От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 16 Мар 2013, 22:11

Ами да кажем, че съм 90% сигурен, че са комплект. Взех го от автоморга заедно с шината и махагоновия капак и буксите отзад, отрязани :)
Освен, ако онея от моргата не са ме прецакали и да са ми дали събиран комплект от различни CD-та...
Иначе CD-то си изглежда точно като този комплект:
Изображение
само, че копчетата на IRIS-а не са същите, те са като на това:
Изображение
Ако са ме прецакали какви са ми шансовете да го накарам да заработи?
Или изходът е да си им го върна в моргата?
38876

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 16 Мар 2013, 22:51

Ето това прочетох във английския форум на БМВ.
Там пише, че ми трябва DIS и да си вържа компа на колата с лаптопа и да си отключа настройките за CD през DIS програмата.
В момента съм с най-обикновения касетофон Reverse RDS и искам да си сложа Business CD с IRIS.
Ще се наложи ли задължително кодирането при мен?

So managed to get some time to get this installed tody.

I only managed to get a few pictures as my phone battery died just after I took the stero out!

For anyone that is interested though.

I disconnected the battery before I did anything

Step:

1. Remove old stereo
2. Remove carpet side trim next do passenger side right leg
3. Remove Glove Box 10mm nuts
4. Remove white/cream plastic box with 10mm and unclip from the top 2 clips this just pulls away
5. Remove big black wire box 2 clips either side
6. Look at the bottom of the black wire box and you will see the clips that hold the wires in push all 3 through and it will pull out the brown/black, grey/red and white/grey/yellow blocks.
7. Connect the 3 cables provided in the retrofit kit next in the next avaliable slot and push into place A2/A3/A4 in the retrofit guide
8. Drop the fusebox down with the two white clips. Remove the fuse box clips infront of fuses 10 & 35
9. You now need to fit the two last cables into fuse 5 & 6 (in my car fuse 5 was unused where as fuse 6 was being used) when you look at fuse 6 the bottom metal connector is being used but the top is not. I did try and remove this but it would not budge so I used the wire crimps that come with the kit. To do this I got my wire stripper out and stripped just enough to clip it in. Fuse 5 uses the violet/brown cable just slot it in the then use the 5amp fuse provided. fuse 6 is now connected and now you can plug the 30amp fuse back in, itshould be green
10. Thread the top of the cable up through the bulkhead into the stereo area.
11. Connect the top stereo back in with the old cables for your RDS stereo
12. Connect the bottom mid unit in with the new cable
13. Put eveything back in reverse of how you took it apart.
14. Connect battery back up
15. Turn on stereo and check its got power.
16. Code the unit to the car. To do this connect car to DIS, Ignition on, select Coding ZCS, Choose E39, Retrofit, Radio with MID this will take about a minute, Ignition off 10 seconds, back on and all should be working perfectly!

Изображение

All done and im very happy. it looks loads better than the standard unit and now I can get my new Ipod connection and get the songs to come up.

Up next M5 brakes will try and do a proper picture write up for that one.
38876

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от mad_presley » 17 Мар 2013, 6:39

bobixaka написа:Ето това прочетох във английския форум на БМВ.

Пробвай. Ако искаш, ела до Варна, ще ти я кодирам, но ти гарантирам, че не ти е там проблема. Прочти темата пак, ама наистина я прочети и ще видиш, че последното от което имаш нужда е кодиране.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Мар 2013, 18:21

Това кодиране ти е за МИД, ама както ти е казал Преслав, това просто ще ти отключи някои функции на МИД-а. Трябва да си работи и без него.
А при теб даже не се отнася тази тема, нали ще слагаш ИРИС?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 18 Мар 2013, 11:30

Ами да, щях да слагам IRIS, но вече ми омръзна да се занимавам. Или не съм свързал жиците правилно или нещо не е като хората тоя IRIS.
Вързал съм жиците по цвят, имам същата такава букса на управлението на климатроника, като тая дето се включва в IRIS-a. пробвах директно да я изключва от климатроника и да я включва в IRIS-а. Не стана. Не светна дори.
Нямам ретрофит кабела, за който пише в темата и се опитвам да си го измайсторя сам.
Имам една същата букса като ретрофита, но с 10 жици и различни цветове от ретрофита. Ретрофит-а е с 5 жици и с него ще се оправя много лесно, но го нямам.
Та идеята ми беше да се опитам да пригодя буксата с многото жици и да я направя да захрани IRIS-a.
Никъде в целия нет няма диаграма на захранването на IRIS-a.
Ако имаше схема на пиновете на IRIS-a изобщо нямаше да пиша толкова много в тая тема, ами директно щях да си вържа жиците както трябва по предназначение...
Не ми се дават допълнителни 40лв за ретрофит и още пот и мъка да връзвам жици по колата.
Изкарах си един AUX на Reverse RDS-a и си слушам музика от телефона с перфектно качество. Че даже играе роля и на хендсфри :)
Успех на всички, които искат да си слагат CD!
38876

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от Ivo_Borisov » 18 Мар 2013, 19:53

Така ли си ги вързал?
Pin 1 - Маса кафяв
pin 2 - постоянен + червено/зелен
pin 3 - + при габарит сив/червен
pin 4 - i-bus бял/сив/жълт
pin 8 - Аксесоарен + лилаво/бял
Това е буксата на мид-а/ирис-а.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 27 Мар 2013, 13:14

Ами не, не съм ги връзвал така.
Жиците са такива:

1. Жълто/Бяла
2. Черна
3. Жълто/Черна
4. Жълто/Червена
5. Кафяво/Черна
6. Жълто/Синя
7. Сива
8. Синьо/Червена
9. Бяла
10. Зелена

Всички отиват в комфорт модула под жабката и са същите каквито има на климатроника. Съвпадат 1 към 1 и съм ги вързал по цвят.
Нищо не става, отказах се вече :)
38876

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Мар 2013, 16:55

Трябва да се вържат така, както съм ги описал в поста. И се връзват към буксата на радиото, там ги има всички. Твоята букса освен да не е оригинална :dunno: Ползват се само 5 пина, както е описанието. Има няколко теми за връзването, явно си ги пропуснал и затова не е станало.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 29 Мар 2013, 12:12

Ами има теми само за връзването на RETROFIT кабел-а, който струва 40лв и се чака месец за доставка.
Аз се опитвам да го вържа с оригинална букса, отрязана от Е39 от автоморга :)
Ако тези пинове наистина си отговарят, както са описани - ОК, работата трябва да стане.
Не знам само кой пин се води пин 1, 2, 3 и т.н.
Трябва да се нарисува схемата.
38876

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 29 Мар 2013, 12:54

Ако съм разбрал правилно колегата "Ivo_Borisov" пиновете на буксата трябва да са следните:
Изображение
Само, че цветовете посочени в тази схема са на ретрофит кабела, а не на оригиналния в колата, защото той има не 5, а 10 кабела с различни цветове от тези.
Значи сега само ми остава да напасна моите кабели по тези пинове и съм готов :)
Трябва да видя коя жица на кой пин отговаря и да я връзвам смело без значение какъв цвят е при мен.

Страшно съм благодарен на колегата "Ivo_Borisov" !
38876

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от Ivo_Borisov » 29 Мар 2013, 23:08

Навържи кабелите, като ги връзваш по описаните цветове и пинове, а не по цветовете на буксата която имаш! Успех!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 30 Мар 2013, 1:49

Ще го направя утре и ще се похваля, ако стане! Мерси много!
38876

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 15.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39
Мечтае да кара: BMW М5

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от bobixaka » 31 Мар 2013, 16:39

Днес направих процедурата със сложното преправяне на буксата и връзване на кабелите на IRIS-а.
Тази схема РАБОТИ!!!:
Изображение

Наложи се да разглобя малко буксата, за да преместя един пин, защото в моята букса нямаше пин "3.Подсветка".
Предполагам, че на всички такива букси (отрязани от не се знае къде) няма такъв пин.
Това, което искам да кажа е, че съвсем спокойно може да се направи "Retrofit" кабела (65129405409) по Български! :):):)
Не е нужно да се поръчва и да се чака месец за доставката му, отивате в някоя морга, отрязвате си такава букса (от климатроника пасва) и си я преправяте (побългарявате) и всичко си работи тип-топ.

Връзването го направих към кабелите на самия касетофон (буксата с кръглите пинове).

Отново искам да благодаря на колегата Ivo_Borisov!
Нямаше да се справя без негова помощ.
38876

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и БМВ Е39
Мечтае да кара: БМВ 335i Е92 и БМВ F10

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от BMW_Sport » 16 Юни 2013, 23:11

Колеги прочетох цялата тема , но малко се обърках от всички мнения, значи това което разбрах последно е , за да тръгне бизнес радиото и да работи перфектно , а не както стана и при мен 30 сек работи и после спира , трябва да си намеря буксата която влиза във контрола и кабелите които завършват да ги свържа към буксата на самия диск радио , както е по описанието по горе ? Нищо друго не се прави така ли ? Не се връзва към комфорт модул и такива неща ? Извинете ме , но просто много се обърках от прочетеното...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: От BMW Reverse RDS към BMW Business CD RDS?

Мнение от kalingk » 16 Юни 2013, 23:28

Нищо друго не се прави.Кабелите,които излизат от ИРИС-а или МИД-а се връзват към основният сноп кабели,които влизат в самият касетофон/ЦД по цветовата схема и отговаряща на пиновете описани от Иво Борисов.Само да подчертая,че,ако не намерите въпросната букса,която влиза в МИД-а/ИРИС-а,понеже в много от случаите в моргите тези работи не ги пазят,палят ги за медта или ги дават заедно с модулите,може да я замените с друга букса,нужно е да е само с достатъчният брой пинове на нея и да я извадите от заключващият й механизъм,не позволяващ й да се монтира в друго гнездо освен нейното.
ПП В случай,че объркате някой кабел и изгори бушон-а,не го търсете в жабката,а отзад при акумулатора. :yes:
ПП2 В този ред на мисли,някой пробвал ли е да преправи инсталацията и касетофона,да работи и без аксесоарният контакт/позиция 1 на ключа/.Не че ми е проблем,да видя кой плюс се прекъсва и да го вържа към постоянен плюс,но да не обърка това движение модулите из колата и да вземе,че да изгори някой от тях.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook