Турбина на M21D24
Модератор: bum_bum
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Да, ама ако и сваля компресията дали ще пали въобще?
И как ще работи на ниски обороти преди турбината да се развърти и да почне да вкарва? Не е като при бензиновите двигатели, тука паленето на горивото е на друг принцип...
Ебаси, това е с ковани бутала, биели, колянов вал и така нататък, трябва да издържи поне 0.9 буст, както и дават по Аутодата. Щото ТДС-а е почти със същия двигател, а е на 1.2 буст май, ако не се лъжа.
Абе някой във форума беше разправял за едно такова тд, дето много вървяло и т.н. Има ли информация какво му е правено, защото май някъде четох че било много пипано и много вървежно, даже на Божура.

Ебаси, това е с ковани бутала, биели, колянов вал и така нататък, трябва да издържи поне 0.9 буст, както и дават по Аутодата. Щото ТДС-а е почти със същия двигател, а е на 1.2 буст май, ако не се лъжа.
Абе някой във форума беше разправял за едно такова тд, дето много вървяло и т.н. Има ли информация какво му е правено, защото май някъде четох че било много пипано и много вървежно, даже на Божура.

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
хи
kam_tod написа: Ебаси, това е с ковани бутала, биели, колянов вал и така нататък, трябва да издържи поне 0.9 буст, както и дават по Аутодата. Щото ТДС-а е почти със същия двигател, а е на 1.2 буст май, ако не се лъжа.
Спомням си за 1 случай на един познат.Закара си колата в сервиз за диагностика,майсторите кви са ги вършили, откачат без да искат маркуча от колектора за мап сензора и познаи колата изведнъж спряла и пичовете кво да правят почват да натягат турбината-даи даи.Взима си колата човека,ма нещо не е както преди, кара я така бая време и в един момент решихме да я закачим на уредчето еи така от чисто любопитсво.BOOST=1.2.
Сега вече си работи на нормално налягане 0.6,така че смятам че имаш мегдан да се развиваш!!
За каква кола става дума?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Благодаря за информацията!
А можеш ли да ми кажеш като закачихте обратно маркучето на колектора, карахте ли я на този буст 1.2? Ако е така и после сте я върнали на 0.6, усеща ли се разлика? Питам, за да знам дали си струва да вдигам буста, защото ако ще 5-6 коня нагоре, няма смисъл.
А можеш ли да ми кажеш като закачихте обратно маркучето на колектора, карахте ли я на този буст 1.2? Ако е така и после сте я върнали на 0.6, усеща ли се разлика? Питам, за да знам дали си струва да вдигам буста, защото ако ще 5-6 коня нагоре, няма смисъл.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
хи
kam_tod написа:Благодаря за информацията!
А можеш ли да ми кажеш като закачихте обратно маркучето на колектора, карахте ли я на този буст 1.2? Ако е така и после сте я върнали на 0.6, усеща ли се разлика? Питам, за да знам дали си струва да вдигам буста, защото ако ще 5-6 коня нагоре, няма смисъл.
Имаше но не беше нещо кои знае какво,просто си искаше от друго място да се пипне за да тръгне-идваше и малко нафтата

Мерси много!
При мене е точно обратното - нафтата и е много.
При мене е точно обратното - нафтата и е много.

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
С нов чип и с малко "побутване" на ГНП-то.
Няма друг начин.

Няма друг начин.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- hamann_s
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 15.12.2004
- Кара: E28 518
- Мечтае да кара: E28 530
хммм - не бях се замислял и май си прав
всъщност кое ограничава колко буст може да пуснеш(и гориво) - демек кое е първото което ще замине от подобна интервенция, щото не мисля че ковани бутала и тем подобни не са нужни - common rail-ите издържат по сумати нютон метри без да са вкарани в употреба разни изродщини(при бензините от 2.0 да изкараш 300 + коня при това от 4 цилиндров(примерно) си е бая натоварване)
мисля че по принцип може да се жертва малко работата на празен ход както и ниските обороти в името на конете(както при спортните валове примерно) - за зимата не знам де
(става дума за степента на сгъстяване)
бях чувал че на голф 2 1.6 тд са слагани валове(то един де
) от GTI
- като резултатите били повече от добри(цялата тас работа във варна се разиграва)
иии разни подобни - общо зето не ми обръщай внимание на глупостите че до ся поливах един случей
и все пак виж тос форум - на теория нещата са същите (само че vw де
) - http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewforum.php?f=13
всъщност кое ограничава колко буст може да пуснеш(и гориво) - демек кое е първото което ще замине от подобна интервенция, щото не мисля че ковани бутала и тем подобни не са нужни - common rail-ите издържат по сумати нютон метри без да са вкарани в употреба разни изродщини(при бензините от 2.0 да изкараш 300 + коня при това от 4 цилиндров(примерно) си е бая натоварване)
мисля че по принцип може да се жертва малко работата на празен ход както и ниските обороти в името на конете(както при спортните валове примерно) - за зимата не знам де

бях чувал че на голф 2 1.6 тд са слагани валове(то един де


иии разни подобни - общо зето не ми обръщай внимание на глупостите че до ся поливах един случей


и все пак виж тос форум - на теория нещата са същите (само че vw де

Живот без мечти е ... като градина без цветя : )
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Ми хонда акорд дизел дет работи супер тихо и ниските са му съвсем прилични е на 16,7 степен.
За да я намалиш доста малко ти трябва щот е висока но гледай да е равна на всички цилиндри!
За да я намалиш доста малко ти трябва щот е висока но гледай да е равна на всички цилиндри!
Е то ще е равна на всички цилиндри, нали се намалява със специална гарнитура, която се прави по поръчка и се реже с лазер, ама още не съм чул някой да слага такава на дизел. Сега, двигателя хондата може да си е изчислен да работи на тая ниска компресия, ама на м21д24 и м51д25 си им дават компресия 21:1. Ако се сложи такава гарнитура на м21д24, тя задължително ще окаже някакво влияние върху обема на самия двигател (все пак е 6-цилиндров) и ще промени отношението на сместа въздух/гориво, но не се знае как ще реагира двигателя на това нещо. Напомням, че този двигател се управлява изключително от електроника (ДДЕ 2) и няма никакво механично управление в него, т.е. не можеш да настроиш нищо ръчно, освен уест гейта до известна степен.
При мен проблема е, че горивото е много и то особено при рязко подаване на газ в ниските обороти (а и във високите). Т.е. трябва да се търси решение за вкарване на повече въздух (интеркулер + увеличаване на турбо буста). Поръчал съм и спортен филтър K&N, за който дават, че "отпушва" до 30%, но се съмнявам, че това ще е достатъчно. Замислям се и върху варианта да се монтира мощен ел. вентилатор преди филтъра, който да "помага" на турбото да се развърта по-бързо от една страна, а от друга - да поддържа някакъв минимален буст от 0.2 - 0.3 бара. По принцип това решение не е много популярно, защото се правят и допълнителни клапи към кожуха на филтъра, а и избора на ел. двигател за такъв вентилатор е труден, защото трябва да отговаря на много специфични изисквания.
При мен проблема е, че горивото е много и то особено при рязко подаване на газ в ниските обороти (а и във високите). Т.е. трябва да се търси решение за вкарване на повече въздух (интеркулер + увеличаване на турбо буста). Поръчал съм и спортен филтър K&N, за който дават, че "отпушва" до 30%, но се съмнявам, че това ще е достатъчно. Замислям се и върху варианта да се монтира мощен ел. вентилатор преди филтъра, който да "помага" на турбото да се развърта по-бързо от една страна, а от друга - да поддържа някакъв минимален буст от 0.2 - 0.3 бара. По принцип това решение не е много популярно, защото се правят и допълнителни клапи към кожуха на филтъра, а и избора на ел. двигател за такъв вентилатор е труден, защото трябва да отговаря на много специфични изисквания.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
От 21 ако я смъкнеш на 19 примерно според мен няма да имаш проблемации то тва може да стане и без гарнитура щот е супер минимално. Ако ти е читав мотора смисъл има прилична компресия. Не мисля че ако се развърти турбината по-рано ще го оправиш тоя проблем, просто там картата е зле. Има ли как да я едитнеш тая електроника?
Електрониката вече е "edit"-ната, колата е с performance chip.
Трябва й повече въздух, това според мен е проблема. Първо мисля да й вкарам повече въздух, за да спре пушилката при рязко ритане на педала и да видя как ще се отрази това на вървежа, а после да се бъзикам с електрониката и то само ако се налага.
Засега последователността на действията ще бъде следната:
1. Интеркулер (трябва тръби, трасето вече съм го измислил, интеркулера е налице, трябва само лека модификация на капаците от страни) - до 2 седмици.
2. След монтажа на интеркулера естествено ще се появи лек пад на налягането, което ще увеличи турбо-лага малко, следва корекция на уест-гейта, който ще преодолее пада на налягането, но няма да се справи с малко по-големия турбо лаг.
3. В края на септември ще дойде K&N спортен филтър (вече е поръчан), който пък трябва да пооправи турбо лага. Ако резултатът не е задоволителен, ще се минава на резервен вариант с принудително пълнене преди филтъра, както съм споменал в предишното мнение.
Резултатите от всичките тези стъпки ще се следят и може да има леки изменения в тях (например до колко да се натяга уест-гейта, диаметъра на тръбите за кулера и др.)
Трябва й повече въздух, това според мен е проблема. Първо мисля да й вкарам повече въздух, за да спре пушилката при рязко ритане на педала и да видя как ще се отрази това на вървежа, а после да се бъзикам с електрониката и то само ако се налага.
Засега последователността на действията ще бъде следната:
1. Интеркулер (трябва тръби, трасето вече съм го измислил, интеркулера е налице, трябва само лека модификация на капаците от страни) - до 2 седмици.
2. След монтажа на интеркулера естествено ще се появи лек пад на налягането, което ще увеличи турбо-лага малко, следва корекция на уест-гейта, който ще преодолее пада на налягането, но няма да се справи с малко по-големия турбо лаг.
3. В края на септември ще дойде K&N спортен филтър (вече е поръчан), който пък трябва да пооправи турбо лага. Ако резултатът не е задоволителен, ще се минава на резервен вариант с принудително пълнене преди филтъра, както съм споменал в предишното мнение.
Резултатите от всичките тези стъпки ще се следят и може да има леки изменения в тях (например до колко да се натяга уест-гейта, диаметъра на тръбите за кулера и др.)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани