Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218 к.с.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.11.2009

Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218 к.с.

Мнение от vldiliev » 17 Мар 2013, 12:48

Здравейте, колеги! От 2 дни съм собственик на този прекрасен автомобил и искам да ви попитам кои са филтрите и маслата, които трябва да се сменят. Ако е възможно - препоръчайте ми и магазин, от които да ги закупя на по-добри цени. Абсолютно бос съм с BMW-тата, тъй като досега карах италиански и френски коли.

Предполагам, че има и други теми с подобни въпроси, но чрез търсачката не открих почти нищо.
Последна промяна vldiliev на 17 Мар 2013, 15:08, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г.

Мнение от aero » 17 Мар 2013, 14:36

Mасло цена на литър ~20лв/трябват ти 8-9 литра/, има обяви във продава, маслен филтър ~30 лв, филтър климатик 60 - 80лв, филтърни картерни газове ~ 100лв, въздушен и горивен филтър ~60лв. Хубаво е ако не си сигурен за произхода на колата, а и за твоя сигурност, да си смениш антифриза, спирачна течност и течност на хидравликата, ако колата е с автоматични скорости, също има обслужване, за него някой колега да допълни инфо. Всичкото това инфо го има писано, има и тема за разходи по колите, намери я :yes:
Изображение

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.08.2012
Пол: Мъж

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от lazarov1979 » 18 Мар 2013, 23:41

Масло 5w30 ако колата е над 100 000 км.Ваздушен филтар 60лв. кнехт или оригинален,маслен филтар от 20 до 30 лв. елемент,филтри на купето около 60 лв. единия те са два,горивен филтар кнехт или мале или оригинален около 6олв,водна помпа оригинална 200лв,антифриз оригинален наи много 100лв. с дестилираната вода,две обтяжни ролки и една паразитна задалжително и те оригинални общо около 250лв.,ремък хидравлика и климатик може и на геитс около 130лв двата,подгряващи свещти беру или оригинални 6 броя мисля че по 30лв. броя,реле подгряващи свещи 200 лв.оригинално,премахване на пеперудки задалжително с тапи алуминиеви 150лв. порачка от ebay,уплътнения на смукателен колектор кам 50лв. на виктор реинц или оригинални,евентуално и изпускателен колектор с гарнитури около 900лв. които е от нераждавеика,масло на автоматик с капак филтар ZF LifeGuard 6 7литра и буксата горе в дясно около 650 лв сас смяната,тампон на кардан 200 лв.Lemförder, тампони на криви носачи по около 40лв броя (2 броя),тампон по 30 лв. на стабилизираща щанга 2броя 60 лв двата пак на Lemförder,два носача на Lemförder малките тоест долните по 250лв.броя. и честито смятаите сами:)))).Ако искаш да караш и да си сигурен в колата сменяи на време и масло за двигатела карам с титан на фукс може и оригинално на бмв ама не ме кефи.успех колега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от Taruno » 19 Мар 2013, 11:44

Вчера смених масла и филтри обща сума 370 лв. С magnatec 5w40 намоята 530 xd аз съм за да се провери помпата и ремъците, но задължителна смяна не винаги е нужна, подгревните свещи ми излязоха по 24 лв. Едната е релето не знам от какъв зор го е сменил колегата, пеперудите е хубаво да се премахнат със или без тапи аз си го направих в М кар просто ги резнаха и по един лепен болт. Смяната маслко и картерни газове филтър в тех ко пловдив ще го правя утре и е 480 лв., но имам много намаления там.

Lazarov 'много ама много си се престарал колега тампоните се проверяват, носачите също при мен нямаше и следа от износване, но пък всичко си е до колата, при мен скоро ще сменя двата задни амортисьора, че единия е кръвнал малко и преди накладки.

За сведение колата ми е e61 530xd 2006ta, прегледах си сам всичко, което da6ip е препоръчал в неговата тема и само ми се беше измъкнало маркучето за задната пръскалка. Колата е на 169к км последната седмица и навъртях лизо 1200 км. И е желязна.

Слезте на земята с тези пари колеги следя форума и смятам, че някои от вас все още смятат, че карат коли за по150 хил. лева цените на частите и поддръжката също паднаха, а и ПРОВЕРЯВАЙТЕ преди да купите кола и преди да сменяте или да препоръчвате смени на части за хиляди левове за кола, която вече струва 15-20 хил лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от INTEGRALE » 19 Мар 2013, 19:21

Taruno написа:Колата е на 169к км последната седмица и навъртях лизо 1200 км. И е желязна.
Колега колата ти е на 169хил ама... друг път :mhihi:
Освен ако не покажеш фактурата с която си я купил 2006 съм сигурен че никой в форума няма да се хване на показания на километража... Особено за дизел на 7-8г

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от Taruno » 19 Мар 2013, 19:35

След като познавам човека, от който съм я купил съм на 100% сигурен за километрите

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.08.2012
Пол: Мъж

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от lazarov1979 » 19 Мар 2013, 19:52

Taruno" с масло 5в40 nqma dobro охлаждане и мазане на турбината.Ако искаш да си я смениш продалжаваи с такова масло.Аз ще си карам с 5на 30 пак нека ми е гадно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 1.05.2010
Пол: Мъж
Кара: е70’40d; е60’530d

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от sparky01 » 19 Мар 2013, 19:55

INTEGRALE написа:
Taruno написа:Колата е на 169к км последната седмица и навъртях лизо 1200 км. И е желязна.
Колега колата ти е на 169хил ама... друг път :mhihi:
Освен ако не покажеш фактурата с която си я купил 2006 съм сигурен че никой в форума няма да се хване на показания на километража... Особено за дизел на 7-8г

Вярвам, че мнението ти беше изключително полезно на колегата vldiliev... :kuku:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от toni » 19 Мар 2013, 19:55

Е айде сега защо се хващате всеки път за тези километри да се спори. Защо да не са реални, моята е 2005-та на 173к км. купувана е от Камор и си има абсолютно пълна сервизна история, Защо и неговата да не е? Не измествайте тема в друга посока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от Taruno » 19 Мар 2013, 20:23

lazarov1979 написа:Taruno" с масло 5в40 nqma dobro охлаждане и мазане на турбината.Ако искаш да си я смениш продалжаваи с такова масло.Аз ще си карам с 5на 30 пак нека ми е гадно.


офф топик:
ами това само показва до колко рабираш маслата втория индекс е ЗИМЕН индекс за температурата и няма нищо общо с смазването 5в30 и 5в40 са с един и същи вискозитет приятелю и ако искаш по-добро смазване може да минеш на по-нисък 0в40, но аз съм наивен на тази тема и следя какво ми препоръчват от БМВ (далеч не винаги са прави, но така ми е мирна главата)

А обратно по темата утре влизам за скоростна кутия масла + филтър и предните дискове + накладки цената за 1вата процедура я споделих по-горе , а втората ще кажа утре като се одрънкам :D

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.08.2012
Пол: Мъж

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от lazarov1979 » 20 Мар 2013, 18:09

абе дарвени философи,то човек иска да помогне те пак лукуми разтягат.Правете квот искате,само 6те кажа че 5в30 го дават да се използва за под минус 30 градуса до над плюс 30 градуса температура на околна среда.Хората карат с такова хиляди км. без проблеми с двигател и турбина вие все обратното.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.11.2009

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от vldiliev » 21 Мар 2013, 19:24

Колеги, благодаря, че се включихте в дискусията. Изясни ми се ситуацията, имам и приемлива оферта за частите. Ще пиша като мина през сервиза, надявам се благополучно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от Emooo » 22 Мар 2013, 13:02

lazarov1979 написа:абе дарвени философи,то човек иска да помогне те пак лукуми разтягат.Правете квот искате,само 6те кажа че 5в30 го дават да се използва за под минус 30 градуса до над плюс 30 градуса температура на околна среда.Хората карат с такова хиляди км. без проблеми с двигател и турбина вие все обратното.

Не съм наясно как дават масло "до над плюс 30 градуса температура" при положение, че загрян двигателя е 95 градуса?
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от jordanpar » 22 Мар 2013, 14:26

Да,и на мен ми е интересно.При положение че говорейки само за температурният им диапазон на околната среда:
Точката на сгъстяване на 5В30 кастрол едж е от -38 до -42 градуса целзий /така че аз лично за под -30 градуса няма да си го налея/.При 5В40 е -48.Точката им на възпламеняване и изгаряне на едното е 202 на другото 210 градуса по целзий.За нашия климат са еднакви и двете.НО!Има други показатели като този например какъв е вискозитета /а вискозитет означава и лепкавост,отмивност/ при определени натоварвания и температури в и на двигателя,тоест показатели различни от тези на околната среда.Там вече са други критериите,защото 5В30 при натоварен режим лятото август месец може да стане и на бистра чорбица при 120 градуса на маслото,докато 5В40 да си запази мазилните свойства.То и затова старите хора казват че не е хубаво маслото да остава все бистро-значи нещо не си върши работата както трябва.А при коли със/без ДПФ също е важно кое какво е.
Но и тук идвете масла попадат в графите ''High-speed, long distance driving''.
А и много по-важно е пробегът с едно масло колко е.Аз лично веднъж само се опитах да постигна 30 000 километра дълъг живот според препоръките на БМВ-еми след 16К километра започна да се губи по малко.Затова си направих сам извода че ще го сменям между 10 и 16К според това градско или изънградско съм карал повече.

Ето ви един ойл селектор,пишете си колата в търсачката и ви излизат всики препоръки,даже и за скоростна кутия,хидравлика....:

http://castroledge.com/oil-range/oil-selector

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.11.2009

Re: Първоначално обслужване на 530D 2005 г., автоматик, 218

Мнение от vldiliev » 30 Мар 2013, 0:50

Обещах да пиша след приключването на ремонтите и ето че го правя. Колата днес излезе от сервиза, по-точно Дару Кар. Филтрите и маслата закупих на добра цена от колегата lavitian, за което съм му благодарен. Препоръчвам услугите му на всеки!

Освен 5-те филтъра + маслото на двигателя, за смяна бяха и изпускателния и всмукателния колектор + гарнитурата на клапаните. Отделно update на софтуера с опция за mp3 и прибиране на огледалата при заключване, поправка на капака на резевоара (не се отваряше при натискане заради повредено магнитче), смяна на габарит - общо тотал 3100 лв :)

И въпреки голямата сума, думите на приемчика бяха - закупил сте перфектен автомобил, един от най-запазените, на които съм попадал. Провериха пробега - реални 112 000 км. Като цяло... останах изключително доволен от обслужването в сервиза. Може би най-добрия сервиз, в който съм стъпвал.

Това е... със здраве и кеф да си я карам :)

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook