термостат N52B30

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530xi N52B30
Мечтае да кара: Колело

термостат N52B30

Мнение от premium-line » 19 Мар 2013, 22:17

Днес смених термостата ,защото температурата се вдигаше над 105 градуса.Някой знае ли каква е нормалната работна температура на този бензинов двигател .

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: термостат N52B30

Мнение от IVAKDIVAK » 20 Мар 2013, 10:09

Калега прочети темата на колегата KRONOS от подфорума Е90 - Полезно за собствениците на 325i и 330i
Там доста добре е обяснено промяната на раб. температура в зависимост от режимите на работа на двигателят .

[quote][/quote] Тук малко информация за работната температура на мотора, за да не се чудите като мен защо колата не върви винаги но един и същ начин:
The heat management now permits various characteristic maps to be used as a basis for controlling the coolant pump, over and above the map thermostat. In this way, the engine control unit can adapt the engine temperature to the driving characteristics.
The engine control unit regulates the following temperature ranges:
· 112 ° C = Economy
· 105 ° C = Normal
· 95 ° C = High
· 80 C = High and regulation by the map thermostat
If the vehicle handling causes the engine control unit to detect the economical operating range Economy, the DME regulates to a higher temperature (112 C). ne In this temperature range, the engine is operated with a relatively fuel requirement. The friction inside the engine is reduced at higher temperature. The temperature increase thus favours lower fuel consumption in the low load range.
In the High and regulation by the map thermostat mode, the driver wants to use optimised power output development of the engine. To achieve this, the temperature in the cylinder head is lowered to 80 ° C. This lowering leads to a better cylinder filling, which leads in turn to an increase in engine torque. The engine control unit can now regulate a certain operating range, adapted to the relevant driving situation. This makes it possible to use the cooling system to influence consumption and performance.

п.п - В началото и аз се бях шашнал ,че е доста висока температурата ( аз съм я виждал и 112 -113 C ) но като поразпитах и разбрах че за тези мотори е нормално.Така че твятя темп. е в рамките на нормалното (105 C ) така че според мен не е било необходимо да сменяш термостата. Е поне ти остава спокойствието че е нов и в скоро време не би трябвало да очакваш проблеми с него ако е оригинален де.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: термостат N52B30

Мнение от memorex » 20 Мар 2013, 13:40

И....Оправи ли се след смяната?105 е сравнително висока но не е ненормално двигателя да достигне тази температура в определени режими ако приемем че 100 е нормалната температура.Другия въпрос е дали термостата е проблемен или ВП,ниво на охл.течност,вентилаторa и т.н

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530xi N52B30
Мечтае да кара: Колело

Re: термостат N52B30

Мнение от premium-line » 20 Мар 2013, 16:31

Термостата го смених защото даваше грешка /thermostat heater control system-open circuit/.Грешката изчезна ,но ми направи впечатление че температурата се мени около 105.После на 96,после падна под 90 и я поддържаше постоянна.Големи благодарности на колегата IVAKDIVAK за информацията.Сега е ясно защо има различни режими на темп. на мотора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 23.11.2007
Местоположение: Варна-Бургас
Пол: Мъж
Кара: '06 е60 530i & '96 e36 328i
Мечтае да кара: e60 M5

Re: термостат N52B30

Мнение от AcTePuKc » 22 Мар 2013, 21:18

Моята в топло време върви м/у 93-98 градуса,а сега е м/у 88-93 градуса.
Изображение

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook