Разлика между стабилизиращи щанги

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Jim Beam » 29 Яну 2013, 15:09

Колеги четох, че на М3 предната щанга се връзва директно за макферсона, а М-тех за накрайника (кой точно не разбрах). Това сега вярно ли е ? Общо взето каква е разликата между:


31 35 1 090 182 - http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... zer_front/

и

31 35 2 227 996 - http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... zer_front/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Jim Beam » 29 Яну 2013, 16:12

Ето тук е обяснено добре -http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/101-Projects-63-PSS9/101-Projects-63-PSS9.htm

Въпросът е може ли а се направи обратното - да се монтира щангата с дълга биалетка директно за амортисьора, не за носача. И има ли смисъл?

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Dirty M5 driveR » 29 Яну 2013, 19:57

Първите е36 излизат с дългата биалетка (за амортисьора). После я заменят с късата, захваната за носача. Но М3 си остава с дългата. За да решат така инженерите значи са преценили, че е по-удачно. Аз не съм размишлявал защо би било по-добре, но сега ми идват разни неща на ум:
-дългата биалетка може да излезе по-здрава, заради липсата на тампончето, което според мен се разбива по-бързо от шарнирната връзка
-връзката на щангата директно с амортисьора вероятно води до по-голяма компенсация на накланянето на купето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Jim Beam » 29 Яну 2013, 20:18

Dirty M5 driveR написа:Първите е36 излизат с дългата биалетка (за амортисьора). После я заменят с късата, захваната за носача. Но М3 си остава с дългата. За да решат така инженерите значи са преценили, че е по-удачно. Аз не съм размишлявал защо би било по-добре, но сега ми идват разни неща на ум:
-дългата биалетка може да излезе по-здрава, заради липсата на тампончето, което според мен се разбива по-бързо от шарнирната връзка
-връзката на щангата директно с амортисьора вероятно води до по-голяма компенсация на накланянето на купето.


Да. Разрових още и хората казаха, че дългата биалетка играе ролята на лост и прави щангата по-твърда, т.е. 23.5мм щанга ще е поне (или по-) твърда колкото 25.5мм. Самата система работи по-добре с щанга вързана за амортисьора. Тук идва интересната част - какво става, когато вържем дебелата щанга с дълга биалетка за амортисьора и изобщо възможно ли е това? Ако е ще изелзе ще можем да имаме твърдоста на дебела 28-30мм щанга (която е доста скъпа) за без пари.
Две неща ще трябва да се проверят:
1. Дали щангата може да се върже с дълга биалетка без да опира
2. Дали амортисьора има ухо за биалетката - това предполагам лесно може да се направи с една добра заварка.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от bmw325tds » 30 Яну 2013, 9:52

Jim Beam написа:...2. Дали амортисьора има ухо за биалетката - това предполагам лесно може да се направи с една добра заварка.
Не заварявай туй що не се заварява.
Ако амотесьора е газов ще се нагрее газта и ще избяга, ако е маслен ще му завриш маслото, може да пригориш уплътнението... Ако все мак решиш да заварш отиди при някой истински заварчик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от bmw325tds » 30 Яну 2013, 10:56

DSC00147.jpg


Сега като се замисля се получава, че силата, която се прилага от носача върху стабилизиращата щанга е по-голяма от тази, която се прилага от амортесьора.
Разликата идва от различните проекции на силата върху носача.
Разликата не е голяма, но ако се сложи дълга биалетка ще се получи малко по-твърдо окачване,
защото щангата ще е подложена на по-малко натоварване и следователно по-малко ще се усуква.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Jim Beam » 30 Яну 2013, 12:15

bmw325tds написа:
Jim Beam написа:...2. Дали амортисьора има ухо за биалетката - това предполагам лесно може да се направи с една добра заварка.
Не заварявай туй що не се заварява.
Ако амотесьора е газов ще се нагрее газта и ще избяга, ако е маслен ще му завриш маслото, може да пригориш уплътнението... Ако все мак решиш да заварш отиди при някой истински заварчик.


Това 100% ще е така. Има кой да го завари кадърно както и инструментариума за целта с точност до 10та.

Интересна схема си направил. Казваш, че разликата не е голяма, но след като заместват 23.5мм щанга, захваната с дълга биалетка, с 25.5мм щанга с къса и резултата е в полза на 23.5ммвата, значи има резон да се хване 26мм с дълга и да се получи ефекта на 28-30мм афтърмаркет щанга, която по принцип струва 300+ лева.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Разлика между стабилизиращи щанги

Мнение от Cosworth » 31 Яну 2013, 1:17

Jim Beam написа:
bmw325tds написа:
Jim Beam написа:...2. Дали амортисьора има ухо за биалетката - това предполагам лесно може да се направи с една добра заварка.
Не заварявай туй що не се заварява.
Ако амотесьора е газов ще се нагрее газта и ще избяга, ако е маслен ще му завриш маслото, може да пригориш уплътнението... Ако все мак решиш да заварш отиди при някой истински заварчик.


Това 100% ще е така. Има кой да го завари кадърно както и инструментариума за целта с точност до 10та.

Интересна схема си направил. Казваш, че разликата не е голяма, но след като заместват 23.5мм щанга, захваната с дълга биалетка, с 25.5мм щанга с къса и резултата е в полза на 23.5ммвата, значи има резон да се хване 26мм с дълга и да се получи ефекта на 28-30мм афтърмаркет щанга, която по принцип струва 300+ лева.


Ухото трябва да е заварено почти в перфектната позиция, защото не забравяй амортисьора се върти, а щангата стои...
ИзображениеИзображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook