Разход 6.5 с 320

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 28 Авг 2006, 20:05

Има тема, в която това е дискутирано обширно ;) Да, спира подаването на гориво и двигателя работи по "инерция". Ако си следите икономайзера, може много да си оптимизирате шофирането. И друго - достигането на желаната скорост е добре да става с максимално натиснат педал на газта. Дросела е отворен напълно, от там по-малко завихряния и оптимално вдишване-издишване на двигателя. Друго, както каза колегата - отворени прозорци и шибедах, както и наличието на аеродинамични елементи тип пейка драстично повишават разхода (тунинг броните, дето се влачат по земята без да сте пипали окачването също не са ви приятели по бензиностанциите). Освен това всеки двигател си има обороти, в които му е "комфортно" т.е. където му е "плосък" въртящия момент - колкото повече време стои в тях, толкова по-добре за разхода, особено при захождане за изпреварване, което е фактор на дълъг път. Наблюдавайте и се опитайте да си "почувствате" колата - ще ви е полезно не само за нисък разход ;)
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 28 Авг 2006, 20:32

младежи ,щом съм писал 0/100 значи е толкова :D мотора е загаснал по общоприетите норми ,върти се щото е на скорост .. но екуто си бачка ,активира този режим над 1800 оборота при отпускане на газта и възтановява подаването на гориво под 1500 оборота(за да не загасне двг. както изказаха предположения някои колеги) всичко това става много бързо и не се усещат тласъци ,задавяния ,прекъсвания ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 28 Авг 2006, 20:46

Мерси за инфото :) Наистина нямах представа, че двигателят спира да работи :shock: :)
We love you Ronnie!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 28 Авг 2006, 21:51

Да допълня малко колегата Алекси:
момента на спиране на подаването на горивото зависи от температурата
на двигателя.Ако е студен,горивото спира над 2000 оборота и включва на
1500,ако е топъл-спира на 1800 и пуска на 1100-1200 об.

М/у другото от 2 седмици карам с ламбда сонда(преди нямах) и градско
съм на 11.2 засега.Ще покарам още малко и тогава ще споделя дали
преработката си заслужава ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 28 Авг 2006, 21:58

а ЕКУто сменя ли го .. че и аз нямам ламбда фабрично ,но не ми гори много напротив .. но може да върви повечко с ламбда :D аз нямам и дупка на колекторите ,твоята как я монтира... то така и М52 може да си присади човек :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 28 Авг 2006, 22:22

По принцип колата си има окабеляване за ламбда сонда.Буксата е
захваната на скоростната кутия.Завариха ми втулка за сондата близо
до буксата,сложих реле за подгряване на ламбдата и смених чипа.
Самото ЕКУ няма смисъл да се сменя,достатъчно е да смениш програмата.

За вървене-ми доста добре върви,ма и новата програма все пак не е
съвсем сток :mhihi:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 28 Авг 2006, 23:20

bmwdriver написа:За вървене-ми доста добре върви,ма и новата програма все пак не е
съвсем сток :mhihi:

ще видим тази работа :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 29.12.2004

как така 6,5

Мнение от zaks » 01 Сеп 2006, 0:49

колеги как така сваляте под заводските норми колите :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Re: как така 6,5

Мнение от t0sh » 01 Сеп 2006, 1:17

zaks написа:колеги как така сваляте под заводските норми колите :)


каква заводска норма те гони? :mhihi: това 9.2 не го гледай то е ориентир който все едно го няма, просто трябва нещо за сравнение между моделите.
примерно дори нов шофьор ако му дадеш прав празен път без наклони и на 5-та поддържа да кажем 90 без ускорения ще направи разход около 6.0, бас хващам, че и надолу може да падне ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 01 Сеп 2006, 10:22

Аз не мисля, че е редно да не си тормозим колите. Предпочитам един ден да не я карам, но на следващия да и скъсам шортите. И на мен на разходомера ми показва 6 при 80 км на 5-та предавка, но това си е брутално.
Ако има софиянец, който да падне под 10 с 320-ка в София град, то моля да ми остави телефон да ходя на курсове при него.
Ония ден се возих случайно на една маршрутка и шофьора караше 50% поинерция... изреждаше предавките до 40 км/ч. Абе ай сихтир....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 01 Сеп 2006, 10:53

хм има една тема колко ни харчат колите... с понастъпване с кеф, освен когато е излишно и лукойл 98 ми даде 10.02 разход миналия резервоар, като същото каране ми беше 11.24 с лукойл 95. Са цариградско ала бала но и яки задръствания редовно... а общо взето ме знаеш и не карам по инерция хич :) и сега грубо мие около 10 но откачах акумулатор за тест и забравих да запиша километрите, само грубо към 520 км с 53 литра (докато ми светне)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от batkoto » 26 Май 2008, 9:54

Митко Ганчев написа:И аз го бях чел това ама не ми се вярваше, щом и колегите го казват сигурно е така. Просто подаването на бензин се спира, а двигателя няма как да спре да се върти след като колата е на скорост и е в движение. На практика действа само като спирачка ако правилно съм разбрал. Но по тази логика не трябва ли ако оставя на първа на равно без газ да спре и да загасне??


Няма да спре, защото и на 5-та да си ако скоростта ти падне до такава, че оборотите ти са стигнат 1000 и по-малко се включва моторчето за оборотите и колата вече си поддава нужното гориво за да поддаржа обороти. И на 1-ва да си ще се движи издвам и няма да спре.

0/100 е на скорост и отпуснат педал.
Неудобствата са, че трябва наклона примерно да е голям(понеже може и след изпреварване като си ускорил да отпуснеш педала до възтановяване на скоростта, с която си карал до преди това. Така доста намаляш от загубата на гориво, което си изхабил при изпреварването, защото се компенсира след това), а наклона трябва да е голям, защото на скорост колата забавя - това е само неудобството.

Тази тема си е за майсторско шофиране, но преди да се научим да шофираме най-икономична на всякаква скорост трябва да знаем доста неща.
Компа спира подаването на гориво през дюзите. Двигателя се движи заради набраната инерция от предавателното движение на колета към двигателя, а когато подаваш гас е обратно.. Свещите си пускат искра, клапаните си се отварят, затова като подадещ гас и колата продалжава, компа подава към дюзите и те пускат, понеже има движение по педала на гастта.


Като цяло на свободна си е най-неоправдания разход :!: Понеже колата си се движи даречем по надолнище и ти не използваш двигателя в момента и се оказва, че заради спирачките и волана ползваш тези 800 оборота, които ти харчат бензина. Дори и на място да си това използваш тези обороти за да ти е заплена колата да може да тръгнеш безпроблемно като светне зелено. А, много от нас се правят на газари като оставят колата на обороти, слезнат от нея, говорят с приятели и пак се качат и тръгнат :mhihi: това е най-неоправдания разход - на място или по инерция.


Последните месеци 2 пъти ходих до София с лукойл 95 среден разход 6.5/100км със средна скорост 90-110 на един равен участък дигнах 205км/ч за моя удовлетворение, с 30-40км градско из София в горе доло голям трафик. Смея да твърдя, че си усещам колата. Градско в Стара Загора ми гори 9 без излишни настъпвания и по надолнищатата на скорост. Ясно е, че като я настъпвам си дига и то с 2-3 литра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Мнение от inseCT » 26 Май 2008, 18:38

Alexi написа:има някои тънкости които трябва да се знаят от всеки ,ако искате нисък разход ,например при отнемане на газта на скорост ЕКУто прекъсва подаването на гориво към цилиндрите и мотора се върти от инерцията на колата само .. климатика също ,а моментния разход е 0/100 .. дълги баири надолу ги вземам на 5та без газ ,това смъква разхода. Изпреварвания правя в обороти над 3к и с пълна газ ( педала докрай) .Пълната газ при изпреварване противно на всеобщото мнение смъква моментния разход ,защото махаш тапата на входа на двигателя която само го затормозява през 99% от времето :mhihi: изпреварваш за по кратко време и си отпускаш газта ,отпускам я докрай (0/100 моментен) докато автомобила забави до скоростта с която се движа ... и с газта и с спирачката се борави плавно ,като последната се използва по рядко за сметка на моторната (0/100) по честичко ... прозорци не се отварят ,всеки от тях вдига разхода с 2-3% ...поддържам постоянна скорост ,всяко ускорение и забавяне вдига разхода ... и други такива неща ,много са ..
Естествено рядко карам така ,предимно динамично без излишен преразход на гориво, с постоянна скорост.
Средния ми разход по принцип е около 8-8.5-9 ,на магистрала под 140 не карам ,двупосочен път над 120 избягвам(просто имам твърде много километри и съм видял твърде много).
Прави сте че Впауър горивата смъкват разхода ,по мои наблюдения с 0.5-1/100(при дизел по се усеща)
При 3 и повече човека ,както и багаж доста, разхода се вдига с 0.5 - 1/100


Много съм съгласен колега! :bchug:
Който казва че 320ка харчи за страх,значи и той я натиска за страх... ;) Требе си малко усет за да се докара хубав разход :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 26 Май 2008, 20:05

и аз на 6 свалях до морето и обратно, купя си нещо фастъци,бадеми и количка, пускам темпомата на 100-110 и ми е есктра, само по магистралата я натисна за малко адреналин, а по тясните улици вече много коли и не се правя на състезател и искам да стигна :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 26 Май 2008, 20:24

а така,разбийте мита за горящите бмв-а,напук на голф и опелджиите :twisted:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook