325ТДС-притрисане при определени обороти.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 19 Дек 2012, 0:33

Колеги знам,че тази тема с проблемите при ГНП-то на ТДС-а е банална вече,но все още много неясноти има за редовия рацер с ТДС ,какъвто сам смея да се нарека.
Деразанието ми е следното.
Преди няколко месеца сменях комплект уплътненията на ГНП-то и след като посвикнах с новото поведение на колата дължащо се на минимална корекция на положението на плочката,но максимална възможна преди да започне да се тресе двигателя на свободен ход, констатирам една аномалия.Преди тази интервенция когато закрепя колата в обороти 800-900 започваше едно приртисане на мотора,което аз мислех че може да е от маховика на съединителя,тъй като след продължителен преход в големите жеги направо на металичен звук докарваше,но сега след интервенцията с уплътненията диапазона на приртисането се измести на 1200-1500 об/мин.
Момчето което ми сменя уплътненията когато настройваше плочката гледаше едни стойности на компа които варираха между 1-ца 2-ка и 3-ка,но когато станеше 3-ката мотора почваше да тресе.Оставихме го на 2-ка. Колата стана още по-жива в ниските(имам и чип),но това тресене ме дразни. Много осезателно се чува особено при спиране. Чудно ми е,че и разхода който показва борда спадна с не по-малко от половин литър,сега извънгардско при скорост 100-120 км/ч не подминавам 5-5,5 л/100,а преди бе 6-6,2 л/100 ,но не вярвам колата да е станала по-икономична.

Та някой имал ли е подобен проблем и как го е решил? Дали ще се оправят нещата ми е интересно, ако върнем малко плочката назад,то даже не мога да го нарека връщане,тъй като се получава с помоща на леко почукване с дъвен предмет опред по посока към предното стъкло при леко НЕзатегнати до край болтове на плочката .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Пресиян Василев » 19 Дек 2012, 19:03

Първо пробвай с по прецизна корекция на плочката,но иначе там си е проблема,тоест в нея.
Разхода по борд е паднал именно заради повечето гориво минаващо за единица време.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 19 Дек 2012, 21:42

Пресиян Василев написа:Първо пробвай с по прецизна корекция на плочката,но иначе там си е проблема,тоест в нея.
Разхода по борд е паднал именно заради повечето гориво минаващо за единица време.

И аз съм на това мнение,но ми е чудно,защо претрисането се измести в друг оборотен диапазон,по тази логика,като мръдна отново плочката(ясно е,че говорим за части от милиметъра),то претирисането няма ли да се премести в други обороти.
Дали с по-прецизното регулиране,то ще изчезне напълно ми е интересно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от vladobate » 20 Дек 2012, 19:54

Ами мърдайки плочката местиш първоначалната точка от която отчита положението на палеца .И щом се мести и претрисането е логично ,че има зацапване някъде по изпълнителния механизъм , най-вероятно в мястото около оста и лагера. Това може да се опиташ да излекуваш с добавка и масълце. Фината регулировка гориво също е фактор , но си е играчка голяма .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 20 Дек 2012, 23:13

И масълце, и добавки често слагам,но уви,никога не съм отчитал промяна. Май ще предпочета да я върнем в първоначално състояние(ако успеем де),дразнещо мудна ще е в ниските обороти(1000-1500),но пък поне тресе при около 800-900 а аз в такива обороти не я карам,но с 1000-1500 об/мин съм често,защото съм спокоен шофьор градско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Пресиян Василев » 21 Дек 2012, 9:50

Dream_BMW написа:И масълце, и добавки често слагам,но уви,никога не съм отчитал промяна. Май ще предпочета да я върнем в първоначално състояние(ако успеем де),дразнещо мудна ще е в ниските обороти(1000-1500),но пък поне тресе при около 800-900 а аз в такива обороти не я карам,но с 1000-1500 об/мин съм често,защото съм спокоен шофьор градско.

Свали я разглоби я и чисти.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 21 Дек 2012, 10:10

Пресиян Василев написа:Свали я разглоби я и чисти.

Като и сменяха уплътненията не е ли задължително да са я чистили? То ако се пропусне тази операция при смяната им,според мен работата е на половина свършена.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от vld » 21 Дек 2012, 12:17

Ми не е задължително, едно нещо когато работи не се пипа, няма да казвам от къде е правилото, предполагам се сещате :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 21 Дек 2012, 18:14

vld написа:Ми не е задължително, едно нещо когато работи не се пипа, няма да казвам от къде е правилото, предполагам се сещате :mhihi:

Е че как може да няма нужда да се почисти системката там след като е карала така 14 години. Или може би след като съм отишъл да сменям гарнитурки ми се сменят гарнитурките а ако ще и помпата да е за хвърляне.Аз си мислех че това тресене е от маховика (двумасовия) на съединителя а то явно се оказа помпа.Макар че съм сигурен че и той е проблемен,защото лятото в жегата след продългително каране при температура на околната среда над 35 градуса сериозно почва да дрънка нещо от към кутията в следствие на това трсене.А то май проблема за дрънкането бил комплексен,тресене от плочката ,дрънкане от маховика.
Последна промяна Dream_BMW на 21 Дек 2012, 18:23, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 21 Дек 2012, 18:22

Някой има ли идея,защо един майстор ми сподели,че лятото ще почне още повече да ми тресе.Разбира се не ми обясни,защо мисли така,сигурно да не му открадна занаята.
Чудно ми е защо срещам постоянно враждебност ,когато питам разни неща на база инфото ми от нета и от споделено от други колеги с двигател като моя.
Много се нервят майсторите когато човек има някакво теоретично понятие от нещата.Вярно е че тук човек може много глупости да прочете и възпроизведе после,но специално в моята тема сега има много стойностни мения,които аз с чиста съвест мога да използвам и не виждам как някой може да сметне,че са пълна измислица и глупости,особенно майстор.
Когато се сменят уплътнеията на ГНП,стенд за помпата нужен ли е,ми е интересно. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от vladobate » 21 Дек 2012, 18:46

Това че лятото повече си показва магариите ( при начални проблеми с гнп ) е вярно. Аз съм си го обяснил за мен с темпеаратурата на горивото и най-вече променени стойности по горивните карти заради работата на двг повече на студено откъдето аванса и количеството гориво е повечко и оттам и замазване на проблема. След като се свали плочка и гнп от ангренажа се правят нови настройки на гориво ,които могат да бъдат извършени на стенд от специалист дизелови агрегати или на място на колата с диагностична апаратура ( за горивото ) и индикаторен часовник за аванса ( статична центровка). Това е , просто кат фасул ама не е за прости хора :mhihi: , както казваше наш изтъкнат форумен деятел. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Пресиян Василев » 21 Дек 2012, 19:12

Dream_BMW написа:
Пресиян Василев написа:Свали я разглоби я и чисти.

Като и сменяха уплътненията не е ли задължително да са я чистили? То ако се пропусне тази операция при смяната им,според мен работата е на половина свършена.

А ти каза ли на колегата за проблема ?
Които е сменял уплътненията на помпата не е длъжен да чисти плочката,при положение ,че не е забелязал дефекта(не му е казано) ,или просто не знае какво има вътре и го е страх да бара там.
Друго в сферата на бизнеса с ремонт на автомобили това се води ремонт на ХДК-то и се таксува допълнително.Така ,че топката винаги е във вратата на сиромаха .Сталин не е успял да се оправи с шофьорите и монтьорите та ти ли .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Dream_BMW » 21 Дек 2012, 19:34

Пресиян Василев написа:[А ти каза ли на колегата за проблема ?
Които е сменял уплътненията на помпата не е длъжен да чисти плочката,при положение ,че не е забелязал дефекта(не му е казано) ,или просто не знае какво има вътре и го е страх да бара там.
Друго в сферата на бизнеса с ремонт на автомобили това се води ремонт на ХДК-то и се таксува допълнително.Така ,че топката винаги е във вратата на сиромаха .Сталин не е успял да се оправи с шофьорите и монтьорите та ти ли .

Ако знаех,че имам проблем там щях да кажа.Претрисането което имах се появяваше предимно на около 700-800 об/мин когато спирам по наклон и натисна съединителя да сменя на 1-ва или да спра на кръстовището,та аз си мислех че е маховика заради центробежните сили ,които се получават при спиране,а то май било заради затормозяването(колкото и минимално да е то) на двигателя,тъй като на сервото му трябва вакуум.Не ми беше проблем това явление,защото не я карам с тези обороти и я усещах само в описаните по-горе случаи,но сега се получава точно когато достигна 1400-1500 об/мин,но не при ускорение а при вдигане на крака от газта или задържането и при положение двигателя да поддържа тези обороти. Иначе сега колата върви в диапазона до 2000-2500 с доста по-малко газ и с доста по-голяма лекота,което ми бе целта която целях със слагането на чипа,защото бе изнервяща и се чувствах се едно карам стар форд транзит,но разбира се само в този оборотен диапазон.Чипа не даде задоволителен резулат,но все пак имаше разлика,но сега след като бутнаха плочката резултата вече ми допада.Иначе след 2500 об/мин когато турбото надуе забележки нямам и немога и да имам,но спокойно каране в диапазона под тях си е дразнещо,а ми се случва постоянно в градски цикъл в град около 15000 души,където кръстовищата и легналите полицаи по тях не предполагат да карам в обороти над 2000 освен ако не карам предимно на 1-ва или 2-ра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 325ТДС-притрисане при определени обороти.

Мнение от Пресиян Василев » 22 Дек 2012, 10:46

Прав си иначе ,не може да се кара на всичката газ.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook