Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Даунсайзинг - реални ползи
steeN написа:п.с. сега гледам, че мартото е пуснал същото, само че моя линк е оригиналния източник. не знам защо отхвърля това, което е казал драйвингод, защото на графиката няма как да видиш лага, освен може би първоначалното развъртане, но това е няма връзка с лага. едното е spool другото е lag.
Естествено че графиката не показва нищо свързано с response, тя така или иначе се снема при пълно натоварване. Тоя линк го пуснах заради следния цитат в него:
Това е масовото разпространено мнение за N55 vs N54 и гледам след мен се появиха и други линкове-потвърждение.The new engine, the N55, is different from the N54 in that it uses only one larger turbocharger in place of the N54′s two smaller turbos. To keep lag to a minimum, BMW used a twin-scroll turbo and its Valvetronic throttle-less, variable-valve-lift system. On the street, after driving N54 and N55 cars back to back, it’s definitely safe to say that the N55 suffers from even less turbo lag than the N54 did. And that engine set the benchmark.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Като цяло производителите се стремят да оптимизират ниските обороти където е по-голямата част от карането.
Е да , може да погледнеш пак графиките от 1ва страница , където се вижда от колко време БМВ , правят това нещо и без турбо . А обороти под 1700 не мисля че се ползват често в ежедневието , дори може да се каже че взривен торг на 1200 оборота при определени условия е нежелан - мокро,хлъзгаво,сняг .
The new engine, the N55, is different from the N54 in that it uses only one larger turbocharger in place of the N54′s two smaller turbos. To keep lag to a minimum, BMW used a twin-scroll turbo and its Valvetronic throttle-less, variable-valve-lift system. On the street, after driving N54 and N55 cars back to back, it’s definitely safe to say that the N55 suffers from even less turbo lag than the N54 did. And that engine set the benchmark.
Първо аз вярвам повече на хора като Сашо (драйвингод) които познавам и знам че нямат никаква изгода да говорят неистини и второто и по-важно - някак не се връзва по-яката технология - спуулване на по-ниски обороти , повече коне на диното (демек прикрити) , по-добър риспонс , по-добър РАЗХОД ... всичко това да не се ползва в is моделите (1M,335is,Z4is който както знаем си е наследник на З4М и пряк конкурент на ТТ РС). Това за тунинга и по-добрата пригодност не минава , защото имаме засилване с едва
6-7%

- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Ти познаваш Сашо а пък аз - не. Неговото мнение за масата потребители е просто едно от многото из авто-форумите. И със сигурност не е единственото авторитетно. Чисто статистически един елементарен google search казва че N55 има по-малко лаг сравнено с N54. Стария двигател що се ползва в 1М и is моделите може да има хиляди причини. Едва ли изобщо е свързано с лага и единствено можем да си спекулираме с кухи теорий тука ... поне докато N55 не го измести напълно което неминуемо ще се случи. Например M135i е представител от новата M-Performance серия, (уж) позиционирана по-високо от is и e с N55.
А, и тук на няколко пъти се спомена че BMW пести разходи за сметка на лаг. Не съм сигурен дали N55 е по-евтиният двигател хич. Може да има само едно турбо, но за сметка на това е с valvetronic, twin-scroll и директно впръскване. Не съм виждал калкулация на BMW разбира се, но това са все технологий които не са никак евтини...
А, и тук на няколко пъти се спомена че BMW пести разходи за сметка на лаг. Не съм сигурен дали N55 е по-евтиният двигател хич. Може да има само едно турбо, но за сметка на това е с valvetronic, twin-scroll и директно впръскване. Не съм виждал калкулация на BMW разбира се, но това са все технологий които не са никак евтини...

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
А, и тук на няколко пъти се спомена че BMW пести разходи за сметка на лаг. Не съм сигурен дали N55 е по-евтиният двигател хич. Може да има само едно турбо, но за сметка на това е с valvetronic, twin-scroll и директно впръскване. Не съм виждал калкулация на BMW разбира се, но това са все технологий които не са никак евтини...
Да - по-скъп е . Н54 не е с директно впръскване сигурно . А гледам постоянно говориш за валвтроник - би ли споделил какво точно представлява , от кога започва да се прилага в БМВ и при кои "премиум" мотори , БМВ Е60 М5 и Е92 М3 имат ли валвтроник и тн ?
о за сметка на това е с .... twin-scroll
- мислиш ли че двойната геометрия на 1 турбина я прави по-скъпа от би-турбо мотор ?
Например M135i е представител от новата M-Performance серия, (уж) позиционирана по-високо от is и e с N55.
М135и не е позициониран по-високо от 1М или З4 35ис , най-малкото защото последното се предлага и с опция за ДКГ - специалитет специално забъркан за М пауър.
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Valvetronic, накратко няма дроселова клапа. Вместо това се управлява хода на всмукателните клапани. И да, ползва се във високия клас също, N74 във 7-ма серия, F10 M5 също го получава от тая година, М3 следва...
Подробно:
Подробно:
Източник: http://www.autoevolution.com/news/bmw-t ... 50443.htmlValvetronic, which stands for variable valve and electronic, is a BMW developed technology that allows to optimize consumption by adjusting the valve lift. The automaker says this technology will singlehandedly reduce fuel consumption by 10 percent while also offering better response.
This mainstream name that people associate with BMWs actually hides behind it a potent technology. The engine’s computers offer continuous and precise control over variable intake valve lift. This key system means that when you press the gas pedal, the software system control how much the valves open instead of a regular intake system’s throttle plate.
The system uses another set of rocker that are controlled by an electronically operated camshaft. Because this system can adjust the valves from fully opened to almost closed, the engine doesn’t need to rev as much to increase the load.
Valvetronic was first introduced in 2001 on the 316ti 3-Series model and was primarily used on mass market naturally aspirated motors, like the N42 straight-4 and N52 straight-6. However, it was not used on the twin-turbo N54 straight-6. Instead, the single turbo N55 straight-6 that replaced it it in 2009 offering the same output and the N74 twin-turbo V12 in the top 7-Series were made the switch to Valvetronic. After that, the technology was of course not only in BMW’s big cars, but also in the smaller turbo engines offered on the F20 1-Series.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Valvetronic, накратко няма дроселова клапа. Вместо това се управлява хода на всмукателните клапани. И да, ползва се във високия клас също, N74 във 7-ма серия, F10 M5 също го получава от тая година, М3 следва...
Премиерата на валвтроник е във Е46 318и и 316ти някъде около 2002ра година . Това е което казваш , но изглежда има причина да не се вгражда в М5/М6 от 2005та година и в двигателя на М3 от 2008ма .
Нещо малко встрани - теглото на N52B25/B30 е едва 160кг - още един плюс за този отличен мотор .
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
N54 също е с директно връскване (мисля, че това беше първия двигател на bmw с директно впръскване), това което му липсва е Valvetronic (по-ефективен на междинни натоварвания, щото няма дросел, който да прави съпротивление).
Valvetronic не може да се "върти" над 7000 оборота или някъде там (въпреки, че уж постоянно го подобряват), за това го няма в старите М. Не мисля, че самата система е кой знае колко скъпа, защото е доста проста, както и повечето неща в BMW (цената за разработката и съвсем друг въпрос).
Тук има интересно инфо...
http://wardsauto.com/news-amp-analysis/ ... not-bigger
Valvetronic не може да се "върти" над 7000 оборота или някъде там (въпреки, че уж постоянно го подобряват), за това го няма в старите М. Не мисля, че самата система е кой знае колко скъпа, защото е доста проста, както и повечето неща в BMW (цената за разработката и съвсем друг въпрос).
Тук има интересно инфо...
http://wardsauto.com/news-amp-analysis/ ... not-bigger
The better low-end torque, a peak 300 lb.-ft (407 Nm) from 1,200 rpm all the way to 5,000 rpm, also comes from the Valvetronic.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Интересно инфо наистина. Не може да не направи впечатление това:
Поредното доказателство колко са фалшиви тия стандартни тестове и за какво харчат пари авто-производителите вместо иноваций които биха били по-полезни в реалната експлоатация. Сигурен съм че намалянето на времето за достигане на раб.темп на катализатора от 14 на 5 сек е струвало милиони като разхвърляни разходи за разработка.Because 95% of test-cycle emissions are produced in the first five seconds after engine start, bringing the catalyst up to temperature faster reduces total emissions.

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Даунсайзинг - реални ползи
steeN написа:N54 също е с директно връскване (мисля, че това беше първия двигател на bmw с директно впръскване), това което му липсва е Valvetronic (по-ефективен на междинни натоварвания, щото няма дросел, който да прави съпротивление).
По спомени N53 е първият, N54 доколкото знам не е с директно. Осен ако не са насадили сега за новите модели.
Never mistake motion for action...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Е, те новите модели са си с N55. Даже от 2010-та има някои екземпляри с този мотор в Е9Х примерно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Leon написа:steeN написа:N54 също е с директно връскване (мисля, че това беше първия двигател на bmw с директно впръскване), това което му липсва е Valvetronic (по-ефективен на междинни натоварвания, щото няма дросел, който да прави съпротивление).
По спомени N53 е първият, N54 доколкото знам не е с директно. Осен ако не са насадили сега за новите модели.
Няма как... това което правят в N54 не е постижимо без директно впръскване. N53 е след него.
1 Март 2006
At the Geneva auto show, the company unveiled a new in-line 6-cylinder bi-turbo engine with direct injection and fully variable camshaft control to optimize combustion. The new bi-turbo direct-injection engine produces 306 hp and 400 Nm of torque with “low fuel consumption.”
...
The new engine also uses BMW’s High Precision Injection system. High-Precision Injection (HPI) is a lean spray-guided gasoline direct-injection technology that BMW projects will increase fuel efficiency by up to 10% in the Euro test cycle and between 5%–15% in real world driving. (Earlier post.)
http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... s_new.html
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Моето мнение не го слушайте... аз не твърдя, че е правилно, просто такова е усещането ми
А и понеже не претендирам да знам и разбирам всичко съм питал когото трябва в BMW защо се е наложило въвеждането на TwinScroll-а в новите мотори и дали наистина е по-добър и отговора се съдържа в един от предишните ми постове
Valvetronik-а нарушава допълнително респонса, защото както можете да се сетите времето за реакция на мотора на педала на газта удължава още повече, отделно както казаха преди мен не може да носи на обороти... не си мислете, че сложните системи, които измислят винаги са по-добри... защото уви днес те са мислени за икономия, а не за ефективност
И N54 е с директно впръскване и беше първия

А и понеже не претендирам да знам и разбирам всичко съм питал когото трябва в BMW защо се е наложило въвеждането на TwinScroll-а в новите мотори и дали наистина е по-добър и отговора се съдържа в един от предишните ми постове

Valvetronik-а нарушава допълнително респонса, защото както можете да се сетите времето за реакция на мотора на педала на газта удължава още повече, отделно както казаха преди мен не може да носи на обороти... не си мислете, че сложните системи, които измислят винаги са по-добри... защото уви днес те са мислени за икономия, а не за ефективност

И N54 е с директно впръскване и беше първия

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
А директното впръскване , освен усложняване на системата има ли някакви други негативи , защото някои от най-известните имена при суперспортистите доста време бягаха от директното впръскване 

- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:А директното впръскване , освен усложняване на системата има ли някакви други негативи , защото някои от най-известните имена при суперспортистите доста време бягаха от директното впръскване
Аз съм чувал, че има някакви лимити относно максималните обороти, особено при по малък брой цилиндри. Което донякъде обяснява защо не се среща при мотоциклетите примерно. При по малки мотори и трудно се събира инжектора в главата. Има нужда от бая по яка горивна помпа и била доста по сложна за настройка.
Ма това е оттук оттам....
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Няма мотивация да се слага дв в мотоциклети- там стандарти за икономия няма и някой и не ги търси нито пък желае.
Ефекта от дв също би бил минимизиран защото при мотоциклетите понеже всичко е пакетирано много компактно "нормалните" инжектори са много близо до входящите клапани така или иначе и нещата могат да се управляват прецизно така или иначе... По тази причина дори при повечето мотоциклети няма стандартно инжекторно впръскване ми е "тротъл боди" инжекцион- нещо което беше модерно при колите в началото на 80те но го забравиха за сметка на нормалния инжекцион. Е, при моторите това "допотопно" впръскване още си е живо и здраво и работи добре.
Ефекта от дв също би бил минимизиран защото при мотоциклетите понеже всичко е пакетирано много компактно "нормалните" инжектори са много близо до входящите клапани така или иначе и нещата могат да се управляват прецизно така или иначе... По тази причина дори при повечето мотоциклети няма стандартно инжекторно впръскване ми е "тротъл боди" инжекцион- нещо което беше модерно при колите в началото на 80те но го забравиха за сметка на нормалния инжекцион. Е, при моторите това "допотопно" впръскване още си е живо и здраво и работи добре.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани