Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Nickelback » 18 Яну 2013, 1:33

Boyadjiev написа:По-кеф ми е да гледам как се надъхвате :mhihi: Който трябва я е видял графиката - докарай си колата, ела да се пуснем, па ще се запознаем, интересно ти е - отдели си малко от скъпоценното време - ще ти разкажа, ама така да ми искаш нещо през монитора все едно съм ти длъжен с нещо, ай сиктир :mhihi:

Ако имаш нещо да кажеш по темата давай, ако не нека да остане темата полезна за някои колеги. Темата е за точно определено нещо, не за моята спряла кола :winky:

Ако не се счита за полезно - изтрийте я ;)


Най-ми е кеф пък, че си верваш :winky: Успех в живота :bchug:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от AVGO » 18 Яну 2013, 3:37

Непризнателна работа ! :banghead:

Човека, прави-струва, снима, пише, показва и ДОПРИНАСЯ за този форум, а Вие сте седнали да се пънете все едно Ви задължава да си олекотявате шайбите или пък е на изпит по математика...На кого му пука за интегралите на тъпата формула :kuku: И какво изобщо се заяждате при положение, че леки ролки никога няма да имате :dunno:

Ето, една тема по-малко в "проекти".На човек като му е нужно нещо трябва се рови из разни щатски, немски, финладски и всякакви такива форуми, все едно тук БМВ-та не се карат и правят.


Бояджиев, братле, дано не са ти убили мерака за бъдещи доработки и теми :yes:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Яну 2013, 7:59

Тоя спор се зароди между Бум и Бояджиев още в темата за окачванията. За мен също не е правилно Бояджиев да "крие" графиката, щото както казваш ти по чуждите форуми четат хората, но там постват и обсъждат, а тук стана много масово да се спестява информация, за мен с все още необяснима цел. Така че по-редно е колегата да каже "Не искам да поствам графиката" и да се приключи. Но да се приключи и с всякакви твърдения и хвалебствени слова за тая прословута 20-ка, щото без доказателства просто няма смисъл... Бум обясни кво е правил по двигателя си, пусна диното и всички видяха за какво иде реч, но после незнайно защо целия форум се изсипа да коментира как не знам си какво можело да се направи, бла бла... Това не е ли тема на вятъра? Особено за Б28, какъвто никой в БГ не е правил досега. Да не забравяме как преди 2-3 години водех подобен спор с Бояджиев относно моята 20-ка, и как той всячески се опитваше да ме убеди, че не върви толкова, колкото твърдя. Дино нямах, затова отстъпих. Колега, защо очакваш сега ние да ти вярваме? ;) Аз съм убеден, че колата е добра, поне с такова впечатление съм останал от темите ти и ентусиазма с който пишеш. Но като не е подплатено с доказателства винаги ще има закачки и съмнения.

Темата като тема ми харесва. М50 NV си е мъртвец под 3000рпм., затова всякакви такива модове допринасят.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 27.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от fanfast » 18 Яну 2013, 9:40

Nickelback не си прав, колегата Boyadjiev си е направил труда да направи тема със обяснение и снимки която в последствие ще се окаже че е полезна на тези който искат да видят и научат нещо. Тези който им се струва че на байр нема да им стигат нютоните, че няма ефект от толкова малко и т.н. други там инженерни бесмислици просто могат да не пишат в темата.

Ето и едно клипче отправено специално към Nickelback, защото май управлява 28ца. В клипчето едната кола е с орезъна шайба по същият начин като в темата да видиме дали ще познаете коя е :mhihi:

http://vbox7.com/play:9950b5fe82
Прави каквото ТРЯБВА, пък да става каквото ЩЕ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от s_kolev » 18 Яну 2013, 9:49

Маховика има за основна цел да намали степента на неравномерност на коляно - мотовилковия механизъм, да той акумулира енергия и влошава отзивчивостта, но такъв мотор са искали, такъв са направили. Какво сте ги захапали тия каравани и прочие.Един двигател или има сила да си тегли "караваната' в баира или и 200 кила маховик неможе да го спаси и какви са тези работи за връщане на газ в баир и как оборотите падали по - ниско, щото маховика бил олекотяван, като при движение оборотите са пряко свързани със скоростта и никой маховик неможе да те спаси ако излезеш от зоната на въртящ момент и колата няма сили да го достигне отново, те и затова са сложили още скорости...

колкото до колегата Boyadjiev - евала, аз лично съм така на ИС-а, немога да кажа че колата хвръкна, но пък не се и оплаквам :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Alexi » 18 Яну 2013, 10:03

Dirty M5 driveR написа:
Темата като тема ми харесва. М50 NV си е мъртвец под 3000рпм., затова всякакви такива модове допринасят.

той и над 3000 оборота си е мъртвец и такива дребни модове не могат да променят тоя факт :)) но преди 10 години когато го карах минаваше за вървящ :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Nickelback » 18 Яну 2013, 10:28

fanfast написа:Nickelback не си прав, колегата Boyadjiev си е направил труда да направи тема със обяснение и снимки която в последствие ще се окаже че е полезна на тези който искат да видят и научат нещо. Тези който им се струва че на байр нема да им стигат нютоните, че няма ефект от толкова малко и т.н. други там инженерни бесмислици просто могат да не пишат в темата.

Ето и едно клипче отправено специално към Nickelback, защото май управлява 28ца. В клипчето едната кола е с орезъна шайба по същият начин като в темата да видиме дали ще познаете коя е :mhihi:

http://vbox7.com/play:9950b5fe82


Не се хабете да ми давате клипчета стил тунинг.бг. Не съм впечатлен. Ако някой каже измерих това и това, като абсолютни стойности - евала, тогава ще се разберем.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от AVGO » 18 Яну 2013, 13:25

Тц тц, същата работа като с моя ТДС. И аз дино графика не качих заради подобни изказвания, в които ТЕ от някъде си ме убеждават МЕН за колата която АЗ карам и АЗ правя, че нямало как ТЯ да стане.


Темата тук е "Олекотяване на демферна шайба" , а не "Вижте колко ми е мощна 20-ката", какво въобще го обсъждате това???
Или какво, трябва колата да е доказана бегачка ли, че човек да поства теми които са за да Ви информират ВАС !

Dirty M5 driveR - Ти сам го каза, в чуждите форуми постват и ОБСЪЖДАТ, тук постваш и ПЛЮЯТ, каквото ще направиш и ти ако видиш графика със 140коня на колелата, забравяйки, че въпреки числото, пак е повече от другите 20-ки, сигурно и твоята :yes: В чуждите форуми биха му казали " брат, виж , за да вдигнеш още малко си олекоти шайбата ала бала"-да кажем, а тук виж какво правите :nono:

:banghead: :banghead: :banghead:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bum_bum » 18 Яну 2013, 14:47

Какво означава "няма да кача диното, щото.. ". Ако имаш качваш, ако нямаш траеш. Тук се твърди, че 20-ка или 2.4 ли е там и аз не знам е 260 коня. Сори, ама докато не видя дино (от Мустанга в Овърдрайв) такива твърдения са повече от смешни и приличат на сметки от типа "150 коня сток + 20 генерация + 10 филтър + 25 чип и т.н. и айде 260".

Ако някой трябва да е обиден от това, че му омаловажават труда то това трябва да съм аз. Щото постнах графиката, казах какво е правено и се почна ама те тия валове не са за тоя мотор, ама аз за тия пари знайш ли кво щях да направя, ама аз за 500лв съм същите коне.. и т.н.

Доколкото се интересувам и чета и в чужди форуми в Европа атмосферна 28-ца без да е повишаван обема повече от тези коне няма. Ама по наще стандарти всичко е скромно и недостатъчно.

В последствие се оказа, че въпреки линковете и обясненията, които бях давал човека който най-много ме напада,а именно Бояджиев не може да чете на английски и през цялото време си мисли, че взимам части от С50В32 ЕУ. Въпреки, че на 1000 места пише за какво точно са тия валове, че съм правил и драйвтрейна, че мога да въртя до доста високи обороти и т.н. Няма да споменавам и как категоричо обори мненията на енджийн билдърите от Бимъруърд по които съвети е правена колата, че там вече не е смешно, а трагично.

Доколкото съм поразпитвал за мерени на дино коли в София има 3 атмосферки, които са строукъри и едната е 3.2 и доволно повече коне, другите 2 са трилитрови и са същите коне като мен. Тъй, че забравете за 260 коньовото дино от 20-ката. Просто няма такова.

А по темата- тая формулка в първата страница е преписана от Уикипедията и съм абсолютно сигурен, че на преписвача не му говори абсолютно нищо. Ако иска да ме обори много бих искал да видя как ще я реши :mhihi:
Иначе- да. Добре е да се сметне по формула има ли файда или не подобно олекотяване. За мен по-скоро не. Първо масата сама по себе си е прекалено малка. Второ- диаметъра е малък. Т.е. според формулката, доколкото мога да я разбера без да съм физик е по-важно теглото, което е по-отдалечено от центъра на обекта. И при положение, че диаметъра на обекта е малък кво става? И 50% да свалим от тези 3.5 кила на шайбата е нищо, а 25% е двойно на нищото. Сравнете разликата, която има в поведението на колата при сваляне на около 60% от теглото на маховика, което е в пъти по-голямо от това на шайбата или 6-7 килограма чисто тегло и си преставете резултата от свалянето на кило и нещо от тая шайба. Дали ще се усети нещо?

Независимо дали има ефект или не при положение, че не струва почти нищо тоя мод да кажем, че е добре да се направи. НО! На тая шайба на английски и викат harmonic balancer (Бояджиев, крайно време е да си вземеш поне речник брааат :mhihi: ). Тенденцията в афтърмаркет шайбите, които се правят е не толкова да се олекотява (въпреки, че и това се прави като самата шайба е от алуминий, а венеца със зъбите от стомана), а по-скоро да се подобри гасенето на вибрациите във вала.http://www.dragtimenews.com/dampers101.htm (Бояджиев, пробвай с Гугъл транслейта, може да вденеш нещо от написаното или се обади на другарче да ти преведе, щото е интересна статийката).

В тоя ред на мисли кво правим? Тенденцията е да се подобрява работата на шайбата, дори и с цената леко завишено тегло. Ние я стържем, което ще намали способността и да обира вибрациите за да спестим едно кило. Явно пак сме новатори в света на тунинга. :yes: :bowdown:
Важно е да се поддържа слуха за митичо бързата 20-ка с ягуаровите джанти.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 18 Яну 2013, 16:56

баси драмата
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от ~Мишо~ » 18 Яну 2013, 17:58

Coulthard написа:баси драмата

Да бе, и аз вече се дразня...
Бума хубаво обясни ролята на шайбата, обаче една от ролите на маховика е също да гаси трептенията във вала... И кво правим като го олекотим драстично? Ми нищо, само плюсове имало :mhihi: , и после някой с половин уста се изпуска че кутията трака на празен ход, като гасиш мотора имаш чувството че се разпада, като пали се форсира до прекъсвач, и т.н. За мен олекотяването на тая шайба е в пъти по-безопасно от колкото на маховика.

член на клуба
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само 2 вратки

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Stoicho » 18 Яну 2013, 18:08

Понеже гледам,е модерно да се пускат клипчета,ето Ви едно за размисъл :mhihi:
https://www.youtube.com/watch?v=_9t6vSLYUcQ
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 27.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от fanfast » 18 Яну 2013, 18:20

bum bum колко коня е показала твоята кола ако не е тайна естествено?
Прави каквото ТРЯБВА, пък да става каквото ЩЕ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bum_bum » 18 Яну 2013, 19:28

213 коня.

Не знам, едното е flywheel, другото е balancer. Едното с много гума, а другото стомана. Мисля си, че шайбата е по в играта с баланса. А и не се продават маховици с подобрена балансираща функция, а само олекотени. Както и не се продават олекотени шайби, а такива с подобрена балансираща функция. За мен извода е един.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Яну 2013, 19:33

[quote="AVGO"][/quote]

Точно това е въпроса - че човек като прави някви твърдения е редно те да са на базата на нещо. Да - куп модове е направил, ама нас ни интересуват точни данни, щото очевидно става дума за мотор, постигнал някакво невероятно поведение. И няма как просто да се съгласим, че е така. А мен лично направо си ме дразни това, тъй като както споменах по-горе Бояджиев 2010 година аз като си взех моята двайска и споменах що за поведение има двигателя, той ми се изсмя и ми рече в прав текст, че не е вярно. И аз без никакви данни, подплатяващи твърденията ми, си замълчах, щото така го смятам за редно. А сега същия човек влиза в моята роля, но с доста различен и неуместен подход.

ПП: Това с лекия маховик и изфорсирването до прекъсвач при палене не го приемам за вярно. Имам два еднакви мотора, единия с лек, а другия с фабричен маховик, и двата палят нормално. При гасене обаче се чува шум като от остатъчно въртене на верига по зъбно колело (така го определям). При тоя със сток маховика не съм го чувал.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook