Помощ за парно/климатик
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Помощ за парно/климатик
Здравейте,
тези дни имам доста свободно време и смятам да прегледам цялата система за температура в купето. Имам доста проблеми с нея.
1. Климатика ми изпуска фреон в купето. С пълнене за 30-40 лв изкарвам цяло лято с климатик. Искат ми 500 лв за ремонт. Казаха, че изпуска под таблото. Няма да карам колата повече от 3-4 години, през които ще дам 200-250 лв за фреон. По изгодоно ми е. Въпросът ми е, такива количества на изпускане вредни ли са? Ясно е, че не е много добра идея да дишаш фреон цяло лято, но такова малко изпускане опасно ли?
2. Когато запаля колата и включа парното на макс, духа слабо. Температурата си я качва бързо и при загрят двигател е баня в колата. Просто първите 10-15 минути сутрин парното духа слабо. Всички знаем, че на студен двигател и парното духа студено, но въздушната струя излизаща от духалките не би трябвало да е толкова слаба. Също така при подаване на газ в средни обороти при включено парно се чува скърцане. Трябва да смажа перката на парното според мен, но как да стигна до нея?
3. Парното духа слабо в краката на предните седалки и не духа изобщо от пода на задните. Предполагам, че клапите не се отварят, но какво трябва да се разглоби, за да се стигне до тях?
Колата е Compact 318ti.
Благодаря.
тези дни имам доста свободно време и смятам да прегледам цялата система за температура в купето. Имам доста проблеми с нея.
1. Климатика ми изпуска фреон в купето. С пълнене за 30-40 лв изкарвам цяло лято с климатик. Искат ми 500 лв за ремонт. Казаха, че изпуска под таблото. Няма да карам колата повече от 3-4 години, през които ще дам 200-250 лв за фреон. По изгодоно ми е. Въпросът ми е, такива количества на изпускане вредни ли са? Ясно е, че не е много добра идея да дишаш фреон цяло лято, но такова малко изпускане опасно ли?
2. Когато запаля колата и включа парното на макс, духа слабо. Температурата си я качва бързо и при загрят двигател е баня в колата. Просто първите 10-15 минути сутрин парното духа слабо. Всички знаем, че на студен двигател и парното духа студено, но въздушната струя излизаща от духалките не би трябвало да е толкова слаба. Също така при подаване на газ в средни обороти при включено парно се чува скърцане. Трябва да смажа перката на парното според мен, но как да стигна до нея?
3. Парното духа слабо в краката на предните седалки и не духа изобщо от пода на задните. Предполагам, че клапите не се отварят, но какво трябва да се разглоби, за да се стигне до тях?
Колата е Compact 318ti.
Благодаря.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Помощ за парно/климатик
До перките на климатроника се стига от двигателният отсег. Маха се решетката между чистачките, после с малко ключе (по спомен беше 6 или 7) се развиват двата винта в двата края и се маха металната джаджа и вече перката ти е пред очите. Не разбрах дали постоянно духа слабо или само в началото. Ако духа постоянно слабо си смени филтъра на климатроника, който се намира в дясно на централната конзола в купето. Под жабката в ляво. А 500 лв за ремонт на инсталацията според мен си е направо обир. Ако си поне малко сръчен в ръцете и имаш един ден свободно време може да смениш двете гумички, които са при свръзката на тръбите на фреона и блока на климатроника. Развиваш тръбите до акумолатора и при махната решетка и ламаринка под чистачките развиваш двойника от прасето. Сменяш гумичките и после по обратен ред си готов. Но като се замисля, може да е спукан и климатичния радиатор в купето. Има "прасета" за 70-80 лв, купуваш, слагаш и си ти! Дано съм ти бил полезен.
ПП. До клапите се стига като се свали таблото. Малко е играчка, но аз като за първи път се справих за по малко от час.http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1574093 Тук е дадено как се разглобява.
ПП. До клапите се стига като се свали таблото. Малко е играчка, но аз като за първи път се справих за по малко от час.http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1574093 Тук е дадено как се разглобява.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Помощ за парно/климатик
Всичко ясно, благодаря за бързия и пълен отговор. Изникнаха още два въпроса обаче.
Когато махна пластмасовата част между чистачките, стигам до филтъра на купето. При Compact е36 той е там. След като махна и него, не се вижда никаква перка. Филтъра е сменен скоро, духа слабо, само на студен мотор. Как да стигна до тъпата перка, за да я смажа? Дали идва от там скърцането при подаване на газ на средни обороти само при пуснато парно?
Трябва ли да махам цялото табло, за да стигна до духалките под предните седалки?
Благодаря
Когато махна пластмасовата част между чистачките, стигам до филтъра на купето. При Compact е36 той е там. След като махна и него, не се вижда никаква перка. Филтъра е сменен скоро, духа слабо, само на студен мотор. Как да стигна до тъпата перка, за да я смажа? Дали идва от там скърцането при подаване на газ на средни обороти само при пуснато парно?
Трябва ли да махам цялото табло, за да стигна до духалките под предните седалки?
Благодаря
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Помощ за парно/климатик
Колега, не съм обърнал внимание, че си с компакт. Не би трябвало да е много по различно относно перката. Виж тук http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CG71&mospid=47455&hg=64 как стоят нещата с перката и клапите. А за недухането в краката може да са се разместили въздуховодите за в краката. Махни кората под волана и виж как са.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG71&mospid=47455&btnr=64_0649&hg=64&fg=05
Ако всичко е наред, тогава остават клапите или моторчетата. При теб може и да е със жила. Но за да стигнеш до клапите ще трябва да свалиш таблото вече.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG71&mospid=47455&btnr=64_0649&hg=64&fg=05
Ако всичко е наред, тогава остават клапите или моторчетата. При теб може и да е със жила. Но за да стигнеш до клапите ще трябва да свалиш таблото вече.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани