Задно окачване М5 - принцип на действие?
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Задно окачване М5 - принцип на действие?
Така, от известно време ме гложди един въпрос относно принципа на действие на задното окачване на М5-та и понеже сам не можах да стигна до отговор, реших да ви питам и вас.
Конкретно ме интересува какъв е принципа на действие на тампоните на носачите, които реално са едни селенови втулки с аксиално движение, което не доумявам каква роля играе.
Иде реч за номер 2 от долната схема:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=30
Които изглеждат така:

Та въпроса е каква е целта на тези селенови втулки, какъв е принципа им на действие и как реално се отразяват на пътното поведение на колата?
Конкретно ме интересува какъв е принципа на действие на тампоните на носачите, които реално са едни селенови втулки с аксиално движение, което не доумявам каква роля играе.
Иде реч за номер 2 от долната схема:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=30
Които изглеждат така:
Та въпроса е каква е целта на тези селенови втулки, какъв е принципа им на действие и как реално се отразяват на пътното поведение на колата?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Демпфер.
Като ходи колелото (демек главината) нагоре-надолу носачът извършва въртеливо движение по оста на въпросната втулка. Ако вместо гума беше какъвто и да е вид лагер, щеше да има кански вибрации в движение.
Износването (демек втвърдяване, нацепване, скъсване) води до поведение подобно като при тампоните на предните надлъжни носачи (демек горен крив).
Като ходи колелото (демек главината) нагоре-надолу носачът извършва въртеливо движение по оста на въпросната втулка. Ако вместо гума беше какъвто и да е вид лагер, щеше да има кански вибрации в движение.
Износването (демек втвърдяване, нацепване, скъсване) води до поведение подобно като при тампоните на предните надлъжни носачи (демек горен крив).

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Това ясно, обаче тогава защо пък малките двигатели са с обикновенните тампони там>

И то хубаво за въртеливото движение, ама втулката се движи и настрани в "тампона"
Ето така>

И точно това ми е въпроса - каква е причината да го има това движение и каква точно роля играе?

И то хубаво за въртеливото движение, ама втулката се движи и настрани в "тампона"
Ето така>

И точно това ми е въпроса - каква е причината да го има това движение и каква точно роля играе?
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
изнасяне на моста според натоварването...може би 


by ''kompleksa''
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
То няма какво друго да е според мен, обаче каква роля играе това изместване и има ли нещо друго което да го ограничава?
Подозирам че "черешката" играе някаква роля.
Подозирам че "черешката" играе някаква роля.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
VesoPesa написа:То няма какво друго да е според мен, обаче каква роля играе това изместване и има ли нещо друго което да го ограничава?
Подозирам че "черешката" играе някаква роля.
Казва се "паразитен хебел"


Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
4 такива да не струват колко основен ремонт на мотора? Гледам, че в реалоем ги дават по 114$ на парче.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Колкото читав основен не, но колкото една м50б20 на старо...
Иначе за "черешката" мен ми е ясно как точно се нарича, но така му казват масово и затова използвах този "термин".
А по темата - Да разбирам че този тампон дава възможност на носачите леко да се местят, което местене се ограничава от "черешката"?
Иначе за "черешката" мен ми е ясно как точно се нарича, но така му казват масово и затова използвах този "термин".
А по темата - Да разбирам че този тампон дава възможност на носачите леко да се местят, което местене се ограничава от "черешката"?
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
А другите (обикновените) са по 77$ за брой... В "Дару" са по 117,50...
Полиуретана му е майката май май
Полиуретана му е майката май май

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Полиуретана определено не му е майката точно за там, особенно за евридейка.
Иначе има и афтърмаркет решения, не е задължително да са оригинални
Иначе има и афтърмаркет решения, не е задължително да са оригинални

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
VesoPesa написа:Полиуретана определено не му е майката точно за там, особенно за евридейка.
Иначе има и афтърмаркет решения, не е задължително да са оригинални
Добре, значи има неоригинални такива същите като за М5 така ли да го разбираме? Защо не споделиш някаква ориентировъчна цена?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Ориентировъчната е м50б20 на старо за комплект.
Оригиналните са по 200+ лева за брой
Но темата не беше за цените
Оригиналните са по 200+ лева за брой
Но темата не беше за цените

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
VesoPesa написа:Това ясно, обаче тогава защо пък малките двигатели са с обикновенните тампони там>
И то хубаво за въртеливото движение, ама втулката се движи и настрани в "тампона"
И точно това ми е въпроса - каква е причината да го има това движение и каква точно роля играе?
Два уточняващи въпроса:
1. Има ли разлика в конструкцията на "обикновените" и "необикновените" тампони?
2. На носач има по 2 тампона. И на двата ли могат да се движат вътрешните втулки осово?

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Ами на снимките по-горе мисля че се вижда че не само има конструктивни разлики в двата тампона, а направо нямат нищо общо помежду си...
Иначе да, и двата тампона на носача са такива.
Иначе да, и двата тампона на носача са такива.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Задно окачване М5 - принцип на действие?
Сигурно другите тампони са 100% взаимозаменяеми с тези М-кови ?
525 M50----SET RUBBER MOUNTING 33329061946
M5 3.8 1995----ROTARY SLIDE BEARING 33321135808
525 M50----SET RUBBER MOUNTING 33329061946
M5 3.8 1995----ROTARY SLIDE BEARING 33321135808
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани