мар 2013, 19:38

При бензиновите Е36 няма проблем да се вземе всичко от Е38 или Е39, че дори и от Е46 и да се монтира в Е36. Вземат се всички модули, кабели и букси и нещата се получават. Въпреки това винаги има 1% вероятност да не заработи темпомата, аз лично съм участвал в едно такова окабеляване и повярвайте нищо не тръгна.
Понеже обещах на колегата да му помогна да подкара темпомата, сега съм му намерил части, всичките свалени от един автомобил, които бяха 100% работещи преди демонтажа. Остава да се хванем една събота и да оправим нещата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от shiko » 31 Мар 2013, 19:57

както знаете лосчето за темпомата на е36 подава различно съпротивление на единия от кабелите/не се сещам по цвят/ към маса-тоест единия кабел се свързва към маса а на другия се измерва различно съпротивление в зависимост на каде е бутнато лосчето.измерват се необходимите съпротивления и си правиш нова платка на бутоните на волана с необходимите съпротивления и си готов :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 31 Мар 2013, 20:47

shiko написа:както знаете лосчето за темпомата на е36 подава различно съпротивление на единия от кабелите/не се сещам по цвят/ към маса-тоест единия кабел се свързва към маса а на другия се измерва различно съпротивление в зависимост на каде е бутнато лосчето.измерват се необходимите съпротивления и си правиш нова платка на бутоните на волана с необходимите съпротивления и си готов :yes:


Това съм го написал преди 20 поста и съм сложил снимки в темата. При този начин на реализация остава въпроса след като си направиш новата платка какво се случва с другите бутони, които управляват радиото? Цялата електроника е в десните бутони, ако я махнеш левите бутони няма да могат да се иползват за аудиото.
Идеята е да се направи волан от Е38, Е39 и Е46 да работи в Е36 tds plug&play.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от shiko » 31 Мар 2013, 21:33

има начин да се направят и бутоните за радиото да работят,но не съм се занимавал че нямам такова радио под ръка.там нещата са същите-различните съпротивления испълняват различни команди.тази платка която я сваляш от десните бутони я свързваш някаде външно по колата-пускаш 12 волта,маса,закачаш ibus шината за касетофона и по един кабел подаваш извода по който излизат съпротивленията от бутоните за радиото и готово.иначе оригинално като на е39 например няма как да стане автопилота защото софтоера е съвсем друг.говорех с един колега който прави чиповете на компютъра/tuning/и каза че е малко сложничко да се направи.но като има и друг вариант не виждам смисъл да се мъча да откривам топлата вода.при мен автопилота си работи перфектно и всичките функции. :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от ник » 01 Апр 2013, 9:41

А с компютър(DDE 2,2) от Е39 или Е38 няма ли да е още по-лесно да се подкара темпомата!!!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook