Хидравлична течност пълна смяна ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Хидравлична течност пълна смяна ?
Привет колеги,
Искам да си сменя хидравличната течност. Четох във форума как горе долу става, но повечето мнения са за Е36 и източването само на казанчето. До колкото гледах при мен има и охлаждащ радиатор и маркучите са повечко. Искам да източа всичката течност, да промия и да си сипя нова. Как точно да направя това? кой маркуч да извадя, трябва ли да запаля колата зада може помпата да изхвърли маслото от серпентината и рейката, има ли пробка на рейката ? Има ли опасност да изфухам помпата или да прецакам рейката ако запаля за изхвърляне на маслото ? Причината за смяната е втвърдяване на волана при ниски обороти, проверих ремъка и нивото на сегашната течност всичко ок. Нямам течове от рейката, само от маркучите за ниско налягане, двата дето излизат от казанчето но сега ще ги оправя.
Искам да си сменя хидравличната течност. Четох във форума как горе долу става, но повечето мнения са за Е36 и източването само на казанчето. До колкото гледах при мен има и охлаждащ радиатор и маркучите са повечко. Искам да източа всичката течност, да промия и да си сипя нова. Как точно да направя това? кой маркуч да извадя, трябва ли да запаля колата зада може помпата да изхвърли маслото от серпентината и рейката, има ли пробка на рейката ? Има ли опасност да изфухам помпата или да прецакам рейката ако запаля за изхвърляне на маслото ? Причината за смяната е втвърдяване на волана при ниски обороти, проверих ремъка и нивото на сегашната течност всичко ок. Нямам течове от рейката, само от маркучите за ниско налягане, двата дето излизат от казанчето но сега ще ги оправя.
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Втвърдяването го имаше и Lucky, но мисля че така и не го оправи...
Това с теча от казанчето е често срещан проблем при Е39. Казанчето е около 70лв + цената за маркуча (не съм сигурен дали маркуча не влизаше в цената). Най-добре го смени и с него и течността!
ПП. Но той май, така и не смени казанчето, а вече всички казакчета са с неразглабяеми филтри вътре, та, за да смениш фълтъра, сменяш казанчето...
Това с теча от казанчето е често срещан проблем при Е39. Казанчето е около 70лв + цената за маркуча (не съм сигурен дали маркуча не влизаше в цената). Най-добре го смени и с него и течността!

ПП. Но той май, така и не смени казанчето, а вече всички казакчета са с неразглабяеми филтри вътре, та, за да смениш фълтъра, сменяш казанчето...
ice мерси за мнението, аз съм взел казанчето с двата маркуча от Д.Кар така е казанчето е 70+ маркучите са по 40+ лева, но немога да разбера как да източа течноста, която не е в казанчето а в рейката и серпентината
незнам кой маркуч е най-удачно да извадя и дали да паля колата пи изваден маркуч зада изхвърли всичко от хидравличната система

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
:idea: #1 Смени това което е в казанчето!
#2 Покарай и след ден-два, пак смени течността в казанчето (тя вече ще е смес от новата и старата, понеже е циркулирала и са се смесили)!
#3 Отново смени течността! Сега вече е достатъчно нова, и така можеш да караш споко!
Това е един вид освежаване на течността и е най-бързо и безболезнено за направа! Разхода на течността е по-го;ям, но пък рисковете да сгафиш са почти равни на нула!
Ползвай голяма спринцовка за да изсмучеш течността!
Успех!


Това е един вид освежаване на течността и е най-бързо и безболезнено за направа! Разхода на течността е по-го;ям, но пък рисковете да сгафиш са почти равни на нула!
Ползвай голяма спринцовка за да изсмучеш течността!
Успех!

Ето резултата, Смених няколко пъти течноста в казанчето. Точно както каза Ледения течността вътре беше мътна. При всяка смяна започна да става все по чиста но ще промия още няколко пъти. Интересно че след 3 промивки волана умекна чувствително НО като покарах 2-3 километра изведнъж сервото изчезна напълно
все едно че двигателя е загасен. Погледнах помпата върти, теночст има и няма течове.
ОТ какво може да се получи това?
След 20-тина минути докато колата работи волана започна да става мек. В момента не е твърд но не е както трябва да бъде( пробах сервото на друга петица). Огледах всичко няма течове от рейката нито шум при въртене на волана на място. В течността няма тефлонови стружки? Нормално ли е така да изчезне хидравликата изведжъж и след това да се появи постепенно. Да няма въздух ?



- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
redex написа:Нормално ли е така да изчезне хидравликата изведжъж и след това да се появи постепенно. Да няма въздух ?
Не би трябвало, защото ...
ти само изсмукваш излишното (за момента) количество от разширителния съд (казанчето)...
и веднага допълваш (без да въртиш волана!!!) с новата течност.
По този начин няма как системата да "глътне въздух".

Последна промяна ICE на 20 Авг 2006, 12:58, променена общо 1 път
Въртях волана в двете крайни позиции. Сега е горе долу добре, въпреки че е по-твърд от колкото трябва да бъде. Проблема е че като пусна климатроника и волана става твърд след около 1-2 минути особно в крайните положения. Ако изключа клиамтика се оправя. Не мога да схвана какво става.
Течността се избистри в казанчето, сипах си декстрон както е указано.

Течността се избистри в казанчето, сипах си декстрон както е указано.
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Привет, както казва колегата маслото, което налях е ATF DextronIII (три).
Иначе ремъците са два, един за климатика и един за водна помпа, серво и алтернатора.
Първо това проверих.
Вин-на ми е BN27996.
Вчера пътувах по работа извън града и навъртях около 250км.
Сега волана е добре, но пусна ли климатика става твърд
Иначе ремъците са два, един за климатика и един за водна помпа, серво и алтернатора.
Първо това проверих.
Вин-на ми е BN27996.
Вчера пътувах по работа извън града и навъртях около 250км.
Сега волана е добре, но пусна ли климатика става твърд

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани