Интересно за таблото с уред за моментия разход..

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Интересно за таблото с уред за моментия разход..

Мнение от b2 » 14 Авг 2006, 16:32

Някой знае ли ама със сигурност откъде уреда за моментния разход взима входни данни за показанията си?

Щото при мен кво се получава:

Колата е без оригиналните ЕКУ (LE-Jetronic), дебитомер и тпс и уредчето продължава да си работи, при това имам силни съмнения, че е доста вярно! :lol:

Бах тея германци преди 20 и косур години са го измислили много дуракоустойчиво :mhihi:

Сега да си кажа мойта теория ама незнам доколко е вярна: На оригиналната букса на ЕКУ-то от някои пинове излизат по 2 кабела, само че не помня кои точно бяха и аз като преправях инсталацията ги оставих така. Та ми се струва, че тоя уред директно слуша от изходите за управление на инжекторите и на база на големината на pulse width-а смята показанията си, щото просто мисля го и немога да го измисля как иначе ще показва нещо и то що годе разумно при сегашното положение на инжекцията. Но може и тва цялото дето го казвам да е глупост не ми остана време да проверя дали кабелите за инжекторите отиват някъде другаде (в таблото например) освен при инжекторите
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 14 Авг 2006, 16:56

и аз имам желание да разбера защото ми се иска от малък борд да мина към големия и незнам дали ще стане галимацията :roll:
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 14 Авг 2006, 17:06

При мен това сега работи дори и като съм на Газ така че незнам дали ще е от дюзите,но като настъпя педаля си отчита покачване така че има нещо свързано с еку-ли,тпс ли незнам !
Сега съм с Мотроник 1.0 преди с Л Джетроника не работеше на газ но сега работи :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 14 Авг 2006, 18:16

MadVanio написа:При мен това сега работи дори и като съм на Газ така че незнам дали ще е от дюзите,но като настъпя педаля си отчита покачване така че има нещо свързано с еку-ли,тпс ли незнам !
Сега съм с Мотроник 1.0 преди с Л Джетроника не работеше на газ но сега работи :?:


Предполагам, че ти като си на газ с ключето прекъсваш плюса на дюзите, който е постоянен от "главното реле", а от ЕКУ-то идва минус, който е управляващия и който аз предполагам че отива и в таблото. Така че ти дори да си на газ и дюзите всъщност да не пръскат нищо щото нямат плюс, ЕКУ-то постоянно им праща '-' импулси с различна продължителност в зависимост от обороти и натоварване и т.н.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 14 Авг 2006, 18:27

тъй друго нещо :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 12.02.2004
Местоположение: в 30-ката

Мнение от x3mDriver » 14 Авг 2006, 21:07

Аз съм с Л-жетроник ... и на гас не ми работи (на бензин самата кола още не работи :confused: ) та и при мен на гас не работи разходомера ... ама ония ден слизах от балкана и пуснах на междинка .... резултата колата продалви да си работи ( не и спря газста ) а разходомера проработи и ро вярно( според мен ) та според мен си работи и при Л-жетроник и при Мотроник( на мои познат работи с Мотроник ) при кадърно свързано ЛПГ ( Моето явно не е кадърно направено , за сега ) :mhihi:
Thing fast or die!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 14 Авг 2006, 21:46

Те тия разходомери си ги има от 15-20 години,че и повече.Първите са на вакуумен принцип-следят вакуума във всмукателните тръби.Едно време се продаваха допълнително за монтиране в руските коли.

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 15 Авг 2006, 1:39

didor написа:и аз имам желание да разбера защото ми се иска от малък борд да мина към големия и незнам дали ще стане галимацията :roll:

Конверсията е лесна правих я преди няколко дни и си работят всички функции, но ОБЦ-то взима повечето инфо от таблото т.е. работят ли ти уредите на таблото ще ти работят и на ОБЦ-то :)
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 01 Окт 2006, 22:31

днеска малко се рових в таблото нали сменях табло с 4асовник със табло със оборотомер та това което установих по вси4ки схеми е 4е сигнала за скоростомера и сигнала за оборотомера се обработват и от там се определя среден моментен разход другото което установих е 4е може да се коригират 4рез 2 потенциометара оборотомера плюс минус 200 оборота а разходомера плюс минус 4 литра,а вси4кото това го обработва един PIC procesor PIC1655A на тактова 4естота1,6 мегахерца а a codera задейства какъв делител да има процесора ами това е а дано на някой да му е в ползза вси4кото това


Ако има някой интерес и снимки ша туря де са потенциометрите
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 9.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Plague » 01 Окт 2006, 23:50

ако средния моментен разход се определя чрез скоростта и оборотите то тогава как положението на дроселовата клапа оказва влияние на разходомера.. т.е. ако се движа с постянна скорост и равномерна гас - разходомеа показва 12 .. смачквам гаста и скача на 28 някъде преди да е ускорила колата
п.с. сега с б25 мотора мисля че не ми отчита правилно разходомера (с около 2 литра по-малко отчита) .. километража ми е от б20 мотора та и на мен ми е интересно как точно става работата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 02 Окт 2006, 0:21

ти наистина ме замисли аз съм с 2бе карбуратора и таблото ми има връзка с компютара но така или ина4е тогава се усреднява положение на клапата скорост и обороти
а и имам някакъв псевдо тпс
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 02 Окт 2006, 0:51

... почти съм сигурен, че на инжекцоните се взима и дължината на импулсите към дюзите. просто няма какво друго да е... а това за таблото наистина е доста интересна информация :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 02 Окт 2006, 9:51

Трябва и още нещо да има, защото на моторна спирачка разходомера отива твърдо на 0, понеже се изключва притока на гориво изобщо. А пък има и скорост, има и обороти.
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 02 Окт 2006, 9:58

logout написа:Трябва и още нещо да има, защото на моторна спирачка разходомера отива твърдо на 0, понеже се изключва притока на гориво изобщо. А пък има и скорост, има и обороти.


Именно де, нали тогава дължината на импулса на инжекторите е 0.

Да споделя моя опит по въпроса. Нямам ЕКУ (такова дето таблото е чувало за него) нямам и дебитомер.


В Megasquirt-a има настройка "Overrun fuel cut", която е за спиране на горивото при моторна спирачка. Като я пусна тая функция и пусна колата на моторна спирачка разходомера отива на 0. А като спра fuel-cut-а пак на моторна спирачка разходомера стои на 2-3 някъде.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.09.2006

Мнение от ice_flair » 06 Окт 2006, 0:16

ей на мен моментния разход не ми работеше, но сега се отчита и на газ и на бензин все си ми показва докрай, което е много странно, а другото което искам да питам е следното: беше ми гръмнал дебитомера и клапата жулеше в корпуса аз със ситна шкурка ишкурих и тя спря да трие, но сега онзи ден я проверявах и останових,че пак трие, а нещото което ми е чудно е, че понеже понякога като запаля и колата работи като пистов мотор демек боботи и няма ниски обаче ква сила има нее истина, а след време като позагрее не боботи ама няма такава сила та мисълтами е дали е от дебитомера?
Когато гръмна ми бяха казали да го сменя, но меножах да намеря същия, а пък е и много пари та затова си го ремонтирах сам, но тук от извесно време имам този проблем та се чудя от него ли е?

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook