Инсталиране на дневни светлини
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Инсталиране на дневни светлини
Реших да напиша тази тема, защото ми се напълни пощата с въпроси относно сток модула за дневни светлини в Е36. Самия процес е доста лесен и бърз. Преди да го опиша искам да отбележа, че няма опция plug and play. Преди монтажа има няколко важни момента:
1. набавяте си този модул:

2. набавяте си пинове 1 и 2 от снимката:

Необходим е един проводник със сечение 0,35 - жълт и един 0,5 - зелен/червен. Ето това са двете схеми на свързване:
до 1995 г.

след 1995 г.

В първият вариант не се използва пин 7, а във втория се използва. Свързването на този пин е към халогените и е предназначен да ги изключи когато се включат дългите светлини.
За самата инсталация на модула е необходимо:
1. развивате четирите винта на бушониерата и сваляте оранжевото реле:

2. сваляте цокъла на релето и внимателно демонтирате горната част, която е бяла на цвят. Самият модул има 5 големи и 2 малки пина. Пин номер 5 е голям и е средният. Няма как да го объркате. Той се свързва към предпазител 25. Ще забележите, че на този предпазител има проводник, който е зелен/червен и е свързан с ключа за фаровете. Най-лесно е проводника за пин 5 да се свърже към ключа за фаровете, а не директно към предпазител 25.
3. следващият проводник, който трябва да се прекара е жълтият за пин 1. Този пин е малък, а проводникът се свързва към разпределителната плата, която се намира над мястото за почиващия крак. Платата е нормално с 3 проводника и на нея няма място да друг. Можете да изберете да подмените платата с нова, която е за 5 проводника, така ще можете да свържете съществуващите три плюс новия, който сте прекарали. Другия вариант е да свържете новия проводник към вече съществуващите и да изолирате връзката. Пин 7 също е малък, но не е необходимо да се свързва, за да работи модула.
4. след свързването на проводниците и монтирането на пиновете на цокъла за релето се монтира горната, бяла част на цокъла.
5. монтирате цокъла на мястото му в бушониерата и завивате четирите винта. Щраквате релето на мястото му и давате на контакт. Резултатът е следния:



Ето малко снимки от процеса:





На ентусиастите, пожелавам успех с монтажа.
1. набавяте си този модул:

2. набавяте си пинове 1 и 2 от снимката:

Необходим е един проводник със сечение 0,35 - жълт и един 0,5 - зелен/червен. Ето това са двете схеми на свързване:
до 1995 г.

след 1995 г.

В първият вариант не се използва пин 7, а във втория се използва. Свързването на този пин е към халогените и е предназначен да ги изключи когато се включат дългите светлини.
За самата инсталация на модула е необходимо:
1. развивате четирите винта на бушониерата и сваляте оранжевото реле:

2. сваляте цокъла на релето и внимателно демонтирате горната част, която е бяла на цвят. Самият модул има 5 големи и 2 малки пина. Пин номер 5 е голям и е средният. Няма как да го объркате. Той се свързва към предпазител 25. Ще забележите, че на този предпазител има проводник, който е зелен/червен и е свързан с ключа за фаровете. Най-лесно е проводника за пин 5 да се свърже към ключа за фаровете, а не директно към предпазител 25.
3. следващият проводник, който трябва да се прекара е жълтият за пин 1. Този пин е малък, а проводникът се свързва към разпределителната плата, която се намира над мястото за почиващия крак. Платата е нормално с 3 проводника и на нея няма място да друг. Можете да изберете да подмените платата с нова, която е за 5 проводника, така ще можете да свържете съществуващите три плюс новия, който сте прекарали. Другия вариант е да свържете новия проводник към вече съществуващите и да изолирате връзката. Пин 7 също е малък, но не е необходимо да се свързва, за да работи модула.
4. след свързването на проводниците и монтирането на пиновете на цокъла за релето се монтира горната, бяла част на цокъла.
5. монтирате цокъла на мястото му в бушониерата и завивате четирите винта. Щраквате релето на мястото му и давате на контакт. Резултатът е следния:



Ето малко снимки от процеса:





На ентусиастите, пожелавам успех с монтажа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Инсталиране на дневни светлини
аз имам един малко страничен въпрос. от къде може да се намерят нови кабели в правилните цветове ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Инсталиране на дневни светлини
Благодаря за информацията. Темата е за в "Полезни".
Релето е с парт № 61358368039.
Релето е с парт № 61358368039.
- tenchooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: IS
- Мечтае да кара: BMW ///M3
Re: Инсталиране на дневни светлини
здравейте и аз си монтирах ориг. DRLмодул и съм мн доволен
благодарен съм на колегата stany1 за темата и телефония жокер,и ако имаш някаква работа в Хасково можеш да разчиташ на мене 


- clarcky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Инсталиране на дневни светлини
Много яко така като фабрично да си го направиш. От къде може да се намери такова реле,защото в дару кар не му е приятна цената 

Re: Инсталиране на дневни светлини
Някоя канадска морга, ако мислиш, че ще излезне по ефтино пробвай да намериш 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Инсталиране на дневни светлини
От канадската морга идва на същата цена. Аз почти година се опитвах да измъкна едно от Канада на по-ниска цена. После реших, че щом излиза на една цена с чисто ново реле от представителя на БМВ в БГ да си поръчам едно ново.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Инсталиране на дневни светлини
Здравейте!Реших да се вкюча в темата,след като преди няколко дни монтирах заводски произвежданя модул за дневни светлини в колата на колега от форума.Самият модул е син на цвят,монтира се на мястото на релето за дълги светлини-оранжево на цвят,и при правилен монтаж още с подаване на контакт,крушките на дългите светват по-слабо от обичайното.Тук ще се опитам да дам обяснение за неразбиращите от автоелектро.Новият модул има седем крачета.Задължително се свързва краче№5 и краче№1.Разглобявате гнездото с предпазителите и релетата така че,да имате достъп до сноповете кабели под тях,след което намирате предпазител№25-предпазителя за дългите светлини,намирате тънкия зелено-червен кабел-свързвате го с краче№5.Така и най -лесно.Краче№1 се свъзва с кабела пускащ габаритните светлини на колата.Този кабел може да се намери на няколко места в колата.Аз го свързах към страната на врътката на светлините на колата.Мисля че беше виолетов на цвят.Та това е.Успех на всички Ви!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Инсталиране на дневни светлини
kolp 1975 написа:... ....
Колега , влизаш с първо мнение във форума и то е спам ! Обясняваш нещо , което вече е обяснено достатъчно подробно , не внасяш никаква допълнителна информация от тази , която колегата stony1 е дал !
Така се пълнят хубавите теми с "плева" и после , когато някой се опитва да извлече полезната информация от темата се затруднява ! Не се заяждам , но си има правила !
- tenchooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: IS
- Мечтае да кара: BMW ///M3
Re: Инсталиране на дневни светлини
metodi80 написа:kolp 1975 написа:... ....
Колега , влизаш с първо мнение във форума и то е спам ! Обясняваш нещо , което вече е обяснено достатъчно подробно , не внасяш никаква допълнителна информация от тази , която колегата stony1 е дал !
Така се пълнят хубавите теми с "плева" и после , когато някой се опитва да извлече полезната информация от темата се затруднява ! Не се заяждам , но си има правила !
колега нека има повече указания за монтажа на модула няма нищо лошо в това явно колгата не удобрява указанията на автора и затова е написал свое указание ти да не се претесни за твоите модули че може би ще спрат да вървят,щото от такива зглобявани модули на един приятел колата му замалко да стане факла.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Инсталиране на дневни светлини
Искам да внеса малко пояснение относно краче №1 на DRL модула. Ако го свържете към проводника, който е за габаритите, както е написал колегата kolp 1975 ще се получава следното нещо. На контакт дневните светлини ще се включват. Когато включите габаритите, дневните светилни ще гаснат и ще остава да работи само габарита. Когато включите късите, ще работят късите и габаритите. Това обаче не е оригиналната схема на свързване, защото при нея дневните светлини се изключват едва когато се включат късите светлини. Предвидено е дневните светини да могат да работят едновременно с габаритите.
Относно цветовете на проводниците сив/лилав и сив/жълт са цветовете на проводниците за ляв и десен габарит.
Относно цветовете на проводниците сив/лилав и сив/жълт са цветовете на проводниците за ляв и десен габарит.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Инсталиране на дневни светлини
tenchooo написа:metodi80 написа:kolp 1975 написа:... ....
Колега , влизаш с първо мнение във форума и то е спам ! Обясняваш нещо , което вече е обяснено достатъчно подробно , не внасяш никаква допълнителна информация от тази , която колегата stony1 е дал !
Така се пълнят хубавите теми с "плева" и после , когато някой се опитва да извлече полезната информация от темата се затруднява ! Не се заяждам , но си има правила !
колега нека има повече указания за монтажа на модула няма нищо лошо в това явно колгата не удобрява указанията на автора и затова е написал свое указание ти да не се претесни за твоите модули че може би ще спрат да вървят,щото от такива зглобявани модули на един приятел колата му замалко да стане факла.
Тенчо .... виж сега , не ме притеснява дали ще се продават модулите ми , да ти кажа изобщо не ми дреме , аз не живея от правене на модули ! По принцип в момента дори нямам реклама във форума и въпреки това се търсят много ... От мой модул няма кола , която да е станала "факла" ,за това не отправяй подобни изказвания , макар и в косвена връзка ! Колата може да стане факла и със стандартното заводско оборудване ... не изтъквай псевдо -причини в подкрепа на недоказана теза ! Не си виждал мой модул , за да изказваш мнение и защо изобщо насочваш коменатара си в тази посока , ако имаш нещо към мен, имаш ми телефона , скайпа - можеш да ми го кажеш директно ! Темата на stony1 e добре структорирана , обяснено е както трябва и освен това вече е в раздел "полезни" (тоест предполага се , че трябва да е "чиста", за да е прегледна), а колкото повече излищни коментари има в нея , толкова по -непрегледна става (в числото на излищните коментари слагам и моите , но на така отправен пост от твоя страна , няма как да не отговоря !) .
- tenchooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: IS
- Мечтае да кара: BMW ///M3
Re: Инсталиране на дневни светлини
metodi80 написа:tenchooo написа:metodi80 написа:kolp 1975 написа:... ....
Колега , влизаш с първо мнение във форума и то е спам ! Обясняваш нещо , което вече е обяснено достатъчно подробно , не внасяш никаква допълнителна информация от тази , която колегата stony1 е дал !
Така се пълнят хубавите теми с "плева" и после , когато някой се опитва да извлече полезната информация от темата се затруднява ! Не се заяждам , но си има правила !
колега нека има повече указания за монтажа на модула няма нищо лошо в това явно колгата не удобрява указанията на автора и затова е написал свое указание ти да не се претесни за твоите модули че може би ще спрат да вървят,щото от такива зглобявани модули на един приятел колата му замалко да стане факла.
Тенчо .... виж сега , не ме притеснява дали ще се продават модулите ми , да ти кажа изобщо не ми дреме , аз не живея от правене на модули ! По принцип в момента дори нямам реклама във форума и въпреки това се търсят много ... От мой модул няма кола , която да е станала "факла" ,за това не отправяй подобни изказвания , макар и в косвена връзка ! Колата може да стане факла и със стандартното заводско оборудване ... не изтъквай псевдо -причини в подкрепа на недоказана теза ! Не си виждал мой модул , за да изказваш мнение и защо изобщо насочваш коменатара си в тази посока , ако имаш нещо към мен, имаш ми телефона , скайпа - можеш да ми го кажеш директно ! Темата на stony1 e добре структорирана , обяснено е както трябва и освен това вече е в раздел "полезни" (тоест предполага се , че трябва да е "чиста", за да е прегледна), а колкото повече излищни коментари има в нея , толкова по -непрегледна става (в числото на излищните коментари слагам и моите , но на така отправен пост от твоя страна , няма как да не отговоря !) .
metodi нищо лично и пак повтатям че няма нищо лошо да има повече мнения относно свързването на модула аз не го мисля за спам,но извиняваи ако си се засегнал не съм казал че конкректно твоя модул се пали но никои,но не може да ме убеди че има по добре направено нещо от ориг.Нямам нищо против модераторите на ми изтрият писанията да се изчисти малко темата.Весело посрещане на НГ

- Deyan Velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Инсталиране на дневни светлини
Привет колеги , докато търсих втора ръка реле за дневните ( ново в Дару е вече 307лв
), се натъкнах на реле от е34/е32 за дневни светлини , което може да се намери за по-къси пари от Щатите , но като пинове очевидно се различава от оригиналното за е36. Тук идва въпроса към по-запознатите , може ли да се нагоди това по някакъв начин .
На въпросите защо не си сложиш китайски модул ... ами не искам
Парт номера на релето е 61311378052 !

На въпросите защо не си сложиш китайски модул ... ами не искам

Парт номера на релето е 61311378052 !
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Deyan Velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Инсталиране на дневни светлини
Привет колеги , докато търсих втора ръка реле за дневните ( ново в Дару е вече 307лв
), се натъкнах на реле от е34/е32 за дневни светлини , което може да се намери за по-къси пари от Щатите , но като пинове очевидно се различава от оригиналното за е36. Тук идва въпроса към по-запознатите , може ли да се нагоди това по някакъв начин .
На въпросите защо не си сложиш китайски модул ... ами не искам

На въпросите защо не си сложиш китайски модул ... ами не искам

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани