Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Имам го този проблем от изестно време на моята E60 525i 2006-та и четейки по чуждите форуми, се оказва че май е доста разпространен сред E60-ките. След като мотора поработи няколко минути и започне да загрява, оборотите започват да падат и да се нормализират - до тук добре. Но изведнъж започва да се появява следния проблем - през напълно произволни интервали от време (на празен ход) се получават пропадаци в оборотите, мотора се усеща сякаш "подритва". Някой от вас имал ли е подобен проблем? Моите предположения са в някоя от бубините или "пикащ" инжектор?
Поздрави.
Поздрави.
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Никой ли не е имал подобен проблем?
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Колега, може да попрегледаш подраздела за Е90. Там може някой да се е сблъсквал с подобен проблем.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Ами колега направи една диагностика. От евтиното свещи и бубини , до диса клапа и мап сензор... (имам един мап в гаража) Освен това на диагностика ще ти излезнат и ламбдите и катализаторите. Може и там да светнеш 

- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Благодаря за отговорите колеги.
Значи изчетох целия раздел за E60 и E90, не видях подобен проблем. Видях един колега оплакал се от подобно нещо на своята E90-ка, но не видях крайното решение....Общо взето, идеята на форума е като искаш помощ за проблем и го решиш, да споделиш как си го решил...но явно повечето колеги не мислят така и като им се махне нещо от главата, дори не се връщат да се похвалят - как, какво и защо
Идеята ми беше дали някой не го е проболедувал този проблем, иначе се запътвам към диагностика, чакам само кабела да ми пристигне....
Значи изчетох целия раздел за E60 и E90, не видях подобен проблем. Видях един колега оплакал се от подобно нещо на своята E90-ка, но не видях крайното решение....Общо взето, идеята на форума е като искаш помощ за проблем и го решиш, да споделиш как си го решил...но явно повечето колеги не мислят така и като им се махне нещо от главата, дори не се връщат да се похвалят - как, какво и защо

Идеята ми беше дали някой не го е проболедувал този проблем, иначе се запътвам към диагностика, чакам само кабела да ми пристигне....
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Такааа
Направих диагностика с INPA-та и привидно цялата електроника изглежда да работи перфектно. Грешката която беше записал компа е само 29D2 - misfire on cylinder 6. Като ми направи впечатление само едно нещо, което вероятно е и причинителя за този пропадък в оборотите - напрежението на зареждане на акумулатора пропада под 13V точно в момента на "прихълцването" и пропадането на оборотите! Почвам да го отдавам или на алтернатора или на реле-регулатора. Някой имал ли е подобен симптом с оборотите при заминали четки на генератора или реле-регулатор?
П.С> Тази грешка, ме насочва само към бобина или свещ на 6-ти цилиндър...но ще тествам в края на седмицата.
Поздрави.
Направих диагностика с INPA-та и привидно цялата електроника изглежда да работи перфектно. Грешката която беше записал компа е само 29D2 - misfire on cylinder 6. Като ми направи впечатление само едно нещо, което вероятно е и причинителя за този пропадък в оборотите - напрежението на зареждане на акумулатора пропада под 13V точно в момента на "прихълцването" и пропадането на оборотите! Почвам да го отдавам или на алтернатора или на реле-регулатора. Някой имал ли е подобен симптом с оборотите при заминали четки на генератора или реле-регулатор?
П.С> Тази грешка, ме насочва само към бобина или свещ на 6-ти цилиндър...но ще тествам в края на седмицата.
Поздрави.
Последна промяна HELL_FIRE_ на 13 Мар 2013, 21:39, променена общо 1 път
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Колега много са ти 30-40лв за диагностика от майстор с тест на компонентите ли?HELL_FIRE_ написа:Такааа
Направих диагностика с INPA-та и привидно цялата електроника изглежда да работи перфектно. Грешката която беше записал компа е само 29D2 - misfire on cylinder 6. Като ми направи впечатление само едно нещо, което вероятно е и причинителя за този пропадък в оборотите - напрежението на зареждане на акумулатора пропада под 13V точно в момента на "прихълцването" и пропадането на оборотите! Почвам да го отдавам или на алтернатора или на реле-регулатора. Някой имал ли е подобен симптом с оборотите при заминли четки на генератора или реле-регулатора
Поздрави.

- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Това ми звучи като: боли ме оная работа днес, а жена ми и се прави секс...в тоя момент по твойта логика, вместо да намеря решение на проблема, трябва да я пратя при съседа да я оправя.
Диагностиката за 30лв. при кварталния майстор, мога и сам да си я направя. Истинската диагностика всички знаем къде е - в Бова Кар и по последни данни е 60-70лв. на час за тест на електрониката и двигателя + ходене до другия край на страната. Аз моята кола в Дарукар или Камор няма да я оставя, ако ще да ми загасне пред входа им точно и да няма къде другаде да отида. Не съм спрял никой, да ходи и да прави с колата си каквото му е на сърце и това не е и целта на темата...
Като цяло май ще се окаже бобина, така че за да е пълна темата в събота ще завъртя бобината на 6-ти с тази на 1-ви цилиндър и ако грешката стане misfire cylinder 1, работата е ясна.
Поздрави.

Диагностиката за 30лв. при кварталния майстор, мога и сам да си я направя. Истинската диагностика всички знаем къде е - в Бова Кар и по последни данни е 60-70лв. на час за тест на електрониката и двигателя + ходене до другия край на страната. Аз моята кола в Дарукар или Камор няма да я оставя, ако ще да ми загасне пред входа им точно и да няма къде другаде да отида. Не съм спрял никой, да ходи и да прави с колата си каквото му е на сърце и това не е и целта на темата...
Като цяло май ще се окаже бобина, така че за да е пълна темата в събота ще завъртя бобината на 6-ти с тази на 1-ви цилиндър и ако грешката стане misfire cylinder 1, работата е ясна.
Поздрави.
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Така, бобината на 6-ти цилиндър се оказа проблема - сложих я на първи и проблема се премести там (вижда се на диагностиката). После я преместих на втори и почнах да губя него. Проблема се проявява изключително произволно във времето, през неравни интервали от време. Самото прекъсване не е трайно, а за около 1-2 секунди, което причинява спонтанното "подритване" от страна на мотора и оборотите на празен ход, тъй като се губи искра, а компа реже подаването на гориво в камерата. Във високи обороти, се усеща на моменти някакво прекъсване, но там всички цилиндри помагат и замазват/замаскират положението. Интересното е, че тези бобини са хроничен за BMW проблем и са станали едва ли не консуматив, което е глупаво. Разсъждаваме, че проблема вероятно се дължи на голямото разстояние между електродите на фабричните свещи, което се получава след бързото "изяждане" на връхчето на централния електрод + евентуално слаба изолация вътре в бобината, поради наличието на много на брой намотки, побрани в малко пространство. Разстоянието става дори повече от милиметър и половина (т.е. пробивното напрежение се увеличава драстично), а по спецификация и текущ пробег, на свещите би трябвало да им остават около 30хил. км пробег до края на живота им (!?) Според мен, по-висока дуракоустойчивост и ефективност, немския инженер щеше да постигне, залагайки в тези модели триелектродна свещ -> по-малко разстояние между електродите, достатъчна плътност на искрата за ефективно възпламеняване и изграряне на горивото в камерата и равномерно изнасяне на централния електрод...
Новата бобина от Камор ауто е 95лв. с ДДС., като щом веднъж сте стигнали до пробиване на бобина или две и свещите са ви на сериозен пробег, то е желателно да смените и тях.
Новата бобина от Камор ауто е 95лв. с ДДС., като щом веднъж сте стигнали до пробиване на бобина или две и свещите са ви на сериозен пробег, то е желателно да смените и тях.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Колега сега след като си станал диагностик отвори импата и Си виж и другите бубини. Има меню в което може да ги видиш;) Сигурен съм че и другите са на границата. а И нова бубина в еврото е с опаковка хофлер или нещо такова... а вътре си е оригинален Бош за 45лв. Това ако го беше направил някой който знае как се работи с диагностика щеше да си го оправил преди месец
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Разучил съм я цялата INPA колега- за съжаление е прекалено елементарна и непрофесионална програма в сравнение с BMW ICOM-a с който съм работил, но пък за такива елементарни и бързи работи с лаптоп в ръка е 6. Имам софтуера и кабеляците и на Bavarian Technic и мога да кажа само че от всички aftermarket шитни е най-добър, просто исках да видя що за ла*но е всеразпространената и всеобичана INPA! За съжаление през седмицата съм на работа от ден до пладне и чаках края на седмицата, за да реша всичко за 10 минути, така че споменатия от теб 1 месец е закачливо преувеличен (ако съм те разбрал правилно).
Наблюдавам колата вече около 200км и нещата с всички бобини са наред- няма нищо на границата, а колата работи като часовник. Темата е за затваряне, проблема е отстранен.
П.С> Без диагностика и познания по автомобили и електроника, може да се ровите доста и пак да е нулев резултата. Така че, дерзайте.
Наблюдавам колата вече около 200км и нещата с всички бобини са наред- няма нищо на границата, а колата работи като часовник. Темата е за затваряне, проблема е отстранен.

П.С> Без диагностика и познания по автомобили и електроника, може да се ровите доста и пак да е нулев резултата. Така че, дерзайте.

- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Браво за труда, че си описал как си си решил проблема. Евала и, че се справяш сам. Успех!
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
HELL_FIRE_ написа:Разучил съм я цялата INPA колега- за съжаление е прекалено елементарна и непрофесионална програма в сравнение с BMW ICOM-a с който съм работил, но пък за такива елементарни и бързи работи с лаптоп в ръка е 6. Имам софтуера и кабеляците и на Bavarian Technic и мога да кажа само че от всички aftermarket шитни е най-добър, просто исках да видя що за ла*но е всеразпространената и всеобичана INPA! За съжаление през седмицата съм на работа от ден до пладне и чаках края на седмицата, за да реша всичко за 10 минути, така че споменатия от теб 1 месец е закачливо преувеличен (ако съм те разбрал правилно).
Наблюдавам колата вече около 200км и нещата с всички бобини са наред- няма нищо на границата, а колата работи като часовник. Темата е за затваряне, проблема е отстранен.
П.С> Без диагностика и познания по автомобили и електроника, може да се ровите доста и пак да е нулев резултата. Така че, дерзайте.
да сравниш айком с инпа малко е като да сравниш е90 с е30 .....колега
Барай шишарката Минкеее ....
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
И за да бъде максимално достоверна информацията за всички:
Текущо поколение:
Integrated Communication Optical Module (ICOM) - хардуера, който се използва със софтуера:
Integrated Service Technical Application (ISTA) - ISTA-D за диагностика, информация за ремонти, диаграми, части и т.н.
ISTA-P за кодиране, индивидуализиране, програмиране
Integrated Service Information Display (ISID) - "таблета", върху който работи ISTA-D
Integrated Service Programming Server (ISPS) - "сървъра", върху който работи ISTA-P
В миналото:
Optical Testing and Programming System (OPPS), Optical Programming System (OPS) и Group Tester One (GT1) - хардуера
Software Service Station (SSS) или още Progman за кодиране, индивидуализиране, програмиране
DIS, TIS, WDS за диагностика, информация за ремонти, диаграми, части и т.н.
INPA, NCS Expert, WinKFP и Tool32 са част от сервизния набор програми - BMW Standard Tools, които никога не са били предназначени за официално използване от дилърите на BMW.
Текущо поколение:
Integrated Communication Optical Module (ICOM) - хардуера, който се използва със софтуера:
Integrated Service Technical Application (ISTA) - ISTA-D за диагностика, информация за ремонти, диаграми, части и т.н.
ISTA-P за кодиране, индивидуализиране, програмиране
Integrated Service Information Display (ISID) - "таблета", върху който работи ISTA-D
Integrated Service Programming Server (ISPS) - "сървъра", върху който работи ISTA-P
В миналото:
Optical Testing and Programming System (OPPS), Optical Programming System (OPS) и Group Tester One (GT1) - хардуера
Software Service Station (SSS) или още Progman за кодиране, индивидуализиране, програмиране
DIS, TIS, WDS за диагностика, информация за ремонти, диаграми, части и т.н.
INPA, NCS Expert, WinKFP и Tool32 са част от сервизния набор програми - BMW Standard Tools, които никога не са били предназначени за официално използване от дилърите на BMW.
Only dead fish follow the stream...
- HELL_FIRE_
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 17.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525i
- Мечтае да кара: BMW M6 5.8L AC Schnitzer
Re: Пропадане на обороти (прихълцване) при загрял мотор
Благодаря за поста и старанието колега, разяснителните вметки определено биха били доста полезни за незапознатите с ICOM системата и ISTA средата.
Мисля, че се получи добър завършек на темата и дано някога бъде полезна на някой. Защото основната идея ми беше, да се даде пример за това, когато имаш проблем и го решиш (сам или с чужда помощ), да споделиш резултата и решението, за да бъдеш полезен със знанията си и на някого друг след време.
Безаварийно колеги.

Мисля, че се получи добър завършек на темата и дано някога бъде полезна на някой. Защото основната идея ми беше, да се даде пример за това, когато имаш проблем и го решиш (сам или с чужда помощ), да споделиш резултата и решението, за да бъдеш полезен със знанията си и на някого друг след време.
Безаварийно колеги.

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани