Стряскаща история със все пак щастлив край.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 13.05.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39

Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от braina » 13 Яну 2013, 11:38

Колеги нека споделя и аз малко опит тъй като смятам, че може да се окаже от полза за повечето от вас, тъй като качеството на частите и косумативтие в милата ни татковина е еднакво ниско, (за жалост) почти навсякъде.

Историята започва на 31 сутринта, когато най-нормално си тръгнах с 520та към работа, изчаквайки я да си загрее първо на място, а след това съвсем спокойно си потеглих към работа. Тук трябва да кажа че пътя към работа не е дълъг, около 1.5 км. но аз нали съм си тежко мързелив :) трябва да съм с кола, що да ходя пеша :))
Така паркирам я на работа със идеята че вечерта, ще остане там тъй като, пред блока винаги е като втора световна на Н.Г., като единственото нещо, което направих през деня беше, да я преместя буквално на 2 метра разстояние от първоначалната и позиция . До тук всичко ток, отидох си на нова година изкарахме си готино И на следващия ден росен пресен, отивам да си прибера колата при което, въртя стартера и и филма започна :shock: :shock: :shock: двигателя припали, според мен на не повече от 2 цилиндъра направо си притресе и изгасна, викам си задавих я и вече при следващото въртене колата направо ме изуми, върти все едно и я няма главата без абсолютно никаква компресия при което веднага се появиха "разбирачи" с теориите си, че съм скъсал верига вал и т.н. Помъчих се още един два пъти да я запаля и я оставих, тя буквално въртеше без грам компресия дори един цилиндър не правеше опит да запали. Оставих я, тъй като трябваше да замина извън града за няколко дни.
Връщам се след 1 седмица и веднага в сервиза майстора, като я чу направо ме поздрави с репликата "честито ще отваряме мотора" , като го чух това, аз издухах гарнитура супер зле вече почнах да мисля варианти, от къде да вадя пари .. обаче тук вече си проличава кой майстор е добър и кой гледа да ти вземе парите. Човека почна да я разфасова отгоре съответно свалихме капака всичко на място верига стегната, валове здрави, всичко пушка почнахме на ръка да въртим коляновия вал и той перфектен даже беше зацепен правилно :mrgreen: почваме обаче да мерим компресия на първи цилиндър 3 бара. на втори 0.250 другите бяха също нещо подобно ... почнахме, да го мислим какво може да е всичко здраво, компресия никаква. въртяхме сукахме, не можахме да разберем от къде идва това, всичко здраво върти спокойно без да затяга никъде обаче вътре нещо не е наред при което вече решихме че ще се отваря мотора и майстора ми предложи поне да го затворим и да се помъчим още малко да го запалим да видим, какво е ударил, или дали духа дето са вика на 2 на 3 4 цилиндъра да припали, се нещо да се чуе .... затваряме капака закачихме колата на батерия и започна голямото въртене, което си продължи около 5 6 мин. нон стоп . По едно време колата обаче взе да се съживява единия цилиндър почна да се обажда след него 2ри 3ти и от там майстора докато я мъчеше каза, Браяне това е гъсто масло, след което продължи запалихме я на 4 цилиндъра със 300 зора и много въртене колата, почна да пуши неимоверно от всичкото масло, което изляхме в цилиндрите, за да уплътнява и от бензина който беше останал в смукателите. (тук е момента да спомена че маслото с което беше е МОТУЛ 6100 Synegie 10w40, купено от колега от форума). Така колата почна да работи на 4 цилиндъра, при което след 2 3 мин. издухване на системата се появиха и другите два .. тогава ми обясниха че това се получава когато маслото е прекалено гъсто и неподходящо за този мотор заради, което не е могло да изпразни повдигачите и е оставило отворени клапаните и от там идва загубата на компресия. от там, както е запалена колата направихме един курс 60 км. с 140 150 по магистралата да загрее хубаво маслото за да може да изпразни повдигачите и веднага го сменихме, като на финала на сагата майстора ми каза, че съм се разминал възможно най-тънко тъй като ако не беше запалил мотора щяхме да почнем да го разглобяваме, а от там работата отиваше на 500 600 лв минимум и накрая нищо нямаше да установим.
Извода от тази история колеги за мен специално е да подлагам на съмнение всичко което купувам и най-вече нещата от интернет, тъй като аз, както смятам че и повечето от вас искат най доброто за колата си . :)
Дано поста ми се окаже полезен и своевременен ако някой друг колега има подобни проблеми :))
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1928
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от boris » 13 Яну 2013, 12:12

Че маслото ти е неподходящо за Е39ката е ясно. Но този проблем всъщност е в повдигачите и се среща от време на време при М52ту и М54-ките дори и с хубаво тънко синтетично масло.
Ако ти се прояви отново, пробвай преди да гасиш да изчакаш 10сек. да поработи на празен ход.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E-36 купе
Мечтае да кара: E-46 купе

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от niagolov » 13 Яну 2013, 12:19

Сега какво масло сложи колега?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Яну 2013, 12:27

Надали маслото е виновно, макар да не е подходящото за този двигател. 5W40 му дават. Май ще е добре да се извадят и почистят повдигачите, за да не береш ядове и занапред.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 19.12.2008
Местоположение: Долна Митрополия
Пол: Мъж
Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от МИТАКА1654 » 13 Яну 2013, 12:42

Колега,никой ти не е виновен за "българската" работа да минеш тънко.При положение,че на този мотор му дават пълна синтетика 5w40,като за студено време му дават дори 0w40(аз карам с такова),ти си решил да минеш на полусинтетика,която при минусови температури става на грес.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Nickelback » 13 Яну 2013, 13:05

Колега, вероятно защото може би повече я караш "на късо" (спомена нещо за километър и нещо до работа) и заради по-гъстото масло повдигачите все са си пълни с гъсто масло и все там си седи... :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 13.05.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от braina » 13 Яну 2013, 13:05

Маслото колеги беше избрано след прочитането на няколко теми във форума, където го похвалиха не един път дори мисля че споменаха че въпреки формулата 10в40 било на 70% синтетика и т.н., а комбинацията от това че беше и сравнително достъпно, като цена ме подмамиха, и не смятам че съм минал тънко, защото удоволствието ми струваше над 100лв, което за мен не е евтино. Никога не съм правил компромис със тея неща, тъй като вече съм си патил от евтини части. а сега карам с Mobil и все още няма как да дам наблюдения, тъй като го миксирам едва от няколко дни.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 13.05.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от braina » 13 Яну 2013, 13:09

Nickelback написа:Колега, вероятно защото може би повече я караш "на късо" (спомена нещо за километър и нещо до работа) и заради по-гъстото масло повдигачите все са си пълни с гъсто масло и все там си седи... :dunno:

имаш право колега възможно е и това да е. Сетих се за това когато сменихме маслото и попитах майстора ми дали може пак да стане подобно нещо заради карането и на късо той ме увери че не би трябвало да се влиае колата от подобни неща или поне не чак до такава степен че да не може да разбие маслото. най-лошото, което може да излезе от късите разстояния е конденз в маслото от бързото загряване и след това изстиване съответно.
Изображение

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от boksioraE39 » 13 Яну 2013, 13:19

МИТАКА1654 написа:Колега,никой ти не е виновен за "българската" работа да минеш тънко.При положение,че на този мотор му дават пълна синтетика 5w40,като за студено време му дават дори 0w40(аз карам с такова),ти си решил да минеш на полусинтетика,която при минусови температури става на грес.


На нов двигател му дават 0/40 твоя на 300-400 хиляди според теб такъв ли е?
Според мен колегата не се е опитал да минава тънко а просто от много четене и мнения и аз изхвърлих масло на няма и 3000км.. ;)
И аз мисля че проблема е поради карането на къси разтояния...
Castroll е маслото.. :yes:

http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от BaHka » 13 Яну 2013, 13:32

Аз пък си мисля, че проблема не е нито в маслото нито в повдигачите. Колегата спомена често движение на къси разстояния, това води до много конденз в гърнетата който конденз е замръзнал и газовете няма как да излязат. Затова отначало само е припалила и угаснала. Като са я вкарали в сервиза за няколко часа на топло, гърнетата са се отпуснали и затова е запалила. Пробий един малък отвор със свредло в задното гърне и ще видиш колко много вода ще изтече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от anzak » 13 Яну 2013, 13:37

Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от @2bar » 13 Яну 2013, 14:00

braina написа:.....като единственото нещо, което направих през деня беше, да я преместя буквално на 2 метра разстояние от първоначалната и позиция.....


Колега, ако си я палил за тези два метра - причината е в тях. Не мисля, че е масло, къси разстояния, повдигачи и т.н. Има нещо объркано в софтуера на колата или навремето са имали други проблеми, но като цяло при първоначално палене времената на впръскване са много големи и мотора се "дави" ако го угасиш почти веднага.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Chapai » 13 Яну 2013, 14:12

Много филми гледате. Това "мерим компресия на първи цилиндър 3 бара. на втори 0.250 другите бяха също нещо подобно ..." прочете ли го ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Nickelback » 13 Яну 2013, 14:28

anzak написа:Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....


Аз въобще не мисля, че Motul 6100 Synegie 10w40 е евтино масло :roll: Който иска да ходи правери в официалния вносител, че гаранция е по 20+ лв. литъра. Просто маслото е гъстичко за много ниските температури през зимата. Според мен за двигател на над 200к километра за лятото е нелошо масло :roll: Ако човек кара средно по 10000км. годишно понякога смяната на маслото може и да съвпадне с момента преди зимния период и човек да сложи по-рядко масло. Но понякога няма да съвпадне и се налага да изкараш още някой месец с гъстото масло... Може да сипеш и по-рядко, но напролет или пък ако почнеш да караш повече ще почне да го харчи... А бе много е сложно и си зависи от състояние на двигателя, кой колко кара, как кара, на късо, на дълго, градско, извънградско. Универсална рецепта няма... :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от boksioraE39 » 13 Яну 2013, 14:42

Nickelback написа:
anzak написа:Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....


Аз въобще не мисля, че Motul 6100 Synegie 10w40 е евтино масло :roll: Който иска да ходи правери в официалния вносител, че гаранция е по 20+ лв. литъра. Просто маслото е гъстичко за много ниските температури през зимата. Според мен за двигател на над 200к километра за лятото е нелошо масло :roll: Ако човек кара средно по 10000км. годишно понякога смяната на маслото може и да съвпадне с момента преди зимния период и човек да сложи по-рядко масло. Но понякога няма да съвпадне и се налага да изкараш още някой месец с гъстото масло... Може да сипеш и по-рядко, но напролет или пък ако почнеш да караш повече ще почне да го харчи... А бе много е сложно и си зависи от състояние на двигателя, кой колко кара, как кара, на късо, на дълго, градско, извънградско. Универсална рецепта няма... :dunno:


Така е! :yes:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook