Статия...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Статия...
BMW “3” (315,316,318,319,320,323,324,325,328,340,350,380) - удоволствието да караш “баварец”
Да караш автомобил с марката Bmw е било винаги нещо особено. Дори в България и децата знаят, че “бавареца” е синоним на спортни успехи и динамика в карането. “Тройката” се появява на пазара през последния месец на 1982 год. като директен и най-силен конкурент на MERCEDES 190-“бебето”, за който Ви разказах в миналия брой. Докато към MERCEDES се насочват по-богати, но и по-възрастни любители на автомобила, Bmw-то е запазена зона за хората със спортни амбиции.
Сега, 15 години, след като първата “тройка” слиза от конвейера тя вече е достъпна и за хората с по-тънки портфейли. Цената на моделите с по-малка кубатура на двигателя- 316 и 318 почти се доближава до тази на подобно моторизиран VOLKSWAGEN GOLF за разлика от стойността на резервните части, която е почти двойна. Истинското удоволствие да караш “баварец”, обаче започва с 6-цилиндровите мотори, където разходът на гориво никак не е за подценяване. Специалистите по тази марка препоръчват най-много модел 325е, който е с дефорсиран двигател с ходов обем от 2 800 куб. см. и мощност 125 к. с. Тук мощността е оптимизирана с характеристиките на ниския въртящ момент, изключителна еластичност, динамика и икономичност. Избягвайте по възможност малките двигатели с карбуратор. Това е изключително капризен агрегат, трудно се поддава на реглаж, което се отразява на спокойния ход на мотора, свързано с голям разход на гориво. Внимание при моделите, произведени между 1983-1985 година: при по-голямо натоварване и рязко отнемане на газта при повечето екземпляри от ауспуха излизат синкави облачета. Това означава, че е необходима замяна на уплътнителните гумички на клапаните. Ремонта не е много прост и лесно надхвърля DM 400. Малките мотори, за разлика от “шестиците” са с ангренажен ремък, който подлежи на замяна всеки 80 000 км. Някои от моделите произведени след септември 1987 год. са особено чувствителни на тази тема-внимавайте!
Друго слабо място характерно за “тройката” е задното гърне на ауспуха. Окачването му е с конструктивен недостатък. Предизвикват се вибрации, събиране на кондензирана вода, което води до бърза корозия. Тъй като гърнето е заварено с междинната тръба, цената на резервната част е около DM 450. Поддръжка е особено необходима за запалването, което е много чувствително на влага. Последните са кородирали контакти на разпределителната капачка (делкото) и палеца, прекъсване в бобината и релетата.
Спирачките, като се има предвид спортните качества на “тройката” са един от най-използваните детайли. Затова по-често отколкото при други автомобили подлежат на смяна дисковете и накладките на предните колела. Екстремната експлоатация на “баварката” води до бързо износване на амортисьорите (главно задните) и гумено-металните втулки на задния носач. Ясен сигнал за тези дефекти е неприятното трополене от задната част на купето. При моделите произвеждани до септември 1988 год. особено внимание заслужават рефлекторите на фаровете. Най-често те са силно кородирали и мъждукат като газени лампи. По-рядко проблеми създават водната помпа и хидравличното задвижване на амбриажа-мокрите петна под колата лесно издават белята.
Въпреки всички антикорозионни мерки направени още във фабрични условия “тройката” има няколко чувствителни на ръжда места: отпред и отзад под броните, долната част на вратите, покриваща прага, долната част на задния капак, страниците на багажника. Най-често ръждата е повърхностна, безопасна, но трябва да се изчисти и грундира. Не създават чактолкова проблеми и остарелите уплътнения на диференциала и скоростната кутия. Познават се лесно по овлажнената повърхност, но не бива да се забравя доливането на масло.
Каросерията на “баварката” също напомня за спортните є амбиции. Това не е автомобил за многочислени семейства и хора с голям багаж. Особено отзад пътниците са притеснени от липсата на достатъчно място и комфорт. При сух път “тройката” е сигурна и безпроблемна-буквално лепи на пътя и реже завоя. Опасна, много опасна става на мокър и хлъзгав път. Тук има само една максима, колкото повече конски сили, толкова по-голям майстор на волана.
Баварските автомобилни заводи въпреки спортния имидж не са забравили и любителите на дизеловите автомобили. От 1985 год. на пазара се предлага модела 324D, а след есента на 1987 год.-324ТD. Двете коли са с двигатели с ходов обем от 2 400 куб. см. Разликата е в турбокомпресора, който повишава мощността от 86 к. с. на 115 к. с. Общото и при двете модификации е спокойния ход на мотора, еластичността и изключителната икономичност.
В крайна сметка не е от голямо значение кой точно модел от “баварската тройка” ще се предпочете. Удоволствието да карате една от тези машини е ненадмината. Имиджът обаче винаги е свързан със солена цена...
Сашко Хранов
-------------------------------------------------------------------------------------
Може и верни неща да има, незнам............вие ще кажете
Да караш автомобил с марката Bmw е било винаги нещо особено. Дори в България и децата знаят, че “бавареца” е синоним на спортни успехи и динамика в карането. “Тройката” се появява на пазара през последния месец на 1982 год. като директен и най-силен конкурент на MERCEDES 190-“бебето”, за който Ви разказах в миналия брой. Докато към MERCEDES се насочват по-богати, но и по-възрастни любители на автомобила, Bmw-то е запазена зона за хората със спортни амбиции.
Сега, 15 години, след като първата “тройка” слиза от конвейера тя вече е достъпна и за хората с по-тънки портфейли. Цената на моделите с по-малка кубатура на двигателя- 316 и 318 почти се доближава до тази на подобно моторизиран VOLKSWAGEN GOLF за разлика от стойността на резервните части, която е почти двойна. Истинското удоволствие да караш “баварец”, обаче започва с 6-цилиндровите мотори, където разходът на гориво никак не е за подценяване. Специалистите по тази марка препоръчват най-много модел 325е, който е с дефорсиран двигател с ходов обем от 2 800 куб. см. и мощност 125 к. с. Тук мощността е оптимизирана с характеристиките на ниския въртящ момент, изключителна еластичност, динамика и икономичност. Избягвайте по възможност малките двигатели с карбуратор. Това е изключително капризен агрегат, трудно се поддава на реглаж, което се отразява на спокойния ход на мотора, свързано с голям разход на гориво. Внимание при моделите, произведени между 1983-1985 година: при по-голямо натоварване и рязко отнемане на газта при повечето екземпляри от ауспуха излизат синкави облачета. Това означава, че е необходима замяна на уплътнителните гумички на клапаните. Ремонта не е много прост и лесно надхвърля DM 400. Малките мотори, за разлика от “шестиците” са с ангренажен ремък, който подлежи на замяна всеки 80 000 км. Някои от моделите произведени след септември 1987 год. са особено чувствителни на тази тема-внимавайте!
Друго слабо място характерно за “тройката” е задното гърне на ауспуха. Окачването му е с конструктивен недостатък. Предизвикват се вибрации, събиране на кондензирана вода, което води до бърза корозия. Тъй като гърнето е заварено с междинната тръба, цената на резервната част е около DM 450. Поддръжка е особено необходима за запалването, което е много чувствително на влага. Последните са кородирали контакти на разпределителната капачка (делкото) и палеца, прекъсване в бобината и релетата.
Спирачките, като се има предвид спортните качества на “тройката” са един от най-използваните детайли. Затова по-често отколкото при други автомобили подлежат на смяна дисковете и накладките на предните колела. Екстремната експлоатация на “баварката” води до бързо износване на амортисьорите (главно задните) и гумено-металните втулки на задния носач. Ясен сигнал за тези дефекти е неприятното трополене от задната част на купето. При моделите произвеждани до септември 1988 год. особено внимание заслужават рефлекторите на фаровете. Най-често те са силно кородирали и мъждукат като газени лампи. По-рядко проблеми създават водната помпа и хидравличното задвижване на амбриажа-мокрите петна под колата лесно издават белята.
Въпреки всички антикорозионни мерки направени още във фабрични условия “тройката” има няколко чувствителни на ръжда места: отпред и отзад под броните, долната част на вратите, покриваща прага, долната част на задния капак, страниците на багажника. Най-често ръждата е повърхностна, безопасна, но трябва да се изчисти и грундира. Не създават чактолкова проблеми и остарелите уплътнения на диференциала и скоростната кутия. Познават се лесно по овлажнената повърхност, но не бива да се забравя доливането на масло.
Каросерията на “баварката” също напомня за спортните є амбиции. Това не е автомобил за многочислени семейства и хора с голям багаж. Особено отзад пътниците са притеснени от липсата на достатъчно място и комфорт. При сух път “тройката” е сигурна и безпроблемна-буквално лепи на пътя и реже завоя. Опасна, много опасна става на мокър и хлъзгав път. Тук има само една максима, колкото повече конски сили, толкова по-голям майстор на волана.
Баварските автомобилни заводи въпреки спортния имидж не са забравили и любителите на дизеловите автомобили. От 1985 год. на пазара се предлага модела 324D, а след есента на 1987 год.-324ТD. Двете коли са с двигатели с ходов обем от 2 400 куб. см. Разликата е в турбокомпресора, който повишава мощността от 86 к. с. на 115 к. с. Общото и при двете модификации е спокойния ход на мотора, еластичността и изключителната икономичност.
В крайна сметка не е от голямо значение кой точно модел от “баварската тройка” ще се предпочете. Удоволствието да карате една от тези машини е ненадмината. Имиджът обаче винаги е свързан със солена цена...
Сашко Хранов
-------------------------------------------------------------------------------------
Може и верни неща да има, незнам............вие ще кажете

- Новини
-
Вчера докато си ровичках нещо дребно по баварката един приятел мина да полафим ......позяпа ме как сменям някаква си крушка от таблото и замислено ме запита защо влагам толкова труд и любов в тази колица .....13 годишна кола. ...... казах му че когато си купи БМВ 3-та серия ще разбере отговора ......независимо коя година е .....просто да е БМВ и по-възможност 3-та серия.
Това е моят отговор на статията .....
Това е моят отговор на статията .....
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Затва после ще ходиш при някой да ти направи пробно кръгче и ще си вземеш 2
Асоциацията, която аз правя с 3-ка е спортно шофиране. Както им казах на ония образи в тунинг.бг тва не е кола да ходиш на пазар с нея 




Re: Статия...
quixzole написа:...Малките мотори, за разлика от “шестиците” са с ангренажен ремък, който подлежи на замяна всеки 80 000 км. ..
Само това като прочета и почвам да се отнасям несериозно към писанието...

- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
На мен ми се струва, че тоя Сашо Хранов е изсмукал статията от млечната жлеза на някоя блондинка.
Иво, прав си братче. Освен, че БМВ не е кола за пазар, не е кола и за хора със слаби нерви.
Иво, прав си братче. Освен, че БМВ не е кола за пазар, не е кола и за хора със слаби нерви.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Докато към MERCEDES се насочват по-богати, но и по-възрастни любители на автомобила, Bmw-то е запазена зона за хората със спортни амбиции.
ЗНАЕХ си че така ще кажат

Специалистите по тази марка препоръчват най-много модел 325е, който е с дефорсиран двигател с ходов обем от 2 800 куб. см. и мощност 125 к. с. Тук мощността е оптимизирана с характеристиките на ниския въртящ момент, изключителна еластичност, динамика и икономичност. Избягвайте по възможност малките двигатели с карбуратор.
Това пак го цитирам АМА много ме кефи


quixzole стигам до ИЗВОДА че сме били на ЕДНО и СЪЩО място ПО едно и СЪЩО време


Даааа, тоя пич Сашко Хранов май е по-добре (за самия него) да се захване със сладкарство...или може би да продава козметика, та да ги разправя тия на някое червенокосо маце, дето го е попитало какъв цвят лак за нокти да си вземе...Г-н Хранов, ако случайно четете това в момента, ето тази информация е за Вас: бензиновите мотори на BMW E30 са М10, М40, М42, М20, М30 и S14...от тях единствено М40 и М20 са със ангренажен ремък (не само за Е30, а въобще от всички бензинови мотори, произвеждани от BMW)...М40 е т.нар. от вас "малък мотор", а М20 е "шестицата"..."325е, който е с дефорсиран двигател с ходов обем от 2 800 куб. см. и мощност 125 к. с. Тук мощността е оптимизирана с характеристиките на ниския въртящ момент, изключителна еластичност, динамика и икономичност." - "може би" става дума за М20B27eta, който е с ходов обем 2693 куб.см. (2,7; размерност 84x81)...и е М20-ката с най-големия въртящ момент и то при 3250 0б/мин (другите М20 имат макс. момент при 4000об/мин) Освен тези, Вие сте написали и още куп глупости, които не намирам за необходимо да цитирам...това, което Сте написал може би е по-добре да бъде публикувано във форум за Honda-ентусиасти...а на quixzole благодаря - ти все пак нямаш нищо общо с написаното, поне се посмяхме 

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Първо,
и после беше добавено:
И аз много пъти съм се питал какво толкова има в тази кола? Защо толкова много ми харесват тез' пусти БМВта... Още от малък ме впечатляваше тяхното излъчване. Нещо коренно различно има в тях, като дух, като излъчване. Нещо открояващо се, която в моето съзнание е оформило разделянето на автомобилите в две категории - БМВ и всички останали. Това беше преди въобще още да се кача в БМВ!!! Едни от първите ми впечатления са от една жълта Е21 316-ска на близък мой приятел. Като мощност не е кой знае какво, ама като усещане просто нямам думи... дори и по-мощни коли които бях карал по онова време не бяха предизвиквали това сладостно вълнение, която изпитах карайки тази малка тройка... Сега вече след като от 3 години съм горд собственик на Е30 325-ица понякога преминава през мен съмнението - струва ли си да се влагат толкоз пари, усилия и емоции в един автомобил. Често за да си отговоря отново и отново на този въпрос просто се качвам на автомобил. Паля и още звука ме кара да се чувствам богоизбран... музика, музика за ушите, която просто изпълва душата. Тръгвам, и докато чакам да позагрее плавния мазен ход на ниски обороти също откривам че ужасно много ме кефи. Пък като дойде момента часовника да се развърта между 3 и 6, да взимам тия луди завои... или просто да си карам... заради самото каране... просто нямам думи да опиша всички емоции които ме завладяват. Само знам че след това като слеза от колата обикновено поне половин час просто не мога да си сваля усмивката от лицето... А в мометна на самото слизане от колата направи ми идва понякога да целуна земята и кажа "Благодаря ти господи, благодаря за това че си вдъхновил тези баварски инженери да сътворят това чудо, благодаря ти за това че си благоволил по пътищата да има завои, благодаря ти че си ме ощастливил да живея и да се радвам на такъв автомобил. Дай боже всекиму! Амин!"
Знам, знам че понякога изпадам в такива огромни крайности в мислите си. Не искам да засягам собствениците и почитатели на други марки автомобили, но наистина вярвам че има нещо особено в БМВтата. Нищо че не били най-бързите... аз пак съм си така влюбен в тях...
!!Asen_X написа:Вчера докато си ровичках нещо дребно по баварката един приятел мина да полафим ......позяпа ме как сменям някаква си крушка от таблото и замислено ме запита защо влагам толкова труд и любов в тази колица .....13 годишна кола. ...... казах му че когато си купи БМВ 3-та серия ще разбере отговора ......независимо коя година е .....просто да е БМВ и по-възможност 3-та серия.
Това е моят отговор на статията .....
и после беше добавено:
Иво написа:Затва после ще ходиш при някой да ти направи пробно кръгче и ще си вземеш 2Асоциацията, която аз правя с 3-ка е спортно шофиране. Както им казах на ония образи в тунинг.бг тва не е кола да ходиш на пазар с нея
И аз много пъти съм се питал какво толкова има в тази кола? Защо толкова много ми харесват тез' пусти БМВта... Още от малък ме впечатляваше тяхното излъчване. Нещо коренно различно има в тях, като дух, като излъчване. Нещо открояващо се, която в моето съзнание е оформило разделянето на автомобилите в две категории - БМВ и всички останали. Това беше преди въобще още да се кача в БМВ!!! Едни от първите ми впечатления са от една жълта Е21 316-ска на близък мой приятел. Като мощност не е кой знае какво, ама като усещане просто нямам думи... дори и по-мощни коли които бях карал по онова време не бяха предизвиквали това сладостно вълнение, която изпитах карайки тази малка тройка... Сега вече след като от 3 години съм горд собственик на Е30 325-ица понякога преминава през мен съмнението - струва ли си да се влагат толкоз пари, усилия и емоции в един автомобил. Често за да си отговоря отново и отново на този въпрос просто се качвам на автомобил. Паля и още звука ме кара да се чувствам богоизбран... музика, музика за ушите, която просто изпълва душата. Тръгвам, и докато чакам да позагрее плавния мазен ход на ниски обороти също откривам че ужасно много ме кефи. Пък като дойде момента часовника да се развърта между 3 и 6, да взимам тия луди завои... или просто да си карам... заради самото каране... просто нямам думи да опиша всички емоции които ме завладяват. Само знам че след това като слеза от колата обикновено поне половин час просто не мога да си сваля усмивката от лицето... А в мометна на самото слизане от колата направи ми идва понякога да целуна земята и кажа "Благодаря ти господи, благодаря за това че си вдъхновил тези баварски инженери да сътворят това чудо, благодаря ти за това че си благоволил по пътищата да има завои, благодаря ти че си ме ощастливил да живея и да се радвам на такъв автомобил. Дай боже всекиму! Амин!"
Знам, знам че понякога изпадам в такива огромни крайности в мислите си. Не искам да засягам собствениците и почитатели на други марки автомобили, но наистина вярвам че има нещо особено в БМВтата. Нищо че не били най-бързите... аз пак съм си така влюбен в тях...
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
LandShark написа:Нищо че не били най-бързите... аз пак съм си така влюбен в тях...
А де














- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Alpina написа:Ето тук трябва да се радваме, че сме бедни :-)
Ако имахме много пари, изборът на идеалната кола ще е много по-труден.
Изборът на модел искаш да кажеш



15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани