BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Благодаря ти емо за отзивчивоста! Бях сигурен че, ти или дашип ще ми отговорите първи.
Точно грешката която си написал не ми е излизала. Всякакви други но не и тази. При положение че ми е гаснала вече 3 пъти ме е страх да я карам така. Гледам скритото меню само на място в гаража. И аз мисля че ще е най добре да започна с алтернатора. Утре мисля да направя и процедурата с премахването на бушоните един по един и да видя тия 0.04 А дали няма да изчезнат , и при кой бушон точно ще стане.

Точно грешката която си написал не ми е излизала. Всякакви други но не и тази. При положение че ми е гаснала вече 3 пъти ме е страх да я карам така. Гледам скритото меню само на място в гаража. И аз мисля че ще е най добре да започна с алтернатора. Утре мисля да направя и процедурата с премахването на бушоните един по един и да видя тия 0.04 А дали няма да изчезнат , и при кой бушон точно ще стане.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Ако нямаш съобщение за висока консумация търси проблема както е казал емо или в алтернатор или демферна шайба.Макар,че 0.04 А е в горната граница и най - вероятно имаш съобщение.IBS сензора има 3 букси мисля изкарай ги всичките само от едната се изключи,но е трудно да обясня коя за това вади ги всичките.Успех
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Колеги стоп стоп стоп чакайте малко на мен ми изписва редовно high rate of battery discharge, това означава ли че шибаният IBS серзор ме е предал може ли да се замери с мултицед или на диагностика да се провери или се сменя на сляпо и се надяваш да се оправи
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Колега прочети няколко поста на горе....по-подробно от това не мога да го обясня. 

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Сагата продължава!...Оказа се че на алтернатора ми няма демферна шайба. Значи и този вариант отпада.
Днес ходих при ел. майстор. Тръгвайки от дома си ми показваше че зарежда 10.5-11.0 волта на скритото меню. Не изминах и километър и елхата светна. После не пожела да запали докато не смених акумулатора с друг. С другия акумулатор запали нормално и показваше нормален заряд 14.5-14.8 волта. Така отидох с двете коли при еладжията.Мерихме....разменяхме батериите и на двете коли и положението еднакво.....всичко ОК. Майстора ми каза да я издебна и когато покаже пак слаб заряд на менюто, да премеря на плюсовия кабел на динамото какъв е волтажа.....и ако и там е нисък, означава че алтернатора е виновника.
За сега е това.....започвам с голямото дебнене.
Това е за сега колеги...опитвам се да ви държа в курс с нещата, и по този начи ако мога и да помогна на някого, както и някой на мен да помогне с опит.
Днес ходих при ел. майстор. Тръгвайки от дома си ми показваше че зарежда 10.5-11.0 волта на скритото меню. Не изминах и километър и елхата светна. После не пожела да запали докато не смених акумулатора с друг. С другия акумулатор запали нормално и показваше нормален заряд 14.5-14.8 волта. Така отидох с двете коли при еладжията.Мерихме....разменяхме батериите и на двете коли и положението еднакво.....всичко ОК. Майстора ми каза да я издебна и когато покаже пак слаб заряд на менюто, да премеря на плюсовия кабел на динамото какъв е волтажа.....и ако и там е нисък, означава че алтернатора е виновника.
За сега е това.....започвам с голямото дебнене.

Това е за сега колеги...опитвам се да ви държа в курс с нещата, и по този начи ако мога и да помогна на някого, както и някой на мен да помогне с опит.

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Stani_63 написа:Сагата продължава!...Оказа се че на алтернатора ми няма демферна шайба. Значи и този вариант отпада.
Днес ходих при ел. майстор. Тръгвайки от дома си ми показваше че зарежда 10.5-11.0 волта на скритото меню. Не изминах и километър и елхата светна. После не пожела да запали докато не смених акумулатора с друг. С другия акумулатор запали нормално и показваше нормален заряд 14.5-14.8 волта. Така отидох с двете коли при еладжията.Мерихме....разменяхме батериите и на двете коли и положението еднакво.....всичко ОК. Майстора ми каза да я издебна и когато покаже пак слаб заряд на менюто, да премеря на плюсовия кабел на динамото какъв е волтажа.....и ако и там е нисък, означава че алтернатора е виновника.
За сега е това.....започвам с голямото дебнене.![]()
Това е за сега колеги...опитвам се да ви държа в курс с нещата, и по този начи ако мога и да помогна на някого, както и някой на мен да помогне с опит.
Преди да започнеш да дебнеш, вземи да затегнеш гайката на плюсовия кабел, който е свързан за динамото. Ако не е стегната добре ще береш ядове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
stony1 написа:Stani_63 написа:Сагата продължава!...Оказа се че на алтернатора ми няма демферна шайба. Значи и този вариант отпада.
Днес ходих при ел. майстор. Тръгвайки от дома си ми показваше че зарежда 10.5-11.0 волта на скритото меню. Не изминах и километър и елхата светна. После не пожела да запали докато не смених акумулатора с друг. С другия акумулатор запали нормално и показваше нормален заряд 14.5-14.8 волта. Така отидох с двете коли при еладжията.Мерихме....разменяхме батериите и на двете коли и положението еднакво.....всичко ОК. Майстора ми каза да я издебна и когато покаже пак слаб заряд на менюто, да премеря на плюсовия кабел на динамото какъв е волтажа.....и ако и там е нисък, означава че алтернатора е виновника.
За сега е това.....започвам с голямото дебнене.![]()
Това е за сега колеги...опитвам се да ви държа в курс с нещата, и по този начи ако мога и да помогна на някого, както и някой на мен да помогне с опит.
Преди да започнеш да дебнеш, вземи да затегнеш гайката на плюсовия кабел, който е свързан за динамото. Ако не е стегната добре ще береш ядове.
Стегната е до последно...проверих...така че и този вариант отпадна.
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Здравейте колеги!
Свалих алтернатора и го занесох на "ел.майстора".
Смени ми четките за няколко минути и ми каза да го слагам обратно.Според него 99 процента причината е в четките. Грабнах го обнадежден и го върнах обратно на колата. Паля и....шаржинг фаулт...11.2 волта на млтицета и на скритото меню. Побеснях...вдигнах телефона и поръчах релето от Дарукар. Днес релето пристигна и повторих гимнастиката със свалянето на алтернатора. Реших сам да го заменя. Махнах капачката....развих релето и.....ужас...капачето което е на четките, и което трябва да се щракне след като затегнеш релето за да могат четките да правят контакт....не беше щракнато. Т.е. четките не правеха никакъв контакт. Ето защо,по горе съм написал ел. майстор в кавички. Сложих новоти и след като го сглобих....паля и...14.8 15.1 волта заряд. След известно време каране падна на 14.6 14.8 волта и заспа там.
Надявам се и утре показателите да са същите.
Естествено, след като понаблюдавам известно време, ще пиша какъв е крайния резултат. Дано да е краен де.
За сега това е от мен. Дано и аз съм от полза за някого , така както вашите мнения бяха полезни за мен.
Поздрави!
Свалих алтернатора и го занесох на "ел.майстора".

Надявам се и утре показателите да са същите.

Естествено, след като понаблюдавам известно време, ще пиша какъв е крайния резултат. Дано да е краен де.

За сега това е от мен. Дано и аз съм от полза за някого , така както вашите мнения бяха полезни за мен.
Поздрави!

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Stani_63, рано или късно и аз ще трябва да ремонтирам алтернатора, затова моля кажи как се свалят четките с модула. Трябва ли първо да се свали алтернатора? Какво се разглабя за да може да се извърши процедурата.
Tool - Fear Inoculum
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Emooo написа:Stani_63, рано или късно и аз ще трябва да ремонтирам алтернатора, затова моля кажи как се свалят четките с модула. Трябва ли първо да се свали алтернатора? Какво се разглабя за да може да се извърши процедурата.
Емо...аз лично свалях целия алтернатор. Сваля се доста бързо ако му знаеш реда. Не съм убеден, че ще може да се свали регулатора с четките без да се извади алтернатора. Номера е в паразитната ролка отпред.На нея има място за шестограм...развиваш я...махаш я и се виждат двата болта на алтернатора.Преди това трябва да свалиш и перката на радиатора. Не е трудно Емо ще се справиш убеден съм. Готов съм и по телефона да ти го споделя ако тук не съм бил ясен
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Я колега ти си бил от Ямбол...радвам се,че си решил проблема.Можеш и на лични да ми кажеш при кой "майстор" да не ходя....не че съм тръгнал де тука само самоЗванци...между другото не бяха ли 3 болта на алтернатора с такива впечатления съм останал..
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Stani_63 написа:Emooo написа:Stani_63, рано или късно и аз ще трябва да ремонтирам алтернатора, затова моля кажи как се свалят четките с модула. Трябва ли първо да се свали алтернатора? Какво се разглабя за да може да се извърши процедурата.
Емо...аз лично свалях целия алтернатор. Сваля се доста бързо ако му знаеш реда. Не съм убеден, че ще може да се свали регулатора с четките без да се извади алтернатора. Номера е в паразитната ролка отпред.На нея има място за шестограм...развиваш я...махаш я и се виждат двата болта на алтернатора.Преди това трябва да свалиш и перката на радиатора. Не е трудно Емо ще се справиш убеден съм. Готов съм и по телефона да ти го споделя ако тук не съм бил ясен
Сваля ли се предната броня?
Tool - Fear Inoculum
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:Я колега ти си бил от Ямбол...радвам се,че си решил проблема.Можеш и на лични да ми кажеш при кой "майстор" да не ходя....не че съм тръгнал де тука само самоЗванци...между другото не бяха ли 3 болта на алтернатора с такива впечатления съм останал..
Миро...някак си, не е приятно да злословя по нечий адрес, но ако се замислиш ще се сетиш...той е един в нащия град когото хвалят много

А колкото до проблема, незнам дали все още е решен...за сега са добре нещата, но искам да минат няколко дни за да съм сигурен.

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Stani_63 написа:А колкото до проблема, незнам дали все още е решен...за сега са добре нещата, но искам да минат няколко дни за да съм сигурен.
Колега симптомите бяха за алтернатора и демпферна шайба, затова нямаше смисъл да повтарям след Емо.
Имай предвид че демпферната шайба не е на алтернатора, а на коляновия вал на двигателя - тя върти ремъка за алтернатора, и вътрешната и част, която е от гума, се износва и къса с времето. Като се закъса, и особено когато имаш много консуматори лятото (алтернатор, климатик, серво при паркиране), ремъка приплъзва и оттам не зарежда.
Също така историята с алтернатора всеки път се повтаря: всеки отваря менюто и като види там 14 волта и си казва наред е. Да ама особеното на тоя алтернатор е че като се повреди по типичния начин и само понякога не зарежда - именно когато получаваш коледната елха. Да хванеш този момент в скритото меню е шестица от тотото. Затова нормалните показатели в скритото меню за алтернатора не са особено меродавни.
Дано е решен проблема при тебе

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Stani_63
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 3.05.2010
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 E60 525d
- Детайли за колата: 17.11.1998g.
26.08.2004g.
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Emooo написа:Stani_63 написа:Emooo написа:Stani_63, рано или късно и аз ще трябва да ремонтирам алтернатора, затова моля кажи как се свалят четките с модула. Трябва ли първо да се свали алтернатора? Какво се разглабя за да може да се извърши процедурата.
Емо...аз лично свалях целия алтернатор. Сваля се доста бързо ако му знаеш реда. Не съм убеден, че ще може да се свали регулатора с четките без да се извади алтернатора. Номера е в паразитната ролка отпред.На нея има място за шестограм...развиваш я...махаш я и се виждат двата болта на алтернатора.Преди това трябва да свалиш и перката на радиатора. Не е трудно Емо ще се справиш убеден съм. Готов съм и по телефона да ти го споделя ако тук не съм бил ясен
Сваля ли се предната броня?
Не Емо....бронята не се сваля а само перката на радиатора.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани