Разход 6.5 с 320
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Има тема, в която това е дискутирано обширно
Да, спира подаването на гориво и двигателя работи по "инерция". Ако си следите икономайзера, може много да си оптимизирате шофирането. И друго - достигането на желаната скорост е добре да става с максимално натиснат педал на газта. Дросела е отворен напълно, от там по-малко завихряния и оптимално вдишване-издишване на двигателя. Друго, както каза колегата - отворени прозорци и шибедах, както и наличието на аеродинамични елементи тип пейка драстично повишават разхода (тунинг броните, дето се влачат по земята без да сте пипали окачването също не са ви приятели по бензиностанциите). Освен това всеки двигател си има обороти, в които му е "комфортно" т.е. където му е "плосък" въртящия момент - колкото повече време стои в тях, толкова по-добре за разхода, особено при захождане за изпреварване, което е фактор на дълъг път. Наблюдавайте и се опитайте да си "почувствате" колата - ще ви е полезно не само за нисък разход 


Never mistake motion for action...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
младежи ,щом съм писал 0/100 значи е толкова
мотора е загаснал по общоприетите норми ,върти се щото е на скорост .. но екуто си бачка ,активира този режим над 1800 оборота при отпускане на газта и възтановява подаването на гориво под 1500 оборота(за да не загасне двг. както изказаха предположения някои колеги) всичко това става много бързо и не се усещат тласъци ,задавяния ,прекъсвания ..

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Да допълня малко колегата Алекси:
момента на спиране на подаването на горивото зависи от температурата
на двигателя.Ако е студен,горивото спира над 2000 оборота и включва на
1500,ако е топъл-спира на 1800 и пуска на 1100-1200 об.
М/у другото от 2 седмици карам с ламбда сонда(преди нямах) и градско
съм на 11.2 засега.Ще покарам още малко и тогава ще споделя дали
преработката си заслужава
момента на спиране на подаването на горивото зависи от температурата
на двигателя.Ако е студен,горивото спира над 2000 оборота и включва на
1500,ако е топъл-спира на 1800 и пуска на 1100-1200 об.
М/у другото от 2 седмици карам с ламбда сонда(преди нямах) и градско
съм на 11.2 засега.Ще покарам още малко и тогава ще споделя дали
преработката си заслужава

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
а ЕКУто сменя ли го .. че и аз нямам ламбда фабрично ,но не ми гори много напротив .. но може да върви повечко с ламбда
аз нямам и дупка на колекторите ,твоята как я монтира... то така и М52 може да си присади човек 


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
По принцип колата си има окабеляване за ламбда сонда.Буксата е
захваната на скоростната кутия.Завариха ми втулка за сондата близо
до буксата,сложих реле за подгряване на ламбдата и смених чипа.
Самото ЕКУ няма смисъл да се сменя,достатъчно е да смениш програмата.
За вървене-ми доста добре върви,ма и новата програма все пак не е
съвсем сток
захваната на скоростната кутия.Завариха ми втулка за сондата близо
до буксата,сложих реле за подгряване на ламбдата и смених чипа.
Самото ЕКУ няма смисъл да се сменя,достатъчно е да смениш програмата.
За вървене-ми доста добре върви,ма и новата програма все пак не е
съвсем сток

- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Re: как така 6,5
zaks написа:колеги как така сваляте под заводските норми колите
каква заводска норма те гони?

примерно дори нов шофьор ако му дадеш прав празен път без наклони и на 5-та поддържа да кажем 90 без ускорения ще направи разход около 6.0, бас хващам, че и надолу може да падне

Аз не мисля, че е редно да не си тормозим колите. Предпочитам един ден да не я карам, но на следващия да и скъсам шортите. И на мен на разходомера ми показва 6 при 80 км на 5-та предавка, но това си е брутално.
Ако има софиянец, който да падне под 10 с 320-ка в София град, то моля да ми остави телефон да ходя на курсове при него.
Ония ден се возих случайно на една маршрутка и шофьора караше 50% поинерция... изреждаше предавките до 40 км/ч. Абе ай сихтир....
Ако има софиянец, който да падне под 10 с 320-ка в София град, то моля да ми остави телефон да ходя на курсове при него.
Ония ден се возих случайно на една маршрутка и шофьора караше 50% поинерция... изреждаше предавките до 40 км/ч. Абе ай сихтир....
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
хм има една тема колко ни харчат колите... с понастъпване с кеф, освен когато е излишно и лукойл 98 ми даде 10.02 разход миналия резервоар, като същото каране ми беше 11.24 с лукойл 95. Са цариградско ала бала но и яки задръствания редовно... а общо взето ме знаеш и не карам по инерция хич
и сега грубо мие около 10 но откачах акумулатор за тест и забравих да запиша километрите, само грубо към 520 км с 53 литра (докато ми светне)

- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Митко Ганчев написа:И аз го бях чел това ама не ми се вярваше, щом и колегите го казват сигурно е така. Просто подаването на бензин се спира, а двигателя няма как да спре да се върти след като колата е на скорост и е в движение. На практика действа само като спирачка ако правилно съм разбрал. Но по тази логика не трябва ли ако оставя на първа на равно без газ да спре и да загасне??
Няма да спре, защото и на 5-та да си ако скоростта ти падне до такава, че оборотите ти са стигнат 1000 и по-малко се включва моторчето за оборотите и колата вече си поддава нужното гориво за да поддаржа обороти. И на 1-ва да си ще се движи издвам и няма да спре.
0/100 е на скорост и отпуснат педал.
Неудобствата са, че трябва наклона примерно да е голям(понеже може и след изпреварване като си ускорил да отпуснеш педала до възтановяване на скоростта, с която си карал до преди това. Така доста намаляш от загубата на гориво, което си изхабил при изпреварването, защото се компенсира след това), а наклона трябва да е голям, защото на скорост колата забавя - това е само неудобството.
Тази тема си е за майсторско шофиране, но преди да се научим да шофираме най-икономична на всякаква скорост трябва да знаем доста неща.
Компа спира подаването на гориво през дюзите. Двигателя се движи заради набраната инерция от предавателното движение на колета към двигателя, а когато подаваш гас е обратно.. Свещите си пускат искра, клапаните си се отварят, затова като подадещ гас и колата продалжава, компа подава към дюзите и те пускат, понеже има движение по педала на гастта.
Като цяло на свободна си е най-неоправдания разход


Последните месеци 2 пъти ходих до София с лукойл 95 среден разход 6.5/100км със средна скорост 90-110 на един равен участък дигнах 205км/ч за моя удовлетворение, с 30-40км градско из София в горе доло голям трафик. Смея да твърдя, че си усещам колата. Градско в Стара Загора ми гори 9 без излишни настъпвания и по надолнищатата на скорост. Ясно е, че като я настъпвам си дига и то с 2-3 литра.
- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
Alexi написа:има някои тънкости които трябва да се знаят от всеки ,ако искате нисък разход ,например при отнемане на газта на скорост ЕКУто прекъсва подаването на гориво към цилиндрите и мотора се върти от инерцията на колата само .. климатика също ,а моментния разход е 0/100 .. дълги баири надолу ги вземам на 5та без газ ,това смъква разхода. Изпреварвания правя в обороти над 3к и с пълна газ ( педала докрай) .Пълната газ при изпреварване противно на всеобщото мнение смъква моментния разход ,защото махаш тапата на входа на двигателя която само го затормозява през 99% от времетоизпреварваш за по кратко време и си отпускаш газта ,отпускам я докрай (0/100 моментен) докато автомобила забави до скоростта с която се движа ... и с газта и с спирачката се борави плавно ,като последната се използва по рядко за сметка на моторната (0/100) по честичко ... прозорци не се отварят ,всеки от тях вдига разхода с 2-3% ...поддържам постоянна скорост ,всяко ускорение и забавяне вдига разхода ... и други такива неща ,много са ..
Естествено рядко карам така ,предимно динамично без излишен преразход на гориво, с постоянна скорост.
Средния ми разход по принцип е около 8-8.5-9 ,на магистрала под 140 не карам ,двупосочен път над 120 избягвам(просто имам твърде много километри и съм видял твърде много).
Прави сте че Впауър горивата смъкват разхода ,по мои наблюдения с 0.5-1/100(при дизел по се усеща)
При 3 и повече човека ,както и багаж доста, разхода се вдига с 0.5 - 1/100
Много съм съгласен колега!

Който казва че 320ка харчи за страх,значи и той я натиска за страх...


- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
и аз на 6 свалях до морето и обратно, купя си нещо фастъци,бадеми и количка, пускам темпомата на 100-110 и ми е есктра, само по магистралата я натисна за малко адреналин, а по тясните улици вече много коли и не се правя на състезател и искам да стигна 

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
а така,разбийте мита за горящите бмв-а,напук на голф и опелджиите 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани