M52 - Engine load and air use...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 09 Фев 2013, 14:10

Здавейте,

забелязвам, че при живите данни, два параметъра са извън допустимите граници, става въпрос за

- Engine load
- Air use of the idle control valve

Изображение

Някой би ли могъл да каже малко повече за тези два параметъра и каква би била причината да са извън допуска. Второто е съвсем на ръба, но колата докато е студена си седи извън номалното в + стойност.

Колата има лек проблем когато е студена, на бензин тресе леко и трудно се изфорсирва, с покачването на температурата, проблемът лека-полека изчезва, но не напълно, изчезва когато обърне на газ, което ме навежда на мисълта, че вероятно проблемът е в дюзите.
Когато обърне на газ в момента, в който ламбдаа започне да регулира (т.е. влезе в closed loop) започва леко заиграване на оборотите, като загрее напълно проблем вече няма.

По колата е проверено всичко - пробвано е с друг дебитомер, стъпковия мотор е сменен, ламбдите работят отлично........ дайте някакъв акъл....

Е36 - М52Б20 е колата

Благодаря предварително!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от maxpower » 09 Фев 2013, 16:07

Температурата на вх въздух ми се струва малко висока. Провери я на студен мотор, точно след палене дали е същата като на външната температура.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 09 Фев 2013, 18:52

проверих я, като запали на 3 градуса външна, в колектора сензора отчиташе 6. Мисля съвсем нормално, освен това сензорът съм го мерил и си е в норми според аутодата.....

Действително и на мен ми се вижда малко висока, но както казах проблемите са на студен мотор, а не на топъл. А и снимката, която съм пуснал е правена след седене на място доста дълго време запалена и може би това е причината, просто колектора се е понагрял....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от maxpower » 09 Фев 2013, 19:12

на колко ти стоя адаптациите за празен ход и частично натоварване от сондите? Иначе напрви някаква нехерметичност в системата примерно съвсем леко извади клечката за маслото и виж какво става с моторчето за празен ход. Би трябвало там да падне.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 09 Фев 2013, 19:19

тва е добра идея, щях да ги гледам тия адаптации ама забравих.... утре ше ги видя и ще пробвам това, което казваш.... :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 10 Фев 2013, 20:13

Така, ето и малко от обещаното....

Това са стойностите веднага след паленето
Изображение
Изображение

Виждат се адаптациите ясно, сега следват скрийншота при каране, след като е позкряла и има регулиране от сондите вече
Изображение

и тук пускам какво се случва при вадене на щеката, т.е. разхерметизиране на системата

извадена щека
Изображение

прибрана щека
Изображение

Добре се вижда, че има мръдване само във fuel control integrator-a, адаптациите не помръдват. Трябва да отбележа, че последните две снимки от опита с щеката, преди това съм занулил адаптациите и съм я карал 10-тина минути, явно обаче още не бяха инициализирани.

Днес гледах на един приятел М52-то, също като моето и няма никакви разлики в показанията на инпата и при него твзи стойности, за които стана въпрос в началото са с удивителни, адаптациите също са му в норма, а при него всичко е 6.

:dunno:


Реално тия адаптации не би трябвало да са голям проблем, тъй като те приалагат съвсем лека корекция към бензиновите времена, тоест ако са в нормата +/-100, каквито са в границите на инпа-та не битрябвало да оказват особено влияние. Вече ако излязат извън нормите, тогава очевидно се опитва да компенсира за някакъв проблем - паразитен въздух, проблем в ламбда сонда, инжектор и т.н.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от maxpower » 10 Фев 2013, 20:53

Тези адаптационните стойности са много интертни. При мене и трябват към 20км докато си ги направи след нулиране. С работа на място обикновенно не се променят. Чесно казано и при мен не мога да се ориентирам със тия показатели за моторчето на пр ход. Щом на бензин го има само, провери налягането на горивото. На контакт трябва да е 3,5бара, като запалиш и работи на 3бара, като чукнеш газта трябва да вдига до 3,5 бара. След това изгаси и следи дали налягането се задържа примерно за 1-2минути- ако падя рязко някоя от дюзите не ти уплътнява добре. На моята съм я замервал така 30мин и си държи падна до 2,5-2,6 бара и не падаше повече.
Пробвай също и без дебитомер дали го има това заглъхване.
Иначе сензора за температура изглежда работи добре.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 10 Фев 2013, 22:10

Общо взето и твоите мисли се припокриват с моите, това което остана наистина е да замеря налягането в рейката.

При изкаран дебитомер нещата стават мега зле, така че там ме съмнява да е проблема.....

Мисля да замеря налягането и ако не е от него да сменя дюзите и ще видим какво ще стане..... ще пиша при развитие....

поздрави :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 11 Фев 2013, 10:32

Сега се позамислих малко върху пробата с щеката, реално колата реагира съвсем адекватно на теста..... защо....

...вижда се, че при изкарана щека, интегратора скача на 50-60 единици, което означава, че се опитва да обогати сместа. Така и трябва да стане, тъй като при извадена щека паразитен въздух заобикаля дебитомера(не се отчита) и реално сместа обеднява.

При поставяне обратно на щеката, веднага стойностите се нормализират, като стават близки до нулата или леко в минус областта, тоест се опитва леко да обедни, което си е нормално предвит това, че преди малко при извадената щека е обогатило малко.

Реално електрониката си реагира съвсе адекватно, тоест проблем не би трябвало да има.

А и адаптациите няма как да мръднат веднага при вадене на щеката, мърда само fuel integrator-a тъй като той е моментната адаптация, ако можем така да го наречем. Останалите две (additive) за празния ход и (multiply) за режим извън празен ход са както каза и колегата над мен- доста интертни, те се "изучават" и напасват от компютъра в продължение на повечко време.

От тук нататък продължавам по стъпките, които описах в предишното мнение и при повече развитие ще споделя ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 12 Фев 2013, 21:52

.... и така днес замерихме налягането в бензиновата рейка - 3.00 бара, просто закова ама тооочно! Тоест всичко е ок там.

следваща стъпка - смяна на дюзи......... ще пиша какво е станало ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M52 - Engine load and air use...

Мнение от BiTurbo » 19 Мар 2013, 13:35

.... и така, малко да понапиша какво се получи.....

Искам да вметна, че налягането на горивото трябва да се премери и при подаване на газ на мотора, а не само на празен ход. Вярното е на празен ход да показва 3.0бара, а при подаване на газ да отчита 3.5бара, поне така е при М52 (тук благодаря на колегата maxpower за пояснението). Та след първото замерване успях да си направя едно уредче и закачих да измеря отново и си беше точно по описание както трябва да бъде.

Както писах преди, смених и дюзите и смея да твърдя, че пробемът изчезна на 90%. В момента прекъсване няма и се форсира идеално на студен мотор, но остана едно леко забиване в момента на подаване на газ, което отново при минаване на газ изчезва..... сега съм се насочил към смяна на гофрирания маркуч, тъй като видях, че се е понапукал и след това евентуално клапана на картерните газове, щото само тва си остана...... Това забиване е точно все едно взима паразитен въздух.

Продължаваме да дълбаем...... :)
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook