Boys, май направих беля...дайте малко идеи

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 21.03.2002

Boys, май направих беля...дайте малко идеи

Мнение от inserta » 08 Сеп 2003, 13:33

Оня ден преди да тръгна на път си проверявах (доливах) маслото и съм забравил да сложа капачката.В резултат на това съм карал около 400 км без капачка и около 1.5 л са били изхвърлени навън и омазан двигателя ;-(.
Обаче как разбрах - по едно време спрях да пия кафе и като рекох да тръгвам - не пали..Не зная дали някаква защита е сработила или какво, но като налях масло до нормалното ниво и запали от раз. След около 100 км обаче пак спирах да погледна дали няма някакви други поражения и пак не иска да запали докато е горещ.Чак след 10-15 мин като се поохлади и запали от раз.
А освен всичко това забелязах че на 2-3 пъти при около 3000 об.
ми придръпна малко,което не е правила преди.
Та се чудя дали не съм окотил нещо ?
Колата е 318 -ка с с М10 (1984-а год).
press ctrl-alt-del to continue ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 08 Сеп 2003, 15:10

Имам представа каква може би е била причината двигателя да не иска да запали. Твоя мотор събира около 4 литра масло (?), ти казваш че си загубил около 1,5л...когато се опитваше да запалиш обърна ли внимание с приблизително какви обороти се въртеше коляновия вал (имам в предвид въртеше ли се по-трудно, с по-ниска честота, отколкото се върти обикновено на стартер)? Ако оборотите са били по-ниски причината е следната: маслото не само маже триещите се части, но и отнема част от топлината (охлажда ги)...ако маслото е било под мин. граница мазането на бутална група и цилиндъра не е било достатъчно, което е довело до увеличаване на температурата; понеже буталото е от алуминиева сплав, а цилиндъра от стомана (или чугун) то се разширява повече (по-точно по-бързо и повече) от цилиндъра и по този начин се намалява хлабината между тях (монтажната хлабина е около 0,05-0,06мм) и триенето се увеличава, а оттам и за завъртането на коляновия вал е необходим по-голям въртящ момент, т.е. стартера трябва да отдаде по-голяма мощност. Оставяш двигателя малко да се охлади (както ти каза 10-15 минути), температурата на детайлите се понижава, те си възвръщат предишните размери и нормалната работна хлабина и бръъм...мотора пали. Няма никаква защита или нещо такова - ако двигателя е студен може да запали и с нафта вместо масло!!! (...не опитвайте това у дома си...по-точно на колата си)...аз това съм го виждал на двигател на КамАЗ в АРП-то на гара искър...леле как скърцаха лагерите, нещо страшно беше...надявам се да съм ти бил полезен!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 21.03.2002

да благодаря

Мнение от inserta » 08 Сеп 2003, 15:19

отговора ти изглежда технически достоверен.
Да наистина двигателя събира общо 4 л. масло.
Но мен също ме интересува дали не е станала беля като се има в предвид че съм карал поне 200 км с по малко от необходимото количество (когато открих че съм без капачка маслото беше доста под чертата за мин.) .
А освен това вторият път когато не успя да запали беше вече на около 100 км след като му бях долял масло колкото си му требе.
Тогава вече е необяснимо нежеланието да запали и пак да го чакам да изстине ;-)
press ctrl-alt-del to continue ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 08 Сеп 2003, 15:29

Ами приятелю, какво повече да ти кажа...проблема с паленето съществува ли още? Ако съществува търси причината и другаде, например в горивната уредба, защото ти спомена и за някакво придърпване...или в запалителната може нещо да не е съвсем наред. Единственото усложнение, което може да си създал, карайки без масло, е да си износил двигателя за 200км все едно си минал 2000-3000км, което сам се сещаш, че въобще не е хубаво...затова по-честичко отваряй капака на иначе прекрасния автомобил...и затваряй капачката на маслото :wink:

viper
Аватар

Мнение от viper » 08 Сеп 2003, 18:30

М10 от 1.5л масло по малко не се плаши. Масларката я изпуснах веднъж почти до суха пръчка. Грижи НЕМА!!! :lol:
Куцуза е някъде другаде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 583
Регистриран на: 17.08.2002
Местоположение: BULGARIA
Пол: Мъж
Кара: e30 320i

здр

Мнение от KEVIN-30 » 08 Сеп 2003, 22:37

здр
и аз направих тази беля преди 1 година.Наистина трудно пали колата,двигателя ми събира 4,300 масло,но при мен нямаше изплискване на масло по двигателя.Приблизително 2 мм. над МИН. на 6теката ми светва Б.КОМПУТЪР4ЕТО .но доло на таблото немие светвала лампата за МАСЛО.Невярвам не6то даси загазил с двигателя
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 09 Сеп 2003, 13:50

Ima edin klapan za recirkulacija na gazovete v kutijata na razpredelitelnija val, kojto e svyrzan sys smukatelnija manifold i syotvetno osigurjava njakakyv vakuum tam, az bez da zatvorja kapachkata vyobste ne uspjah da zapalja, ne znam ti kak si uspjal! :shock:
p.s. sorry za latinicata, no ne sym na moja komputer :?


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 09 Сеп 2003, 18:35

не е от недостиг на масло, даже и да няма на пръчката пак си варви без грижи (което е около -2литра) :lol: и аз знам от личен опит...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 19.01.2003
Местоположение: Смолян

Мойта е същата

Мнение от bakalov » 10 Сеп 2003, 19:05

Мойта кола (майче) е същата и ви казвам, че без капачката на маслото не ще да запали, пък, като я махна, докато работи, двигателя гасне... Така че е странно, как е вървяла стотици километри без капачката...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 10 Сеп 2003, 19:19

трябва да свали6 и по4исти6 дистрибуторната капа4ка и палеца,преди това извади лулите на све6тите и погледни и тях

това изплискано масло е омазало си4ко на около мини го на една пруструика и ако не стане из4исти капа4ката

с тия прахуляци и маслото като залепне и искрата идва когато и скимне , това води до придърпване, и трудно палене !!!

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook