Температура на двигателя
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- M5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Възможно е неговото да не е много в час,затова да вдига температура.Но е факт,че не вдига повече от 102 градуса на място.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
Колеги, дали температурата варира именно в зависимост дали двигателя е с един, два ваноса или без? Всъщност има ли е39 без два ваноса?
При мен случая е следния(колата не е е39, но е с M52B20TU) - нормално каране да кажем с около 100км/ч - държи 100/101 градуса. Като вкарам в обороти и понастъпя, започва да пада. На място също я държи по-ниска. Говорим за сегашното пролетно-зимно време. Преди две седмици обслужвах колата и смених и антифриза. Тогава се задълбах и в менюто. Преди една две години като бях мерил за последно не мисля, че в движение вдигаше над 98-99 градуса...
Мнения относно моя случай...?
При мен случая е следния(колата не е е39, но е с M52B20TU) - нормално каране да кажем с около 100км/ч - държи 100/101 градуса. Като вкарам в обороти и понастъпя, започва да пада. На място също я държи по-ниска. Говорим за сегашното пролетно-зимно време. Преди две седмици обслужвах колата и смених и антифриза. Тогава се задълбах и в менюто. Преди една две години като бях мерил за последно не мисля, че в движение вдигаше над 98-99 градуса...
Мнения относно моя случай...?
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Зацапан радиатор.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
минах с компресор и водоструйка - наистина имаше много мърсотия, вкл. между двата радиатора, но в крайна сметка - без резултат...
Термостатът по номер го гледах, че отваря на 97, значи реално би трябвало да съм на 97-98 градуса.... а съм +4 градуса нагоре. Виското ли е в крайна сметка според вас... ?
Термостатът по номер го гледах, че отваря на 97, значи реално би трябвало да съм на 97-98 градуса.... а съм +4 градуса нагоре. Виското ли е в крайна сметка според вас... ?
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
В крайна сметка не оставих нещата така. Смених водната помпа(от пластмасовите беше) и сега съм на 97 градуса(на колкото отваря термостата) при същите условия. 

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Ти метална ли сложи?
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
метална сложих...
Пластмасовата перка не се произвежда от 2003-та година и то си има причина за това. Моята не е работила както трябва, след като не е държала оптималната температура. Било то приплъзвала или като цяло нещо по геометрията й да се е променило.
Нормалното е температурата да се колебае около стойността, при която отваря термостата, а не да я подминава с няколко градуса в най-добрия случай. Това са моите разбирания. Двигателя няма да даде фира от няколкото градуса в плюс, това е ясно, но като знам, че нещо не е ОК, не мога да се наслаждавам на колата.
п.п реално обаче доста двигатели са дали фира заради пластмасовата перка, точно затова я спират от производство.
niki81vd написа:И с пластмасова и с метална, темперетурата не би трябвало да варира, при положение , че помпите са здрави. Тази която свалих беше метална, а в момента съм с пластмасова, разлика няма.
Темперетурата не преминава ли над 105 градуса всичко е нормално, поне за бензина.
Пластмасовата перка не се произвежда от 2003-та година и то си има причина за това. Моята не е работила както трябва, след като не е държала оптималната температура. Било то приплъзвала или като цяло нещо по геометрията й да се е променило.
Нормалното е температурата да се колебае около стойността, при която отваря термостата, а не да я подминава с няколко градуса в най-добрия случай. Това са моите разбирания. Двигателя няма да даде фира от няколкото градуса в плюс, това е ясно, но като знам, че нещо не е ОК, не мога да се наслаждавам на колата.
п.п реално обаче доста двигатели са дали фира заради пластмасовата перка, точно затова я спират от производство.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
100+ градуса не е нормално при разтоварен двигател и добро обдухване на радиатора. Има си причина и това е от важните неща, на което човек трябва да обърне внимание. Иначе и аз съм на мнение, че повече трябва да се кара, отколкото прави.
Ако бмв искаха колата да работи на 101 градуса, щяха да направят термостата на толкова
Примерно при 4 цил. тройки е46 бензин, термостата е на 105 ако не се лъжа и толкова и държат.
Ако бмв искаха колата да работи на 101 градуса, щяха да направят термостата на толкова

Примерно при 4 цил. тройки е46 бензин, термостата е на 105 ако не се лъжа и толкова и държат.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
sub_eleven написа:100+ градуса не е нормално при разтоварен двигател и добро обдухване на радиатора. Има си причина и това е от важните неща, на което човек трябва да обърне внимание. Иначе и аз съм на мнение, че повече трябва да се кара, отколкото прави.
Ако бмв искаха колата да работи на 101 градуса, щяха да направят термостата на толкова![]()
Примерно при 4 цил. тройки е46 бензин, термостата е на 105 ако не се лъжа и толкова и държат.
Колега какво разбираш под натоварен режим?
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
разбирам да изкачваш примерно от Ботевград към София до последния тунел.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Температура на двигателя
Имаше преди друга тема за температурите на мотора, по-назад във времето.
Като цяло конкретно температурата зависи от натоварването и режима на мотора... Точно това изкачване от Ботевград ще ти го кача с температурна разлика до 4-5 градуса в зависимост от режима на мотора /дизел, надявам се в добро здраве
/... Обаче ако водната помпа е в кондиция се вижда тази разлика, иначе нещата се поизравняват в горните цифри.
Съшо така не трябва да се забравя, че водната помпа и термостата са си консуматив. Също както сменяте масла и филтри, сменяйте и тях от време на време
Като цяло конкретно температурата зависи от натоварването и режима на мотора... Точно това изкачване от Ботевград ще ти го кача с температурна разлика до 4-5 градуса в зависимост от режима на мотора /дизел, надявам се в добро здраве

Съшо така не трябва да се забравя, че водната помпа и термостата са си консуматив. Също както сменяте масла и филтри, сменяйте и тях от време на време

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Температура на двигателя
Аз мисля,че ако се гледа температурата в задръстване е по натоварен режим за двигателя,от колкото ако се движите.Така че е нормално колата на място да държи по-висока температура! 

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Температура на двигателя
Nasko_325TD написа:Аз мисля,че ако се гледа температурата в задръстване е по натоварен режим за двигателя,от колкото ако се движите.Така че е нормално колата на място да държи по-висока температура!
ако всичко по охлаждането ти работи, както трябва - да.
- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Температура на двигателя
Скоро имах въпрос и никои не ми отговори.Надявам се във тази тема някой да ми каже дали е нормално това.....
Колеги днес сръчках колата 2 3 пъти до 100 и после почти до 0км. Два три пъти така и забелязох че температурата ми достигна 98 градуса.Виското се чу но ме беше страх да пробвам още така за да видя дали ще качва още температурата.По принцип като си я карам градско нормално без такива до дупка мотора си държи 93 градуса без значение задръстване или си се движа.Забелязал съм че и по баир двига малко градусите но са били малки а незнам дали ако почна да изкачван нещо по сериозно като някои проход какво ще се случи а и във градски условия няма каде да я тествам.Миналото лято като ходих до Софиа и външтната температурата беше 38 градуса и при около 160 също си държи 93 градуса но във един момент един мерцедес ме подразни и се почна.. На около 210 забелязох че температурата на мотора стигна 108 градуса и върнах педала а мерцедеса продължи да си пере напред.Според вас имам ли проблем със охлаждането?А и според мен не е нормално при опит за достигане на максимална скорост да скача над 100 градуса но това се надявам вие да кажете.Иначе стрелката ми никога не е минавала средата но просто като видя и такива градуси спирам да и давам гас и незнам дали тва не е причината да не е прегряла.Радиаторите ми ги чистиха около септември месец затова мисля че още са чисти.
Колеги днес сръчках колата 2 3 пъти до 100 и после почти до 0км. Два три пъти така и забелязох че температурата ми достигна 98 градуса.Виското се чу но ме беше страх да пробвам още така за да видя дали ще качва още температурата.По принцип като си я карам градско нормално без такива до дупка мотора си държи 93 градуса без значение задръстване или си се движа.Забелязал съм че и по баир двига малко градусите но са били малки а незнам дали ако почна да изкачван нещо по сериозно като някои проход какво ще се случи а и във градски условия няма каде да я тествам.Миналото лято като ходих до Софиа и външтната температурата беше 38 градуса и при около 160 също си държи 93 градуса но във един момент един мерцедес ме подразни и се почна.. На около 210 забелязох че температурата на мотора стигна 108 градуса и върнах педала а мерцедеса продължи да си пере напред.Според вас имам ли проблем със охлаждането?А и според мен не е нормално при опит за достигане на максимална скорост да скача над 100 градуса но това се надявам вие да кажете.Иначе стрелката ми никога не е минавала средата но просто като видя и такива градуси спирам да и давам гас и незнам дали тва не е причината да не е прегряла.Радиаторите ми ги чистиха около септември месец затова мисля че още са чисти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани