БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- venci_krumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 1.02.2011
- Местоположение: София, Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 530i
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
BMWPOWERRR_ACM написа:venci_krumov написа:Моята сметка е много проста:
За две години с 530i съм минал малко над 60 000 км. и съм похарчил малко над 40 000 лв.
В това число не се включва стойността на колата.
Включвам само гориво, поддръжка, ремонти, гуми, застраховки и т.н. (въобще всичко за да бръмча сигурно на пътя).
Сметката излиза 0.67 лв/км.![]()
Честито на печелившите!
Имаш малко над 20 000 лв. гориво(ако е както предполагам да не си на газ), около 3000 лв. Каско за този период, минимум 4 смени на масло, минимум 2 комплекта летни гуми и един зимен...и все пак ми се струват много тези 40 000. Сериозни ремонти или...? Което би било интересно защото винаги пред безспорно ниския разход на дизела се изтъква скъпата му поддръжка сравнимо с бензина.
Колеги,
Сменил съм половината кола.
Човек не може да кара 8-10 годишна кола и да се надява нищо да не излезе.
То може и без нищо да буташ, но надали ще е безопасно.
Аз искам да съм сигурен и сменям всичко, което се разтропа.
Нали затова се казва "поддръжка".
Иначе и баба знае.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Никой не те обвинява, даже напротив. Просто беше интересно относно тези разходи, които почти никой не смята, а то става дума за непренебрежими суми пари. И пак казвам - уж предимството в поддръжката на бензина пред дизела.
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
реших да я разгледам тази тема най-после и аз. По груби сметки мога да кажа ,че за 7години и 430000км е платено ,толкова колко струваше колата нова. Естествено основните разходи са за гориво ,гуми ,масло и застраховки. Най-скъпи ремонти са били новия ДПФ ,ако не се лъжа към 3000лв,ремонта на хидротрансформатора на автомата -2500лв (към 416000км го смених с фабричното масло),колектор -към 1000лв,демферна шайба на към 400000км -700лв,предно стъкло -1500лв ,носачи май бяха общо 2000лв но не съм сигурен(от дару кар са сменени) и т.н Пеперуди не са махани,турботата не са пипани,дюзите не са правили проблем,рейката не е пипана. Разходите и след закупуването по груби сметки са към 32ст/км. С цената на колата - 64-65ст/км
- venci_krumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 1.02.2011
- Местоположение: София, Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 530i
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
BMWPOWERRR_ACM написа:Никой не те обвинява, даже напротив. Просто беше интересно относно тези разходи, които почти никой не смята, а то става дума за непренебрежими суми пари. И пак казвам - уж предимството в поддръжката на бензина пред дизела.
Не се чувствам обвинен, колега.
Предимство в поддръжката на бензина спрямо дизела може да има само по отношение на двигателя.
Иначе почти всичко останало по колата е еднакво.
А аз не съм правил почти нищо по двигателя за две години.
Май само от неговата поддръжка съм доволен.
Да кажат хората с дизели как са.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Та ето ви разликата в разхода между бензин и дизел. Колегата с бензина кара на цена километър двойно и малко от колегата с дизела. С разликата от горивото, колегата с дизела си е купил едно Е60 на възраст когато е било 2-годишно да кажем.
Това при пробег от 430 000, горе -долу съм сметнал 9.5 среден разход на дизела и разход от 15(около), на бензинка с алтернативен вървеж.

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Само че при мен средния разход е под 8 ,колата си беше от завода ,,защото преобладава извънградско.Загледах се и таблицата. Там съм със смяна всмукателен колектор,двата термостата,ремъци и ролки,демпферна шайба ,всички свещи,реле .дпф си сложил само чистене и махане ,а моя е подменян с нов.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Което само затвърждава тезата, че ако колебаещ се човек между Д и Б, включва в удоволствието си и фактора разход на сто, то колата за него е дизел. Освен ако не говорим за бензин на газ, но там тръгваме от минимум 2400 лв. за уредба. Това за 6-таците, а ако е осмак...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
повечето участници с дизел в проучването са минали много малко км с колите си .. 10-30к км .. и пак се наблюдава цифромания при някои .. я минете с една кола на 250-300к км още 100к да видим дали ще излезе сметката .. аз съм я правил - не излиза .. турбина ,ремонт на кутия ,някоя дюза ,демферни шайби рейка абе 10к няма да стигнат за ремонти .. а тя колата 15к струва .. по добре дай направо 25-30к и си вземи Е60 след фейса на около 100-150к км и си го караш ..
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Колеги аз на едното 520и съм сменил всичко освен мотора (на него само бубини 2 пъти и свещи 3 пъти за 250хил)
ОБАЧЕ съм на газ , газта сложих след 100хил и като излезе от гаранция. С нея гаджето пътуваше основно , до морето. И аз поддържам мнението на колегата че повечето пишещи тук са минали по 10-30хил и още не са усетили колко точно струва ходовата част на автомобила и как се сменя на по 60-90хил
Мойто мнение не се различава от това на германеца... след 150хил колата започва да се разпада (в немско след 250 предполагам заради горивото и нямането на дупки) Просто кола от висок клас над 100хил не купувам. Не мога да си позволя да я поддържам
ОБАЧЕ съм на газ , газта сложих след 100хил и като излезе от гаранция. С нея гаджето пътуваше основно , до морето. И аз поддържам мнението на колегата че повечето пишещи тук са минали по 10-30хил и още не са усетили колко точно струва ходовата част на автомобила и как се сменя на по 60-90хил

Мойто мнение не се различава от това на германеца... след 150хил колата започва да се разпада (в немско след 250 предполагам заради горивото и нямането на дупки) Просто кола от висок клас над 100хил не купувам. Не мога да си позволя да я поддържам
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Alexi написа:повечето участници с дизел в проучването са минали много малко км с колите си .. 10-30к км .. и пак се наблюдава цифромания при някои .. я минете с една кола на 250-300к км още 100к да видим дали ще излезе сметката .. аз съм я правил - не излиза .. турбина ,ремонт на кутия ,някоя дюза ,демферни шайби рейка абе 10к няма да стигнат за ремонти .. а тя колата 15к струва .. по добре дай направо 25-30к и си вземи Е60 след фейса на около 100-150к км и си го караш ..
Колегата по-назад описва нещата за дизел над 400 000, какви ти 100-150. И то напомпан дизел, за който все битуват митове, че бил едва ли не напомпан на ръба. Та трябва да намериш някой бензин, който ИЗОБЩО не се чупи и пак няма да се доближиш до неговата икономия. Просто той всеки ден спестява пари сравнимо с бензина. Ти ако искаш бъди един от многото бензин-маниаци, които плямпат наляво и надясно глупости за безбожно скъпите ремонти на дизела и как сметката на дизел не излиза, едва ли не с бензина е по-евтино.

Само се замисли преди това, че Ако беше така, то нямаше да има нито един човек на света, който да кара дизел, а специално при Е60, те дори са повече от бензинджиите.

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
само че неговата сметка е за чисто нова кола .. първите 200к ( примерно ) не е пипал нищо .. ако тогава я беше продал ( както прави германеца и италианеца ) и да си вземе нова щеше да икономиса пари от колкото да я кара 450к като я смени половината .. аз карам дизел между другото и макар че го взех 4 годишен все пак си има разходи .. за сега карам по икономично от бензин ( водя си таблица ) но това ще е докато изтропат дюзи турбина или маховик 

- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
То, че с дизел е по-евтино го знаят и малките деца. Но според мен идеята на темата е да се види нагледно колко е тая разлика в цената и човек да си направи извод за себе си, дали си заслужава да търкаля бензин и да си плаща като поп или по-добре да си вземе дизелче и да икономисва. За мен до момента си ми харесва на бензин, въпреки по-високия разход, защото си е удоволствие. Продължавам да поддържам тезата, че единствената причина човек да иска дизел е, ако търси по-нисък разход или ако тегли каравана (или каквото и да било на теглич).
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
С трилитров дизел съм и въпреки всичко предпочитам равностоен по динамика бензин.Стилът на каране е друг,повече ми харесва,това дали ще има 2-3 000 лева разлика годишно спрямо дизела за мен лично не е от значение.Взех такъв,защото масово около 75-80 процента от офертите за Е60 над 200 к.с. са си дизелови.Минавам по 35-50К километра на година,така че възможността да се скапа турбина,електроники свързани с нея,ЕГР,и какво ли още не никак не е малка.За мен лично най-добрата комбинация е два автомобила--един за градско и близко извънградско пътуване до 2 литра дизелов двигател и втори бензинов над 3 литра двигател за дълги пробези.
Това е истината,стига човек да си насмогва на масрафа.
Това е истината,стига човек да си насмогва на масрафа.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Аз затова усилено и специално търсех 3-ка бензин. Много от развалящите се елементи ги няма при бензина , които ги има при дизела и едно бмв "малолитражка" за градско/не смятам работната баничарка"
Но си е трудно намирането на читава 530-ка бензин . Ограничено е предлагането.
Но си е трудно намирането на читава 530-ка бензин . Ограничено е предлагането.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Четох една статия на Ауто Билд (не знам брой и година, че беше на автомивка) и там имаше сравнение между дизелови и бензинови модели от едни и същи марки, така, че чупенето на рейки, окачване и тем подобни са еднакви. Включват експлоатационни разходи, ремонти и разходи за гориво. Изводите бяха, че дизела е рентабилен при годишен пробег от 8500км до 10 000км при различните марки и модели. Сега смятам, че при тези километри разликата в гориво ще е между 550-800лв/год. Не ми изглежда голяма. Но ако се минат 30-40000км/год разликата набъбва до 2500-3000лв. Мисля, че за тези пари можеш да си купиш и ново турбо или да смениш дюзи и други дизелови неволи. Заключението е, че който кара много (над 25к/год), кара дизел, а бензина е за сравнително малки пробези. Винаги има изключения и не се взимат в предвид единици, които не ги интересува разлика от 3000лв. А да, и не се взимат в предвид коли на по 400 000 - 500 000км и условията в БГ 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани